Skocz do zawartości

Automatyczne światła wyłączają myślenie


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, komor napisał:

 

Wczoraj wysiadłem i kazałem Panu "dziadkowi leśnemu" wyłączyć bo mnie oślepia. Wcześniej przez 3 km waliłem mu długimi, nic.

Powiedział mi, że nie znam przepisów i nic nie wyłączy bo przecież mgła jest. Do rowu z takim bo szkoda ludzi :pad:

 

Gdyby Cię posłuchał i wyłączył to by zgasły też mijania i @ppmarian by mu w tył wjechał. Człowiek musi non-stop manipulować bo nie wiadomo co akurat się jakiemuś upierdliwemu nie spodoba. Sami wariaci dookoła.

:lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, komor napisał:

 

Tyle światła w dobrych warunkach są zbędne, po prostu przydałby się przy automatycznych światłach czujnik deszczu i mgły podłączony do ustrojstwa ;]

 

Czujnik deszczu jest podłączony w wielu autach. Natomiast nie ma chyba czujnika mgły. A szkoda, mógłby sam zapalać przeciwmgłowe - wtedy dopiero byłby jazgot.

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, stig napisał:

Straszne macie te problemy - że wam się chce jeszcze kierunkowskazy włączać 🤣

 

I mrugać osiem razy! Bo trzy to za mało, zginąć od tego można.

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, stig napisał:

Dodałbym, że na egzaminie ludzie o tym muszą pamiętać i nie ma tutaj dyskusji. Automaty owszem pomagają,

ale jak widać szkodzą i wręcz ogłupiają. W jakimś artykule był opis zdarzenia jak kierowca nie przyjął mandatu ponieważ twierdził, że skoro światła nie włączyły się „same” tzn. , że nie musiały. Jak to inaczej nazwać?

Jaki automat by to nie był i tak człowiek prędzej czy później to spier..😑

 

Też bym nie przyjął i niech udowadniają.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kravitz napisał:

 

Tym gorzej.

Była wgła czy co tam, a na Sce nie widziałes auta.

 

Tam jest 120km/h maks, a nie przymus 120km/h

 

Niemcy, Austriacy czy Włosi na autostradach(!) zalecają we mgle prędkość nawet 40km/h.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ppmarian napisał:

Jechałem pierwszy prawym pasem w potoku aut. Nie wiem może 80 może 90 km/h

Lewy pas jechał odrobinę szybciej.

Asystent zareagował i uruchomił hamowanie i dopiero zobaczyłem bialego PUG chyba 208 bez oświetlenia z tył...

Na około PUG poruszał się 2x wolniej .



Wysłane z tel.
 

 

Uwaga, podaję rozwiązanie: trzeba poruszać się 2x wolniej.

:skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Niemcy, Austriacy czy Włosi na autostradach(!) zalecają we mgle prędkość nawet 40km/h.

 

 

U nas podczas mgły NIE WOLNO jechać poniżej 96 km/h, bo z prawdopodobieństwem 99.99% w tył wpakuje się TIR.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ppmarian napisał:


Obecna Aura obnaża niedoskonałości automatycznych świateł które polegają tylko i wyłącznie na czujniku zmierzchu
 
Większość nowych aut jeździ tylko z zapalonymi przednimi światłami a mgła jest taka że wpakowanie się w tyłek To żadna sztuka gdyby nie radar To pewnie dzisiaj bym zaliczył taki pocałunek
 
A rozwiązanie banalie proste czujnik zmierzchu jedno a zegar astronomiczny drugi i na przykład do 9:00 wymuszona oświetlenie tylne
 
Wysłane z tel.
 
 
 

w moim aucie mam wrażenie , że mijania włączają się zbyt szybko ( jeszcze szaro się nie robi a mijania chodzą )  , może to i dobrze , ostatnio jadąc delikatnym laskiem cały czas było na mijania , może irytujące , ale na pewno byłem bardziej widoczny dla tych z  na przeciwka 

 

co innego mam w automatycznym przyciemnianiu zegarów , nie działają razem z mijania tylko zdecydowanie później się przyciemniają , co mi się bardzo podoba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, mmaciejosss napisał:

w moim aucie mam wrażenie , że mijania włączają się zbyt szybko ( jeszcze szaro się nie robi a mijania chodzą )  , może to i dobrze , ostatnio jadąc delikatnym laskiem cały czas było na mijania , może irytujące , ale na pewno byłem bardziej widoczny dla tych z  na przeciwka 

 

co innego mam w automatycznym przyciemnianiu zegarów , nie działają razem z mijania tylko zdecydowanie później się przyciemniają , co mi się bardzo podoba 

Są różne czujniki i bardzo dobrze, też tak jest u mnie. Niestety jest też tak, że jakiś idiota wymyślił, że w Volvo kontrolka od swiateł jest niepotrzebna:facepalm:. Pierwszy mandat za źłe światła wyśle tej firmie z dedykacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Jak jest mgła to włącz przeciwmgłowe zamiast wydziwiać.

