Skocz do zawartości

Zapaliła się kontrolka "zapełniony DPF" w samochodzie benzynowym ... bez GPF


Azbest

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Adamro napisał:

Tylko, że stosują to też inni producenci, więc jakiś to chyba ma sens, kwestia jaki :hmm:

Sens taki, by podnieść obciążenie silnika, wywołać wyższa temp. spalin.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, rwIcIk napisał:

Sens taki, by podnieść obciążenie silnika, wywołać wyższa temp. spalin.

 

W benzynie już to nie jest tak potrzebne, bo mają wyższą temperaturę.

Ale widocznie ten tytułowy egzemplarz z wątku jeździł wiecznie niedogrzany...

 

Sam mam GPF i zero problemów...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, K3 napisał:

 

W benzynie już to nie jest tak potrzebne, bo mają wyższą temperaturę.

Ale widocznie ten tytułowy egzemplarz z wątku jeździł wiecznie niedogrzany...

 

Sam mam GPF i zero problemów...

Diesel potrzebuje co najmniej 20 km by się nagrzać i wypalić. Latem. Zimą więcej.

Więc jak ktoś jeździ tylko krótkie odcinki, to nie daje szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2021 o 18:29, Azbest napisał:

 

tak jak pisałem ... to były ostatnie benzyny stojące na placu (2018r.), kupiony w 2019r. Ten samochód nie dostał już silnika benzynowego zgodnego z obecnymi normami i sprzedają go już jedynie z dieslem ... czyli miał nie dostać GPFa 

1.0 tsi z 2018 ma już gpf. Więc twój ford też. Jak wchodziła nowa norma to panował straszny burdel w konfiguracjach produkcyjnych. I pewnie instrukcja nie nadążyła za zmianami. Co ciekawe w kompie mam liczbę wypaleń 0. Ale przynajmniej raz w tygodniu jeżdżę obwodnicą autostradową z odpowiednią temperaturą spalin 🙃

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
Godzinę temu, Jaruga napisał:

1.0 tsi z 2018 ma już gpf. Więc twój ford też. Jak wchodziła nowa norma to panował straszny burdel w konfiguracjach produkcyjnych. I pewnie instrukcja nie nadążyła za zmianami. Co ciekawe w kompie mam liczbę wypaleń 0. Ale przynajmniej raz w tygodniu jeżdżę obwodnicą autostradową z odpowiednią temperaturą spalin 🙃

E? W Rapidzie? To się objawia kontrolką na desce przy uruchamianiu auta? Jak się dowiedzieć czy faktycznie jest GPF..

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krawiec napisał:

E? W Rapidzie? To się objawia kontrolką na desce przy uruchamianiu auta? Jak się dowiedzieć czy faktycznie jest GPF..

 

Krawiec

 

ciężka sprawa. Ja mam w Astrze i gdybym nie wiedział, że mam to bym nie zauważył. Nigdy żadnego wypalania nie zauważyłem, żadnej kontrolki, nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, krawiec napisał:

E? W Rapidzie? To się objawia kontrolką na desce przy uruchamianiu auta? Jak się dowiedzieć czy faktycznie jest GPF..

 

Krawiec

Może się wypalać pasywnie (bez wspomagaczy) podczas jazdy w odpowiednich warunkach. Jak się trochę zapełni, albo prewencyjnie co ileś tam km to wyświetli info że trzeba jeździć tak żeby wypalić, a jak i to olejesz to wywali po czasie jeszcze "checka" i zaprosi do serwisu żeby wypalili w trybie serwisowym czy jak go zwał.

 

A czy jest to jedynie w opcjach wyposażenia sprawdzać, fizycznie będzie ciężko bo zdaje się wciąż w tych rupieciach są to tzw. katalizatory czterofunkcyjne - katalizator TWC i GPF w jednym monolicie.

Edytowane przez goofer007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, maro_t napisał:

 

jak wygląda rura wydechowa? W samochodach z bezpośrednim wtryskiem bez GPF jest czarna od sadzy, z GPFem jest czyściutka.

 

kto by tam patrzył w odbyt w prawie nowym samochodzie ...  w zimę, gdzie wydech jest schowany pod zderzakiem ... nie wiem 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, rwIcIk napisał:

Diesel potrzebuje co najmniej 20 km by się nagrzać i wypalić.

Zależy od konstrukcji DPF-a. U mnie w DPF jest moduł dopalający składający się ze świecy żarowej i wtryskiwacza paliwa. Wypalanie potrafi wystartować przy jeszcze zimnym silniku, po przejechaniu dosłownie kilku km, bo przy takim rozwiązaniu wypalanie jest inicjowane przez zapłon paliwa podawanego prosto do DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, shapyr napisał:

Zależy od konstrukcji DPF-a. U mnie w DPF jest moduł dopalający składający się ze świecy żarowej i wtryskiwacza paliwa. Wypalanie potrafi wystartować przy jeszcze zimnym silniku, po przejechaniu dosłownie kilku km, bo przy takim rozwiązaniu wypalanie jest inicjowane przez zapłon paliwa podawanego prosto do DPF.

