Jump to content

1,4 vs 1,0 turbo


Recommended Posts

Godzinę temu, rwIcIk napisał:

Bo te stare oplowskie były jeszcze na zwykłym wtrysku :ok:

Co pojmujesz pod pojęciem zwykłego wtrysku?

Pisał o 1,4 125KM czy na wtrysku bezpośrednim.

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, ZUBERTO napisał:

Co pojmujesz pod pojęciem zwykłego wtrysku?

Pisał o 1,4 125KM czy na wtrysku bezpośrednim.

Tak, już wyjaśniliśmy :ok:

 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Lupus napisał:

Ja nie wyśmiewałem wykresów a wyrabianie sobie opinie n/t aut, którymi się w życiu nie jechało na podstawie tabelek.

No widzisz, ale to jak twoje stwierdzenie o osiągach w górnej partii obrotów. 

Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Lupus said:

No dobrze ale ja od początku pisze o silniku, który max moment ma w zakresie 1800-4300 obr a moc maksymalną w zakresie 4300-6000. Efekt tego jest taki że auto ma użyteczny zakres obrotów 1800-6000 i w tym zakresie równo ciągnie i nie puchnie.

z wykresu z hamowni jaki znalazlem na necie wynika ze max moment ma miedzy 2000 a 3800 (jakies 230-240 niutkow) a potem spadek, przy 6 tys obr ma juz 130 niutkow.

Wiec nie ma bata zeby nie slabl. Moze tylko ze wzgledu na dupohamownie wydaje Ci sie ze ciagnie. Moze jakos zlagodzili ten gwaltowny skok momentu jakimis dziwnymi mapami paliwa/zaplonu i ciagnie tak w miare równo.

Jak masz jakies biturbo, najlepiej po chipie to bedzie popylac na wysokich obrotach po podlaniu paliwem. Ewentualnie jakies zmienie fazy, kolektor dolotowy moze troche zmniejszyc to puchniecie, ale nie tak do 6 tys obrotow.

Jechalem kiedys volvo v50 2.0 diesel po chipie na 165 koni, i rzeczywiscie bardzo malo puchlo w tym przedzialem do mocy maksymalnej czyli jakies 4-4,5 tys obr. Ale to po chipie czyli podlane paliwem na wysokich obrotach.

 

W Vanie mam 250Nm i niby 150 koni. Wazy 200kg wiecej od Astry, ale nie mow mi ze to jedzie nie wiadomo jak. Ja bym powiedzial ze to jedzie tak sobie. Co prawda  musze rzadziej krecic powyzej 3 tysiecy obrotow (, ale jakims 2 litrowym wolnossakiem mam podobna dynamike uzywajac max 4 tys obrotow

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, gregoryj napisał:

z wykresu z hamowni jaki znalazlem na necie wynika ze max moment ma miedzy 2000 a 3800 (jakies 230-240 niutkow) a potem spadek, przy 6 tys obr ma juz 130 niutkow.

Wiec nie ma bata zeby nie slabl. Moze tylko ze wzgledu na dupohamownie wydaje Ci sie ze ciagnie. Moze jakos zlagodzili ten gwaltowny skok momentu jakimis dziwnymi mapami paliwa/zaplonu i ciagnie tak w miare równo.

Jak masz jakies biturbo, najlepiej po chipie to bedzie popylac na wysokich obrotach po podlaniu paliwem. Ewentualnie jakies zmienie fazy, kolektor dolotowy moze troche zmniejszyc to puchniecie, ale nie tak do 6 tys obrotow.

Jechalem kiedys volvo v50 2.0 diesel po chipie na 165 koni, i rzeczywiscie bardzo malo puchlo w tym przedzialem do mocy maksymalnej czyli jakies 4-4,5 tys obr. Ale to po chipie czyli podlane paliwem na wysokich obrotach.

 

W Vanie mam 250Nm i niby 150 koni. Wazy 200kg wiecej od Astry, ale nie mow mi ze to jedzie nie wiadomo jak. Ja bym powiedzial ze to jedzie tak sobie. Co prawda  musze rzadziej krecic powyzej 3 tysiecy obrotow (, ale jakims 2 litrowym wolnossakiem mam podobna dynamike uzywajac max 4 tys obrotow

Możesz ten wykres wrzucić? 

Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Lupus said:

Możesz ten wykres wrzucić? 

image.png.e6781183fdaf4f9791bab666342a5804.png

 

zdjecie z google wyszukiwarki po zdjeciach, po hasle "1.4t astra 125hp power graph"

 

rozumuje przed i po czipie, chyba ze Twoja astra czipsniete to tam masz ciag fabrycznych 235nm az do 5 tys obrotow

Link to post
Share on other sites
Teraz, gregoryj napisał:

image.png.e6781183fdaf4f9791bab666342a5804.png

 

zdjecie z google wyszukiwarki po zdjeciach, po hasle "1.4t astra 125hp power graph"

 

rozumuje przed i po czipie, chyba ze Twoja astra czipsniete to tam masz ciag fabrycznych 235nm az do 5 tys obrotow

I to jest silnik o którym jest ten watek? 

Link to post
Share on other sites

Mam obecnie Astrę J kombi 1.4 turbo 140KM z 2013 r. i Focusa MK1 kombi 1.8 TDci 100KM z 2003 r.

 

Wiem, że ciężko porównywać benzynę do diesla, ale Ford, teoretycznie sporo słabszy, jedzie dużo żwawej od Opla.

Teraz niestety Ford częściej stoi niż jeździ i spalanie na poziomie 7 - 7.5 L/100 km jest normą. Opel od półtora roku z LPG i jeszcze nigdy nie wziął powyżej 10 L/100 km.

Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, tomeq77 said:

Mam obecnie Astrę J kombi 1.4 turbo 140KM z 2013 r. i Focusa MK1 kombi 1.8 TDci 100KM z 2003 r.

 

Wiem, że ciężko porównywać benzynę do diesla, ale Ford, teoretycznie sporo słabszy, jedzie dużo żwawej od Opla.

Teraz niestety Ford częściej stoi niż jeździ i spalanie na poziomie 7 - 7.5 L/100 km jest normą. Opel od półtora roku z LPG i jeszcze nigdy nie wziął powyżej 10 L/100 km.

 

NIe jedzie zwawiej, tylko Tobie sie wydaje, ze jedzie przez charakterytyke diesla...

Ten silnik Forda mial fatalny przebieg momentu, najpierw kop w plecy, z pozniej nic ;)

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
51 minut temu, Maciej__ napisał:

 

NIe jedzie zwawiej, tylko Tobie sie wydaje, ze jedzie przez charakterytyke diesla...

Ten silnik Forda mial fatalny przebieg momentu, najpierw kop w plecy, z pozniej nic ;)

 

Astra J kombi 1.4t 140KM swoje waży, a charakterystyka jest taka tego silnika że osobiście nie wiem gdzie te 140KM jest. Miałem do czynienia z taką Astrą J w sedanie 1.4t 140KM z fabrycznym lpg stąd te spostrzeżenia.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Nie zapominajcie w tych porównaniach o skrzyni biegów 😁Astra J jak ma długie przełożenia to „nie jedzie”.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 hour ago, steyr said:

Astra J kombi 1.4t 140KM swoje waży, a charakterystyka jest taka tego silnika że osobiście nie wiem gdzie te 140KM jest. Miałem do czynienia z taką Astrą J w sedanie 1.4t 140KM z fabrycznym lpg stąd te spostrzeżenia.

 

4 lata mialem Astra J 140KM wiec znam charakterystyke dosc dobrze ;]

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 19.02.2021 o 10:56, steyr napisał:

Astra J kombi 1.4t 140KM swoje waży, a charakterystyka jest taka tego silnika że osobiście nie wiem gdzie te 140KM jest. Miałem do czynienia z taką Astrą J w sedanie 1.4t 140KM z fabrycznym lpg stąd te spostrzeżenia.

chciałem kupić takową i byłem podobnie rozczarowany na jeździe próbnej. Spodziewałem się nieco więcej odnośnie dynamiki i mniejszej głośności silnika przy przyspieszaniu. Ale i tak byłem zdecydowany i kupił bym gdyby sprzedawca nie sprzedał zarezerwowanego przeze mnie auta 😄 I obrażony poszedłem do skody. 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Jaruga napisał:

chciałem kupić takową i byłem podobnie rozczarowany na jeździe próbnej. Spodziewałem się nieco więcej odnośnie dynamiki i mniejszej głośności silnika przy przyspieszaniu. Ale i tak byłem zdecydowany i kupił bym gdyby sprzedawca nie sprzedał zarezerwowanego przeze mnie auta 😄 I obrażony poszedłem do skody. 

