Skocz do zawartości

Osobne śruby do osobnych felg (alu/stal)-konieczność czy naciąganie?


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

No Koledzy

Pytanie natury egzystencjonalnej chyba?

Mój Gumiarz zarzeka sie, że na 100% że nie ma opcji stosować tych samych śrub jak zmieniam całe koła z:

-zimowych  na stalowej feldze

na"

- letnie na aluminiowej feldze?

 

Jak jest?

Co Szanowne grono myśli?

I co ważniejsze: Dlaczego?!

Edytowane przez Fili_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, Fili_P said:

No Koledzy

Pytanie natury egzystencjonalnej chyba?

Mój Gumiarz zarzeka sie, że na 100% że nie ma opcji stosować tych samych śrub jak zmieniam całe koła z:

-zimowych  na stalowej feldze

na"

- letnie na aluminiowej feldze?

 

Jak jest?

Co Szanowne grono myśli?

I co ważniejsze: Dlaczego?!

 

Zalezy jaka felga i jaka sruba ale moze sie nie dac.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Fili_P napisał:

Co Szanowne grono myśli?

Jak w obu przypadkach ma być stożek lub kula i śruby nie będą za krótkie do alu to nie ma przeszkód. Może się też okazać, że alu będą za długie do stalowych i spowodują kolizję z jakimś elementem hamulców, zwłaszcza bębnowych. Trzeba uważać :phi:.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, amazaque said:

Jak w obu przypadkach ma być stożek lub kula i śruby nie będą za krótkie do alu to nie ma przeszkód. Może się też okazać, że alu będą za długie do stalowych i spowodują kolizję z jakimś elementem hamulców, zwłaszcza bębnowych. Trzeba uważać :phi:.

 

W Citroenie C4 mialem kiedys takie dziwne plaskie sruby, ktore teoretycznie mozna stosowac ze stalowkami.

Ale ten plaski element wtedy luzno latal i zalecalo sie uzywac innych na zime.

Cos takiego bylo:

 

sruba.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fili_P napisał:

I co ważniejsze: Dlaczego?!

 

Te do alu są dłuższe zazwyczaj. A może nawet nie zazwyczaj, ale zawsze.

I pytanie czy nie będa za długie, jak nimi dokręcic stalówkę?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, marcindzieg napisał:

Clipboard01.jpg.afee5f81c33164c5d3cf700b4181b8db.jpg

Takie mam w Subaru i pasują do alufelg i felg stalowych.

Jak kupiłem Cee'd to alufelgi miałem przykręcone nakrętkami prawdopodobnie ze stalówek, albo innych felg aluminiowych i te nie pasowały. Na szczęście po Corolli zostały mi takie jak na zdjęciu (używałem ich do stalówek) i do oryginalnych felg aluminiowych Kia pasują idealnie :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, luccass napisał:

A jak alu są oryginalne, a w bagażniku oryginalna zapasowa stalówka? Śruby chyba raczej powinny pasować..?

tapatalked
 

 

Trudno powiedzieć.

To pełnowymiarowe koło ze stalową felgą, czy tylko dojazdówka?

 

Bo jak dojazdówka, to założenie jest takie, że chyba maks 80 czy 90km/h masz jechać. A zatem i nieodpowiednia śruba powinna utrzymać.

Dodatkowo w Seicento miałem taka dojazdówkę ze wspawanym dystansem :)

Oryginalna fabryczna.

Miałem wersję Abarth z 14" alu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, luccass napisał:

A jak alu są oryginalne, a w bagażniku oryginalna zapasowa stalówka? Śruby chyba raczej powinny pasować..?

tapatalked
 

W pewnym aucie widziałem 2 rodzaje takich dojazdówek-jeśli auto miało fabryczne alu to w dojazdówce były dospawane tulejki, które pozwalały przykręcić koło oryginalnymi (dłuższymi) śrubami:ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Dlatego posłuchaj wulkanizatora

Po kształcie główki śruby lub/i gniazda w feldze
[/img]



Absrahujac od wszystkiego@ArcybiskupCanterbury
Zafascynowa mnie odpowiedź w tym wątku
Problem z kształtem nakretki- posłuchaj wulkanizatora
Problem z pandemia- nie słuchaj faceta z doktoratem po podtfocu w Szwecji
  • Dzięki 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

W Citroenie C4 mialem kiedys takie dziwne plaskie sruby, ktore teoretycznie mozna stosowac ze stalowkami.

Ale ten plaski element wtedy luzno latal i zalecalo sie uzywac innych na zime.

Cos takiego bylo:

 

sruba.jpg

W P307 też mam 2 zestawy śrub. Takie jak na fotce do alu i bez tej dodatkowej podkładki, chyba nieco krótsze do stalówek. A np. w Lanosie i alu i stalówki kręcone są na jednym zestawie śrub, ale tam rzeczywiście trzeba uważać było z tyłu, żeby nie przesadzić bo o bębny w którymś przypadku tarło ;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.