Skocz do zawartości

Czy diesel ma sens?


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

Just now, kaczorek79 said:

U mnie takie wahania przy podobnej średniej prędkości wynoszą 0,2-0,4/100. Bez znaczenia, czy na dworze jest -5, czy +25 stopni. 

 

To chyba nigdy nie jechales nim dluzszej trasy pod mocniejszy wiatr...

W piatek z Wawy do Gdanska, gdzie cala droge wialo ponad 20km/h z polnocy spalanie mialem 9l/100.

W niedziele wialo podobnie i na tej samej trasie juz wiatrem do Wawy wyszlo 7.5.

Astra J 1.4T tez spokojnia dochodzilo do 1-2l roznicy w takich warunkach.

Temperatura przy jezdzie w trasie to ma pomijalny wplyw na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, kaczorek79 said:

@Maciej__ Możliwe, dopiero 23 kkm mam zrobione Golfem, z czego połowa to drogi S i A, pewnie nigdy nie było wiatru w oczy, szczególnie w górnym odcinku A1 i S6, którymi często się poruszam.

 

W takim razie widocznie prawa fizyki w Twoim przypadku nie dzialaja ;] :ok:

Jesli przy 140-150km/h pod wiatr Golf spala raptem 0.2-0.4l wiecej niz normalnie...

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, angrius napisał:

Czy diesel spaliłby dużo mniej od tych wyników? Nie wydaje mi się. 

Dla nie wtajemniczonych silnik 1.0 tgdi 100KM kia stonic 

Zapraszam do dyskusji 😁

Odpowiem przewrotnie.

Nie, nie ma sensu przy takich dystansach i średnich V ani benzyna ani diesel bo EV zużyje mniej energii :skromny:.

 

Przy moich ostatnich autach*) akurat to diesel palił mniej w mieście :)

 

*). Oczywiście inne miasto, inne warunki, inne auta.

 

Poważnie pisząc, już chyba dawno m.in tutaj było udowodnione, że diesel to tylko większe auta/ SUVy i jazda typowo autostradowa. W innych przypadkach nowoczesne  noPB nie będzie gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem, mi Grand C-MAX 1.5 150KM pali na S koło 8l, a na A koło 8.5l jak nie wieje zbytnio. ;] Na S średnia w granicach 120km/h, na A w granicach 135km/h(tak średnia, nie przelotowa!), i wygląda, że straszny żłop z niego. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

W takim razie widocznie prawa fizyki w Twoim przypadku nie dzialaja ;] :ok:

Jesli przy 140-150km/h pod wiatr Golf spala raptem 0.2-0.4l wiecej niz normalnie...

 

 Widzę co pokazuje wyświetlacz i aplikacja Motostat. Wahania w Motostacie z ponad 30 tankowań wahają się między 6, a 7/100, czy to kręcę się po mieście, czy jeżdżę krajówkami, czy autostradami. Tak, zgadam się z Tobą, że mogą być większe rozbieżności, bo też takie miałem w innych autach, np BMW 1.6T paliło od 4,7 do 9/100, BMW e46 z lpg od 9 do 15/100, a Golf tsi  jest mocno stabilny na zmiany trybu jazdy i warunki drogowe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, angrius napisał:

Czy diesel spaliłby dużo mniej od tych wyników? Nie wydaje mi się. 

Dla nie wtajemniczonych silnik 1.0 tgdi 100KM kia stonic 

Zapraszam do dyskusji 😁

 

W tym aucie niekoniecznie ma sens.

Jak już 100 osób pisało, duże ciężkie auta mają inne zapotrzebowanie na energię co mała Kia Stonic.

 

Na moim przykładzie,

małe Clio IV z silnikiem 0.9 90 KM spala po mieście ok. 6,5 - 7,5 benzyny, na autostradzie przy 140 >7,5 benzyny.

większe Mondeo V z silnikiem 2.0 D 180 KM po mieście 6-7 ON, na autostradzie przy 140 ok. 7 ON.

