Skocz do zawartości

1,4 vs 1,0 turbo


awruK

Rekomendowane odpowiedzi

2 hours ago, Polarny said:

Wyższą moc przy niższych obrotach przy takiej samej mocy maksymalnej. Czyli przyspieszenie, które rozpędza bez liczenia kalendarzem i bez piłowania. To też jest odkrywanie Ameryki, ale niektórzy jeszcze jej - jak widać - nie odkryli.

Wrzuciłem przykład na szybko, wolnossące 2.0 i 1.4T, różnica wręcz na korzyść 2.0. To, że turbo wstaje wcześniej to też nie zawsze jest taka oczywista oczywistość, szczególnie jak moce większe i większe dmuchawki, dodatkowo turbo dziura.
 

 

2 hours ago, Polarny said:

Pierwsze słyszę. O 1.4T mogłem tak napisać, bo jechałem i faktycznie - słaby. Ale 1.6T nie znam, nie sprawdzałem, więc wątpliwe, bym się wypowiadał.

Nie pasuje,  no to piszemy, że turbo benzyny w Oplu to porażka. To co EB w Fordzie też? Od niego też wolę V6 w VB, przy czym uczciwie mówiąc V6 ma +20KM.

2 hours ago, Polarny said:

Nie, nie kończy się na 3000. I nie zadawaj głupich pytań.

To dlaczego mam nie korzystać z tego co mi samochód udostępnia? I fakt może przy 1.8TSI to jest piłowanie, V6 ma kolejną przewagę, że na wysokich obrotach nie brzmi jak wiertarka i jej dźwięk zwyczajnie nikogo nie męczy i jak potrzebuje skorzystać z mocy to nie zgrzytam zębami. :ok: Zasadniczo na co dzień T nie ma żadnej przewagi nad odpowiednikiem mocowym wolnossącym, szczególnie w takich porównaniach R4 vs. V6 jak w moim przykładzie, poza nieco niższym spalaniem.

2 hours ago, Polarny said:

A skąd wiesz, że ja nie mam porównania?

Bo jedynym twoim argumentem na tą chwilę jest "bo tak". Różnica jest taka, że podałem konkretne samochody z konkretnymi silnikami, które są pod wieloma względami do siebie podobne, mimo że z różnych klas, to wagi, moce i wymiary są zbliżone. To dzięki temu uważam, że takie porównanie ma sens - szczególnie, że to jedna "stajnia".
Bo co innego wybrać jakieś nędze V6 najgorsze w klasie i przyrównać do najlepszych silników turbo, albo porównywać 1.8T do 1.8 N/A bo z grubsza to nie ma sensu.

I tak jak pisałem tam, tak napiszę i tu, osobiście wolałbym kupić Astrę H 2.5 V6 niż 1.6T, ale było co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Chcesz powiedziec, ze Vectra 2.5 V6 pali 7/100 przy 130-140km/h na autostradzie? :hehe:
7 to ten silnik palil jak sie turlales 80-90km/h za tirem ;]
Dobra ja koncze ta dyskuje, bo naprawde nie wiem co probujesz udowodnic :ok:
PS. Ja w Astrze J mialem srednia 7.3/100 z 60kkm.
 
 
Mówił prawdę, wciąga ok 8 przy stałej 120 140. Im wolniej jedziesz tym spala więcej, dziwne auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, AstraC napisał:

Astra K 1.4T pali 7l, gdzie?

Prosze bardzo. Astra K 1,4T 125 KM. 

Grzeczna jazda na wakacje z rodziną na zdjęciu poniżej.

Gdy cisne autostradą (a na AK wiedzą jak cisnę ;) ) spalanie średnie mam 7,5 ;)

image.png.ff52ca5670a83d23f468becdd5e7edd1.png

 

 

Edytowane przez Lupus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, AstraC napisał:

Różnica jest taka, że podałem konkretne samochody z konkretnymi silnikami

Szanowny kolega podaje nam przykłady 20-30 letnich trupów mających się nijak poziomem bezpieczeństwa, komfortem jazdy, wyposażeniem czy też spalaniem do nowoczesnego kompakta...

Edytowane przez Lupus
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Lupus said:

Prosze bardzo. Astra K 1,4T 125 KM. 