 

Są nawet tematy w sieci pozakładane, czy

W dniu 17.02.2021 o 17:55, Jaruga napisał:

Tutaj masz:

image.png.2a2f1d2d1b25229dffbfe6ec40df6ee0.png

 

Silnik o idealnej charakterystyce niczym jak zespół trakcyjny w zakresie 1800-4300obr/min, rzeczywistość nie jest do końca taka jak widać wyżej.

Link to post
Share on other sites
On 2/14/2021 at 7:06 PM, Polarny said:

Ależ tu się podejście na tym forum zmienia. Gdzie te czasy, gdy byłem jedynym "orędownikiem" dmuchawki, a reszta rozpływała się w superlatywach, jak to fajnie jest piłować silnik, bo wtedy pojedzie.

BTW. Mam podobne porównanie do clio: 0.9 TCe oraz 1.2 16V. Ten pierwszy jedzie po prostu OK, ten drugi jest zwyczajnie niebezpieczny - to naprawdę nie chce jechać.

I znów napisze, wolę wolnossące. :skromny: Tak wiem, zaraz napiszesz że się nie znam bo Ty uważasz inaczej.

Link to post
Share on other sites
On 2/19/2021 at 10:03 AM, Maciej__ said:

 

NIe jedzie zwawiej, tylko Tobie sie wydaje, ze jedzie przez charakterytyke diesla...

Ten silnik Forda mial fatalny przebieg momentu, najpierw kop w plecy, z pozniej nic ;)

 

Kiedyś też pisałem, że czuję że lepiej coś jedzie, ale dotarło do mnie, że to nie ma większego sensu. ;)

Wolę popatrzeć choćby tutaj:

https://zeperfs.com/en/duel1054-3085.htm

Widać, że TDCi lepsze jest tylko i wyłącznie jak ktoś nie wie po co jest skrzynia.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, AstraC napisał:

I znów napisze, wolę wolnossące. :skromny: Tak wiem, zaraz napiszesz że się nie znam bo Ty uważasz inaczej.

Póki co napisałeś, co wolisz i nie przedstawiłeś żadnych obiektywnych argumentów. Więc nie bardzo mam z czym dyskutować.

Wolisz muły? Masz do tego pełne prawo.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, steyr napisał:

 

Są nawet tematy w sieci pozakładane, czy

 

Silnik o idealnej charakterystyce niczym jak zespół trakcyjny w zakresie 1800-4300obr/min, rzeczywistość nie jest do końca taka jak widać wyżej.

Akurat ten wykres jest dla 1.0 turbo - ja miałem na myśli stare 1.4t 140KM

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Polarny said:

Póki co napisałeś, co wolisz i nie przedstawiłeś żadnych obiektywnych argumentów. Więc nie bardzo mam z czym dyskutować.

Wolisz muły? Masz do tego pełne prawo.

Ja w zasadzie nie wiem po co podjąłem dyskusję z Tobą.

https://zeperfs.com/en/duel2111-2670.htm

Faktycznie jak na rodzinne dupowozy przepaść! Jak ja wyjadę na autostradę mając 8.2s do 100 zamiast 7.6. 😮

Także zwyczajowo, twój wybór ma pasować wszystkim, to ja podziękuję i wciąż będę wolał większy silnik wolnossący.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Jaruga napisał:

Akurat ten wykres jest dla 1.0 turbo - ja miałem na myśli stare 1.4t 140KM

Odebrałem już auto po klepaniu i muszę stwierdzić że to 1,0 turbo ma przyjemniejsza charakterystykę niż 1,4 turbo 125 KM

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, AstraC napisał:

Ja w zasadzie nie wiem po co podjąłem dyskusję z Tobą.