Niby wszystko podobnie, tylko porównaj masy, moce i wymiary pojazdów.

 

Reasumując, dla mnie się opłaca, szczególnie gdy mam jedno benzynowe a drugie diesla.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, angrius napisał:

Byłem dzisiaj w małej trasie nowym nabytkiem. Jestem bardzo miłe zaskoczony. Z całej trasy wyszło spalanie 5.1 wg kompa. Zdjęcie poniżej. Średnia prędkość poniżej 50km/h

 Ale jeżeli była to jazda pozamiejska to w trybie dziadek plus . Moje volvo w takich warunkach pali ok 4 litrów na 100 km - V70 D4. Nawet Laguna III z 2,0 benzynowym silnikiem palila w takich warunkach  niewiele więcej niz 5 l/100 km/ 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mmaciejosss napisał:

momentami pod Dubrownikiem do 180 dobijałem bo mi się na browar śpieszyło 🙂

Poza terenem zabudowanym:

za prekoračenje brzine veće od 30 do 50 km/h od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine propisana je novčana kazna od 2.000,00 kuna (od 1200 zł)

za prekoračenje brzine veće od 50 km/h od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine propisana je novčana kazna u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna (od 3000 do 9000 zł).

 

Uprzedzam, że mandaty w Cro są bardziej bolesne niż w PL i wyrażam nadzieję, że jak cię chlasną kiedyś to zmądrzejesz. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BOGUSS napisał:

Współczesny diesel nie ma sensu do miasta, krótkie trasy, wiecznie niedogrzany i te EGR, DPF i inne duperele skutecznie odstraszają.

A na dodatek "oszczędności" co raz trudniej kupić.

A myślisz że nowe benzyny nie mają Egr lub GPF ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oszukujmy sie, do miasta zaden dizel nie ma sensu wobec dzisiejsszych sprawnych 1.0-1.2 TSI i pochodnych. Srednia predkosc w miescie to 23-28kmh jak sa obwodnice. NIe czarujmy sie. Nawet jak ktos pokula sie 1-3 x w roku nad morze to przy ilosci A w polsce mozna spokojnie i 110-120kmh jechac i nie byc zawalidroga. Jak czytam to tu same orly kierownicy jadacy po 200kmh. Mam diesla 1.9 120KM a wystarczylby mi 1,6 120km,  spalalby ok 1,5 l mniej a do miasta az nadto. Wezcie pod uwage ze PH na w d ile pali, on ma wykonac plan dzienny i tyle, koszt paliwa jest pomijalny. MOja zona ma LPG w oplu i spalanie w miescie to ok 8,5 + cos tam benzyny wiec w mrozy szalu nie ma przy malych przebiegach. No ale jak czytam to wiekszosc ma SUVY, picupy i premium auta, a prawda chyba na drogach nieco inna. Mnie taki 1.2 np 150KM  wystarczylby az nadto.
Prywatnie bywam 6-10 razy na helu w wakacje.

Teraz min 2razy w tygodniu jestem górach

O wyprawach do Rosji/Portugalii nie wspominam

Do tego wypady weekendowe z przyczepa


Lekko licząc ponad 15-20kkm w roku na tematy poza zawodowe.


Nie każdy Jedzi tylko wokół komina...

Wysłane z tel.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, angrius napisał:

Byłem dzisiaj w małej trasie nowym nabytkiem. Jestem bardzo miłe zaskoczony. Z całej trasy wyszło spalanie 5.1 wg kompa. Zdjęcie poniżej. Średnia prędkość poniżej 50km/h, trasa bardzo zróżnicowana, ale z przewagą jazdy po obszarze zabudowanym, w tym po centrach miast.

Poniżej jeszcze spalanie z całego przebiegu, średnia w okolicy 40km/h.

Po takich danych to zastanawiam się czy diesel ma sens w dzisiejszych czasach? Bo nie oszukujmy się, ale większość kupuje diesel'a ze względu na niskie spalanie. Czy diesel spaliłby dużo mniej od tych wyników? Nie wydaje mi się. 

