Jump to content

1,4 vs 1,0 turbo


Recommended Posts

2 hours ago, Polarny said:

Wyższą moc przy niższych obrotach przy takiej samej mocy maksymalnej. Czyli przyspieszenie, które rozpędza bez liczenia kalendarzem i bez piłowania. To też jest odkrywanie Ameryki, ale niektórzy jeszcze jej - jak widać - nie odkryli.

Wrzuciłem przykład na szybko, wolnossące 2.0 i 1.4T, różnica wręcz na korzyść 2.0. To, że turbo wstaje wcześniej to też nie zawsze jest taka oczywista oczywistość, szczególnie jak moce większe i większe dmuchawki, dodatkowo turbo dziura.
 

 

2 hours ago, Polarny said:

Pierwsze słyszę. O 1.4T mogłem tak napisać, bo jechałem i faktycznie - słaby. Ale 1.6T nie znam, nie sprawdzałem, więc wątpliwe, bym się wypowiadał.

Nie pasuje,  no to piszemy, że turbo benzyny w Oplu to porażka. To co EB w Fordzie też? Od niego też wolę V6 w VB, przy czym uczciwie mówiąc V6 ma +20KM.

2 hours ago, Polarny said:

Nie, nie kończy się na 3000. I nie zadawaj głupich pytań.

To dlaczego mam nie korzystać z tego co mi samochód udostępnia? I fakt może przy 1.8TSI to jest piłowanie, V6 ma kolejną przewagę, że na wysokich obrotach nie brzmi jak wiertarka i jej dźwięk zwyczajnie nikogo nie męczy i jak potrzebuje skorzystać z mocy to nie zgrzytam zębami. :ok: Zasadniczo na co dzień T nie ma żadnej przewagi nad odpowiednikiem mocowym wolnossącym, szczególnie w takich porównaniach R4 vs. V6 jak w moim przykładzie, poza nieco niższym spalaniem.

2 hours ago, Polarny said:

A skąd wiesz, że ja nie mam porównania?

Bo jedynym twoim argumentem na tą chwilę jest "bo tak". Różnica jest taka, że podałem konkretne samochody z konkretnymi silnikami, które są pod wieloma względami do siebie podobne, mimo że z różnych klas, to wagi, moce i wymiary są zbliżone. To dzięki temu uważam, że takie porównanie ma sens - szczególnie, że to jedna "stajnia".
Bo co innego wybrać jakieś nędze V6 najgorsze w klasie i przyrównać do najlepszych silników turbo, albo porównywać 1.8T do 1.8 N/A bo z grubsza to nie ma sensu.

I tak jak pisałem tam, tak napiszę i tu, osobiście wolałbym kupić Astrę H 2.5 V6 niż 1.6T, ale było co było.

Link to post
Share on other sites
 
Chcesz powiedziec, ze Vectra 2.5 V6 pali 7/100 przy 130-140km/h na autostradzie? :hehe:
7 to ten silnik palil jak sie turlales 80-90km/h za tirem ;]
Dobra ja koncze ta dyskuje, bo naprawde nie wiem co probujesz udowodnic :ok:
PS. Ja w Astrze J mialem srednia 7.3/100 z 60kkm.
 
 
Mówił prawdę, wciąga ok 8 przy stałej 120 140. Im wolniej jedziesz tym spala więcej, dziwne auto.
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 godzin temu, AstraC napisał:

Astra K 1.4T pali 7l, gdzie?

Prosze bardzo. Astra K 1,4T 125 KM. 

Grzeczna jazda na wakacje z rodziną na zdjęciu poniżej.

Gdy cisne autostradą (a na AK wiedzą jak cisnę ;) ) spalanie średnie mam 7,5 ;)

image.png.ff52ca5670a83d23f468becdd5e7edd1.png

 

 

Edited by Lupus
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 godzin temu, AstraC napisał:

Różnica jest taka, że podałem konkretne samochody z konkretnymi silnikami

Szanowny kolega podaje nam przykłady 20-30 letnich trupów mających się nijak poziomem bezpieczeństwa, komfortem jazdy, wyposażeniem czy też spalaniem do nowoczesnego kompakta...

Edited by Lupus
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Lupus said:

Prosze bardzo. Astra K 1,4T 125 KM. 

Grzeczna jazda na wakacje z rodziną na zdjęciu poniżej.