 

W mieście w korku też?? Po to uczy się człowiek odległości i ich oceny nawet na prawku żeby wiedzieć gdzie i kiedy się stosuje przeciwmgielne ;]

Jak widać to nie działa. Młodzi, dziadki, kobiety jeżdżą z zapalonymi zawsze, nie ma reguły. Regułą się, że przeciwmgielne włączone w nieodpowiednich warunkach oślepia zamiast pomagać.

 

11 godzin temu, sherif napisał:

Są różne czujniki i bardzo dobrze, też tak jest u mnie. Niestety jest też tak, że jakiś idiota wymyślił, że w Volvo kontrolka od swiateł jest niepotrzebna:facepalm:. Pierwszy mandat za źłe światła wyśle tej firmie z dedykacją.

Nie ma nawet żadnej wizualizacji auta ze światłami on/off???

Edytowane przez komor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, komor napisał:

W mieście w korku też?? Po to uczy się człowiek odległości i ich oceny nawet na prawku żeby wiedzieć gdzie i kiedy się stosuje przeciwmgielne ;]

Jak widać to nie działa. Młodzi, dziadki, kobiety jeżdżą z zapalonymi zawsze, nie ma reguły. Regułą się, że przeciwmgielne włączone w nieodpowiednich warunkach oślepia zamiast pomagać.

 

A dlaczego nie? W przepisach jest, że włącza się je gdy przejrzystość powietrza będzie na tyle niska, że ograniczy widoczność do 50m. Nie widzę tam ani słowa o korkach.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

A dlaczego nie? W przepisach jest, że włącza się je gdy przejrzystość powietrza będzie na tyle niska, że ograniczy widoczność do 50m. Nie widzę tam ani słowa o korkach.

 

 

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:  

1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany: 

a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie, 

b) poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania; 

2) kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany: 

a) włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony, 

b) korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu. 

2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.  

3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.  

 

Czyli podczas mgły, deszczu lub innej zmniejszonej przejrzystości włączamy z przodu przeciwmgłowe (i jak ktoś chce mijania albo odwrotnie). 

A tylne tylko jeżeli widoczność jest poniżej 50 metrów. 

Czy to naprawdę takie trudne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

A dlaczego nie? W przepisach jest, że włącza się je gdy przejrzystość powietrza będzie na tyle niska, że ograniczy widoczność do 50m. Nie widzę tam ani słowa o korkach.

 

 

Zgodnie z przepisami życzę Ci zapalenia spojówek po długotrwałym patrzeniu w czerwony punkt ;l Tylko jak potem nie zobaczysz auta przed Tobą to nie zwalaj na przeciwmgielne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, wladmar napisał:

 

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:  

1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany: 

a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie, 

b) poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania; 

2) kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany: 

a) włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony, 

b) korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu. 

2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.  

3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.  

 

Czyli podczas mgły, deszczu lub innej zmniejszonej przejrzystości włączamy z przodu przeciwmgłowe (i jak ktoś chce mijania albo odwrotnie). 

A tylne tylko jeżeli widoczność jest poniżej 50 metrów. 

Czy to naprawdę takie trudne? 

 

Ja chyba właśnie to napisałem?

:bzik:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, komor napisał:

 

Zgodnie z przepisami życzę Ci zapalenia spojówek po długotrwałym patrzeniu w czerwony punkt ;l Tylko jak potem nie zobaczysz auta przed Tobą to nie zwalaj na przeciwmgielne.

 

Jeśli tylne światła pojazdu powodują u Ciebie takie dolegliwości to powinieneś poddać się jeszcze raz obowiązkowym badaniom lekarskim. Z tego co mi wiadomo osoby z istotnymi zaburzeniami wzroku nie mogą prowadzić pojazdów mechanicznych.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Ja chyba właśnie to napisałem?

:bzik:

 

 

Tak. Ja tylko zwróciłem dodatkową uwagę gawiedzi na to, że jest to bardzo dokładnie wyszczególnione w przpisach bez żadnych tam dziwnych interpretacji i widzimisię. Przednie przeciwmgłowe - można używać podczas deszczu/mgły niezależnie od widoczności w metrach, tylne - tylko jak jest poniżej 50 metrów. Przy czym żadne przeciwmgłowe NIE SĄ obowiązkowe. Obowiązkowo natomiast należy wyłączyć tylne, jeżeli widoczność jest powyżej 50 metrów. Tylko tyle i aż tyle. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, komor said:

 

Zgodnie z przepisami życzę Ci zapalenia spojówek po długotrwałym patrzeniu w czerwony punkt ;l Tylko jak potem nie zobaczysz auta przed Tobą to nie zwalaj na przeciwmgielne.

 

Chy\ba troche przesadzasz ;)

Jak Ci to tak przeszkadza, to zostaw 2-3m wolnego w korku i zaraz ktos sie wepchnie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Chy\ba troche przesadzasz ;)

Jak Ci to tak przeszkadza, to zostaw 2-3m wolnego w korku i zaraz ktos sie wepchnie ;]

 

 

Na co dzień świecę w każdym korku temu za mną trzema światłami stop, każde o natężeniu dużo większym niż to przeciwmgłowe (większa powierzchnia). Ale to przeciwmgłowe mimo wszystko wypala oczy.

