Jump to content

Poszukiwania Stilo


Recommended Posts

Witam, poszukuję stilo dla swojej pani i mam 2 egzemplarze na oku. Jeden 1.9 jtd 115KM 240 tys (miałem z tym silnikiem i byłem zadowolony) drugi 1.6 16v 103KM 220tys lepiej wyposażony i nie wiem do końca z czym to się "je". Czytałem że 1.6 ma swoje bolączki typu padające cewki, lubi łykać olej, pali 10 litrów. Miałem 1.9 i tu jestem bardziej w temacie że EGR się zacina i najlepiej zaślepić a to overboost wyczyścić itp. Może mnie trochę na kierujecie w którą stronę iść. Jazda będzie głównie do pracy około 10km w jedną stronę z czego 8 po za miastem. Plus wiadomo jakaś galeria, zakupy. 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Link to post
Share on other sites

Największą bolączką 1.6 z roczników 2001-2005 jest sterownik silnika. Umiejscowienie powoduje z czasem jego przegrzanie które skutkuje choinką błędów na desce po solidnym rozgrzaniu silnika. Koszt jego naprawy to ok 600 zł.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, bochumil napisał:

Największą bolączką 1.6 z roczników 2001-2005 jest sterownik silnika. Umiejscowienie powoduje z czasem jego przegrzanie które skutkuje choinką błędów na desce po solidnym rozgrzaniu silnika. Koszt jego naprawy to ok 600 zł.

Dodam, tylko do słów Kolegi, że wymiana na nowy to ponad 2000 zł. Miałem takiego Stilona w którym przełożyłem sterownik poza silnik, skuteczna metoda, do dzisiaj od 8 lat od wymiany sterownika jeździ bezproblemowo.

Link to post
Share on other sites

Taki sam 1.6 zagazowany miałem Lybrze, całkiem spoko sobie radził jak na taką dosyć dużą budę. Wyzionął ducha dopiero przy 300k, a właściwie stracił kompresję na jednym cylindrze. Przed awarią, przejechałem na lpg 70tys km i mogę śmiało powiedzieć, że bezobsługowo. Spalanie od 7 w trasie do 12 w mieście. Co ciekawe - sterownik miałem w tym samym miejscu po boku jak w Stilo - i do końca było ok.



Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, sid89 napisał:

Taki sam 1.6 zagazowany miałem Lybrze, całkiem spoko sobie radził jak na taką dosyć dużą budę. Wyzionął ducha dopiero przy 300k, a właściwie stracił kompresję na jednym cylindrze. Przed awarią, przejechałem na lpg 70tys km i mogę śmiało powiedzieć, że bezobsługowo. Spalanie od 7 w trasie do 12 w mieście. Co ciekawe - sterownik miałem w tym samym miejscu po boku jak w Stilo - i do końca było ok.


 

Mój Stilon jest jeszcze w rodzinie i dochodzi do 280 tys km z tym na gazie 100 tys km i również nic nie robiłem poza rozrządem.

 

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, bochumil napisał:

Największą bolączką 1.6 z roczników 2001-2005 jest sterownik silnika. Umiejscowienie powoduje z czasem jego przegrzanie które skutkuje choinką błędów na desce po solidnym rozgrzaniu silnika. Koszt jego naprawy to ok 600 zł.

chyba nie zawsze się da naprawić ja za nowy dałem jakoś 1500 -1600

Link to post
Share on other sites

A jak się zbiera 1.6? Da radę tym jakoś sensownie się rozpędzić powiedzmy do tych 90/100 kmh/h czy bardziej do "snucia" się z pkt A do pkt B? 

Mowa o wersji 3D

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, andre44 napisał:

A jak się zbiera 1.6? Da radę tym jakoś sensownie się rozpędzić powiedzmy do tych 90/100 kmh/h czy bardziej do "snucia" się z pkt A do pkt B? 

Mowa o wersji 3D

Demonem  przyspieszenia to to nie jest ( 1.6 wer 3D), było to pierwsze auto mojego syna i nie narzekał na osiągi. Teraz auto głównie kula się po mieście i też nie ma narzekań. Kilka razy byłem nim w trasie i mam dobre wspomnienia z jazdy patrząc na osiągi.

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.02.2021 o 00:04, andre44 napisał:

Witam, poszukuję stilo dla swojej pani i mam 2 egzemplarze na oku. Jeden 1.9 jtd 115KM 240 tys (miałem z tym silnikiem i byłem zadowolony) drugi 1.6 16v 103KM 220tys lepiej wyposażony i nie wiem do końca z czym to się "je". Czytałem że 1.6 ma swoje bolączki typu padające cewki, lubi łykać olej, pali 10 litrów. Miałem 1.9 i tu jestem bardziej w temacie że EGR się zacina i najlepiej zaślepić a to overboost wyczyścić itp. Może mnie trochę na kierujecie w którą stronę iść. Jazda będzie głównie do pracy około 10km w jedną stronę z czego 8 po za miastem. Plus wiadomo jakaś galeria, zakupy. 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Na dzisiejsze czasy,zdecydowanie diesla już bym odpuścił mają do snucia kilka km do pracy. Utrzymanie już nastolatka będzie już złotówko-chlonne.

