Skocz do zawartości

Technologia wcale tak mocno nie poszła do przodu....


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

8 minutes ago, Igorek said:

Zgoda, przyjemność z jazdy to jedno. Ale padł też wniosek, że poruszając się samochodem sprzed 30 lat o ponadprzeciętnych właściwościach jezdnych a w zasadzie wręcz wybitnych, skoro nowe samochody nie jeżdżą lepiej to nie dokonał się zbytni postęp. No nie dokonał się ale wyłącznie na gruncie właściwości jezdnych. Cała reszta pogalopowała do przodu. Mówiąc o postępie nie można wyolbrzymiać jednej zalety i przykrywać nią resztę wad.

od poczatku jest gadka, ze "cala reszta" to bezpieczenstwo, gadzety, swiatla, spalanie i "swiety spokoj".

 

reszta malo sie rozni albo nawet lepiej w starym aucie. no i kwestia ceny .......

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gregoryj napisał:

od poczatku jest gadka, ze "cala reszta" to bezpieczenstwo, gadzety, swiatla, spalanie i "swiety spokoj".

reszta malo sie rozni albo nawet lepiej w starym aucie. no i kwestia ceny .......

 

Wymień no może co się NIE różni.

;]

 

 

Mi do głowy przychodzi tylko układ chłodzenia silnika - ale też nie mam pewności.

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, marcindzieg said:

No nie ma. I cały czas o to chodzi w tym wątku.

Nie - chodzi o postęp - a postęp jest - mimo większej wagi, lepszego wyposażenia nic nie stracił na osiągach i prowadzeniu. To jak to nie nazwać postępem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale technika to nie jest tylko naped, to jest cala reszta ktora odjechala lata swietlne wzgledem tego co bylo powszechnie dostepne 30 lat temu.

 

No ale z tym żeśmy się zgodzili w pierwszym poście. Pytanie była czy ta cała reszta jest warta tych 30 lat. Dla jednych tak dla innych nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AstraC napisał:

Nie - chodzi o postęp - a postęp jest - mimo większej wagi, lepszego wyposażenia nic nie stracił na osiągach i prowadzeniu. To jak to nie nazwać postępem?

Musiał byś się przejechać jednym i drugim. Zobaczył byś że z tym prowadzeniem i osiągami to tak nie do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, gregoryj napisał:

od poczatku jest gadka, ze "cala reszta" to bezpieczenstwo, gadzety, swiatla, spalanie i "swiety spokoj".

 

reszta malo sie rozni albo nawet lepiej w starym aucie. no i kwestia ceny .......

 

 

 

Mam wrażenie, że piszemy o różnych rzeczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, marcindzieg said:

No to wiesz co to jest fun i dlaczego niektórzy uważają że tamte samochody są pod tym względem lepsze od nowych. A na pewno nie gorsze.

 

Czyli w koncu doszlismy do sedna sprawy, dla NIEKTORYCH, przy mocno specyficznych zalozeniach, tamte auta moga byc lepsze od nowych.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, marcindzieg said:

Musiał byś się przejechać jednym i drugim. Zobaczył byś że z tym prowadzeniem i osiągami to tak nie do końca.

Jeździłem Subaru, nawet po torze i nic szczególnego nie było. ;] 
Dodatkowo, ktoś kiedyś robił testy kierowców rajdowych z ESP i bez, i wynik był jednoznaczny na korzyść ESP.
I tak spodziewam się, że w motosporcie na pewno stosowano by bez sensu ESP zamiast nieco poprawić projekt i dobrać nastawy zawieszenia. :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, Maciej__ said:

 

Czyli w koncu doszlismy do sedna sprawy, dla NIEKTORYCH, przy mocno specyficznych zalozeniach, tamte auta moga byc lepsze od nowych.

Specyficznych założeniach i już MEGA subiektywnych odczuciach. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Dark_Knight said:

 

Wymień no może co się NIE różni.

;]

 

 

Mi do głowy przychodzi tylko układ chłodzenia silnika - ale też nie mam pewności.