Dla nie wtajemniczonych silnik 1.0 tgdi 100KM kia stonic 

Zapraszam do dyskusji 😁

IMG_20210216_183600.jpg

IMG_20210216_184459.jpg

No właśnie odpowiedz mi, to samo auto 

Diesel 2,2 spalanie 9-11litrow

Benzyna 2,3 spalanie 15-18 litrów 

;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie pytanie o sens dieseli
Jak najbardziej LPG wciąż ma sens :ok: pod warunkiem montażu w fabryce ;]

7llpg wskazuje średnio nowa Sandero :panic:

Muszę się tym przejechać ;]

łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, delco said:

 Ale jeżeli była to jazda pozamiejska to w trybie dziadek plus . Moje volvo w takich warunkach pali ok 4 litrów na 100 km - V70 D4. Nawet Laguna III z 2,0 benzynowym silnikiem palila w takich warunkach  niewiele więcej niz 5 l/100 km/ 

 

Cudotworcy 😮

Galaxy MK3 2.0TDCi pusty w trybie spokojnym palił 6l i mniej nie chciał, z benzyn najmniej spaliła mi Astra I 1.6 8V 75KM 4.7l/100km ale jazda ekstremalnie spokojna.

Jeszcze 2.2DTI w Vectrze paliło w trasie coś koło 5.5l.

A tutaj widzę, że wszyscy mają średnie powyżej 100 i spalanie 5l. 😮

  • Lubię to 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mokrii napisał:

Jak najbardziej LPG wciąż ma sens :ok: pod warunkiem montażu w fabryce ;]

7llpg wskazuje średnio nowa Sandero :panic:

Muszę się tym przejechać ;]

łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu
 

Umówny się, żd dacia to auto dla mówiąc delikatnie mniej wymagającego klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, AstraC napisał:

Cudotworcy 😮

Galaxy MK3 2.0TDCi pusty w trybie spokojnym palił 6l i mniej nie chciał, z benzyn najmniej spaliła mi Astra I 1.6 8V 75KM 4.7l/100km ale jazda ekstremalnie spokojna.

Jeszcze 2.2DTI w Vectrze paliło w trasie coś koło 5.5l.

A tutaj widzę, że wszyscy mają średnie powyżej 100 i spalanie 5l. 😮

Qashqai j10 1,5 dci przy prędkości 90-120km/h miałem spalanie 3.8-4,2Litra, 6ty bieg 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze znów wątek przerodził się w przechwalanie kto da mniej ze spalaniem.

Po drugie dajecie spalania diesli gdy poruszacie się z prędkościami poza miejskimi, kiedy ja w poście zazanaczylem, że nie pokonałem 180km z prędkością średnią 80 km/h, tylko również były to warunki miejskie, łącznie z większymi podjazdami, lekkimi korkami, zatrzymywaniem się co chwilę na światłach itp. 

Po trzecie nawet jeśli chwalicie się spalaniem rzędu 4 litrów w trasie to i tak w porównaniu do mieszanego stylu jazdy gdzie spalanie wyszło 5,1 to tylko wskazuje, że opłacalność zakupu diesla jest żadna, biorąc pod uwagę różnicę w cenie zakupu diesla i benzyny w tym samym aucie. 

Po czwarte pokazcie spalanie z trybu mieszanego jazdy, a nie z trasy. Bo podejrzewam, że w trasie spokojnie bym zszedł do 4,5 albo i mniej w trybie ekodziadek Mode. 

Edytowane przez angrius
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, AstraC napisał:

eszcze 2.2DTI w Vectrze paliło w trasie coś koło 5.5l.

