Jump to content

Skrzynie 7DCT Hyundai/Kia


damntomas
 Share

Recommended Posts

Jako, że na dedykowany dla Koreańczyków kącik niewiele osób zagląda, piszę tutaj.

 

Czy obecnie jest się czego bać kupując auto z 7DCT? 

 

Chodzi mi po głowie Kia Sportage z 1.6T-GDI, AWD i właśnie z 7DCT. 

Niby w tym roku ma wyjść nowy model, ale bliźniaczy nowy Tucson jakoś mnie nie przekonuje z zewnątrz ani wewnątrz + oczywiście jest drożej. Boję się ,że to samo może być z nowym Sportagem i że to ostatni moment na zakup starego Sportka z wyposażeniem "pod siebie".

 

No właśnie, tylko z jaka skrzynią? 

 

Naczytałem się wiele niedobrego zarówno na forum K jak i H, ale negatywne wpisy to głównie lata 2017, 2018 i 2019. Od jakiegoś roku takie tematy ucichły - czy to może oznaczać, że K/H naprawili wady wieku dziecięcego tych skrzyń?

 

Dodam, że auto planowane na dłużej, 10 lat+ i zależałoby mi na jako takiej bezawaryjności... A jeżdżąc 20 kilka lat manualne mam ochotę na spróbowanie czegoś bez pedału sprzęgła...

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, damntomas napisał:

Jako, że na dedykowany dla Koreańczyków kącik niewiele osób zagląda, piszę tutaj.

 

Czy obecnie jest się czego bać kupując auto z 7DCT? 

 

Chodzi mi po głowie Kia Sportage z 1.6T-GDI, AWD i właśnie z 7DCT. 

Niby w tym roku ma wyjść nowy model, ale bliźniaczy nowy Tucson jakoś mnie nie przekonuje z zewnątrz ani wewnątrz + oczywiście jest drożej. Boję się ,że to samo może być z nowym Sportagem i że to ostatni moment na zakup starego Sportka z wyposażeniem "pod siebie".

 

No właśnie, tylko z jaka skrzynią? 

 

Naczytałem się wiele niedobrego zarówno na forum K jak i H, ale negatywne wpisy to głównie lata 2017, 2018 i 2019. Od jakiegoś roku takie tematy ucichły - czy to może oznaczać, że K/H naprawili wady wieku dziecięcego tych skrzyń?

 

Dodam, że auto planowane na dłużej, 10 lat+ i zależałoby mi na jako takiej bezawaryjności... A jeżdżąc 20 kilka lat manualne mam ochotę na spróbowanie czegoś bez pedału sprzęgła...

Z 2.0crdi jest zwykła skrzynia 8 biegowa, podobno niezniszczalna.

Link to comment
Share on other sites

7dct to automat dwusprzęgłowy z suchymi sprzęgłami. A więc nie działa tak płynnie, jak w automacie klasycznym.

Do tego dochodzi pełzanie, które jeśli ktoś dużo jeździ w korkach, powoduje szybsze zużycie sprzęgieł.

Był jakiś problem z 7dct z sinikami 1,6T, ale ostatnio nie czytałem o takich przypadkach.

W razie problemów z szarpaniem, czy szybszym zużyciem sprzęgieł, ASO wymienia sprzęgła na gwarancji :ok:

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, volf6 napisał:

Automatyczna i niezniszczalna?:hehe:

Pewnie jeszcze oleju zmieniać nie trzeba;l

Nie wiem z czego się cieszysz ?

Całe stany jeżdżą na skrzyniach hydrokinetycznych i nic się nie dzieje.

Miałem hondę z automatem i przejechałem na niej 250kkm bez usterek tylko wymieniając olej co 30k mil.

Szwagier ma jeepa pod 300kkm i też tylko olej co chyba 50k mil.

Edited by MarcG
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, volf6 napisał:

Automatyczna i niezniszczalna?:hehe:

Pewnie jeszcze oleju zmieniać nie trzeba

Znam jedną od nowości. Dokładnie taką w takiej Kii. W tej chwili ma 220 i nic się nie dzieje. Olej się zmienia co 60. I prędzej się znudzi niż zepsuje.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, rwIcIk napisał:

Był jakiś problem z 7dct z sinikami 1,6T, ale ostatnio nie czytałem o takich przypadkach.

