Skocz do zawartości

Olej do 1.2 TSI EA211


iwik

Rekomendowane odpowiedzi

VW chyba teraz leje 0W-30 z normą 504/507 co 30kkm w ramach pakietu serwisowego. Ja zmieniam co 15kkm i zaraz mi wypadnie wymiana.

Wlać to samo, czy coś innego/lepszego można w tej cenie?

Ostatnio zapodałem Shella Ultra 0W-40 który nie ma 504/507, tylko starszą normę i korby nie wyszły bokiem ;)

(silnik bez GPF jeśli to ma znaczenie)

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, iwik napisał:

VW chyba teraz leje 0W-30 z normą 504/507 co 30kkm w ramach pakietu serwisowego. Ja zmieniam co 15kkm i zaraz mi wypadnie wymiana.

Wlać to samo, czy coś innego/lepszego można w tej cenie?

Ostatnio zapodałem Shella Ultra 0W-40 który nie ma 504/507, tylko starszą normę i korby nie wyszły bokiem ;)

(silnik bez GPF jeśli to ma znaczenie)

Ja u siebie do 1.4 z ta sama norma leje Ravenol vsw 0w30. Tez zmieniam co 15kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@iwik OEM 0w30 mam teraz u siebie wlany w 1.4 tsi i jest spoko, przez ponad 5 kkm nie wziął nic z bagnetu. To jest olej robiony przez Shella, a dokładnie Shell AV-L 0w30, ciężko mu cokolwiek zarzucić. Z oficjalną aprobatą 504/507 jest dobry i tani Texaco ProDSV 5w30, miałem go wcześniej i robiłem analizę zużyciową, wypadł rewelacyjnie, robiłem też analizę po Mobilu 1 esp 5w30 i również bardzo dobrze wypadł. Teraz na wiosnę zmieniam z OEM znowu do Mobila esp. 

@zinger VSW to bardzo mocny olej z normą 504/507, szkoda, że taki drogi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, zinger napisał:

200zl za 4l, nie ma dramatu przy zmianie raz na rok.

W mojego 1.4 wchodzi 4,3L, więc musiałbym kupić 5L za 250 zł, a zmieniam olej 2-3 razy w roku. 5L OEM VW mam za 130,  Mobil 1 podobnie. Zresztą nie mam ciśnienia, by dopłacać ekstra za olej robiony na PAO. OEM jest robiony na GTL, Mobil 1 na mieszance GTL/PAO/Estry, więc można z czystym sumieniem polecić. No i gdyby ktoś był patriotą, to mamy oficjalnie zatwierdzonego przez VAGa Orlen Max Expert V 5w30, z nowoczesnym pakietem dodatków i nieznaczną zawartością PAO, a cena bardzo konkurencyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kaczorek79 napisał:

No i gdyby ktoś był patriotą, to mamy oficjalnie zatwierdzonego przez VAGa Orlen Max Expert V 5w30, z nowoczesnym pakietem dodatków i nieznaczną zawartością PAO, a cena bardzo konkurencyjna.

 

Lotosa 5W30 też widziałem już z normą 504/507 za jakieś grosze (80 PLNów chyba) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, kaczorek79 napisał:

To jest olej robiony przez Shella, a dokładnie Shell AV-L 0w30

Tak podejrzewałem, że im to Shell robi, ale myślałem że to ten tańszy Ultra 0W30, a nie ten z linii professional. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, iwik napisał:

 

Lotosa 5W30 też widziałem już z normą 504/507 za jakieś grosze (80 PLNów chyba) 

Tak, pewnie z tej nowej linii Lotos Aurum, ale trzeba pamiętać, że w tym oleju jest tylko deklaracja producenta, że spełnia wymagania dla normy 504/507, a oficjalnie VW nie zatwierdził (prawdopodobnie ze względów finansowych Lotos nawet nie dał do zatwierdzenia Volkswagenowi). Wówczas, jeśli mamy jeszcze gwarancję na auto i przywozimy swój olej do ASO, to musi być oficjalna aprobata, jak np w Orlenie Max Expert V.

