Skocz do zawartości

Technologia wcale tak mocno nie poszła do przodu....


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, maro_t napisał:

 

o żesz! Jak ja nie jestem znanym miłośnikiem staroci tak z tych dwóch chyba bym wolał tego starego. Przecież ten nowy wygląda jak pomieszanie salonu gier "las vegas" z prezetnacją Steva Jobsa i stanowiskiem do grania w PS4, z odrobiną "nowoczesnej" kuchni czyli świecącymi zewsząd paskami LED.

Pomijawszy że średnie porównanie. Trzeba by porównać podobne klasy czyli W140.

w140.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, K3 said:

Dobra, znalazłem. Ostatnie wypusty SVX w USA kosztowały 36k$. Po uwzględnieniu inflacji obecnie byłoby to 58-60k$...

 

Niech teraz @Florydziak_Florydziak_Flor wyjaśni, co można mieć fajnego za tą kwotę...

 

A @ppmarian porównuje to do XC40, które nie dość że w USA kosztuje 40k$, to na dodatek jest wtedy z silnikiem benzynowym T5, a nie słabszym dieslem...


Supra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/9/2021 at 11:17 AM, Maciej__ said:

 

Jemu nie przetlumaczysz ;)

On woli 5 starysz sztrucli zamiast jednego sprawnego ;]

 

Co To za insynuacja? 😀  Ja mam 5 i wszystkie sprawne. Przeglad przechodza i jezdza. I wszystkie razem kosztuja 20% nowki, i to z tych najtanszych. i jeszcze sie nie zepsuly nigdy w dalszej trasie !

 

A nówki sie tez psuja i wtedy musicie dylac komunikacja albo taxi.

 

On 2/9/2021 at 11:21 AM, AstraC said:

Żeby rozbudować bardzo jaskrawo, to jakbyś kupił stare Porsche 911 i coś pokroju Opla Crossland pojechał na tor i udowadniał, że Porsche jest szybsze, a przecież stare... To są dwa różne typy samochodów i o tym ludzie piszą, a nie to że masz wydać na nowy. Co więcej to fakt weź taką Frontere i porównaj do tego nowego SUV'a i sprawdź czy będzie dalej tak przyjemnie.

ja nie mowie o kupowaniu dwoch roznych aut do dwoch roznych celow. Jesli ppmarianowi czy komukolwiek innemu potrzeba wygodnie przewozic 2-5 osob, jezdzi glownie autostradami, to porownujemy to co ma do tego sluzyc i wybieramy to co robi lepiej i taniej, ewentualnie kompromis tych dwoch miar. Wiec jesli mamy np 50 tysi to wybieram na autostrady to co lepiej jezdzi za 50 tysi, np super wymuskane 30-letnie GT lub nowa Dacie. albo cos posredniego 5letniego mondeo/insignie. sposrod tych wybieramy ktore lepsze i bierzemy.

 

 

jesli kupowalbym auto na tor i ten crossland jezdzilby szybciej niz stare porsche i kosztowal tyle samo to ..... kupilbym crosslanda 😀 ha ha dobre. ale jesli porsche jezdziloby szybciej to wzialbym porsche

 

20 hours ago, ppmarian said:

Podstaw pod te GT np: Miśka 3000GT lub audi 100 Q lub 164Q4 lub w124 4matic itp

Gadaj lepiej cos to za wymuskana piekna fure kupil i najlepiej z fotkami.

 

20 hours ago, maro_t said:

 

według mnie ostatnia naprawdę istotna zmiana w silniku benzynowym to było przejście z gaźnika na wtrysk. Dalej to już takie ulepszenia: wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu, jakieś systemy sterowania zaworami jak multiair, czy żyłowanie wszystkiego pod lepsze osiągi i spalanie

ja dodalbym ze elektroniczny wtrysk, bo mechaniczne byly wczesniej. i to sa wlasnie lata 90te

On 2/9/2021 at 11:21 AM, Maciej__ said:

A pokazesz jakis salon z 30 letnimi autami GT?

jes taki. nazywa sie otomoto, olx allegro

On 2/9/2021 at 11:22 AM, hefi said:

Założę się, że nie woli a "nie może woleć" nowego. Więc później takie historie

a pewnie na jakies auto za 50-60 tysi stac mnie juz od dobrych 10 lat, ale po co mam wydawac tyle skoro moge wydac 12 tysiecy pln? i objezdzic te moje 20 tys km rocznie bezawaryjnie, majac zawsze jakies auta do dyspozycji.