No to tu podnosi skład mieszanki w silniku. Też po kilku km zaczyna. Ale wypalanie trwa potem różnie, nawet 15 i podobno do 20 min. Zależy, jak mocno zapełniony. Czasem są bardo krótkie wypalania.

Co ciekawe nowy wypalał co 400 km. Teraz na zimowym wypala co 300. A na letnim potrafi co 150-250 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2021 o 12:48, Azbest napisał:

 

Nie musiał za dużo mówić - to był jeden z ostatnich modeli benzynowych na placu ... jeszcze w starych przed-ekologicznych cenach. 

kosztował chyba 56kPLN .... rok później za analogiczną wersję (już tylko z dieslem) przebija sie 70kPLN (wcześniej cena diesla i benzyny była praktycznie taka sama)

 

Moi też się interesowali rok temu tym modelem. Diesel był parę tysi droższy. Tzn w cenie 1.0 titanium był diesel ale w wersji trend.

Swoją drogą dziwny krok ze strony forda, żeby w tym aucie zostawić tylko drogiego diesla :facepalm: Przecież większośc tych aut służy do poruszania się po mieście.

Pewnie diesel mieści się w normach emisji CO2, a benzyna była już powyżej i podnosiła im całkowitą emisję w EU... brawo dla  'eko' pomysłów EU po raz kolejny :pukpuk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rwIcIk napisał:

Co ciekawe nowy wypalał co 400 km. Teraz na zimowym wypala co 300. A na letnim potrafi co 150-250 km.

No to na filtrach też już oszczędzają, bo mój ceed 1,6 CRDi z przebiegiem ponad 250 kkm (oryginalny filtr) wypalał co ok. 800 km (zależnie też od typu jazdy).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, janusz napisał:

No to na filtrach też już oszczędzają, bo mój ceed 1,6 CRDi z przebiegiem ponad 250 kkm (oryginalny filtr) wypalał co ok. 800 km (zależnie też od typu jazdy).

Nowsze normy wymusiły większą redukcję poziomu emisji zanieczyszczeń.

Ale i ja mam silnik 1.7. Tu w ogóle chyba częściej wypala. Jako nowy vo 450 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, janusz napisał:

No to na filtrach też już oszczędzają, bo mój ceed 1,6 CRDi z przebiegiem ponad 250 kkm (oryginalny filtr) wypalał co ok. 800 km (zależnie też od typu jazdy).

W Zafirze 1.9 CDTI w mieście wypalał się co ok. 350-400km. W trasie ok. 800km.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2021 o 12:56, krawiec napisał:

E? W Rapidzie? To się objawia kontrolką na desce przy uruchamianiu auta? Jak się dowiedzieć czy faktycznie jest GPF..

 

Krawiec

Miałem napisane w specyfikacji zakupowej. Auto wyprodukowane we wrześniu 2018, czyli w pierwszym miesiącu z zakazem sprzedaży aut nie spełniających nowej normy. Poinformował mnie też sprzedawca żebym był świadomy. A jaka jest kontrolka to nie mam pojęcia bo nigdy się nie zaświeciła. W benzyniaku to sztuka zapchać filtr. Temperatura spalin jest znacznie wyższa niż w dieslu więc wystarczy porządnie nagrzać filtr (chwilę gdzieś szybciej pojechać) i samo się wypali bez uruchamiania procedury znanej z diesla. Autor wątku po prostu w zimowych warunkach nie miał okazji nagrzać gpf kręcąc się po mieście i odpalając/gaszac auto co chwilę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Jaruga napisał:

Miałem napisane w specyfikacji zakupowej. Auto wyprodukowane we wrześniu 2018, czyli w pierwszym miesiącu z zakazem sprzedaży aut nie spełniających nowej normy. Poinformował mnie też sprzedawca żebym był świadomy. A jaka jest kontrolka to nie mam pojęcia bo nigdy się nie zaświeciła. W benzyniaku to sztuka zapchać filtr. Temperatura spalin jest znacznie wyższa niż w dieslu więc wystarczy porządnie nagrzać filtr (chwilę gdzieś szybciej pojechać) i samo się wypali bez uruchamiania procedury znanej z diesla. Autor wątku po prostu w zimowych warunkach nie miał okazji nagrzać gpf kręcąc się po mieście i odpalając/gaszac auto co chwilę. 

 

ja odbierałem Astrę pod koniec września 2018, czyli była wyprodukowana może jeszcze w sierpniu, może już we wrześniu i też ma GPF. Ale o tym byłem poinformowany już przy składaniu zamówienia w czerwcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.