Skocz do zawartości

ile mocy paneli potrzebuje elektryk?


norbert123

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie fantazjuje

W tym roku panele bede montowal

Przebieg auta powiedzmy 900km miesiecznie

O ile musialbym zwiekszyc moc paneli (w sensie dokupic ich wiecej zeby uzyskac wieksza moc) zeby sobie takiego elektryka z takim przebiegiem ladowac (zeby wyjsc w miare na 0 z Energetyką) z gniazdka ? ;)

Zalozmy ze wszystkie lafowania takie bedą tzn w domu.

Chodzi mi nie onjakiegos SUVa. Cos ala elektryczny golf czy inny kompakt ale tez nie jakas mala popierdulka typu citygo

 

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, norbert123 napisał:

Tak sobie fantazjuje

W tym roku panele bede montowal

Przebieg auta powiedzmy 900km miesiecznie

O ile musialbym zwiekszyc moc paneli (w sensie dokupic ich wiecej zeby uzyskac wieksza moc) zeby sobie takiego elektryka z takim przebiegiem ladowac (zeby wyjsc w miare na 0 z Energetyką) z gniazdka ? ;)

Zalozmy ze wszystkie lafowania takie bedą tzn w domu.

Chodzi mi nie onjakiegos SUVa. Cos ala elektryczny golf czy inny kompakt ale tez nie jakas mala popierdulka typu citygo

 

 

Dużo zależy jaki konkretnie wóz i jaka jazda.

Bo przedział w "kompaktach" to będzie rząd 15-20 kWh średnio rocznie, na każde 100 km. 

Przyjmij 20 kWh x 9 = 180 kWh miesięcznie.

 

I tu kolejne ułamki, ile uda Ci się z autokonsumpcji, a ile z magazyny od energetyki.

 

Są już fajne EVSE, które pozwalają ładować tylko z nadwyżek produkcji PV, ale by nie komplikować przyjmij autokonsumpcję na 20-30%, a reszta z magazynu (-20% od wprowadzonej). Czyli finalnie i tak potrzebujesz wyprodukować te 180 kWh +/-. Rocznie ok. 2100 kWh. Zależy jaki panel, ale +/- 6 szt. wychodzi. 

Dodatkowo tak z 3000-4500 zł, zależnie co, gdzie i jak.

 

A teraz najważniejszy punkt, sprawdź ile kosztuje u Twojego operatora kWh w dwu lub trzy strefowej taryfie, bo to wg. tej stawki, należy liczyć amortyzację/zwrot inwestycji w dodatkowe panele. Szacunkowo 0,3-0,4 zł za kWh. Choć to w praktyce zazwyczaj kwestia 4-8 lat, zależnie co, kto, jak i gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie fantazjuje
W tym roku panele bede montowal
Przebieg auta powiedzmy 900km miesiecznie
O ile musialbym zwiekszyc moc paneli (w sensie dokupic ich wiecej zeby uzyskac wieksza moc) zeby sobie takiego elektryka z takim przebiegiem ladowac (zeby wyjsc w miare na 0 z Energetyką) z gniazdka ?
Zalozmy ze wszystkie lafowania takie bedą tzn w domu.
Chodzi mi nie onjakiegos SUVa. Cos ala elektryczny golf czy inny kompakt ale tez nie jakas mala popierdulka typu citygo
 
Weź pod uwagę że w miesiącach takich jak ten z 5kW zainstalowanych na dachu masz takie wyniki.

Ekspozycja poludniowa, dach 35st

8556eb3814b3ad4afcf70567d784d808.jpg

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2021 o 08:28, ppmarian napisał:

Weź pod uwagę że w miesiącach takich jak ten z 5kW zainstalowanych na dachu masz takie wyniki.

Ekspozycja poludniowa, dach 35st

8556eb3814b3ad4afcf70567d784d808.jpg

Wysłane z tel.
 

W jakim kontekście ta informacja? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sherif napisał:

Chyba nie muszę Cie instruować, że statystyka produkcji odnosi się do czasu przeszlego :skromny:.

#chybanie 😁

 

Tylko zastanawia mnie, co to wznosi przy magazynie energii u operatora i rocznej perspektywie🤔

Bo osobiście mam jeden argument.

 

 

34847EDB-F5E5-4CF3-BF51-84AE13A85F95.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

 

Tylko zastanawia mnie, co to wznosi przy magazynie energii u operatora i rocznej perspektywie🤔

Bo osobiście mam jeden argument.

 

Raczej to, że u nas na słoneczko nie można zawsze liczyć.

Myślałem ostatnio czy nie dorobić funcjonalności ładowania auta w zależnosci od produkcji i progonzy. Problem w tym, że auto zawsze musiałoby być podpiete. Poszedłem na skróty i wyszkoliłem żonę kiedy ma ładowanie podpinać ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sherif napisał:

Raczej to, że u nas na słoneczko nie można zawsze liczyć.

Myślałem ostatnio czy nie dorobić funcjonalności ładowania auta w zależnosci od produkcji i progonzy. Problem w tym, że auto zawsze musiałoby być podpiete. Poszedłem na skróty i wyszkoliłem żonę kiedy ma ładowanie podpinać ;).