I nie nudza mi sie auta po 3 latach, (jak tu niektorzy pisza) bo nie jezdze jednym i tym samym w kolko.

i z kolei jak jade w miasto to biore male auto do miasta, moze z automatem, a jak na wakacje to biore duzego Vana bo tak jest najwygodniej .... 

 

Jakie seryjne nowe jedno auto da mi takie mozliwosci?

20 hours ago, ppmarian said:

Kadet to zły przykład bo on się konstrukcyjnie wywozi z lat 80 ale weź pierwszą Astrę 1 w której była już klimatyzacja ABS niezłe radio silniki dwulitrowe na pełny wtrysk, elektryka, automatyczna skrzynia biegów Czyli znów pomijając trzyliterowe skróty, oświetlenie i bezpieczeństwo auta wcale dużo więcej się technologicznie nie różniły od obecnie.


jak weźmiemy auto z lat 60 i zaczniemy je porównywać do auta dla 90 to różnica jest kolosalna

 

zalezy ktory kadett. ostatni czyli kadett e, zawieszeniowo i silnikowo niczym sie nie rozni. wiec jezdzi tak samo. Astra oczywiscie nowsza deska rozdzielcza, wyposazenie lepsze , chyba ciszej wiec komfort lepszy.

Ale to jak Kadett E sie trzyma nawierzchni na lekko obnizonym zawieszeniu to sam jestem w szoku. 

 

ale generalnie tak. auta z lat 60-70tych w porownaniu do 90tych to stare, psujace sie i niekomfortowe rzęchy. A te z lat 90-tych to roznice duzo mniejsze. ale zaleznie od klasy auta. w premium klasy D i E mniejsze ale w segmencie A i B to wieksze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dziś zrobiłem tą samą trasę ok 200km drogami różnej kategorii od A po gminne, dwoma autami:
 
Nowym suvem +200KM diesel 8AT AWD i 29 letnim GT +200KM benzyna 4AT AWD
 
Powiem tak: poza spalaniem i miażdżyca przewaga* oświetlenia w suvie (adaptacyjne led) nie ma znaczących różnic A nawet jest momentami gorzej.
 
4 biegow automat z wolnossacym 6 cylindrowa benzyna słusznej pojemności mniej irytuje jak 8biegowy ZF który ciągle miesza żeby wystrzelić się w okienko obr biturbo diesla.
 
O dźwięku nie wspominając...
 
Wszystkie 3 literowe systemy których nawet nie potrafię wymienić + haldex z suva nie dorastają do pięt 30 letniej technologii stalego napędu AWD z aktywnym centralnym dyfrem w takich warunkach jak mamy za oknem teraz.
 
System multimedialny cieszy pierwsze kilka tygodni potem tylko przeszkadza jak np szybko chcesz coś zmienić i przekopujesz się przez warstwy menu. A w GT jeden guzik - jedna funkcja.
 
Najgłośnienie na + w nowym. Bezapelacyjnie.
 
Z wyposażenia którego nie było w tamtych czasach a w dziadku brakuje: to grzania kierownica, automatyczne wycieraczki i światła, możliwość zdalnego odpalenia z komorki, automatyczne ręczny i autohold, adaptacyjne tempomat i pewnie tuzin poduszek bezpieczeństwa.
 
 
Podsumowujac: widzę 2 roznice:
 
Bezpieczeństwo ( oświetlenie + poduszki, wzmocnienia, strefy itp)
 
Spalanie pomijając benzyna/diesel jest 2x mniejsze
 
Trochę mało jak na 30lat...
 
* - pod warunkiem że nie pada mokry śnieg który skutecznie je zakleja wtedy to nawet R2 w maluch lepiej świeciły.
 
 
 
 
 
 
 
Wysłane z tel.
 
 


Gdzieś kiedyś przeczytałem, że jeśli porównać postęp w komputerach do motoryzacji, to dzisiejsze auto powinno latać na księżyc i na tej trasie spalić litr paliwa.

Tak jak napisałeś, zmieniło się niewiele, zasada działania silnika nie zmieniła się od stu lat (sprężenie mieszanki i zapłon). Doszła jego sprawność i kupa usprawnień i systemów, które tak naprawdę są z działki IT, tudzież technologii i materiałów a nie stricte motoryzacji.

Też mi brakuje grzanej kierownicy, siedzeń, aktywnego tempomatu i wielu bajerów, ale to dosłownie bajery. Bez których sprawnie dojedzie się wszędzie.


Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, maro_t napisał:

 

o żesz! Jak ja nie jestem znanym miłośnikiem staroci tak z tych dwóch chyba bym wolał tego starego. Przecież ten nowy wygląda jak pomieszanie salonu gier "las vegas" z prezetnacją Steva Jobsa i stanowiskiem do grania w PS4, z odrobiną "nowoczesnej" kuchni czyli świecącymi zewsząd paskami LED.

 

Ale my tu nie o tym co się komu podoba a jaki jest postęp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

Ale porównywanie wersji "zaślepka" z pełnym wypasem nie ma nic wspólnego z postępem.

 

Ta stara to nie była zaślepka a ta nowa w wersji podstawowej wygląda dokładnie tak samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Ta stara to nie była zaślepka a ta nowa w wersji podstawowej wygląda dokładnie tak samo.

 

Normalną wersję masz wklejoną wyżej. To co wkleiłeś to jest zaślepka dla taksówkarzy.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, marcindzieg napisał:

Normalną wersję masz wklejoną wyżej. To co wkleiłeś to jest zaślepka dla taksówkarzy.

 

Nie, Ty wkleiłeś W140 produkowany od 1991 a ja W126 produkowany do końca 1990.

To nie jest inna wersja lecz inny model.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Nie, Ty wkleiłeś W140 produkowany od 1991 a ja W126 produkowany do końca 1990.

To nie jest inna wersja lecz inny model.

 

Ale W126 też robili ze skórami w środku. I z fajnym wyposażeniem. Abstrahując - od 1991 też minęło 30 lat. Więc co to zmienia?

Aż sobie doczytałem. W140 miał elektrycznie domykany bagażnik i drzwi, podwójne szyby, ESP, boczne poduszki, katalizator, podgrzewane wycieraczki i zmienną charakterystykę zawieszenia, które się utwardzało przy większych prędkościach. Ja wiem że można wkleić 100-letniego MB i napisać że jest postęp ale chyba nie tego dotyczy ten wątek.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, marcindzieg napisał:

Ale W126 też robili ze skórami w środku. I z fajnym wyposażeniem. Abstrahując - od 1991 też minęło 30 lat. Więc co to zmienia?

Aż sobie doczytałem. W140 miał elektrycznie domykany bagażnik i drzwi, podwójne szyby, ESP, boczne poduszki, katalizator, podgrzewane wycieraczki i zmienną charakterystykę zawieszenia, które się utwardzało przy większych prędkościach. Ja wiem że można wkleić 100-letniego MB i napisać że jest postęp ale chyba nie tego dotyczy ten wątek.

 

Nie będę się kłócił bo tego W140 też od dzisiejszego auta dzieli przepaść.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, pij said:

Też mi brakuje grzanej kierownicy, siedzeń, aktywnego tempomatu i wielu bajerów, ale to dosłownie bajery. Bez których sprawnie dojedzie się wszędzie.

 

Z tymi gadzetami jest taki problem, ze jak juz raz miales, to pozniej ciezko sie obyc bez ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pij napisał:

Też mi brakuje grzanej kierownicy, siedzeń, aktywnego tempomatu i wielu bajerów, ale to dosłownie bajery. Bez których sprawnie dojedzie się wszędzie

Tylko po co, skoro mozna i sprawnie i przyjemnie ;)

Odkad mam ACC nie wyobrazam sobie trasy, szczegolnie dlugiej, bez tego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2021 o 09:52, Dark_Knight napisał:

 

Musi być spryskiwacz jeśli świecą powyżej 2000lm. Ostatnio coraz więcej firm obcina im moc żeby być poniżej tego progu i rezygnuje ze spryskiwaczy. Ale w niektórych markach i tak można je dostać za dopłatą.

 

 

Ja spryskiwacze reflektorów ma w fiacie z 92r. na h4. Starsze modele miały dodatkowo wycieraczki.
H4 ma mijania. Jak ktoś chce to coś dołoży i już.  Jak ktoś dziaduje to jest jak jest.
Przez "ktoś" rozumiem producent.
Mało - wszystkie elementy są oryginalne i działają.
Minus jest tylko jeden - płyn w zbiorniku sprysków lamp kończy się bardzo szybko.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Nie będę się kłócił bo tego W140 też od dzisiejszego auta dzieli przepaść.