 

Nie zauważyłem...

Na grupie gdzie jest większość PC GT z DCT też nic nie piszą...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, MarcG napisał:

Nie wiem z czego się cieszysz ?

Całe stany jeżdżą na skrzyniach hydrokinetycznych i nic się nie dzieje.

Miałem hondę z automatem i przejechałem na niej 250kkm bez usterek tylko wymieniając olej co 30k mil.

Szwagier ma jeepa pod 300kkm i też tylko olej co chyba 50k mil.

 

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

Znam jedną od nowości. Dokładnie taką w takiej Kii. W tej chwili ma 220 i nic się nie dzieje. Olej się zmienia co 60. I prędzej się znudzi niż zepsuje.

Jak wytrzyma milion to można pisać, ze niezniszczalna:), 200kkm to każda wytrzyma...

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, volf6 napisał:

 

Jak wytrzyma milion to można pisać, ze niezniszczalna:), 200kkm to każda wytrzyma...

Milion :hehe: to nie ciężarówka tylko osobowy.

Która skrzynia dwusprzęgłowa wytrzyma 300kkm bez wymiany czegokolwiek ?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, volf6 napisał:

Jak wytrzyma milion to można pisać, ze niezniszczalna:), 200kkm to każda wytrzyma...

Może nie milion, ale moja bez rozbierania wytrzymała przeszło 50lat i X razy 67kmil :). Stan sprzęgieł był jeszcze całkiem ok, miała trochę syfu ale nie jakoś strasznie. Filtra skrzyni nawet nie trzeba było wymieniać a sterownik skrzyni nadal był bezproblemu drożny.

Edited by sherif
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, wujek napisał:

Ona jest wrecz niebezpieczna wciskam gaz i jest chwila zawahania.

Trzeba się przyzwyczaić - wcześniej wciskać gaz przy ruszaniu ;]

Gorzej przy zawracaniu i przejściu z R na D1 - trochę to trwa i nic się nie da zrobić :no:

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, wujek napisał:

Ona jest wrecz niebezpieczna wciskam gaz i jest chwila zawahania.

w każdej wersji ?

Coś takiego spotkało mnie przy 1.8TFSI z DSG, przy ruszaniu (od 0 kmph) było typowe zawahanie. W dieslach i 2.0 tego nie było, podobno TTTM, ale dlaczego tylko z tym silnikiem :hmm:.

Niedługo rodzice odbierają 1.6 z DCT, zobaczymy czy tam tak będzie.

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, sherif napisał:

w każdej wersji ?

Coś takiego spotkało mnie przy 1.8TFSI z DSG, przy ruszaniu (od 0 kmph) było typowe zawahanie. W dieslach i 2.0 tego nie było, podobno TTTM, ale dlaczego tylko z tym silnikiem :hmm:.

Niedługo rodzice odbierają 1.6 z DCT, zobaczymy czy tam tak będzie.

Jezdzilem i benzyna z wypozyczalni ale 1.6 i dieselem 1.6 i zawsze bylo tak samo. Chodzi o specyficzne sytuacje, skrecasz w lewo na skrzyzowaniu chcesz ruszyc a on stoi :swinka: Jak ktos na codzien tym jezdzi to sie przyzwyczaic. No i to co Robert napisal przy zawracaniu jest zwolka. Chcesz szybko na trzy a masz wolno :phi: Z zawracaniem mam to samo w DSG komedia :hehe:  

Link to comment
Share on other sites

Ja tam nie narzekam. Jeździ mi się tym bardzo fajnie, szarpnięć nie zauważyłem, wogole nie zauważam kiedy biegi się zmieniają. No ale dopiero 600km przejechane😆

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, angrius napisał:

Ja tam nie narzekam. Jeździ mi się tym bardzo fajnie, szarpnięć nie zauważyłem😆

Ale podobno TTTM - na początku w nowym aucie jest wszystko super hiper a po już kilkunastu/20/30 tys. km zaczynają się problemy właśnie z poszarpywaniem, zużyciem sprzęgieł - ale to opinie userów Sportków i Tucsonów, więc może waga tych aut też robi swoje. 