A tutaj widzę, że wszyscy mają średnie powyżej 100 i spalanie

Po czym wnosisz ze pisalem o sredniej powyzej 100? - odnosilem sie do srednich predkosci o ktorych pisam zalozyciel watku - czyli ponizej 50 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minutes ago, mokrii said:

Jak najbardziej LPG wciąż ma sens :ok: pod warunkiem montażu w fabryce ;]
7llpg wskazuje średnio nowa Sandero 
Muszę się tym przejechać ;]
 

 

To juz chyba lepiej nowy Clio, tez jest wersja z LPG.

A w standardzie masz np swiatla led i sporo systemow bezpieczenstwa :ok:

Na wyprzedazy roczniak za 60kPLN mozna juz cos wybrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

Przy jezdzie jak dziadek to jasne ze nie ale jak ganiasz po polskich autostradach po 200kmh jak @Lupus to zobacz spalanie swojego i jakiegos diesla... 

 

Najbliższe wyniki spalania benzyny i diesla uzyskamy na postoju. Wraz ze wzrostem prędkości dane będą się rozjeżdżać.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minutes ago, delco said:

Po czym wnosisz ze pisalem o sredniej powyzej 100? - odnosilem sie do srednich predkosci o ktorych pisam zalozyciel watku - czyli ponizej 50 km/h

Źle to nie było personalnie do Ciebie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minutes ago, dyniek000 said:

Qashqai j10 1,5 dci przy prędkości 90-120km/h miałem spalanie 3.8-4,2Litra, 6ty bieg 

Z komputera? Jeśli tak to wybacz, ale nie uwierzę, jeśli z tankowania, to jak wspominałem cudotwórcy jesteście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

ale trafilem :)

 

 

Przy 130 na tempomacie w długich trasach mam średnią rzędu 110km/h.

Myślę, że przy 140 zbliżyłbym się do 120. Auto pali mi przy tych 130 między 6.5 a 7l/100km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, angrius napisał:

Opisałem w poście jaka to była jazda. 60% to była jazda miejska, łącznie z małymi korkami. 

OK teraz bardziej rozumiem - choć w pierwszym zdaniu piszesz o "małej trasie" - - dla mnie trasa jest synonimem jazdy pozamiejskiej.

natomiast prawdą jest że  każdy jeżdzi po innym mieście - bo nawet jezeli administracyjnie to to samo miasto to róznia się pory dnia i punkty docelowe ;) 

Juz kilka razy pisałem o tym (ale ostatnio ze 2 lata temu) mam znajomego który mieszkał we Wrocławiu w okolicy centrum Korona (bażancia czy jakaś inna "ptasia") a pracował w Długołęce (dodatkowo zaczynał ani nie kończył w szczycie)  - do zabicia kłócił się że jego spalanie obejmuje jazdę typowo miejską.

Z kolei u mnie w mieście jazda w lekkich korkach oznacza prędkośc srednią w okolicy 20-25 km/h co nijak ma się do Twojej śroedniej - każdy ma inne miasto i inną trasę ;) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, delco napisał:

Ale jeżeli była to jazda pozamiejska to w trybie dziadek plus . Moje volvo w takich warunkach pali ok 4 litrów na 100 km - V70 D4. Nawet Laguna III z 2,0 benzynowym silnikiem palila w takich warunkach  niewiele więcej niz 5 l/100 km/ 

Ty masz 2.0D ? Ja miałem 2.4D (też D4 :facepalm:) i takie spalanie było nierealne. Żona która w rodzinie bije rekordy spalania i nie przekracza 100kmph na trasie nie zeszła niżej niż 7.5l, gdzie 2.0T robię to bez problemu :).

 

9 godzin temu, shapyr napisał:

Uprzedzam, że mandaty w Cro są bardziej bolesne niż w PL i wyrażam nadzieję, że jak cię chlasną kiedyś to zmądrzejesz. 

Poza tym potrafią mieć dziwne miejscówki, np mierzyć prędkość z mostów nad autostradą :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, angrius napisał:

Po trzecie nawet jeśli chwalicie się spalaniem rzędu 4 litrów w trasie to i tak w porównaniu do mieszanego stylu jazdy gdzie spalanie wyszło 5,1 to tylko wskazuje, że opłacalność zakupu diesla jest żadna, biorąc pod uwagę różnicę w cenie zakupu diesla i benzyny w tym samym aucie. 