 

to co bylo powiedziane a co nawet lepsze w starym, komfort, prowadzenie auta, bezpieczenstwo aktywne, ergonomia,  ogrzewanie,

 

co jeszcze lepsze w starym: nadwozie, widocznosc, silnik, skrzynia i przeniesienie napedu, stosunek jakosc cena,

 

to chyba w sumie bedzie ze w starym jest ze 3/4 samochodu lepsze :jump:

 

 

a w obydwoch takie samo jest: to ze jedziesz od punktu A do B i dojezdzasz 🙂 i tankujesz do baku na stacji, wciskasz gaz i hamulec setki razy dziennie, krecisz kierownica, czasem zatrabisz, 50 razy dziennie wlaczysz kierunkowskaz, ze 3 razy przerzucisz na wsteczny, skrobanie sniegu lodu z szyb, bluzgi na innych uczestnikow ruchu, stanie w korkach, ................... w sumie to jakie sa te nowoczesnienia? bo zapomnialem  ............:jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, marcindzieg said:

Przejedź się też dla porównania Skodą RS. Wcale nie będzie lepiej.

Tzn. że będzie bez porównania lepiej - zamiast usportowionej wersji, twardej, głośnej i żłopiącej, dostaje samochód, który może jechać komfortowo 2000km na raz, a jak wjadę na tor to jeszcze twoje Subaru pogoni - do tego ma komfortowych dodatków mnóstwo - to nie jest rozwój? Że teraz samochód nie musi być głośny, trzeszczeć, palić jak smok żeby być szybkim?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gregoryj napisał:

to co bylo powiedziane a co nawet lepsze w starym, komfort, prowadzenie auta, bezpieczenstwo aktywne, ergonomia,  ogrzewanie,

 

Tak? Dlaczego komfort, prowadzenie, bezpieczeństwo i ergonomia miałyby być lepsze w Skodzie Favorit niż w Audi A6?

:hmm:

 

 

4 minuty temu, gregoryj napisał:

co jeszcze lepsze w starym: nadwozie, widocznosc, silnik, skrzynia i przeniesienie napedu, stosunek jakosc cena,

to chyba w sumie bedzie ze w starym jest ze 3/4 samochodu lepsze :jump:

 

Nie wątpię. Zwłaszcza ta cena. No i oczywiście niezawodność.

 

 

4 minuty temu, gregoryj napisał:

a w obydwoch takie samo jest: to ze jedziesz od punktu A do B i dojezdzasz 🙂 i tankujesz do baku na stacji, wciskasz gaz i hamulec setki razy dziennie, krecisz kierownica, czasem zatrabisz, 50 razy dziennie wlaczysz kierunkowskaz, ze 3 razy przerzucisz na wsteczny, skrobanie sniegu lodu z szyb, bluzgi na innych uczestnikow ruchu, stanie w korkach, ................... w sumie to jakie sa te nowoczesnienia? bo zapomnialem  ............:jump:

 

Ergo VW garbus i Tesla się nie różnią, bo wszystko powyższe odbywa się w nich tak samo. Twój wkład w wątek jak zwykle był bezcenny.

:ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, AstraC napisał:

Tzn. że będzie bez porównania lepiej - zamiast usportowionej wersji, twardej, głośnej i żłopiącej, dostaje samochód, który może jechać komfortowo 2000km na raz, a jak wjadę na tor to jeszcze twoje Subaru pogoni - do tego ma komfortowych dodatków mnóstwo - to nie jest rozwój? Że teraz samochód nie musi być głośny, trzeszczeć, palić jak smok żeby być szybkim?

Skoda RS i tor 🤣🤣🤣Ona szybko i komfortowo to Ciebie tam jedynie zawiezie 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, Dark_Knight said:

Dlaczego komfort, prowadzenie, bezpieczeństwo i ergonomia miałyby być lepsze w Skodzie Favorit niż w Audi A6?

porownujemy audi c4 z v6 w automacie i 4x4 do jakiegos SUVika typu Skoda Karoq? albo Fabii jesli w ogole ma byc porownywalne cenowo.

 

Audi bylo i jest lepsze od Favoritki bo kosztowalo i kosztuje z 5x tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, stig said:

Skoda RS i tor 🤣🤣🤣Ona szybko i komfortowo to Ciebie tam jedynie zawiezie 😁

Ja widzę, że problem z czytaniem ze zrozumieniem jest. Nic na to nie poradzę. :ok: 
Dobra - to ja zrobię swoje porównanie, żeby odwrócić kota ogonem - wezmę Dacie Duster i udowodnię, że wjedzie tam gdzie to GT nie da rady. :ok: 

  • Lubię to 1
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Większość aut to jednak nie są hybrydy/elektryki. A nie słyszałem żeby w spalinowych było coś takiego stosowane.

