Skocz do zawartości

niezawodne 4x4


bulla

Rekomendowane odpowiedzi

Rozglądam się za autem 4x4 typu rav4, forester lub większym 

budżet ok 20 -25 tyś , auto do miasta i na dojazdy na wioskę gdzie tak jak dzisiaj napęd 4x4 praktycznie niezbędny + oczywiście prześwit

min wymagania :

- klima , abs i sensowne 4x4 nie chciałbym np takiego jak w cr-v , nie podchodzi mi to rozwiązanie

 

 

wolałbym silnik benzynowy z mocą od 150 km, diesle tylko naprawdę niezawodne

 

może być duże auto , nawet jakiś pickup 

 

ma mieć możliwość przewozu normalnie 4 osób 

 

najważniejsze by auto było dość niezawodne i ew. naprawy nie przekraczały wartości auta :)

 

czekam na propozycje 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2021 o 09:11, marcindzieg napisał:

Forestera sobie poszukaj jak o nim wspomniałeś.

Którego z jakim silnikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 3/7/2021 at 2:41 AM, bulla said:

Nie lipny napęd to ma 

 

A co z tym napędem nie tak?

Pytam serio, bo w samochodach które dałeś do porownania typu rav4 czy forester, do takich zastosowań jak piszesz (dojazd na wioske czyli przypuszczam grzęźnięcie w błocie, sniegu, etc) to napęd z crv nie będzie ani troche gorszy niz w w/w.

 

Oczywiscie nie można go absolutenie porownywać do napędów z blokadą dyfrów, ale to zupelnie inna bajka.

 

Sam użytkuje CRV w często cięzkich warunkach terenowych i daje rade bez problemu (nigdy mnie nie musieli wyciągać).

 

Forester ma dużą zaletę w postaci możliwości pobawienia się w krecenie bączków na sniegu co w crv jest "prawie" niemożliwe. To jedyna wada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, CiniO napisał:

 

A co z tym napędem nie tak?

Pytam serio, bo w samochodach które dałeś do porownania typu rav4 czy forester, do takich zastosowań jak piszesz (dojazd na wioske czyli przypuszczam grzęźnięcie w błocie, sniegu, etc) to napęd z crv nie będzie ani troche gorszy niz w w/w.

 

Oczywiscie nie można go absolutenie porownywać do napędów z blokadą dyfrów, ale to zupelnie inna bajka.

 

Sam użytkuje CRV w często cięzkich warunkach terenowych i daje rade bez problemu (nigdy mnie nie musieli wyciągać).

 

Forester ma dużą zaletę w postaci możliwości pobawienia się w krecenie bączków na sniegu co w crv jest "prawie" niemożliwe. To jedyna wada.

 

Jeździłem crv i załączenie napędu potrafiło zaskoczyć i bez kontroli trakcji różnie może być. Wolałbym napęd stały. 

 

Edytowane przez bulla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2021 o 19:01, marcindzieg napisał:

Niezawodny? Wolnossący, najlepiej 2.0. 20-25 kzł skazuje Cię w zasadzie na II generacje. Po lifcie. Bardzo fajny tylko dokładnie obejrzyj pod kątem rdzy.

 

Tak niezawodny, że kiedy mi wypłynął silnik na asfalt i samochód stał przez dwa miesiące, kupujący przyjechał, podpiął akumulator, odpalił i pojechał w siną dal ;]

 

Subaru jest ekstra (na swój sposób), ale trzeba kupić względnie zadbany egzemplarz, serwisować "przed" a nie kiedy jest za późno i mieć mechanika który myśli a nie wali młotkiem …a to też nie daje gwarancji. Taniej - 2.0 sohc (125km) - jeździ ale nie jedzie; podobno lepiej 2.5 sohc, ale chyba nie ma na rynku; szybciej - turbo, ale remont silnika to kwestia kiedy a nie czy. Polecanego 2.0x ej20f (158km), nie polecam bo popsułem ;] ale może to jednostkowy przypadek. Z perspektywy czasu i kosztów, kupiłbym turbo, bo na jedno wychodzi.

 

Co do samego Forka II - napędy petarda, prowadzenie, widoczność, manewrowalność super; spalanie za duże, koszty utrzymania znośne, ale podwyższone, w środku głośny, kiepsko wyposażony, prędkości komfortowe do 130-140, podatny na podmuchy wiatru.

 

Co ważne, bo ja np. tego przed zakupem nie wiedziałem - Subaru bez turbo nie brzmią/bulgoczą jak Subaru (i nie da się zrobić, żeby brzmiały; można drutować i udawać, że działa, ale prawda jest taka, że nie działa) ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2021 o 00:53, CiniO napisał:

 

A co z tym napędem nie tak?

Pytam serio, bo w samochodach które dałeś do porownania typu rav4 czy forester, do takich zastosowań jak piszesz (dojazd na wioske czyli przypuszczam grzęźnięcie w błocie, sniegu, etc) to napęd z crv nie będzie ani troche gorszy niz w w/w.

 

Oczywiscie nie można go absolutenie porownywać do napędów z blokadą dyfrów, ale to zupelnie inna bajka.

 

Sam użytkuje CRV w często cięzkich warunkach terenowych i daje rade bez problemu (nigdy mnie nie musieli wyciągać).

 

Forester ma dużą zaletę w postaci możliwości pobawienia się w krecenie bączków na sniegu co w crv jest "prawie" niemożliwe. To jedyna wada.

 

No tu się nie zgodzę, w CR-V 2 i 3 gen wystarczy wyłączyć vsa i umiejętnie dodawać gaz w poślizgu i idzie w ósemkach między pachołkami na wahadle lepiej niż stały 4x4 ;]

To w ramach smarowania tylnego mostu, tak rzecze instrukcja :hush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.