Jump to content

Silniki 1.2 Chevrolet


Recommended Posts

Z tego co widzę to występują 2 rodzaje: 1206 cm3 (80 KM) i 1150 cm3 (72KM).

Ktoś ma doświadczenia jak się te silniki sprawują?

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, kartonik napisał:

Z tego co widzę to występują 2 rodzaje: 1206 cm3 (80 KM) i 1150 cm3 (72KM).

Ktoś ma doświadczenia jak się te silniki sprawują?

1150 to silnik matiza z dodatkwym 1 cylindrem - nie polecany za mułowatość i paliwozerność. 

84 KM z aveo T250 i sparka M300 (tu 81KM) całkiem fajny i mało pali. 

86 KM z aveo T300 to po prostu  silnik z Opla corsy. 

 

Edited by iwik
Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, kartonik napisał:

1150 cm3 (72KM).

Mam i jeżdżę na co dzień

Z minusów to straszny muł ale na miasto wystarcza😜. Spalanie w mieście to min 7l:oki:. Autem jeżdżę ponad rok i nic się w nim dzieje, tylko zawieszenie jakieś papierowe:hmm:

Edited by Mr_Hyde
Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, kartonik napisał:

Z tego co widzę to występują 2 rodzaje: 1206 cm3 (80 KM)

ojciec ma, przez 12 lat i jakieś 100kkm nie ma problemów

Link to post
Share on other sites
W dniu 2.03.2021 o 14:31, kartonik napisał:

1150 cm3 (72KM)

 

200k przekroczone (głownie przez żonę bo to jej "służbowe" było). Cieknie olej przez uszczelniacze wału i luzy zaworowe do regulacji.

W skrzyni o oznaczeniu T2 coś grzechocze przy hamowaniu silnikiem (wtedy najgłośniej).

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, iwik napisał:

1150 to silnik matiza z dodatkwym 1 cylindrem - nie polecany za mułowatość i paliwozerność. 

Oba silniki pochodzą z Daewoo. 1150 to rozwiercony silnik 995 8V (4 cyl. z Matiza m150 i m200). W 1206 znowu nieco wzrosła pojemność i dołożono dalsze 8 zaworów i kilka modyfikacji czyli wyszło 16V.

Edited by shapyr
Link to post
Share on other sites
13 minut temu, shapyr napisał:

1206 znowu nieco wzrosła pojemność i dołożono dalsze 8 zaworów i kilka modyfikacji czyli wyszło 16V.

OK :ok:

Tym 16V jeździłem i aveo i sparkiem i wydawał mi się całkiem ok, wystarczający do obu tych aut. 

Spalanie poniżej 7l.

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, kartonik napisał:

Czyli ten słabszy nie bardzo polecany

Ja mam i jeździ;p. Cudów od auta za 5k nie ma co oczekiwać😜

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Mr_Hyde napisał:

Ja mam i jeździ;p. Cudów od auta za 5k nie ma co oczekiwać😜

Za 10k też takiego kupi ;]

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj przejechałem się chwilę Aveo z 1.2 84KM.

Po równym jedzie, pod górkę też ale już nie chce się rozpędzić, szkoda wciskać gaz bo tylko paliwa więcej idzie a i tak szybciej nie pojedzie.

Aż strach pomyśleć jaki muł będzie ten 72 KM ;]

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, kartonik said:

Dzisiaj przejechałem się chwilę Aveo z 1.2 84KM.

Po równym jedzie, pod górkę też ale już nie chce się rozpędzić, szkoda wciskać gaz bo tylko paliwa więcej idzie a i tak szybciej nie pojedzie.

Aż strach pomyśleć jaki muł będzie ten 72 KM ;]

 

To raczej kwestia konkretnego biegu i obrotow...

Taki urok malych wolnossacych silnikow, zeby jechaly to trzeba redukowac.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, kartonik said:

Dzisiaj przejechałem się chwilę Aveo z 1.2 84KM.

Po równym jedzie, pod górkę też ale już nie chce się rozpędzić, szkoda wciskać gaz bo tylko paliwa więcej idzie a i tak szybciej nie pojedzie.

Aż strach pomyśleć jaki muł będzie ten 72 KM ;]

Jesli roznica jest, ze slabszy 8-zaworowy a ten mocniejszy 16-zaworowy, to mułowatość bedzię w obydwóch taka sama. 16V na wiecej mocy w najwyzszym zakresie obrotow  .... i tylko tyle. Na niskich i srednich beda jechac podobnie lub tak samo. No chyba ze sa jakies inne jeszcze roznice typu wariatory zaplonu, zmienne fazy albo kolektor o zmiennej dlugosci.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kartonik napisał:

Dzisiaj przejechałem się chwilę Aveo z 1.2 84KM.

Po równym jedzie, pod górkę też ale już nie chce się rozpędzić, 

Ja pamiętam, że w tym aucie przeszkadzała mi konsola środkowa wbijająca się w prawe kolano (pewnie przy innej budowie ciała kierownika nie tak uciążliwe). Cenowo wychodził podobnie wtedy jak lecetti 1.4 więc dałem sobie spokój. 

Za to spark mi się podobał z tymi motocyklowymi zegarami - mniejsze auto z większymi jajami niż aveo ;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, kartonik napisał:

Aż strach pomyśleć jaki muł będzie ten 72 KM

To jest auto do przemieszczania się z pkt A do B i to wszystko;p. Zero frajdy z jazdy:oki:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Żona ujeżdża od ponad roku szparka 1.2 m300 81KM. Po za tym że strasznie mułowaty to jeździ i nic się z nim nie dzieje. 7,5l na 100km w koło komina na raczej krótkich trasach.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Żona miała Sparka z 1,2. Bezproblemowy silnik, z całkiem niezłą kulturą pracy. Potwierdzam, jak przedmówcy, że straszny muł.
Wcześniej miała Sparka z 1,0 - różnicę w osiągach na korzyść 1,2 ciężko było zauważyć.

Link to post
Share on other sites

silnik 1206 cm3 (80 KM) w Aveo T255, dobijam do 250 tys. km po 10 latach, cały czas na LPG (powiedzmy że 98% na LPG),

spala 7-8 litra LPG / 100km (z dwoma rowerami na dachu na autostradzie z prędkością 120~130 spalanie dochodzi do 11l LPG)

silnik sprawuje się dobrze, nadal praktycznie nie bierze oleju, awarii samego silnika nie miałem żadnych.

To jest silnik do jeżdżenia a nie do ścigania się, wielkich przyspieszeń nie ma co tu oczekiwać, ale jak dla mnie jest OK, jestem zadowolony i polecam.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.