Grzeczna jazda na wakacje z rodziną na zdjęciu poniżej.

Gdy cisne autostradą (a na AK wiedzą jak cisnę ;) ) spalanie średnie mam 7,5 ;)

image.png.ff52ca5670a83d23f468becdd5e7edd1.png

 

 

No to nieźle, jak zawsze mówię tutaj cudotwórcy, mi Grand C-MAX na A przy średniej 135km/h pali 8.5l do 9 w zależności od warunków pogodowych, na S przy średniej rzędu 120 8l. Oczywiście z rodziną zapakowany itp., i jakbym się nie spinał mniej za bardzo nie chce. ;] Z drugiej strony z boksem na dachu, 6 osób i bagaże po A średnia 130 km/h palił tak 9-9.5 więc czy to tak dużo?

1 hour ago, Lupus said:

Szanowny kolega podaje nam przykłady 20-30 letnich trupów mających się nijak poziomem bezpieczeństwa, komfortem jazdy, wyposażeniem czy też spalaniem do nowoczesnego kompakta...

Poproszę przykłady tego typu silników w późniejszych modelach, moim zdaniem wymarły. Do tego Astra H to od 2004r, a Vectra B do 2002 czyli nie tak daleko od siebie.

Można by wziąć do porównania Vectre C, bo tam były jeszcze do 2005r 3.2 V6, ale Vectre C miałem 1.8 czego żałuję do dziś. 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, mmaciejosss said:

w normalnym 1,4 np 100km ( Hyundai I30 )  takie obroty będą przy ok 80-85km/h na VI biegu i niestety to auto nie jedzie póki nie ma 4.500obr/min , potem w miarę się odpycha , ale to jest piłowanie , a w 1,0T ( 95-115km )  masz takie obroty przy ok 120-125km/h i mimo niskich obrotów lepiej się  odpycha 

 

1,2 w Fabii I o mocy 64km , przy 3000obr/min było dopiero 95km/h , przy 140-4.500 i to jest piłowanie 

 

dziś jechałem 1.4T i przy 140km/h miałem 2.800obr , przy 160km/h niecałe 3.500 , to optymalne przełożenie dla silnika doładowanego by spalanie było niskie  

Problem z wolnossakami, szczegolnie tymi starszymi jest taki ze na autostrady maja za krotkie biegi, a teraz wszyscy chca jezdzic 140-150 km/h. Taki stary wolnossak nawet 2.0 moze wpadac w za wysokie (pow 4 tys) obroty i dluzsza jazda autostrada jest meczaca bardzo. Przyczyn jest tego wiele, kiedys tyle ludzie i tak szybko nie jezdzili, producenci stosowali rozne triki skrzyniowo-przelozeniowe zeby obnizac zuzycie paliwa na papierze.

 

i za male silniki wolnossace, ktore nadaja sie do miasta i turlania. Ale podalem przyklad 2.0 w ostatnim Avenie, gdzie da sie 6ty bieg wrzucic jako lekki nadbieg i nie miec wysokich obrotow przy predkosciach autostradowych.

 

11 hours ago, Maciej__ said:

Ja sie przesiadlem z 1,4T na wolnossace 2.0 i kolejne auto na pewno bedzie ponownie doladowane.

mowisz, ze Mazda 2.0 nie jedzie? Czy tam za glosno jest powyzej 3-4 tys obrotow? Ile ma obrotow na autostradzie przy 140km/h i ile wtedy pali? bo przecie jak jezdzisz po miescie i zmieniasz biegi przy 2500-3500 to chyba nie jest jakos meczace?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, gregoryj said:

mowisz, ze Mazda 2.0 nie jedzie? Czy tam za glosno jest powyzej 3-4 tys obrotow? Ile ma obrotow na autostradzie przy 140km/h i ile wtedy pali? bo przecie jak jezdzisz po miescie i zmieniasz biegi przy 2500-3500 to chyba nie jest jakos meczace?

 

Przy 140km/h jest rownie 3000 RPM i pali jakies 8.5-9 w zaleznosci jak wieje, silnika wtedy praktycznie nie slychac, glownie to szum powietrza czy opon.

Problem sie pojawia jak z tych 140 musisz zwolnic za Tirem czy inna osobowka do 100-110km/h.