Z 1.6 bolączką jest sterownik który trzeba przenieść w inne miejsce, czasem liniały padać cewki Sagem. 

Generalnie chyba bym zagazować taki silnik. 

Dodam swoje zdanie.osobiscie poszukalbym 1.4 prosty silnik 95km. Może nawet pokusilbym się o nadwozie 5D

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, HARDTECHNO napisał:

Dodam swoje zdanie.osobiscie poszukalbym 1.4 prosty silnik 95km. Może nawet pokusilbym się o nadwozie 5D

Też silnik 1.4 biorę pod uwagę właśnie ze względu na prostotę. Ale jak narazie nie wpadło mi (i mojej pani) nic godnego uwagi. Wersja 5D odpadła już w przedbiegach że względu na to że nie ma "tej Lini". 

Link to post
Share on other sites

1.4 całkiem spoko silnik. Trzeba jednak wziąć pod uwagę że nie uświadczy się w nich dobrego wyposażenia. O tempomacie można zapomnieć. Podłokietnik oraz czujniki cofania pojawiają się rzadko. 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, bochumil napisał:

1.4 całkiem spoko silnik. Trzeba jednak wziąć pod uwagę że nie uświadczy się w nich dobrego wyposażenia. O tempomacie można zapomnieć. Podłokietnik oraz czujniki cofania pojawiają się rzadko. 

@bochumilmoje stilo JTD 140hp. Posiada bajery wieku dzieciecego , czego połowa tylko jest dla FUN. Kiedyś naprawdę zależało.mi na szpanie dla ludzi typu skywidow,audio,wieś tuning itp. teraz już nie. Odpuszczam. Wozidlo.jest u mnie dopóki przejdzie przegląd a w krainie mojej (małopolska) córa bardziej strzygą ekolodzy(sic!) 

Można naprawdę wychaczyc fajne 3D z1.4 ale to wertowanie neta non-stop. 1.4 ma fajną skrzynie 6b.duzo cento-maniakow ja targa w SC/CC 

Na takie stilo wystarczy. Poszukać fajne autko i jeździć do Złomowania.

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, andre44 napisał:

Też silnik 1.4 biorę pod uwagę właśnie ze względu na prostotę. Ale jak narazie nie wpadło mi (i mojej pani) nic godnego uwagi. Wersja 5D odpadła już w przedbiegach że względu na to że nie ma "tej Lini". 

Miałem 1.4 kilka lat. Od 95 tys km na gazie do 210 gdzie uległ szkodzie całkowitej. Przez te kilka lat robiłem po 30 tys rocznie i z awarii trafiły mi się padnięta cewka i pęknięcie przewodu do chłodnicy. Poza tym bezproblemowo (jeśli nie liczyć żarówek H7). Wyposażenie (jak na tamte czasy) było spoko. Elektryka i klima zwykła. 

P

Zgadzam się z opinią, że tylko 3D.

Do miasta spoko. Na trasę słabizna jednak a na autostradę za głośno w środku. 120 km\h to maks. 

Ale generalnie miło wspominam. 

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, bochumil napisał:

1.4 całkiem spoko silnik. Trzeba jednak wziąć pod uwagę że nie uświadczy się w nich dobrego wyposażenia. O tempomacie można zapomnieć. Podłokietnik oraz czujniki cofania pojawiają się rzadko. 

Miałem również Stilona 1.4 w wersji 5D i potwierdzam dobre opinie przedmówców odnośnie silnika całkowicie bezawaryjny.

Jedynie poważna awaria to licznik - usterka znana i opisana szeroko na tym forum (dotyka każdej wersji silnikowej).

Inna upierdliwa sprawa w każdym ze Stilonów które miałem to zapiekanie się hamulców, dzięki tym autom opanowałem do perfekcji rozbieranie, czyszczenie, remont kapitalny zacisków hamulcowych ;] dzisiaj każdy zacisk rozbieram i składam z "zamkniętymi oczami" (oprócz tych z elektrycznym postojowym ;]).

Link to post
Share on other sites

Panowie a ten 1.8 133km to aż taka straszna padlina? Potrzebuje gruza w kombi pod lpg na budowę i zastanawiam się nad Stilo MW z tym silnikiem. Dolewki oleju przemilczę, jeśli będzie trzeba dolewać no chyba że 1l/1kkm lu więcej to lipa. Czy ten silnik ma jeszcze inne bolączki typu TTTM i prędzej czy później i tak taka awaria się pojawia?

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, steyr napisał:

Panowie a ten 1.8 133km to aż taka straszna padlina? Potrzebuje gruza w kombi pod lpg na budowę i zastanawiam się nad Stilo MW z tym silnikiem. Dolewki oleju przemilczę, jeśli będzie trzeba dolewać no chyba że 1l/1kkm lu więcej to lipa. Czy ten silnik ma jeszcze inne bolączki typu TTTM i prędzej czy później i tak taka awaria się pojawia?

Generalnie. Silnik udany lecz bardziej pod LPG . Może się okazać że teraz w zimie w mieście wytarta ci z 12.