Ale kogo to obchodzi? Chcesz dyskutować - dyskutuj. Nie chcesz - nie dyskutuj.

21 minut temu, AstraC napisał:

Faktycznie jak na rodzinne dupowozy przepaść! Jak ja wyjadę na autostradę mając 8.2s do 100 zamiast 7.6.

Czyli nawet nie jesteś na etapie rozumienia, że turbo nie służy do wykręcania czasów 0-100.

Link to post
Share on other sites
On 2/19/2021 at 9:59 AM, stig said:

Nie zapominajcie w tych porównaniach o skrzyni biegów 😁Astra J jak ma długie przełożenia to „nie jedzie”.

 

A co to za legenda? Jak masz długa skrzynie, to trzeci bieg jest analogiczny do czwartego w skrzyni bardzo krótkiej. "Jadą" dokładnie tak samo.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
21 minut temu, grogi napisał:

 

A co to za legenda? Jak masz długa skrzynie, to trzeci bieg jest analogiczny do czwartego w skrzyni bardzo krótkiej. "Jadą" dokładnie tak samo.

Chcesz mi napisać, że spadek obrotów po zmianie biegów będzie identyczny i w związku z tym będziesz miał taką samą wartość mocy i momentu na kołach?

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Polarny said:

Czyli nawet nie jesteś na etapie rozumienia, że turbo nie służy do wykręcania czasów 0-100.

Czyli nawet nie jesteś na etapie zrozumienia, że inni mogą woleć inaczej i jesteś na etapie dopiero nauki jazdy samochodem. Więc proponuję zacząć w tym wątku od tematu skrzyni biegów. :skromny: Jak już będziesz wiedział po co jest, wróć.

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, AstraC napisał:

Czyli nawet nie jesteś na etapie zrozumienia, że inni mogą woleć inaczej

Napisałem już wyżej, że wolisz muły i to twoja sprawa. Nie odniosłeś się do zarzutu nierozumienia, że w turbo nie chodzi o czasy 0-100, więc zapewne nadal tego nie rozumiesz.

10 godzin temu, AstraC napisał:

jesteś na etapie dopiero nauki jazdy samochodem. Więc proponuję zacząć w tym wątku od tematu skrzyni biegów. :skromny: Jak już będziesz wiedział po co jest, wróć.

Że wolnossak przyspieszy, jak się go przypiłuje, to ja wiem. Ameryki nie musisz odkrywać ani tym bardziej się tym chlubić.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, stig napisał:

Chcesz mi napisać, że spadek obrotów po zmianie biegów będzie identyczny i w związku z tym będziesz miał taką samą wartość mocy i momentu na kołach?

Od pewnych wartości biegów - tak dokładnie może być.

Jedynie na początku będziesz miał bardziej "zagęszczone", co da przewagę temu "krótkoprzełożeniowemu". Oczywiście przy założeniu odpowiedniego dopasowania przełożeń, ale z grubsza tak to działa.

Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Polarny said:

Napisałem już wyżej, że wolisz muły i to twoja sprawa. Nie odniosłeś się do zarzutu nierozumienia, że w turbo nie chodzi o czasy 0-100, więc zapewne nadal tego nie rozumiesz.

No tak nie chodzi kiedy Ci nie pasuje? Zatem oświeć nas, cóż takiego da nam turbo?

Miałem bezpośrednie porównanie zbliżonych mocą i waga samochodów, to napisałeś, uwaga, że Opla 1.6T to słaby silnik, no w taki sposób faktycznie trudno dyskutować. Jak twoje wyobrażenia nie pasują do faktów, tym gorzej dla faktów. 🤣

6 hours ago, Polarny said:

Że wolnossak przyspieszy, jak się go przypiłuje, to ja wiem. Ameryki nie musisz odkrywać ani tym bardziej się tym chlubić.

Co to znaczy piłować? Czy w twojej ultra super turbo benzynie obrotomierz się kończy na 3000 obr/min?

Jak wspominałem 2.5 V6 170KM Vectra B vs. Astra H 1.6T 180KM wolę to pierwsze, w mieście żadnego bólu z powodu braku turbo, w trasie również, osiągi zbliżone, elastyczność ciut gorsza w V6, ale tak w codziennym użytkowaniu bez znaczenia.