Ponowne rozpedzenie do 140 na 6b to wiecznosc, wiec trzeba mieszac biegami co chwile jak sie chce dynamicznie pojechac.

Po prostu w takim warunkach turbo sprawdza sie duzo lepiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Maciej__ said:

 

Przy 140km/h jest rownie 3000 RPM i pali jakies 8.5-9 w zaleznosci jak wieje, silnika wtedy praktycznie nie slychac, glownie to szum powietrza czy opon.

Problem sie pojawia jak z tych 140 musisz zwolnic za Tirem czy inna osobowka do 100-110km/h.

Ponowne rozpedzenie do 140 na 6b to wiecznosc, wiec trzeba mieszac biegami co chwile jak sie chce dynamicznie pojechac.

Po prostu w takim warunkach turbo sprawdza sie duzo lepiej.

 

ale przy redukcji na 4 czy 5 to dalej jest ciezko przyspieszac ? czy robi sie za glosno?

 

Sie wydaje ze 2.0 to za malo na SUVa, tam powinno siedziec jakies K24 od Hondy 😀 

 

Ale drugie to grymasisz. Sprawdzilem na zeperfs i jedzie lepiej niz stary accord 2.0 130 konny i porownywalnie do do turbobenzyny 1,4 o mocy 120-130 koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, gregoryj said:

ale przy redukcji na 4 czy 5 to dalej jest ciezko przyspieszac ? czy robi sie za glosno?

Sie wydaje ze 2.0 to za malo na SUVa, tam powinno siedziec jakies K24 od Hondy 😀 

Ale drugie to grymasisz. Sprawdzilem na zeperfs i jedzie lepiej niz stary accord 2.0 130 konny i porownywalnie do do turbobenzyny 1,4 o mocy 120-130 koni

 

Przy redukcji do 4-ki przyspiesza OK, ale nie chce mi sie co chwila machac biegami.

Ten silnik jest wg mnie wystarczajacy, ale mnie bardziej odpowiada charakterystyla turbo i tyle.

A skoro mam wybor, to przy kolejnym aucie nie bede bral pod uwage wolnossakow.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AstraC napisał:

Wrzuciłem przykład na szybko, wolnossące 2.0 i 1.4T, różnica wręcz na korzyść 2.0.

Lżejsze auto i często jest "last gear", gdzie turbo ma dużo dłuższe przełożenia. Inna sprawa, że ten 1.4T to kupa.

Miałeś wskazać cytat, gdzie piszę, że. 1.6T to porażka, a tymczasem zacytowałeś moją wypowiedź, gdzie piszę "Jeśli 1.6T też jest porażką". Odróżniasz treść tych dwóch wypowiedzi?

8 godzin temu, AstraC napisał:

To dlaczego mam nie korzystać z tego co mi samochód udostępnia? I fakt może przy 1.8TSI to jest piłowanie

Jeżeli lubisz piłowania, to twoja sprawa - już pisałem. A o TSi się nie wypowiadaj, bo nie masz pojęcia jak to jeździ i czy jest głośno.

 

8 godzin temu, AstraC napisał:
11 godzin temu, Polarny napisał:

A skąd wiesz, że ja nie mam porównania?

Bo jedynym twoim argumentem na tą chwilę jest "bo tak".

To nadal nie świadczy o tym, że nie mam porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Przy 140km/h jest rownie 3000 RPM i pali jakies 8.5-9 w zaleznosci jak wieje, silnika wtedy praktycznie nie slychac, glownie to szum powietrza czy opon.

Problem sie pojawia jak z tych 140 musisz zwolnic za Tirem czy inna osobowka do 100-110km/h.

Ponowne rozpedzenie do 140 na 6b to wiecznosc, wiec trzeba mieszac biegami co chwile jak sie chce dynamicznie pojechac.

Po prostu w takim warunkach turbo sprawdza sie duzo lepiej.