4  litry palił własnie przy prędkości środniej ok 50 km/h a o tym że Twoja jazda była miejska i z lekkimi korkami jakoś nie dowiedziałem się z pierwszego posta :ee:

 

Natomiast co co cen diesli i samochodów benzynowych - kupiłem do tej pory dwa nowe diesle w życiu

1. Getz 1,5 CRDI - w chwili zakupu droższy o 1100 zł od porównywalnego mocą samochodu benzynowego (przedział w okolicy 45 tys zł)

2. Volvo V70 D4 - w chwili zakupu benzynowa wersja o zblizonej mocy była droższa o ok 9 tys zł - co prawda miała inne felgi (cennikowo droższe o ok 7 tys zł)

 Nie wydaje mi się żebym przepłacił ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sherif napisał:

Ty masz 2.0D ? Ja miałem 2.4D (też D4 :facepalm:) i takie spalanie było nierealne.

po pierwsz primo - jazda w której spaliłem ok 4 litrów - (chyba 4,1) - była w trybie dziadek plus, plus - asekurowałem kuzyna który kupił sobie hyundaja Ionica i bał się czy dojedzie od dealera do domu  - wiec średnia prędkość była nikczemna a i pora dnia wybrana tak zeby ruch był minimalny - tempomat poza terenem zabudowanym na max 80 km/h - to ile miał mi spalić?.

a po drugie primo ;)  - D4 2,4 pali średnio o ok 2 litry więcej - potwierdzone w praktyce - mam kolegę z inentycznym autem jak moje lecz z silnikiem 5 cyl

Moje normalne spalanie w trasie (A i S) to przedział 6-7 litrów. Jadąc kodeksowo poza A czy S 5,5 do 6 litrów. 

 

Najmniej jak udało mi się spalić na trasie bez zamulania to  5,3 l/100 km - w lecie na włoskich autostradach z odcinkowym pomiarem prędkości - tempomat nastawiony na 130 km/h (korygowany w dół jeżeli było ograniczenie - 110km/h w niektórych tunelach?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, delco napisał:

a po drugie primo ;)  - D4 2,4 pali średnio o ok 2 litry więcej - potwierdzone w praktyce - mam kolegę z inentycznym autem jak moje lecz z silnikiem 5 cyl

Moje normalne spalanie w trasie (A i S) to przedział 6-7 litrów. Jadąc kodeksowo poza A czy S 5,5 do 6 litrów. 

Czyli wszystko się zgadza, do tego cięższe auto i 4x4 i mamy 3l, bo tyle +/- paliło XC70. Co ciekawe kolega rok po mnie kupił XC90 z 2.0D i ta jego kobyła miała mniejsze spalanie niż u mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zależy jak kto na to patrzy. Przesiadłem się z benzyny 1,8 na diesla 2.0 

Głównie jeżdżę po mieście + weekendy i wakacja po trasie.

Spalanie mam mniejsze niż miałem w benzynie o 3 litry ale nie tak niskie jak u kolegi z pierwszego posta.

Dla mnie plusy są dwa elastyczność i zasięg .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, sherif napisał:

Co ciekawe kolega rok po mnie kupił XC90 z 2.0D i ta jego kobyła miała mniejsze spalanie niż u mnie :)

Myslę że za parę miesięcy będę też wiedział jak wyglada spalanie w XC90 w wersji benzynowej - ten sam kolega w marcu odbiera takie auto (tylko nie wiem czy plug ina - bo jego żona nie wiedziała ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To juz chyba lepiej nowy Clio, tez jest wersja z LPG.
A w standardzie masz np swiatla led i sporo systemow bezpieczenstwa :ok:
Na wyprzedazy roczniak za 60kPLN mozna juz cos wybrac.
Każde nowe Sandero ma LED
A najbardziej wypasiony kosztuje mniej niż w połowie wypasione Clio

łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umówny się, żd dacia to auto dla mówiąc delikatnie mniej wymagającego klienta.
Umówmy się że nie ma sensu płacić za twarde plastiki i 1.0 pod maską 90tysiecy jak to jest w skodzie czy Seacie.



łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mokrii napisał:

Każde nowe Sandero ma LED
A najbardziej wypasiony kosztuje mniej niż w połowie wypasione Clio

Czyli poszli po rozum do głowy w cennikach - pamietam jak w 2013/14 roku rozważałem Sandero/clio to przy  wypasionej wersji róznice cenowe były kosmetyczne - typo 700 zł - przyznaję że na korzyśc Sandero ktore z kolei miał o kilka KM słabszy silnik (choć teoretycznie powinien byc identyczny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, mokrii said:

A najbardziej wypasiony kosztuje mniej niż w połowie wypasione Clio

 

Czyli Snadero kosztuje 30kPLN? ;]

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-clio-zen-tce-100-lpg-fabryczna-lpg-wyprzedaz-2020-ID6DqUtd.html#36a2756dae

Bo takie Clio ma praktycznie wszystko co w miejskim aucie potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, angrius napisał:

Byłem dzisiaj w małej trasie nowym nabytkiem. Jestem bardzo miłe zaskoczony. Z całej trasy wyszło spalanie 5.1 wg kompa. Zdjęcie poniżej. Średnia prędkość poniżej 50km/h, trasa bardzo zróżnicowana, ale z przewagą jazdy po obszarze zabudowanym, w tym po centrach miast.

Poniżej jeszcze spalanie z całego przebiegu, średnia w okolicy 40km/h.

Po takich danych to zastanawiam się czy diesel ma sens w dzisiejszych czasach? Bo nie oszukujmy się, ale większość kupuje diesel'a ze względu na niskie spalanie. Czy diesel spaliłby dużo mniej od tych wyników? Nie wydaje mi się. 

Dla nie wtajemniczonych silnik 1.0 tgdi 100KM kia stonic 

Zapraszam do dyskusji 😁

IMG_20210216_183600.jpg

IMG_20210216_184459.jpg

 

Myslę, że diesel spaliłby mniej.

Choćby z racji wyzszej sprawnosci.

 

Ale na jakąś mega różnice bym nie liczył.

 

To się bardziej rozbija pewnie o to, że jak jeździsz dłuzsze trasy, jesteś zawsze nagrzany i nie hamujesz.

 

 

Jak mielismy ostatniego diesla w Subaru to trasa przez całe miasto rano do pracy 25 km spalał 8.5 potem jak sie przeprowadzilismy 5 km od prac to 10 l , jak zona jechała trase to 6.5 litra a jak ja 200 km/h to 12

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, TWENTIS napisał:

 

Myslę, że diesel spaliłby mniej.

Choćby z racji wyzszej sprawnosci.

 

Ale na jakąś mega różnice bym nie liczył.

 

To się bardziej rozbija pewnie o to, że jak jeździsz dłuzsze trasy, jesteś zawsze nagrzany i nie hamujesz.

 

 

Jak mielismy ostatniego diesla w Subaru to trasa przez całe miasto rano do pracy 25 km spalał 8.5 potem jak sie przeprowadzilismy 5 km od prac to 10 l , jak zona jechała trase to 6.5 litra a jak ja 200 km/h to 12

 

 

W tej całej dyskusji o spalaniu zapomniano, że silnik diesla może mieć sens z innych powodów niż spalanie.

 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W tej całej dyskusji o spalaniu zapomniano, że silnik diesla może mieć sens z innych powodów niż spalanie.
 
 
Szczerze jakbym miał zasieg (spalanie) przy moim stylu jazdy w tbenzynie o podobnej mocy jak dieslu to nawet bym na diesla nie spojrzał.