Więc chociaż mam jakieś porównanie, Ty jedynie puste hasła 'piłuje się wolbossący', 'turbo lepsze'. Mimo zmęczonego dość silnika V6 i porównania go do w miarę świeżych Turbo z podobnymi mocami, wolę te V6, mimo że turbo silnik mam od kiedy rozpoczęła się moda na downsizing (ja miałem w 2009 pierwszy taki silnik).

Teraz mam Vectre 2.2 DTI, ale mógłbym się zamienić za taką V6.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, AstraC napisał:

Jak wspominałem 2.5 V6 170KM Vectra B vs. Astra H 1.6T 180KM wolę to pierwsze

 

Ale o czym w ogóle jest dyskusja? Turbodoładowanie to wirtualne zwiększenie pojemności (więcej mieszanki się spala, bo podawana jest pod ciśnieniem). Tylko tyle i aż tyle, żadnych cudów tam nie ma. Rzecz w tym, że jak nie możesz kupić 3.0 N/A ze względów podatkowych, to kupujesz 1.4T. Zachowywać się będą podobnie, bo będą mieć podobne wartości oraz przebiegi momentu i mocy. Jeżeli będziemy porównywać silniki o tej samej pojemności, jeden doładowany drugi nie, to oczywistą oczywistością jest, że doładowany wygra pod każdym względem. Tak samo będzie jak porównamy dwa wolnossące - jeden 1.0, drugi 2.0. I z turbo tak samo - 2.0T będzie lepszy od 1.0T. A jak chcemy porównać turbo z N/A, to pomnożyć pojemność N/A x2 i takie silniki można porównywać. 

Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, wladmar said:

A jak chcemy porównać turbo z N/A, to pomnożyć pojemność N/A x2 i takie silniki można porównywać

Pewny jesteś?

1.6T Z16LET 180KM vs. X25XE 170KM

Albo:

1.6T Z16LET 180KM vs. Z32SE 218KM

Albo:

1.6T 200KM vs. Z32SE 218KM?

 

I teraz Z16LET w Astrze H nie radzi sobie z Z32SE w Vectrze C, pali trochę mniej, ale bez szału.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, AstraC napisał:

Pewny jesteś?

1.6T Z16LET 180KM vs. X25XE 170KM

Albo:

1.6T Z16LET 180KM vs. Z32SE 218KM

Albo:

1.6T 200KM vs. Z32SE 218KM?

 

I teraz Z16LET w Astrze H nie radzi sobie z Z32SE w Vectrze C, pali trochę mniej, ale bez szału.

 

Podaj pojemności, te cyferki/literki nic mi nie mówią. Z grubsza pojemność X z turbo odpowiada X razy 2 bez turbo. Z grubsza. 

Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, wladmar said:

 

Podaj pojemności, te cyferki/literki nic mi nie mówią. Z grubsza pojemność X z turbo odpowiada X razy 2 bez turbo. Z grubsza. 

X25XE to 2.5, reszty chyba się domyślisz.

Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Polarny said:

Że wolnossak przyspieszy, jak się go przypiłuje, to ja wiem. Ameryki nie musisz odkrywać ani tym bardziej się tym chlubić.

ale co to u Ciebie znaczy piłowanie? powyżej 2500 tys obrotów?

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
58 minut temu, gregoryj napisał:

ale co to u Ciebie znaczy piłowanie? powyżej 2500 tys obrotów?

w normalnym 1,4 np 100km ( Hyundai I30 )  takie obroty będą przy ok 80-85km/h na VI biegu i niestety to auto nie jedzie póki nie ma 4.500obr/min , potem w miarę się odpycha , ale to jest piłowanie , a w 1,0T ( 95-115km )  masz takie obroty przy ok 120-125km/h i mimo niskich obrotów lepiej się  odpycha 

 

1,2 w Fabii I o mocy 64km , przy 3000obr/min było dopiero 95km/h , przy 140-4.500 i to jest piłowanie 