:lol:

 

 

Poza tym kto im każe się na te światło gapić? W korku lepiej zająć się spamowaniem na AK lub wrzucaniem selfików na fejsbuka.

;l

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wladmar napisał:

 

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:  

1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany: 

a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie, 

b) poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania; 

2) kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany: 

a) włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony, 

b) korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu. 

2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.  

3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.  

 

Czyli podczas mgły, deszczu lub innej zmniejszonej przejrzystości włączamy z przodu przeciwmgłowe (i jak ktoś chce mijania albo odwrotnie). 

 

Z tym że przeciwmgłowe przednie też niektórych oślepiają. Strach włączać jakiekolwiek światła, z kolei jak nie włączysz też znajdą się niezadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, hyperreal napisał:

Z tym że przeciwmgłowe przednie też niektórych oślepiają. Strach włączać jakiekolwiek światła, z kolei jak nie włączysz też znajdą się niezadowoleni.

 

A to już problem tych, kogo oślepiają. Można używać? Można. Wszelkie pretensje należy kierować do ustawodawcy i producentów samochodów. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hyperreal napisał:

Z tym że przeciwmgłowe przednie też niektórych oślepiają. Strach włączać jakiekolwiek światła, z kolei jak nie włączysz też znajdą się niezadowoleni.

 

Wystarczy włączyć myślenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wladmar napisał:

 

A to już problem tych, kogo oślepiają. Można używać? Można. Wszelkie pretensje należy kierować do ustawodawcy i producentów samochodów. 

 

Najlepiej zamknąć oczy i zdać się na różne automaty.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Na co dzień świecę w każdym korku temu za mną trzema światłami stop, każde o natężeniu dużo większym niż to przeciwmgłowe (większa powierzchnia). Ale to przeciwmgłowe mimo wszystko wypala oczy.

 
 
Poza tym kto im każe się na te światło gapić? W korku lepiej zająć się spamowaniem na AK lub wrzucaniem selfików na fejsbuka.
;l
Słyszałeś kiedykolwiek o hamulcu pomocniczym ?

łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujek napisał:

Jak ma Auto holda to caly czas po oczach wali. Zreszta kazdy z automatem caly czas po oczach wali.

 

I trzy takie wielkie świecące lampy to jest zupełnie ok. Ale jeśli dorzucisz jeszcze jedną, malutką to już wypala oczy. 

:jump:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.03.2021 o 13:34, komor napisał:

 

Wystarczy włączyć myślenie.

Ja mam włączone. Problem w tym, że nawet jak używasz świateł zgodnie z przeznaczeniem, przepisami i adekwatnie do sytuacji, to i tak znajdą się "mądrzy inaczej", którzy Cię otrąbią i będą mrugać światłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, hyperreal napisał:

Ja mam włączone. Problem w tym, że nawet jak używasz świateł zgodnie z przeznaczeniem, przepisami i adekwatnie do sytuacji, to i tak znajdą się "mądrzy inaczej", którzy Cię otrąbią i będą mrugać światłami.

 

No to dostają ode mnie długimi LED po oczach, jak lubią takie zabawy, to czemu nie ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No to dostają ode mnie długimi LED po oczach, jak lubią takie zabawy, to czemu nie ;] 
Fajnie
Tylko wiesz, że od jakiegoś czasu w autach montowane są lusterka wew i zew, które się sciemniaja? W połączeniu z ciemnymi szybami to czasami nawet nie widać czy ktoś z tyłu jedzie
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, hefi napisał:

Fajnie
Tylko wiesz, że od jakiegoś czasu w autach montowane są lusterka wew i zew, które się sciemniaja? W połączeniu z ciemnymi szybami to czasami nawet nie widać czy ktoś z tyłu jedzie

 

Ja mam takie i szyby też ciemne. Światła widać, bez przesady. Tylna szyba w ogóle do niczego w zasadzie nie jest potrzebna, a boczne nigdy nie ściemniają się na tyle, żeby nie zauważyć świateł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Dark_Knight said:

 

A w czym miałby pomagać?

:hmm:

 

dawno temu na egzaminie na PJ  wyjechałem sobie na miasto  i na pierwszych swiatłach na których sie zatrzymaliśmy  zaciągnąłem ręczny, egzaminator spytal po co to robie  po czym po otrzymaniu odpowiedzi  (zeby nie oślepiać tych z tyłu ) nakazał nawrót na najbliższym skrzyżowaniu i powrót do OSK. Ot taka anegdotka o współpracy/współżyciu  miedzy kierowcami na drogach.

Zdaje sie w dżagularze masz reczny na przycisk i auto hold wiec zgaduje że albo jesteś trollem (tu teraz) albo nawet nie chciało ci sie instrukcji auta przeczytać, skoro piszesz  że na każdym skrzyżowaniu oslepiasz 3stopami  :smirk: 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.