 

Ale ja nie twierdzę inaczej. Zresztą temat nie jest o tym. Tylko jakie przełomowe technologie są w nowym? Co przez te 30 lat dodano? Bo ja też nie widzę dużo więcej od tego co napisał @ppmarianw temacie. Czyli silniki i bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

Ale ja nie twierdzę inaczej. Zresztą temat nie jest o tym. Tylko jakie przełomowe technologie są w nowym? Co przez te 30 lat dodano? Bo ja też nie widzę dużo więcej od tego co napisał @ppmarianw temacie. Czyli silniki i bezpieczeństwo.

Technologie wiele się nie zmieniły ale technika owszem. Amortyzacja pojazdu, elektronika, hamulce, skrzynie biegów, układ kierowniczy,wymienione wcześniej silniki , bezpieczeństwo, w zasadzie wszystko z czego składa się samochód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Ale ja nie twierdzę inaczej. Zresztą temat nie jest o tym. Tylko jakie przełomowe technologie są w nowym? Co przez te 30 lat dodano? Bo ja też nie widzę dużo więcej od tego co napisał @ppmarianw temacie. Czyli silniki i bezpieczeństwo.

 

Np. skręcają obie osie żeby promień skrętu na parkingu był taki jak w aucie kompaktowym. Np. wjeżdża na ten parking sam, i sam wyjeżdża. Np. kamery patrzą na drogę i przygotowują aktywne zawieszenie na wyboje, dzięki czemu komfort resorowania to inna liga. Np. aktywne fotele podpierają ciało tam gdzie trzeba. Przy okazji masując, grzejąc, chłodząc i bóg wie co jeszcze.

Adaptacyjne światła połączone z night vision to w roku 1990 byłoby science-fiction. Tak jak autonomiczna jazda. Sam silnik to hybryda (miękka lub niemiękka). O zawieszeniu już było. Aktywny układ kierowniczy to też inna bajka. Nawet akumulator jest inny bo instalacja już dawno nie ma 12V. Układ hamulcowy odzyskuje energię (regenerative braking).

IMO tam nic nie ma wspólnego z autem sprzed 30 lat. Na co byś nie spojrzał (układ napędowy, kierowniczy, hamulcowy, elektryczny) to jest science-fiction w porównaniu z autem z lat 90-tych.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, krawiec napisał:

A auta co stoi po za garażem nie idzie otworzyć bo padał deszcz przy -8 wiec bez polewania ciepła woda chyba nie da rady...

 

Ja po tygodniu stania dziś miałem podejście, ale zrezygnowałem. Chyba poczekam na odwilż, bo skorupa jest taka, że nie da się klamki znaleźć :hehe::facepalm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co, skoro mozna i sprawnie i przyjemnie
Odkad mam ACC nie wyobrazam sobie trasy, szczegolnie dlugiej, bez tego. 
Wiem, że zadaniem tych wszystkich usprawnień jest eliminacja błędów najsłabszego czynnika czyli człowieka.
Aczkolwiek mam wrażenie, że ilość systemów w wielu przypadkach powoduje u kierowników wrażenie jazdy autonomicznym autem ;)


Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Z tymi gadzetami jest taki problem, ze jak juz raz miales, to pozniej ciezko sie obyc bez ;]
 
Jak w każdej innej dziedzinie życia
Pilot do tv, bramy na pilota, aplikacje do sterowania domem itp itd.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, sherif napisał:

Antenę ma inną :hehe:

Oooooj, nie tylko

to rewolujca, normalnie ;)

ma klime, ABS, el lusterka i szyby i grzane siedzenia

ale reduktor huczy od nowości dokładnie tak samo jak 40 lat temu 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Np. skręcają obie osie żeby promień skrętu na parkingu był taki jak w aucie kompaktowym

To akurat dosyć stary wynalazek.

 

10 godzin temu, Dark_Knight napisał:

IMO tam nic nie ma wspólnego z autem sprzed 30 lat. Na co byś nie spojrzał (układ napędowy, kierowniczy, hamulcowy, elektryczny) to jest science-fiction w porównaniu z autem z lat 90-tych.

 

Większość tych technologii (poza światłami i autonomiczną jazdą) było dostępne 30 lat temu. Kolegę wyżej zapytałem o hamulce bo tu już zupełnie poległem. Były zarówno tarcze ceramiczne, jak i zaciski wielotłoczkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

To akurat dosyć stary wynalazek.

 

Tak, ale stosowany był inaczej. Zwykle tylna oś miała bardzo niewielki zakres regulacji i przydatność tego przy manewrowaniu była ograniczona. A tutaj normalnie skręca.