 

Pisałem już o tym wcześniej. Automat by zrobił redukcję i byś pojechał. Tobie się tego nie chce robić i narzekasz 🤣 Turbobenzyna upośledza korzystanie ze skrzyni, ale z drugiej strony to umożliwia. W moim MiTo z turbo jest krótka skrzynia i jedzie to jak głupie, ale z kolei narzekam w drugą stronę czyli na „za wysokie” (jak na turbo) obroty i hałas od 120km/h 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, stig said:

Pisałem już o tym wcześniej. Automat by zrobił redukcję i byś pojechał. Tobie się tego nie chce robić i narzekasz 🤣 Turbobenzyna upośledza korzystanie ze skrzyni, ale z drugiej strony to umożliwia. W moim MiTo z turbo jest krótka skrzynia i jedzie to jak głupie, ale z kolei narzekam w drugą stronę czyli na „za wysokie” (jak na turbo) obroty i hałas od 120km/h 🤣

 

Dlatego tez kolejne auto na 100% bedzie z automatem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

A to nawet nie wiedzialem, ze to nie wystepuje z manualem :)

Niestety akcyza zabija ekonomiczny sens zakupu takiego silnika w PL 😕

Oj tam. Nie wszystko musi mieć sens. Zwłaszcza w motoryzacji 😁👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 hours ago, wladmar said:

Z grubsza pojemność X z turbo odpowiada X razy 2 bez turbo. Z grubsza. 

z grubsza to fakt ;] 

 

bo od zawsze przyjeta norma to x1,7  ( oczywiscie pisze tu o normie w sportach motorowych :) )  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, AstraC napisał:

Wrzuciłem przykład na szybko, wolnossące 2.0 i 1.4T, różnica wręcz na korzyść 2.0.
 

 

 

 

Dziś w realu miałem okazję sprawdzić swoje 1.4T z BMW 320CI (na oko kilkaustoletnie , nie wiem czy 150 czy 170km , ponoć tyle mają ) i 0-100 praktycznie łeb w łeb bo zmian biegów jeszcze nie ogarniam ,potem odchodziłem delikatne tak przy 120 auto było za mną . Błąd u mnie to brak precyzyjnej zmiany biegów (uczę się bo biegi nie wchodzą jak w poprzednim aucie ) i traciłem ma zmianach ale potem już lepiej szlo. Jak już zwolniliśmy raczej do 4 biegu koło 80km/h to turbo zdecydowanie odchodziło lepiej. 

 

Coś tego typu sztuka i szczyle po 20l co chcieli byś szybsi 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/suzuki/vitara/iii/suv-facelifting/silnik-hybrydowy-1.4-boosterjet-48v-shvs-140km-od-2020/?vs=bmw%2Fseria-3%2Fe46%2Fcoupe%2Fsilnik-benzynowy-320-ci-150km-1999-2001&c1=31598&c2=6540

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, mmaciejosss said:

Dziś w realu miałem okazję sprawdzić swoje 1.4T z BMW 320CI (na oko kilkaustoletnie , nie wiem czy 150 czy 170km , ponoć tyle mają ) i 0-100 praktycznie łeb w łeb bo zmian biegów jeszcze nie ogarniam ,potem odchodziłem delikatne tak przy 120 auto było za mną . Błąd u mnie to brak precyzyjnej zmiany biegów (uczę się bo biegi nie wchodzą jak w poprzednim aucie ) i traciłem ma zmianach ale potem już lepiej szlo. Jak już zwolniliśmy raczej do 4 biegu koło 80km/h to turbo zdecydowanie odchodziło lepiej. 

 

Coś tego typu sztuka i szczyle po 20l co chcieli byś szybsi 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/suzuki/vitara/iii/suv-facelifting/silnik-hybrydowy-1.4-boosterjet-48v-shvs-140km-od-2020/?vs=bmw%2Fseria-3%2Fe46%2Fcoupe%2Fsilnik-benzynowy-320-ci-150km-1999-2001&c1=31598&c2=6540

 

Generalnie spoko, rozumiem, ale siebie tłumaczysz że nie do końca ogarniasz, to skąd wiesz co on ogarniał? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, AstraC napisał:

Generalnie spoko, rozumiem, ale siebie tłumaczysz że nie do końca ogarniasz, to skąd wiesz co on ogarniał? ;)

Chyba siebie tłumaczę . Auto ma 1.200km i pierwszy raz miałem okazję tak wystartować .Młodzi raczej szukali "klienta" do ścigania . Ja muszę poćwiczyć szybką zmianę biegów z kolei 😉😀 wtedy będzie lepiej

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.