Gdy cisne autostradą (a na AK wiedzą jak cisnę ;) ) spalanie średnie mam 7,5 ;)

image.png.ff52ca5670a83d23f468becdd5e7edd1.png

 

 

No to nieźle, jak zawsze mówię tutaj cudotwórcy, mi Grand C-MAX na A przy średniej 135km/h pali 8.5l do 9 w zależności od warunków pogodowych, na S przy średniej rzędu 120 8l. Oczywiście z rodziną zapakowany itp., i jakbym się nie spinał mniej za bardzo nie chce. ;] Z drugiej strony z boksem na dachu, 6 osób i bagaże po A średnia 130 km/h palił tak 9-9.5 więc czy to tak dużo?

1 hour ago, Lupus said:

Szanowny kolega podaje nam przykłady 20-30 letnich trupów mających się nijak poziomem bezpieczeństwa, komfortem jazdy, wyposażeniem czy też spalaniem do nowoczesnego kompakta...

Poproszę przykłady tego typu silników w późniejszych modelach, moim zdaniem wymarły. Do tego Astra H to od 2004r, a Vectra B do 2002 czyli nie tak daleko od siebie.

Można by wziąć do porównania Vectre C, bo tam były jeszcze do 2005r 3.2 V6, ale Vectre C miałem 1.8 czego żałuję do dziś. 😜

Link to post
Share on other sites
12 hours ago, mmaciejosss said:

w normalnym 1,4 np 100km ( Hyundai I30 )  takie obroty będą przy ok 80-85km/h na VI biegu i niestety to auto nie jedzie póki nie ma 4.500obr/min , potem w miarę się odpycha , ale to jest piłowanie , a w 1,0T ( 95-115km )  masz takie obroty przy ok 120-125km/h i mimo niskich obrotów lepiej się  odpycha 

 

1,2 w Fabii I o mocy 64km , przy 3000obr/min było dopiero 95km/h , przy 140-4.500 i to jest piłowanie 

 

dziś jechałem 1.4T i przy 140km/h miałem 2.800obr , przy 160km/h niecałe 3.500 , to optymalne przełożenie dla silnika doładowanego by spalanie było niskie  

Problem z wolnossakami, szczegolnie tymi starszymi jest taki ze na autostrady maja za krotkie biegi, a teraz wszyscy chca jezdzic 140-150 km/h. Taki stary wolnossak nawet 2.0 moze wpadac w za wysokie (pow 4 tys) obroty i dluzsza jazda autostrada jest meczaca bardzo. Przyczyn jest tego wiele, kiedys tyle ludzie i tak szybko nie jezdzili, producenci stosowali rozne triki skrzyniowo-przelozeniowe zeby obnizac zuzycie paliwa na papierze.

 

i za male silniki wolnossace, ktore nadaja sie do miasta i turlania. Ale podalem przyklad 2.0 w ostatnim Avenie, gdzie da sie 6ty bieg wrzucic jako lekki nadbieg i nie miec wysokich obrotow przy predkosciach autostradowych.

 

11 hours ago, Maciej__ said:

Ja sie przesiadlem z 1,4T na wolnossace 2.0 i kolejne auto na pewno bedzie ponownie doladowane.

mowisz, ze Mazda 2.0 nie jedzie? Czy tam za glosno jest powyzej 3-4 tys obrotow? Ile ma obrotow na autostradzie przy 140km/h i ile wtedy pali? bo przecie jak jezdzisz po miescie i zmieniasz biegi przy 2500-3500 to chyba nie jest jakos meczace?

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, gregoryj said:

mowisz, ze Mazda 2.0 nie jedzie? Czy tam za glosno jest powyzej 3-4 tys obrotow? Ile ma obrotow na autostradzie przy 140km/h i ile wtedy pali? bo przecie jak jezdzisz po miescie i zmieniasz biegi przy 2500-3500 to chyba nie jest jakos meczace?

 

Przy 140km/h jest rownie 3000 RPM i pali jakies 8.5-9 w zaleznosci jak wieje, silnika wtedy praktycznie nie slychac, glownie to szum powietrza czy opon.

Problem sie pojawia jak z tych 140 musisz zwolnic za Tirem czy inna osobowka do 100-110km/h.

Ponowne rozpedzenie do 140 na 6b to wiecznosc, wiec trzeba mieszac biegami co chwile jak sie chce dynamicznie pojechac.

Po prostu w takim warunkach turbo sprawdza sie duzo lepiej.

 

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Maciej__ said:

 

Przy 140km/h jest rownie 3000 RPM i pali jakies 8.5-9 w zaleznosci jak wieje, silnika wtedy praktycznie nie slychac, glownie to szum powietrza czy opon.

Problem sie pojawia jak z tych 140 musisz zwolnic za Tirem czy inna osobowka do 100-110km/h.