Poza tym kupując ten wehikuł. Musiałbyś osłuchać czy nie wali wariator. Bywa dość kosztowny. No chyba że cena auta śmieszna i liczysz 1kzk na rozrząd to wal w ciemno.poxniej odsprzedaż.

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, steyr napisał:

Dolewki oleju przemilczę, jeśli będzie trzeba dolewać no chyba że 1l/1kkm lu więcej to lipa.

 

1 litr oleju na 1000 km to w tych silnikach standard. Jest to wada konstrukcyjna, a montaż instalacji LPG tylko spotęguje ubytki oleju - opinia od pracownika ASO Fiat.

Link to post
Share on other sites
58 minut temu, bochumil napisał:

 

1 litr oleju na 1000 km to w tych silnikach standard. Jest to wada konstrukcyjna, a montaż instalacji LPG tylko spotęguje ubytki oleju - opinia od pracownika ASO Fiat.

 

Pytanie czy to reguła czy nie, najlepiej pasowałby mi ten 1.8 przynajmniej by nie zdychał z dyszlem na haku.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, steyr napisał:

 

Pytanie czy to reguła czy nie, najlepiej pasowałby mi ten 1.8 przynajmniej by nie zdychał z dyszlem na haku.

 

A nie lepiej wziąć doinwestowanego 1.9 mJTD od @twinsen?

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, bochumil napisał:

 

A nie lepiej wziąć doinwestowanego 1.9 mJTD od @twinsen?

 

Ja jestem potomek PB+lpg, żadnych wtrysków, turbin, dwumas i itp. Potrzebuje klamota bez zbędnych wynalazków, a dolewanie oleju mi nie przeszkadza aż nadto chyba że wiadrami. Śfagier miał wcześniej Stilo 1.9jtd 115KM, teraz ma Stilo 1.9jtd 120KM. W obu wymieniał dwumasy, wtryski, świece żarowe chyba tylko turbin nie robil ale on jest z tych co jak im 15 letni diesel kreci o sekundę dłużej przy odpalaniu to szukają problemów:phi: Generalnie nie jestem przekonany do Diesel-a, tam jak coś szwankuje to trzeba zrobić porządną diagnostykę bo wymieniając tropem większości mechaników "Wymienimy to, jak nie pomoże to co innego" to można pójść z torbami. A przy prostej PB + lpg nie ma tyle dywagoń, instalację lpg też sam ogarnę jak trzeba to i się zamontuje w własnym zakresie;]

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ja też jestem potomkiem Pb+LPG ale 5 lat temu musiałem przesiąść się na diesla. Kupiłem takiego bez dwumasy i dpf (Peugeot 308 z silnikiem 1.6 z 2009 r). Generalnie - oprócz pękniętej obudowy termostatu - nic nie robię. Jakichś tam pierdół i rzeczy eksploatacyjnych nie liczę. 

Robię 8 tys rocznie, bo do roboty mam 5 km. 

Także może niekoniecznie Stilo? 

Tylko budżet już inny. 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, ochkarol napisał:

Ja też jestem potomkiem Pb+LPG ale 5 lat temu musiałem przesiąść się na diesla. Kupiłem takiego bez dwumasy i dpf (Peugeot 308 z silnikiem 1.6 z 2009 r). Generalnie - oprócz pękniętej obudowy termostatu - nic nie robię. Jakichś tam pierdół i rzeczy eksploatacyjnych nie liczę. 

Robię 8 tys rocznie, bo do roboty mam 5 km. 

Także może niekoniecznie Stilo? 

Tylko budżet już inny. 

To nie jest czasem to HDi co świece żarowe są od grodzi auta?i ciężko z wymianą??

Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia. Jedna była wymieniana ale mój mechanik mnie nie klął, więc chyba nie było z tym problemów. Generalnie ten silnik (1.6 HDI) ma bardzo dobre opinie. Podobnie, jak 2.0 (żałuję, że tego nie mam). 

Ale generalnie tęsknię za benzyną.

Edited by ochkarol
Link to post
Share on other sites

Robiłem rozrząd w takim 1.6 HDI 92KM z 2012r w Citroenie C4, robota prosta jak cep ale mułek do tej masy.

 

Co do Stilo, 1.4 95KM silnik bdb ale słaby do tej budy.

Edited by steyr
Link to post
Share on other sites
20 minut temu, steyr napisał:

Co do Stilo, 1.4 95KM silnik bdb ale słaby do tej budy.

Potwierdzam, choć jakoś kilka lat dałem radę. Nawet wyjazd na wakacje z rodziną Stilonek przeżył (5 osób i bagaże w Stilo 3D). 😁😁

Link to post
Share on other sites

   Miałem STILO 1,6 3D.Przejechał ok.300 tkm w tym na gazie ok.250tkm.W wieku niemowlęcym wymieniłem cewki zapłonowe./ok.45 tkm/.Sterownik przełożyłem na obudowę akumulatora, skończyły się z nim problemy. Kupiłem to auto z przebiegiem ok 36 tkm. Używałem przez 14 lat. Oddałem na złom, wpadło biedaczysko do rowu.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.