W perspektywie całego roku, to jest bdb mimo wszystko. 
Problem się zrobi, jak kiedyś zlikwidują  wirtualny magazyn, ale to raczej jeszcze nie prędko. 
 

Są już fajne wallboxy, które ładują nadwyżką produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mrBEAN napisał:

W perspektywie całego roku, to jest bdb mimo wszystko. 
Problem się zrobi, jak kiedyś zlikwidują  wirtualny magazyn, ale to raczej jeszcze nie prędko. 
 

Są już fajne wallboxy, które ładują nadwyżką produkcji.

Jest o ile auto w dzień stoi w garażu i jest podpięte a to upierdliwe jest za każdym razem.

Tzn wallbox z aku wielkości szafy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, sherif napisał:

Jest o ile auto w dzień stoi w garażu i jest podpięte a to upierdliwe jest za każdym razem.

Tzn wallbox z aku wielkości szafy ?

 

Dlatego w obecnych warunkach ładowanie z timera, w wybranych godzinach dwu-trzy strefowej taryfie wydaje się optymalne. 
 

Nie, po prostu „ładowarka” EVSE z taką funkcją:

https://myenergi.com/product/zappi/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mrBEAN napisał:

Dlatego w obecnych warunkach ładowanie z timera, w wybranych godzinach dwu-trzy strefowej taryfie wydaje się optymalne. 
 

Nie, po prostu „ładowarka” EVSE z taką funkcją:

https://myenergi.com/product/zappi/

 

W sumie dla mnie to nie wiele daje, bo mogę wysterować gniazdko ładowania w zalezności od uzysku z PV. To czego nie mogę zrobić to sterować mocą ładowania gdy uzysk spada ale ten wallbox i tak nie zejdzie poniżej 1.4kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sherif napisał:

W sumie dla mnie to nie wiele daje, bo mogę wysterować gniazdko ładowania w zalezności od uzysku z PV. To czego nie mogę zrobić to sterować mocą ładowania gdy uzysk spada ale ten wallbox i tak nie zejdzie poniżej 1.4kW.

Finalnie i tak trzeba myśleć o jakimś magazynie energii ;) 

Choć przy obecnie stosunkowo tanim prądzie, to się wszystko kiepsko kalkuluje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mrBEAN napisał:

Finalnie i tak trzeba myśleć o jakimś magazynie energii ;) 

Choć przy obecnie stosunkowo tanim prądzie, to się wszystko kiepsko kalkuluje :) 

Dokładnie a jak to się zmieni to pewnie instalacje już się zwrócą.

Może przy większej ilości ev i ich utylizacji pojawią sie firmy odnawiające pakiety i robiące na tym magazyny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#chybanie
 
Tylko zastanawia mnie, co to wznosi przy magazynie energii u operatora i rocznej perspektywie
Bo osobiście mam jeden argument.
 
 
34847EDB-F5E5-4CF3-BF51-84AE13A85F95.jpeg.03f33f249be56dfc6f7953e70feca3cd.jpeg
Pełne słońce idealna ekspozycja A mimo to do 5kW jeszcze daleko.

Ja wiedziałem że w pochmurne dni będzie słabo ale aż tak słabo tylko że względu na kat?

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał:

Pełne słońce idealna ekspozycja A mimo to do 5kW jeszcze daleko.

Ja wiedziałem że w pochmurne dni będzie słabo ale aż tak słabo tylko że względu na kat?

Wysłane z tel.
 

5 kW to rozumiem moc instalacji i chciałbyś taką już uzyskać chwilowo?

 

Złe wieści 😁

Podawana max. moc paneli jest jak podawanie spalania przez producentów aut. Muszą być zachowane szczególne warunki wg. STC. W skrócie, idealny kąt, przejrzystość i temperatura na panelu.

 
Wartość ta nazywana jest wskaźnikiem STC (Standard test cell) i określa optymalne warunki pracy paneli pv, a tym samym ich Moc maksymalną. Po przekroczeniu temperatury ogniwa pv 25°C (STC) sprawność spada i w temperaturze NOCT jego moc może być od 5% do 10% niższa od maksymalnej.”

 

W praktyce do osiągnięcia zazwyczaj w pikach po zejściu chmury ze słońca (chłodny panel i nagle mocne nasłonecznienie), i tak kwiecień-maj zazwyczaj. 
 

A co do pochmurnego dnia, to pochmurny, pochmurnemu nie równy, ale tu głównie kąt padania ma znaczenie i grubość chmur. 
Mamy luty także jest jeszcze ogólny mrok, i tak cud, że to działa ;) 

 

Aktualnie w południe słońce osiąga 25*, także z Twoimi 35* do optymalnych 90* brakuje jedynie 30* 😛

 

Połowa maja (55*) i zimny, najlepiej wietrzny i super przejrzysty dzień będzie Twoim rekordowym ;) 

W kwietniu już będzie konkretnie hulać :) 


Polecam przejrzeć grafiki poniżej.

 

47130FC5-725B-4DF2-A5D5-6D89534C64B4.jpeg

B62D50A1-630A-454D-B3BF-3C2CE932FE53.jpeg

4E491C34-E437-47C6-A141-6282398AACCC.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.