No tak-bo przeciez technologie symetrycznego napedu 4x4 w latach 90-tych mialo co 2 auto:hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Porównaj RS z takim GT. Może będzie bardziej zbliżone. Ceny mniej więcej podobne, moce też. W kombii też występował. Jak się skupisz na prowadzeniu i przyjemności z jazdy to jak myślisz co wygrywa. Zresztą zawieszenie też ma bardziej komfortowo zestrojone. I nie żebym miał coś przeciwko Skodzie. Żeby któryś mi znowu nie wyskoczył.

 

To Subaru to można porównać z takim... ;]

 

32-kia-proceed-gt-2019-rt-otr-side.jpg?i

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Ledy adaptacyjne dzisiaj ma każde nowe. E tam LEDy - lasery. Co się będziemy ograniczać.

Nie wiem jak dzisiaj-ale moge miec nadzieje za za 10 lat tak faktycznie bedzie.

A jakie sa prognozy dotyczace symetrycznego AWD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, gregoryj napisał:

porownujemy audi c4 z v6 w automacie i 4x4 do jakiegos SUVika typu Skoda Karoq? albo Fabii jesli w ogole ma byc porownywalne cenowo.

 

Audi bylo i jest lepsze od Favoritki bo kosztowalo i kosztuje z 5x tyle

 

Nie. Porównujemy od czapy auta niemające ze sobą nic wspólnego. Więc ja myślę, że równie dobrze można porównać Skodę Favorit i Audi A6 MY2020.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, gregoryj napisał:

bo on jest lepszy, w pewnych zastosowaniach

 

No właśnie. On nie jest lepszy, tylko służy do czegoś innego. W swojej kategorii nadal jest gorszy od np. Mercedesa klasy X a Jag jest lepszy od Dacii Duster. Porównania aut w różnych klasach i o różnych zastosowaniach nie mają sensu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Dark_Knight said:

 

Nie. Porównujemy od czapy auta niemające ze sobą nic wspólnego. Więc ja myślę, że równie dobrze można porównać Skodę Favorit i Audi A6 MY2020.

 

a czemu chcesz porownywac auto 200-krotnie drozsze? Udowodnij ze jest 200x lepsze 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Wymień no może co się NIE różni.

;]

 

 

Mi do głowy przychodzi tylko układ chłodzenia silnika - ale też nie mam pewności.

 

W ukladzie chlodzenia tez zaszly zmiany-sa powszechnie elektryczne pompy cieczy,chlodzenie turbin i alternatorow,elektryczne przeslony,wylaczanie pompy cieczy,wiecej niz jeden termostat itp.Oczywiscie to pewnie bylo 30 lat temu w autach wyczynowych i pewnie tych z topowej polki-ale obecnie jest to obecne w budzetowych autach.

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gregoryj napisał:

a czemu chcesz porownywac auto 200-krotnie drozsze? Udowodnij ze jest 200x lepsze 😀

 

A czemu nie? I ono nie jest droższe, bo cena jest funkcją czasu. Ty na siłę próbujesz czytać wykres poziomo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wlad napisał:

W ukladzie chlodzenia tez zaszly zmiany-sa powszechnie elektryczne pompy cieczy,chlodzenie turbin i alternatorow,elektryczne przeslony,wylaczanie pompy cieczy,wiecej niz jeden termostat itp.Oczywiscie to bylo 30 lat temu w autach wyczynowych i pewnie tych z topowej polki-ale obecnie jest to mobecne w budzetowych autach.

 

Ok, więc nawet to nie jest takie same.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, wlad said:

sa powszechnie elektryczne pompy cieczy,chlodzenie turbin i alternatorow,elektryczne przeslony,wylaczanie pompy cieczy,wiecej niz jeden termostat

a to wszystko zeby zaoszczedzic 0,2 l paliwa na 100km, przy czym wydac przy naprawie jednej z tych rzeczy 20x razy wiecej niz zaoszczedzone paliwo. to jest postep? chyba wsteczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mugen napisał:

Oj tam, ja bym chętnie zobaczył takie porównanie, Impreza gt kontra Octavia rs na torze poznań 😁

 

Zwykłą Imprezę 2.0 to ta Skoda raczej tam zje (jeśli nie będzie mokro oczywiście). Za to WRX zje Skodę. Dowiedziemy tym tylko, że nadal nie da się porównać rzeczy nieporównywalnych.

:ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gregoryj napisał:

a to wszystko zeby zaoszczedzic 0,2 l paliwa na 100km, przy czym wydac przy naprawie jednej z tych rzeczy 20x razy wiecej niz zaoszczedzone paliwo. to jest postep? chyba wsteczny

 

Golf II AD1990 1.8 129KM. Masa własna: 933kg, 0-100: 9.0s. Spalanie średnie: 9.0l/100km, emisja CO2: 209g/km.

Golf VIII AD2020 1.5 130KM. Masa własna: 1315kg, 0-100: 9.2s. Spalanie średnie: 4.7l/100km, emisja CO2: 108g/km.

 

 

Faktycznie, zaoszczędzono 0.2l paliwa na 100km. Ty nawet w tematach motoryzacyjnych zacząłeś pleść trzy po trzy?

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Golf II AD1990 1.8 129KM. Masa własna: 933kg, 0-100: 9.0s. Spalanie średnie: 9.0l/100km, emisja CO2: 209g/km.

Golf VIII AD2020 1.5 130KM. Masa własna: 1315kg, 0-100: 9.2s. Spalanie średnie: 4.7l/100km, emisja CO2: 108g/km.

 

 

Faktycznie, zaoszczędzono 0.2l paliwa na 100km. Ty nawet w tematach motoryzacyjnych zacząłeś pleść trzy po trzy?

i to wszystko zaoszczedzone ukladem chlodzenia? Mierzone wg tej samej normy? Ty w ogole wiesz dlaczego auta benzynowe tak malo pala teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gregoryj napisał:

i to wszystko zaoszczedzone ukladem chlodzenia? Mierzone wg tej samej normy? Ty w ogole wiesz dlaczego auta benzynowe tak malo pala teraz?

 

Ja myślę, że bez nowoczesnego układu chłodzenia oraz pozostałych nowoczesnych układów to by się nie udało. Oczywiście możesz spróbować przeszczepić coś z Golfa II do Golfa VIII i zobaczymy czy zadziała.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, hefi napisał:

A Wy jeszcze o tym?
Subaru to gruz, szczególnie 30 letnie. Ani to nie jedzie ani nie skręca. Na autostradzie puchnie od 160 a w środku, hałas jak w odrzutowcu. emoji23.png Faktycznie lepsze

 

A już mieliśmy w zgodzie zakończyć dyskusję...

:lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A już mieliśmy w zgodzie zakończyć dyskusję...

 

Przeczytałem trochę i dalej nie rozumiem co oni chcą z tym Subaru porównywać, vw up czy jakiegoś Matiz z 2020 aby tylko te auto z 90r wygrało.

Dodam, że moja opinia dotyczy wrx sti czyli topowej wersji bo o wrx to nawet szkoda się wypowiadać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, hefi napisał:

Dodam, że moja opinia dotyczy wrx sti emoji16.png czyli topowej wersji bo o wrx to nawet szkoda się wypowiadać

 

Tu się nagminnie myli SVX z WRX, więc co za różnica?

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Ja myślę, że bez nowoczesnego układu chłodzenia oraz pozostałych nowoczesnych układów to by się nie udało. Oczywiście możesz spróbować przeszczepić coś z Golfa II do Golfa VIII i zobaczymy czy zadziała.

 

 

 wszczepie mu caly uklad wtryskowo zaplonowy zeby palil uboga mieszanke i bedzie podobnie

 

5 minutes ago, hefi said:

Subaru to gruz

nie gruz, tylko Piękny Wóz 😀 chociaz wolalbym poczciwa Audiczke albo jakiegos Merola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, gregoryj napisał:

 wszczepie mu caly uklad wtryskowo zaplonowy zeby palil uboga mieszanke i bedzie podobnie

 

Nie wiem co on będzie palił, ale Ty powinieneś odstawić to co Ty palisz.

:hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, gregoryj napisał:

wszczepie mu caly uklad wtryskowo zaplonowy zeby palil uboga mieszanke i bedzie podobnie

Mógłbyś coś innego sobie wszczepic. Musk, Elon Musk na pewno ma coś dobrego w składziku.
 

Edytowane przez hefi
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.