Z drugiej strony znalazłem opinie, że 6biegowy manual też potrafi sprawiać problemy po kilkudziesięciu tys km i zdarzały się wymiany tych skrzyń na gwarancji...

 

I bądź tu człowieku mądry ;)

 

Nic innego nowego z AWD, gw min. 5 lat i wielkości Sportage chyba nie kupi się do 130 tys zł? :(

Nie biorę pod uwagę takich aut jak Duster, Sx4 S-cross czy Vitara - za małe i środek odstrasza, ASX podobnie, Outlander już za długi i brzydal (aczkolwiek to subiektywne) ;)

Jakiś VAG z 4x4 to już silnik 2.0 TSI i ceny lecą powyżej 150 tys a tyle dać nie chce bo musi być gdzieś granica rozsądku...

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, damntomas napisał:

Ale podobno TTTM - na początku w nowym aucie jest wszystko super hiper a po już kilkunastu/20/30 tys. km zaczynają się problemy właśnie z poszarpywaniem, zużyciem sprzęgieł - ale to opinie userów Sportków i Tucsonów, więc może waga tych aut też robi swoje. 

Z drugiej strony znalazłem opinie, że 6biegowy manual też potrafi sprawiać problemy po kilkudziesięciu tys km i zdarzały się wymiany tych skrzyń na gwarancji...

 

I bądź tu człowieku mądry ;)

 

Nic innego nowego z AWD, gw min. 5 lat i wielkości Sportage chyba nie kupi się do 130 tys zł? :(

Nie biorę pod uwagę takich aut jak Duster, Sx4 S-cross czy Vitara - za małe i środek odstrasza, ASX podobnie, Outlander już za długi i brzydal (aczkolwiek to subiektywne) ;)

Jakiś VAG z 4x4 to już silnik 2.0 TSI i ceny lecą powyżej 150 tys a tyle dać nie chce bo musi być gdzieś granica rozsądku...

Bierz co ci się spodoba i co będzie w zasięgu finansowym :ok:

Ja chciałem automat, to wyszedł Tucson z dieslem.

A nie planowałem ani Hyundaia, ani diesla ;]

Ot auto się spodobało, było od ręki i cena akceptowalna :ok:

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, damntomas napisał:

Ale podobno TTTM - na początku w nowym aucie jest wszystko super hiper a po już kilkunastu/20/30 tys. km zaczynają się problemy właśnie z poszarpywaniem, zużyciem sprzęgieł - ale to opinie userów Sportków i Tucsonów, więc może waga tych aut też robi swoje. 

Z drugiej strony znalazłem opinie, że 6biegowy manual też potrafi sprawiać problemy po kilkudziesięciu tys km i zdarzały się wymiany tych skrzyń na gwarancji...

 

I bądź tu człowieku mądry ;)

 

Nic innego nowego z AWD, gw min. 5 lat i wielkości Sportage chyba nie kupi się do 130 tys zł? :(

Nie biorę pod uwagę takich aut jak Duster, Sx4 S-cross czy Vitara - za małe i środek odstrasza, ASX podobnie, Outlander już za długi i brzydal (aczkolwiek to subiektywne) ;)

Jakiś VAG z 4x4 to już silnik 2.0 TSI i ceny lecą powyżej 150 tys a tyle dać nie chce bo musi być gdzieś granica rozsądku...

Ja kupiłem w zeszłym roku stary model Sorento za 130kpln. Może jakieś demo z przebiegiem paru tys. kilometrów trafisz.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, MarcG napisał:

Ja kupiłem w zeszłym roku stary model Sorento za 130kpln. Może jakieś demo z przebiegiem paru tys. kilometrów trafisz.

Sorento już za długie - max dł. to jakieś 4,5m - ogranicza mnie niestety długość garażu.

