tomeq77 218 Posted February 20 Share Posted February 20 Na początek filmiki: 1. Spod maski: https://youtu.be/KKIoLvaQwa8 2. Z kabiny: https://youtu.be/2qAGZNy2jxg Przy obciążeniu silnika słychać stukanie. Utraty mocy nie odczuwam, oleju czy chłodziwa nie ubywa. Co to może być? Tydzień temu wymieniony łącznik elastyczny wydechu i rozwiercanie głowicy i robienie nowego gniazda świecy po tym, jak świeca wyskoczyła zabierając ze sobą gwint. Quote Link to post Share on other sites
master22221 11 Posted February 20 Share Posted February 20 To ćwierkanie z filmu nr 1 podobne do piszczenia zużytego paska osprzętu, tylko tu jest wyraźnie inaczej przerywane... Jakby coś stawiało opór i pasek się slizgał... Pozdr.P. Quote Link to post Share on other sites
franki 157 Posted February 21 Share Posted February 21 A sprawdź czy jeśli podczas pracy silnika odkręcisz korek wlewu oleju to czy też piszczy? Quote Link to post Share on other sites
Gregor_BS 20 Posted February 23 Share Posted February 23 Sprawdz tak jak tu na filmie. Bo cos czuje że to może być membrana w pokrywie zaworów. Jaki tam masz przelot 170 tys ? Quote Link to post Share on other sites
franki 157 Posted February 23 Share Posted February 23 Tak dźwięk wydaje też uszczelniacz na wale od strony koła pasowego Quote Link to post Share on other sites
tomeq77 218 Posted February 23 Author Share Posted February 23 19 minut temu, Gregor_BS napisał: czuje że to może być membrana w pokrywie zaworów Pokrywa zaworów i 'grzybek' były robione równy rok temu przy przebiegu ok. 133kkm Quote Link to post Share on other sites
franki 157 Posted February 23 Share Posted February 23 Jak pisałem może być uszczelniacz wału U mnie brzmiało to tak Quote Link to post Share on other sites
tomeq77 218 Posted February 23 Author Share Posted February 23 2 godziny temu, franki napisał: może być uszczelniacz wału We wtorek opel idzie do mechanikera, więc wszystko będzie wiadomo. PS: Ile może kosztować wymiana rozrządu w a14net? Quote Link to post Share on other sites
franki 157 Posted February 23 Share Posted February 23 Tam jest łańcuch... Quote Link to post Share on other sites
tomeq77 218 Posted February 23 Author Share Posted February 23 15 minut temu, franki napisał: Tam jest łańcuch... No wiem, że jest łańcuch. Łańcuchy też się wymienia Quote Link to post Share on other sites
franki 157 Posted February 23 Share Posted February 23 W VW słyszałem, ale w tym silniku przy takim przebiegu to nie.. Quote Link to post Share on other sites
tomeq77 218 Posted March 7 Author Share Posted March 7 No i temat ogarnięty. To nie był rozrząd, bo po wymianie dźwięk klekotania nie zniknął (ale, że łańcuch był już rozciągnięty to wymiany nie żałuję). Winna okazała się odma. Wymieniona została pokrywa zaworów na nowy zamiennik i dziwnych dźwięków już nie ma. Stara pokrywa była 2 lata temu regenerowana. Dodatkowo założyłem nową pompę wody. Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 26639 Posted March 7 Share Posted March 7 1 hour ago, tomeq77 said: No i temat ogarnięty. To nie był rozrząd, bo po wymianie dźwięk klekotania nie zniknął (ale, że łańcuch był już rozciągnięty to wymiany nie żałuję). Winna okazała się odma. Wymieniona została pokrywa zaworów na nowy zamiennik i dziwnych dźwięków już nie ma. Stara pokrywa była 2 lata temu regenerowana. Dodatkowo założyłem nową pompę wody. Z ciekawosci co to za zamiennik i ile kosztuje? Quote Link to post Share on other sites
tomeq77 218 Posted March 7 Author Share Posted March 7 1 godzinę temu, Maciej__ napisał: Z ciekawosci co to za zamiennik i ile kosztuje? Koszt pokrywy to całe 160 zł. Producenta nie znam, ale dopytam. Mechanik mówił, że dużo takich do 1.7 zakładają. Quote Link to post Share on other sites
franki 157 Posted March 7 Share Posted March 7 Taka sama pokrywa jak w 1.4 jest w 1.7? Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 26639 Posted March 7 Share Posted March 7 20 minutes ago, tomeq77 said: Koszt pokrywy to całe 160 zł. Producenta nie znam, ale dopytam. Mechanik mówił, że dużo takich do 1.7 zakładają. Ciekawe ile taki zamiennik podziala... Nowa to kiedys bylo chyba kolo 1kPLN, wiec roznica spora. Przy takiej cenie to szkoda zachodu z regeneracja. 1 Quote Link to post Share on other sites
tomeq77 218 Posted March 7 Author Share Posted March 7 56 minut temu, franki napisał: Taka sama pokrywa jak w 1.4 jest w 1.7? Tego nie wiem. Wiem, że takie, czyli od tego samego producenta, montują w dieslu. Quote Link to post Share on other sites
tomeq77 218 Posted March 18 Author Share Posted March 18 (edited) Dodatkowo musiałem wymienić oring na korku oleju, bo lekko świstało. No i myślę, że (na jakiś czas) moje problemy z a14net się skończyły. Jeszcze tylko MAF dzisiaj wymienię i będzie śmigać Celem diagnostyki uwalonego przepływomierza odpiąłem go i zrobiłem krótką jazdę próbną. Powiem Wam, że nigdy do tej pory to auto nie było tak zrywne i szybkie 😄 Mam nadzieję, że po wymianie na nowy oryginał (za niecałe 300 zł) też będzie ok. Oczywiście na teście załączył się wentylator, ale ponoć to normalne przy odpiętym czujniku. Edited March 18 by tomeq77 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.