Ponowne rozpedzenie do 140 na 6b to wiecznosc, wiec trzeba mieszac biegami co chwile jak sie chce dynamicznie pojechac.

Po prostu w takim warunkach turbo sprawdza sie duzo lepiej.

 

ale przy redukcji na 4 czy 5 to dalej jest ciezko przyspieszac ? czy robi sie za glosno?

 

Sie wydaje ze 2.0 to za malo na SUVa, tam powinno siedziec jakies K24 od Hondy 😀 

 

Ale drugie to grymasisz. Sprawdzilem na zeperfs i jedzie lepiej niz stary accord 2.0 130 konny i porownywalnie do do turbobenzyny 1,4 o mocy 120-130 koni

Link to post
Share on other sites
Just now, gregoryj said:

ale przy redukcji na 4 czy 5 to dalej jest ciezko przyspieszac ? czy robi sie za glosno?

Sie wydaje ze 2.0 to za malo na SUVa, tam powinno siedziec jakies K24 od Hondy 😀 

Ale drugie to grymasisz. Sprawdzilem na zeperfs i jedzie lepiej niz stary accord 2.0 130 konny i porownywalnie do do turbobenzyny 1,4 o mocy 120-130 koni

 

Przy redukcji do 4-ki przyspiesza OK, ale nie chce mi sie co chwila machac biegami.

Ten silnik jest wg mnie wystarczajacy, ale mnie bardziej odpowiada charakterystyla turbo i tyle.

A skoro mam wybor, to przy kolejnym aucie nie bede bral pod uwage wolnossakow.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Maciej__ said:

Przy redukcji do 4-ki przyspiesza OK, ale nie chce mi sie co chwila machac biegami.

Automat dokup😀
Teraz to juz nie ma takich aut, ale takie DSG z wolnossakiem pewnie by sie dobrze dogadalo

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, gregoryj said:

Automat dokup😀

 

Taki jest plan :ok: Ale jeszcze ze 2 lata pojezdze tym co mam.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, AstraC napisał:

Wrzuciłem przykład na szybko, wolnossące 2.0 i 1.4T, różnica wręcz na korzyść 2.0.

Lżejsze auto i często jest "last gear", gdzie turbo ma dużo dłuższe przełożenia. Inna sprawa, że ten 1.4T to kupa.

Miałeś wskazać cytat, gdzie piszę, że. 1.6T to porażka, a tymczasem zacytowałeś moją wypowiedź, gdzie piszę "Jeśli 1.6T też jest porażką". Odróżniasz treść tych dwóch wypowiedzi?

8 godzin temu, AstraC napisał:

To dlaczego mam nie korzystać z tego co mi samochód udostępnia? I fakt może przy 1.8TSI to jest piłowanie

Jeżeli lubisz piłowania, to twoja sprawa - już pisałem. A o TSi się nie wypowiadaj, bo nie masz pojęcia jak to jeździ i czy jest głośno.

 

8 godzin temu, AstraC napisał:
11 godzin temu, Polarny napisał:

A skąd wiesz, że ja nie mam porównania?

Bo jedynym twoim argumentem na tą chwilę jest "bo tak".

To nadal nie świadczy o tym, że nie mam porównania.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Przy 140km/h jest rownie 3000 RPM i pali jakies 8.5-9 w zaleznosci jak wieje, silnika wtedy praktycznie nie slychac, glownie to szum powietrza czy opon.

Problem sie pojawia jak z tych 140 musisz zwolnic za Tirem czy inna osobowka do 100-110km/h.

Ponowne rozpedzenie do 140 na 6b to wiecznosc, wiec trzeba mieszac biegami co chwile jak sie chce dynamicznie pojechac.

Po prostu w takim warunkach turbo sprawdza sie duzo lepiej.

 

Pisałem już o tym wcześniej. Automat by zrobił redukcję i byś pojechał. Tobie się tego nie chce robić i narzekasz 🤣 Turbobenzyna upośledza korzystanie ze skrzyni, ale z drugiej strony to umożliwia. W moim MiTo z turbo jest krótka skrzynia i jedzie to jak głupie, ale z kolei narzekam w drugą stronę czyli na „za wysokie” (jak na turbo) obroty i hałas od 120km/h 🤣

Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, stig said:

Pisałem już o tym wcześniej. Automat by zrobił redukcję i byś pojechał. Tobie się tego nie chce robić i narzekasz 🤣 Turbobenzyna upośledza korzystanie ze skrzyni, ale z drugiej strony to umożliwia. W moim MiTo z turbo jest krótka skrzynia i jedzie to jak głupie, ale z kolei narzekam w drugą stronę czyli na „za wysokie” (jak na turbo) obroty i hałas od 120km/h 🤣

 

Dlatego tez kolejne auto na 100% bedzie z automatem.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Dlatego tez kolejne auto na 100% bedzie z automatem.