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ppmarian napisał:

Szczerze jakbym miał zasieg (spalanie) przy moim stylu jazdy w tbenzynie o podobnej mocy jak dieslu to nawet bym na diesla nie spojrzał.
 

 

Do pierwszej wycieczki z przyczepą.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ppmarian napisał:

Napisalem przy moim stylu jazdy (czyli z przyczepą też)

Wysłane z tel.
 

 

Niestety niewiele jest aut dostępnych w bezpośrednio porównywalnych wersjach. Ale był tu obok wątek o nowej Kii Sorento, która ma diesla i hybrydę. Auta mają te same osiągi. Ale...

 

Oczywiście hybryda pali niewiele więcej niż diesel ale jakoś zasięg ma mniejszy o ponad 100km. Po zapięciu tej przyczepy i w górzystym terenie pewnie wypije tyle, ile tylko silnik potrafi wypić bo z 1.6l pojemności wyciśnie to ostatnie poty.

Maksymalna masa przyczepy to 1650kg dla hybrydy i 2500kg dla diesla.

Maksymalny moment obrotowy to 350Nm dla hybrydy i 440Nm dla diesla. 

Hamowanie silnikiem na zjazdach będzie zupełnie inne dla 1.6 i dla 2.2 diesla o wyższej kompresji.

 

Ja bym wolał ciągnąć przyczepę dieslem.

 

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Niestety niewiele jest aut dostępnych w bezpośrednio porównywalnych wersjach. Ale był tu obok wątek o nowej Kii Sorento, która ma diesla i hybrydę. Auta mają te same osiągi. Ale...
 
Oczywiście hybryda pali niewiele więcej niż diesel ale jakoś zasięg ma mniejszy o ponad 100km. Po zapięciu tej przyczepy i w górzystym terenie pewnie wypije tyle, ile tylko silnik potrafi wypić bo z 1.6l pojemności wyciśnie to ostatnie poty.
Maksymalna masa przyczepy to 1650kg dla hybrydy i 2500kg dla diesla.
Maksymalny moment obrotowy to 350Nm dla hybrydy i 440Nm dla diesla. 
Hamowanie silnikiem na zjazdach będzie zupełnie inne dla 1.6 i dla 2.2 diesla o wyższej kompresji.
 
Ja bym wolał ciągnąć przyczepę dieslem.
 
 
Hamowanie "silnikiem" w phev było 100000raxy lepsze niż w tribeca 3.6

Nie skreslalbym t.benzyny gdyby właśnie nie spalanie przy mojej jeździe.

Wysłane z tel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

W tej całej dyskusji o spalaniu zapomniano, że silnik diesla może mieć sens z innych powodów niż spalanie.

 

 

No. Np. w moim a właściwie mojej kobiety użytkowaniu oraz w relacji spalanie, osiągi, awaryjność lepszej konfiguracji w tym konkretnym modelu nie było 😁  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minutes ago, stig said:

No. Np. w moim a właściwie mojej kobiety użytkowaniu oraz w relacji spalanie, osiągi, awaryjność lepszej konfiguracji w tym konkretnym modelu nie było 😁  

 

To podobnie jak w PSA, gdzie w zasadzie jedyny sensowny silnik w ofercie to 2.0 hdi.

Jest jeszcze 1,2PT ale to raczej do max kompakta sie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

W tej całej dyskusji o spalaniu zapomniano, że silnik diesla może mieć sens z innych powodów niż spalanie.

 

 

Ale daję głowę, że znakomita większość kupuje diesla tylko że względu na spalanie. Ludzie nie są wyedukowani motoryzacyjnie i patrzą tylko na spalanie i byleby jeździło. A no i że względu na stereotyp, że diesel się nie psuje i jest trwały jak w 40 letnim MB

 

1 godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Do pierwszej wycieczki z przyczepą.

 

 

Ile osób jeździ z przyczepami? Znikomy odsetek. 

Edytowane przez angrius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.