 

 

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

Większość tych technologii (poza światłami i autonomiczną jazdą) było dostępne 30 lat temu. Kolegę wyżej zapytałem o hamulce bo tu już zupełnie poległem. Były zarówno tarcze ceramiczne, jak i zaciski wielotłoczkowe.

 

Jak wyżej. To nie jest tak, że wszystko to rzeczy nieznane 30 lat temu. Ale większość została zmodyfikowana, dopracowana i użyta w sposób, który wtedy był niemożliwy techniczne do zrobienia. No i nikt nawet wtedy nie przypuszczał, że to wszystko może znaleźć się jednocześnie w jednym samochodzie. Tu jest największa różnica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, marcindzieg napisał:

Ale jaki inny bo Aku np na 24 są w ciężarówkach od zawsze. Jak mi napiszesz że to wynalazek ostatnich lat to się udławię kawą.

 

Inny niż w osobówce z tamtych czasów. Wtedy nikt nie przypuszczał, że takie napięcie jak w ciężarówkach może być potrzebne w samochodach osobowych. A tym bardziej, że dziś to nie jest 24V a 48V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, marcindzieg said:

To akurat dosyć stary wynalazek.

 

Większość tych technologii (poza światłami i autonomiczną jazdą) było dostępne 30 lat temu. Kolegę wyżej zapytałem o hamulce bo tu już zupełnie poległem. Były zarówno tarcze ceramiczne, jak i zaciski wielotłoczkowe.

 

I wg Ciebie taki 30 letni ABS czy ESP dziala tak samo jak wspolczesny? ;)

Adaptacyjne zawieszenia, matrixowe ledy, radary, adaptacyjne tempomaty, tego jest cale mnostwo...

Wiekszosc tych rzeczy mozesz miec obecnie w zwyklym kompakcie a wtedy nawet jesli bylo cokolwiek dostepne to jedynie we flagowych modelach i dzialalo jak dzialalo.

Na tym wlasnie polega postep, ze topowe technologie schodza na poziom zwyklego uzytkownika.

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minutes ago, marcindzieg said:

To akurat dosyć stary wynalazek.

 

Większość tych technologii (poza światłami i autonomiczną jazdą) było dostępne 30 lat temu. Kolegę wyżej zapytałem o hamulce bo tu już zupełnie poległem. Były zarówno tarcze ceramiczne, jak i zaciski wielotłoczkowe.

No ale to trochę jakbyś napisał, że zasadniczo lepianka nie różni się od współczesnego nowoczesnego domu, też ma drzwi, ściany i okna, ale czy to na pewno tak jest? Albo że silnik Wankla i odrzutowy to w sumie co samo co 1.0TSI w Polo bo spala paliwo, nie wchodźmy na aż tak wysoki poziom abstrakcji.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

A tu już z czystej ciekawości zapytam co jest takiego rewolucyjnego, czego nie było 30 lat temu.

To tak jak byś się pytał co się zmieniło w telefonach w przeciągu wieku, w zasadzie nic ciągle można przez nie rozmawiać. Nie mówimy tu o wynalazkach ale o zmianie podejścia do konstruowania auta. Teraz auto kompaktowe ma hamulce jak 30 lat temu auto sportowe. I poczytaj co znaczy słowo technologia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AstraC napisał:

No ale to trochę jakbyś napisał, że zasadniczo lepianka nie różni się od współczesnego nowoczesnego domu, też ma drzwi, ściany i okna, ale czy to na pewno tak jest?

OK. Czym się różni hamulec 4-tłoczkowy z Alfy czy Subaru z lat 90 od dzisiejszego? Tylko konkretnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, marcindzieg said:

No dobra. Ale były dostępne czy jest to wynalazek ostatnich lat?

 

Ogolnie to ta przepychanka niczemu juz nie sluzy...

Rownie dobrze moge powiedziec, ze skoro mialem internet w Nokii to smartfony nic w temacie nie zmienily ;]

Jak komus teskno za 30 letnimi autami, to niech kupuje i sie cieszy :ok:

Ja jednak wole zostac przy wspolczesnych rozwiazaniach.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mugen napisał:

To tak jak byś się pytał co się zmieniło w telefonach w przeciągu wieku, w zasadzie nic ciągle można przez nie rozmawiać. Nie mówimy tu o wynalazkach ale o zmianie podejścia do konstruowania auta. Teraz auto kompaktowe ma hamulce jak 30 lat temu auto sportowe. I poczytaj co znaczy słowo technologia.