 

dziś jechałem 1.4T i przy 140km/h miałem 2.800obr , przy 160km/h niecałe 3.500 , to optymalne przełożenie dla silnika doładowanego by spalanie było niskie  

Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, mmaciejosss said:

w normalnym 1,4 np 100km ( Hyundai I30 )  takie obroty będą przy ok 80-85km/h na VI biegu i niestety to auto nie jedzie póki nie ma 4.500obr/min , potem w miarę się odpycha , ale to jest piłowanie , a w 1,0T ( 95-115km )  masz takie obroty przy ok 120-125km/h i mimo niskich obrotów lepiej się  odpycha 

 

1,2 w Fabii I o mocy 64km , przy 3000obr/min było dopiero 95km/h , przy 140-4.500 i to jest piłowanie 

 

dziś jechałem 1.4T i przy 140km/h miałem 2.800obr , przy 160km/h niecałe 3.500 , to optymalne przełożenie dla silnika doładowanego by spalanie było niskie  

Po pierwsze dlaczego porównujesz coś o mocy zupełnie z innej bajki? 1.0T 95KM albo 115KM z 64KM 1.2? Dobierz moc podobną i zobacz. Jakieś 1.6?

Jak porównuję moc (nie patrząc na pojemność, tylko turbo lub n/a) to nie ma takiej różnicy w osiagach, a że korzystam z całego zakresu obrotów? W turbo robię dokładnie to samo. :ok:

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, AstraC napisał:

No tak nie chodzi kiedy Ci nie pasuje? Zatem oświeć nas, cóż takiego da nam turbo?

 

 

Koledze chodzi o to, że jak Cię nie stać na automatyczną skrzynię biegów oraz jak nie potrafisz obsługiwać manualnej skrzyni biegów to wolnossący silnik staje się mułem podczas, gdy turbodoładowany jakoś w miarę jeszcze pojedzie. Proste? 😁

Edited by Citric
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, AstraC napisał:

Po pierwsze dlaczego porównujesz coś o mocy zupełnie z innej bajki? 1.0T 95KM albo 115KM z 64KM 1.2? Dobierz moc podobną i zobacz. Jakieś 1.6?

Jak porównuję moc (nie patrząc na pojemność, tylko turbo lub n/a) to nie ma takiej różnicy w osiagach, a że korzystam z całego zakresu obrotów? W turbo robię dokładnie to samo. :ok:

ten 1,2 65km podałem tylko jakie ma obroty silnika przy danej prędkości 

 

idealne porównanie to np Octavia I 1,6 o mocy 102km i najnowsza 1,0T-110km 

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/skoda/octavia/i/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-mpi-102km-1998-2010/?vs=skoda%2Foctavia%2Fiv%2Fliftback%2Fsilnik-benzynowy-1.0-tsi-evo-110km-od-2020&c1=4412&c2=31517

 

ta pierwsza nie jedzie a miałem okazję nią jeździć też , wyprzedzanie tą 1,6 było niewiele lepsze niż Fabią 64km ( lżejsza i krótsze biegi ) , o spalaniu nie wspomnę , dycha zawsze była po mieście 

Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, mmaciejosss said:

ten 1,2 65km podałem tylko jakie ma obroty silnika przy danej prędkości 

 

idealne porównanie to np Octavia I 1,6 o mocy 102km i najnowsza 1,0T-110km 

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/skoda/octavia/i/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-mpi-102km-1998-2010/?vs=skoda%2Foctavia%2Fiv%2Fliftback%2Fsilnik-benzynowy-1.0-tsi-evo-110km-od-2020&c1=4412&c2=31517

 

ta pierwsza nie jedzie a miałem okazję nią jeździć też , wyprzedzanie tą 1,6 było niewiele lepsze niż Fabią 64km ( lżejsza i krótsze biegi ) , o spalaniu nie wspomnę , dycha zawsze była po mieście 

Prosze:

Astra I 2.0 16V 150KM vs. Astra V 1.4T 150KM:

https://zeperfs.com/en/duel270-6050.htm

Nic innego na szybko mi nie przyszło do głowy, żeby model i moc się zgadzało.

Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Citric said:

 

Koledze chodzi o to, że jak Cię nie stać na automatyczną skrzynię biegów oraz jak nie potrafisz obsługiwać manualnej skrzyni biegów to wolnossący silnik staje się mułem podczas, gdy turbodoładowany jakoś w miarę jeszcze pojedzie. Proste? 😁

Pewnie tak. ;]

Choć to wskazuje:

https://zeperfs.com/en/duel270-6050.htm

Że różnie bywa. ;]

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, AstraC said:

Prosze:

Astra I 2.0 16V 150KM vs. Astra V 1.4T 150KM:

https://zeperfs.com/en/duel270-6050.htm

Nic innego na szybko mi nie przyszło do głowy, żeby model i moc się zgadzało.

 

No spoko, ale ta Astra 2,0 skopci o 50% wiecej paliwa niz 1.4T...

W dodatku, zeby to jechalo to trzeba ja trzymac powyzej 3kRPM i na dluzsza mete jest to meczace,

Ja sie przesiadlem z 1,4T na wolnossace 2.0 i kolejne auto na pewno bedzie ponownie doladowane.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Just now, Maciej__ said:

 

No spoko, ale ta Astra 2,0 skopci o 50% wiecej paliwa niz 1.4T...

W dodatku, zeby to jechalo to trzeba ja trzymac powyzej 3kRPM i na dluzsza mete jest to meczace,

Ja sie przesiadlem z 1,4T na wolnossace 2.0 i kolejne auto na pewno bedzie ponownie doladowane.

Spali więcej? Pewnie masz rację. Ciężko powiedzieć ile, tutaj coś można popatrzec:

https://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/322-Astra.html?fueltype=2&power_s=140&exactmodel=F&powerunit=2

Na Zepfers są testy elastyczności, nie ma różnicy aż takiej.

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, AstraC said:

Spali więcej? Pewnie masz rację. Ciężko powiedzieć ile, tutaj coś można popatrzec:

https://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/322-Astra.html?fueltype=2&power_s=140&exactmodel=F&powerunit=2

Na Zepfers są testy elastyczności, nie ma różnicy aż takiej.

 

Mialem Vectre B 2.0 16V i srednio zlopalo to ok 10/100... Astra K 1,4T, ktora rozmiarowo jest podobna do Vectry B pali kolo 7/100.

I tak, wolnossakiem opodobnej mocy da sie pojechac rownie dynamicznie, ale trzeba zrzucac o 1-2 biegi i ciagnac pod czerwone pole.

To jest nawet fajne od czasu do czasu, ale w codzinnej jezdzie turbo jest przyjmniejsze.

Edited by Maciej__
Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Maciej__ said:

 

Mialem Vectre B 2.0 16V i srednio zlopalo to ok 10/100... Astra K 1,4T, ktora rozmiarowo jest podobna do Vectry B pali kolo 7/100.

I tak, wolnossakiem opodobnej mocy da sie pojechac rownie dynamicznie, ale trzeba zrzucac o 1-2 biegi i ciagnac pod czerwone pole.

To jest nawet fajne od czasu do czasu, ale w codzinnej jezdzie turbo jest przyjmniejsze.

Vectra B to nie ta moc, 136KM X20XEV, AF GSi to C20XE, zupełnie inna charakterystyka.

Astra K 1.4T pali 7l, gdzie? Vectra B V6 w mieście w prawdziwych korkach, średnia prędkość 20km/h to pali 12.5, w trasie na A/S koło 7l. To tak źle? 1.6T 180KM w Astrze H wypadało bardzo podobnie, było ciut bardziej elastycznie, ale bez przesady, a przecież w AH skrzynia 6 w VB 5'ka.

Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, AstraC said:

Vectra B to nie ta moc, 136KM X20XEV, AF GSi to C20XE, zupełnie inna charakterystyka.

Astra K 1.4T pali 7l, gdzie? Vectra B V6 w mieście w prawdziwych korkach, średnia prędkość 20km/h to pali 12.5, w trasie na A/S koło 7l. To tak źle? 1.6T 180KM w Astrze H wypadało bardzo podobnie, było ciut bardziej elastycznie, ale bez przesady, a przecież w AH skrzynia 6 w VB 5'ka.