31 minut temu, iwik napisał:

Tak podejrzewałem, że im to Shell robi, ale myślałem że to ten tańszy Ultra 0W30, a nie ten z linii professional. :ok:

Czysty marketing, Shell robi serię Professional i cenę winduje do góry, a ten sam olej AV-L 0w30 nalewa do butelek Helix Ultra ECT C2/C3 0w30 i sprzedaje taniej. Te dwa produkty i trzeci OEM, to jedno i to samo, z tym że OEM VW nie ma jakiejś sztucznej ceny za znaczek na bańce. Oczywiście kupowany poza ASO.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...
W dniu 19.02.2021 o 16:11, zinger napisał:

Ja u siebie do 1.4 z ta sama norma leje Ravenol vsw 0w30. Tez zmieniam co 15kkm.

 

Przymierzam się do zmiany na tego Ravenola w mojej A1.

Jeżdżę w Lexie na 0w16 od 3 lat (hybryda) i nie ma problemów :) :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
W dniu 19.02.2021 o 18:41, kaczorek79 napisał:

@iwik OEM 0w30 mam teraz u siebie wlany w 1.4 tsi i jest spoko, przez ponad 5 kkm nie wziął nic z bagnetu. To jest olej robiony przez Shella, a dokładnie Shell AV-L 0w30, ciężko mu cokolwiek zarzucić. Z oficjalną aprobatą 504/507 jest dobry i tani Texaco ProDSV 5w30, miałem go wcześniej i robiłem analizę zużyciową, wypadł rewelacyjnie, robiłem też analizę po Mobilu 1 esp 5w30 i również bardzo dobrze wypadł. Teraz na wiosnę zmieniam z OEM znowu do Mobila esp. 

@zinger VSW to bardzo mocny olej z normą 504/507, szkoda, że taki drogi.

U mnie w Octavii 1.4 150KM (czda chyba) jest podany olej: dla aut ze zmiennym okresem międzyobsługowym vw 508, opcjonalnie 504; dla aut ze stałym okresem międzyobsługowym vw 502. Czy te oleje oleje które zalecasz czyli np ten mobil i texaco będą ok do tego silnika czy jednak coś innego byś polecił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2021 o 16:45, rafciojuve napisał:

U mnie w Octavii 1.4 150KM (czda chyba) jest podany olej: dla aut ze zmiennym okresem międzyobsługowym vw 508, opcjonalnie 504; dla aut ze stałym okresem międzyobsługowym vw 502. Czy te oleje oleje które zalecasz czyli np ten mobil i texaco będą ok do tego silnika czy jednak coś innego byś polecił?

Będą OK. Wszystkie EA211 mogą korzystać z normy 504/507.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Napisano (edytowane)
W dniu 19.02.2021 o 19:15, kaczorek79 napisał(a):

Zresztą nie mam ciśnienia, by dopłacać ekstra za olej robiony na PAO.

Też w temacie shella to już tu wrzucę, choć nie do vag'a tym razem. Do astry 1.6 turbo potrzebuję coś SN plus, bo ma być anty lspi. 

Brałem poprzednio helix ultra 0W40, ale teraz konfigurator shella poleca HX8 professional AG 5W30 (norma API SP). Ten drugi trochę droższy, ale w bańce 5l, więc różnica pomijalna (i tak potrzebuję 6l). Ultra pewnie na GTL nadal, a ten AG nie wiem. Który lepszy? 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@iwik Astra K? Tam chyba coś z Dexos 2 było i zamienili na Dexos 1 gen 2. 

1.6 T nie jest tak podatny na lspi, jak 1.4 T, ale jeśli się obawiasz, to w zupełności wystarczą oleje z Dexos 2 i api SN+/SP. Obecnie w dobrych cenach jest Motul 5w30 xclean efe, ma już SP i D2.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał(a):

Też w temacie shella to już tu wrzucę, choć nie do vag'a tym razem. Do astry 1.6 turbo potrzebuję coś SN plus, bo ma być anty lspi. 

Brałem poprzednio helix ultra 0W40, ale teraz konfigurator shella poleca HX8 professional AG 5W30 (norma API SP). Ten drugi trochę droższy, ale w bańce 5l, więc różnica pomijalna (i tak potrzebuję 6l). Ultra pewnie na GTL nadal, a ten AG nie wiem. Który lepszy? 

Trudno wyczuć.

Do mojego diesla konfigurator Shell zaleca Helix Ultra ECT (jako Premium).

Ale jest też Helix Ultra Professional AG (jako Standard) - i tego typu oleje są zalecane w książce serwisowej i lane były w ASO.

Do swojego leję ten właśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.