Konkretnie czym się hamulce różnią. Skoro wiesz co znaczy słowo technologia to powinieneś to świetnie wiedzieć. A co do podejścia do konstruowania auta to przeczytaj pierwszy post w tym wątku. Bo skoro odejście od porządnego wyważenia i napędów na rzecz elektronicznych protez uważasz za postęp to rzeczywiście mamy różne pojęcie na temat technologii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

Ogolnie to ta przepychanka niczemu juz nie sluzy...

Oczywiście. Bo zamieniła się w "nowe auta są doskonałe a stare to badziew". Bez żadnych konkretów. A chyba nie o to chodziło w tym wątku.

A to, co kto woli to też nie jest tematem tego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał:

I wy mówicie że ja wchodzę na wysoki poziom abstrakcji bo teraz akumulator w aucie ma 48 V ;]

 

 

Chodzi o to, że zasada faktycznie się nie zmieniła, bo auto ma 4 koła, silnik i kierownicę.

Ale jak wejść w szczegóły to żaden układ nie jest już taki sam - czy to będzie układ napędowy, czy zawieszenia, czy kierowniczy, czy nawet elektryczny właśnie. Wszędzie nastąpił postęp, który sprawia, że żaden element nie przetrwał tych 30 lat bez gruntownych zmian technologicznych.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, marcindzieg said:

Konkretnie czym się hamulce różnią. Skoro wiesz co znaczy słowo technologia to powinieneś to świetnie wiedzieć. A co do podejścia do konstruowania auta to przeczytaj pierwszy post w tym wątku. Bo skoro odejście od porządnego wyważenia i napędów na rzecz elektronicznych protez uważasz za postęp to rzeczywiście mamy różne pojęcie na temat technologii.

 

Ale porownanie z pierwszego postu jest kompletnie bez sensu :hehe:

Jak juz chcesz wyciagac takie wnioski to porownaj to Subaru ze wspolczesnym autem GT z napedem 4x4 a nie Suvem z dieslem.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, marcindzieg napisał:

OK. Czym się różni hamulec 4-tłoczkowy z Alfy czy Subaru z lat 90 od dzisiejszego? Tylko konkretnie.

 

Niczym. Tylko że układ hamulcowy dzisiejszego auta nie opiera się tylko na tym 4-tłoczkowym hamulcu, bo większość hamowań to dziś odzyskiwanie energii przy pomocy zupełnie inaczej skonstruowanego układu. W normalnym ruchu ten 4-tłoczkowy hamulec staje się systemem wspomagającym, nie głównym. I to jest ta zmiana.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Ale porownanie z pierwszego postu jest kompletnie bez sensu :hehe:

Jak juz chcesz wyciagac takie wnioski to porownaj to Subaru ze wspolczesnym autem GT z napedem 4x4 a nie Suvem z dieslem.

Nie jest bez sensu bo nie porównuje samochodu tylko użyte technologie. Możesz porównać starego Forestera z SUvem z dieslem i wnioski będzie miał dokładnie te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

No ale zastąpienie porządnego wyważenia elektroniką uważasz za postęp?

 

Wyważenie wynika z różnic w przeznaczeniu pojazdu. Nie możesz współczesnym GT odmówić porządnego wyważenia. Jeśli przestaniemy porównywać nieporównywalne to wszystko się dość mocno uprości.

To Volvo powinno być porównane z Oplem Fronterą. I wtedy pogadajmy o właściwościach jezdnych.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dark_Knight napisał:

bo większość hamowań to dziś odzyskiwanie energii przy pomocy zupełnie inaczej skonstruowanego układu.

Większość aut to jednak nie są hybrydy/elektryki. A nie słyszałem żeby w spalinowych było coś takiego stosowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, marcindzieg said:

Nie jest bez sensu bo nie porównuje samochodu tylko użyte technologie. Możesz porównać starego Forestera z SUvem z dieslem i wnioski będzie miał dokładnie te same.

 

Czy wszystkie auta 30 lat temu jezdzily dokladnie tak samo jak Forester?

Bo moze Volvo zwyczajnie nie mialo nigdy zamiaru robic auta, ktore mialo uklad napedu identyczny z Subaru?

Tak samo jak Subaru nigdy nie mialo ambicji tak dbac o bezpieczenstwo bierne czy zabezpieczenie przed korozja jak Volvo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.