 

Chcesz powiedziec, ze Vectra 2.5 V6 pali 7/100 przy 130-140km/h na autostradzie? :hehe:

7 to ten silnik palil jak sie turlales 80-90km/h za tirem ;]

Dobra ja koncze ta dyskuje, bo naprawde nie wiem co probujesz udowodnic :ok:

PS. Ja w Astrze J mialem srednia 7.3/100 z 60kkm.

 

 

Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Maciej__ said:

 

Chcesz powiedziec, ze Vectra 2.5 V6 pali 7/100 przy 130-140km/h na autostradzie? :hehe:

7 to ten silnik palil jak sie turlales 80-90km/h za tirem ;]

Dobra ja koncze ta dyskuje, bo naprawde nie wiem co probujesz udowodnic :ok:

PS. Ja w Astrze J mialem srednia 7.3/100 z 60kkm.

 

 

Przy 140 koło 7.5-8, Vectra jest niska, a to zaleta.

To nie udowadnianiem, mówię że silniki wolnossące nie są takie złe. Mam turbo i widzę jego zalety, ale widzę i wady. :ok:

Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, AstraC said:

Przy 140 koło 7.5-8, Vectra jest niska, a to zaleta.

To nie udowadnianiem, mówię że silniki wolnossące nie są takie złe. Mam turbo i widzę jego zalety, ale widzę i wady. :ok:

 

Pewnie, ze nie sa zle, ale musza nadrabiac pojemnoscia :ok:

Zeby silnik wolnossacy nie byl meczacy i mial sensowna dynamike to musi byc min 2 litry w aucie kompaktowym.

W zasadzie poza Mazda nikt juz nic takiego nawet nie oferuje.

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Maciej__ said:

 

Pewnie, ze nie sa zle, ale musza nadrabiac pojemnoscia :ok:

Zeby silnik wolnossacy nie byl meczacy i mial sensowna dynamike to musi byc min 2 litry w aucie kompaktowym.

W zasadzie poza Mazda nikt juz nic takiego nawet nie oferuje.

A tutaj się totalnie zgadzam. :ok: Ale jakbym miał wybór, to do swojego Ford'a wybrał bym V6 zamiast EcoBoost'a, ale mam EB i ma swoje zalety.

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Pewnie, ze nie sa zle, ale musza nadrabiac pojemnoscia :ok:

Zeby silnik wolnossacy nie byl meczacy i mial sensowna dynamike to musi byc min 2 litry w aucie kompaktowym.

W zasadzie poza Mazda nikt juz nic takiego nawet nie oferuje.

Mitsubihi np w ASX ma nadal 2.0-150Km ( tylko taki silnik )  w różnych konfiguracjach i w porównaniu do Vitary 1,4T MH ważącej co prawda o 200kg mniej ,  osiągi wg producenta ma na niższym poziomie nie wspominając o spalaniu wg producenta 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, AstraC napisał:

No tak nie chodzi kiedy Ci nie pasuje? Zatem oświeć nas, cóż takiego da nam turbo?

Wyższą moc przy niższych obrotach przy takiej samej mocy maksymalnej. Czyli przyspieszenie, które rozpędza bez liczenia kalendarzem i bez piłowania. To też jest odkrywanie Ameryki, ale niektórzy jeszcze jej - jak widać - nie odkryli.

6 godzin temu, AstraC napisał:

Miałem bezpośrednie porównanie zbliżonych mocą i waga samochodów, to napisałeś, uwaga, że Opla 1.6T to słaby silnik

Pierwsze słyszę. O 1.4T mogłem tak napisać, bo jechałem i faktycznie - słaby. Ale 1.6T nie znam, nie sprawdzałem, więc wątpliwe, bym się wypowiadał.

6 godzin temu, AstraC napisał:

Co to znaczy piłować? Czy w twojej ultra super turbo benzynie obrotomierz się kończy na 3000 obr/min?

Nie, nie kończy się na 3000. I nie zadawaj głupich pytań.

6 godzin temu, AstraC napisał:

Więc chociaż mam jakieś porównanie, Ty jedynie puste hasła 'piłuje się wolbossący', 'turbo lepsze'.

A skąd wiesz, że ja nie mam porównania?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.