I ten model Sorento to tylko diesel a auto będzie jeździć raczej na krótkich odcinkach, więc patrzę na benzyny.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, damntomas napisał:

Ale podobno TTTM - na początku w nowym aucie jest wszystko super hiper a po już kilkunastu/20/30 tys. km zaczynają się problemy właśnie z poszarpywaniem, zużyciem sprzęgieł - ale to opinie userów Sportków i Tucsonów, więc może waga tych aut też robi swoje. 

Z drugiej strony znalazłem opinie, że 6biegowy manual też potrafi sprawiać problemy po kilkudziesięciu tys km i zdarzały się wymiany tych skrzyń na gwarancji...

 

I bądź tu człowieku mądry ;)

 

Nic innego nowego z AWD, gw min. 5 lat i wielkości Sportage chyba nie kupi się do 130 tys zł? :(

Nie biorę pod uwagę takich aut jak Duster, Sx4 S-cross czy Vitara - za małe i środek odstrasza, ASX podobnie, Outlander już za długi i brzydal (aczkolwiek to subiektywne) ;)

Jakiś VAG z 4x4 to już silnik 2.0 TSI i ceny lecą powyżej 150 tys a tyle dać nie chce bo musi być gdzieś granica rozsądku...

 

obawiam się, że jest tak jak piszesz jak ma być AWD i AT to pozostaje Sportage ewentualnie poprzedni Tuscon w cenie jaką napisałeś. Nic innego nie wymyślisz.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.02.2021 o 10:14, damntomas napisał:

No właśnie, tylko z jaka skrzynią?

Nie wypowiadam się na temat trwałości, bo zrobiłem dopiero niecałe 9 kkm przez 15 m-cy ;)

Skrzynia nie szarpie, biegi zmienia dość płynnie, nie zauważyłem żadnych problemów z pełzaniem. Nie jest to DSG pod względem szybkości działania, raczej porównywalna z klasycznym automatem. Z drugiej strony nie wahluje tak biegami jak DSG, co przekłada się na wrażenie spokojniejszej jazdy.

Irytujące trochę za to jest oprogramowanie tej skrzyni w Sportage. Są tylko dwa tryby normal i sport. Tylko, że ten normal jest bardziej jak eco - faktycznie miewa zawahania przy szybszym ruszaniu, niezbyt chętnie redukuje przy przyspieszaniu, ogólnie jest taki trochę nieprzewidywalny. W trybie sport jest inaczej - startuje i redukuje tak jak trzeba, jest przewidywalny, trzyma biegi tak żeby obroty nie spadały za nisko. I tu jest problem, bo po osiągnięciu docelowej prędkości nie wrzuca najwyższego biegu tylko przy 90 kmh trzyma piątkę. Przydałby się trzeci pośredni tryb pracy skrzyni.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


 
Nic innego nowego z AWD, gw min. 5 lat i wielkości Sportage chyba nie kupi się do 130 tys zł?
Nie biorę pod uwagę takich aut jak Duster, Sx4 S-cross czy Vitara - za małe i środek odstrasza, ASX podobnie, Outlander już za długi i brzydal (aczkolwiek to subiektywne)
Jakiś VAG z 4x4 to już silnik 2.0 TSI i ceny lecą powyżej 150 tys a tyle dać nie chce bo musi być gdzieś granica rozsądku...

Ateca 2020 może się zmieścić.
Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.02.2021 o 10:46, cesarz napisał:

Ja gdzie czytałem że jak kupować dwusprzegłówki to tylko z dieslem - niby tam jakos dłużej wytrzymyją. Najwięćej takich opinii było o EDC w talismanie

EDC w Talismanie potrafi umrzeć po 30kkm :)

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, SebeKK said:

EDC w Talismanie potrafi umrzeć po 30kkm :)

No właśnie - ale podobno w Benzynach - w dieslach jeżdzą po 200k i dalej wszystko działa. Moze nie lubi wysokich obrotów:)

Tak czysiak najlepiej celowac w auta ze zwykłymi automatami.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.