Niektórzy nie dają nawet wyboru patrz Mazda 6 z 2.5. 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, stig said:

Niektórzy nie dają nawet wyboru patrz Mazda 6 z 2.5. 

 

A to nawet nie wiedzialem, ze to nie wystepuje z manualem :)

Niestety akcyza zabija ekonomiczny sens zakupu takiego silnika w PL 😕

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.02.2021 o 18:14, stig napisał:

Wytrzymują więcej niż w dieslu. 

Mnie w dieslu wytrzymała 500 000 :) dobry prognostyk. :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

A to nawet nie wiedzialem, ze to nie wystepuje z manualem :)

Niestety akcyza zabija ekonomiczny sens zakupu takiego silnika w PL 😕

Oj tam. Nie wszystko musi mieć sens. Zwłaszcza w motoryzacji 😁👍

Link to post
Share on other sites
23 hours ago, wladmar said:

Z grubsza pojemność X z turbo odpowiada X razy 2 bez turbo. Z grubsza. 

z grubsza to fakt ;] 

 

bo od zawsze przyjeta norma to x1,7  ( oczywiscie pisze tu o normie w sportach motorowych :) )  

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, AstraC napisał:

Wrzuciłem przykład na szybko, wolnossące 2.0 i 1.4T, różnica wręcz na korzyść 2.0.
 

 

 

 

Dziś w realu miałem okazję sprawdzić swoje 1.4T z BMW 320CI (na oko kilkaustoletnie , nie wiem czy 150 czy 170km , ponoć tyle mają ) i 0-100 praktycznie łeb w łeb bo zmian biegów jeszcze nie ogarniam ,potem odchodziłem delikatne tak przy 120 auto było za mną . Błąd u mnie to brak precyzyjnej zmiany biegów (uczę się bo biegi nie wchodzą jak w poprzednim aucie ) i traciłem ma zmianach ale potem już lepiej szlo. Jak już zwolniliśmy raczej do 4 biegu koło 80km/h to turbo zdecydowanie odchodziło lepiej. 

 

Coś tego typu sztuka i szczyle po 20l co chcieli byś szybsi 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/suzuki/vitara/iii/suv-facelifting/silnik-hybrydowy-1.4-boosterjet-48v-shvs-140km-od-2020/?vs=bmw%2Fseria-3%2Fe46%2Fcoupe%2Fsilnik-benzynowy-320-ci-150km-1999-2001&c1=31598&c2=6540

 

Link to post
Share on other sites
Just now, mmaciejosss said:

Dziś w realu miałem okazję sprawdzić swoje 1.4T z BMW 320CI (na oko kilkaustoletnie , nie wiem czy 150 czy 170km , ponoć tyle mają ) i 0-100 praktycznie łeb w łeb bo zmian biegów jeszcze nie ogarniam ,potem odchodziłem delikatne tak przy 120 auto było za mną . Błąd u mnie to brak precyzyjnej zmiany biegów (uczę się bo biegi nie wchodzą jak w poprzednim aucie ) i traciłem ma zmianach ale potem już lepiej szlo. Jak już zwolniliśmy raczej do 4 biegu koło 80km/h to turbo zdecydowanie odchodziło lepiej. 

 

Coś tego typu sztuka i szczyle po 20l co chcieli byś szybsi 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/suzuki/vitara/iii/suv-facelifting/silnik-hybrydowy-1.4-boosterjet-48v-shvs-140km-od-2020/?vs=bmw%2Fseria-3%2Fe46%2Fcoupe%2Fsilnik-benzynowy-320-ci-150km-1999-2001&c1=31598&c2=6540

 

Generalnie spoko, rozumiem, ale siebie tłumaczysz że nie do końca ogarniasz, to skąd wiesz co on ogarniał? ;)

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, AstraC napisał:

Generalnie spoko, rozumiem, ale siebie tłumaczysz że nie do końca ogarniasz, to skąd wiesz co on ogarniał? ;)

Chyba siebie tłumaczę . Auto ma 1.200km i pierwszy raz miałem okazję tak wystartować .Młodzi raczej szukali "klienta" do ścigania . Ja muszę poćwiczyć szybką zmianę biegów z kolei 😉😀 wtedy będzie lepiej

Edited by mmaciejosss
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.