Jump to content

Automatyczne światła wyłączają myślenie


Recommended Posts

11 godzin temu, komor napisał:

 

Wczoraj wysiadłem i kazałem Panu "dziadkowi leśnemu" wyłączyć bo mnie oślepia. Wcześniej przez 3 km waliłem mu długimi, nic.

Powiedział mi, że nie znam przepisów i nic nie wyłączy bo przecież mgła jest. Do rowu z takim bo szkoda ludzi :pad:

 

Gdyby Cię posłuchał i wyłączył to by zgasły też mijania i @ppmarian by mu w tył wjechał. Człowiek musi non-stop manipulować bo nie wiadomo co akurat się jakiemuś upierdliwemu nie spodoba. Sami wariaci dookoła.

:lol:

 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, komor napisał:

 

Tyle światła w dobrych warunkach są zbędne, po prostu przydałby się przy automatycznych światłach czujnik deszczu i mgły podłączony do ustrojstwa ;]

 

Czujnik deszczu jest podłączony w wielu autach. Natomiast nie ma chyba czujnika mgły. A szkoda, mógłby sam zapalać przeciwmgłowe - wtedy dopiero byłby jazgot.

;l

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, stig napisał:

Straszne macie te problemy - że wam się chce jeszcze kierunkowskazy włączać 🤣

 

I mrugać osiem razy! Bo trzy to za mało, zginąć od tego można.

;l

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, stig napisał:

Dodałbym, że na egzaminie ludzie o tym muszą pamiętać i nie ma tutaj dyskusji. Automaty owszem pomagają,

ale jak widać szkodzą i wręcz ogłupiają. W jakimś artykule był opis zdarzenia jak kierowca nie przyjął mandatu ponieważ twierdził, że skoro światła nie włączyły się „same” tzn. , że nie musiały. Jak to inaczej nazwać?

Jaki automat by to nie był i tak człowiek prędzej czy później to spier..😑

 

Też bym nie przyjął i niech udowadniają.

:ok:

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, kravitz napisał:

 

Tym gorzej.

Była wgła czy co tam, a na Sce nie widziałes auta.

 

Tam jest 120km/h maks, a nie przymus 120km/h

 

Niemcy, Austriacy czy Włosi na autostradach(!) zalecają we mgle prędkość nawet 40km/h.

 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, ppmarian napisał:

Jechałem pierwszy prawym pasem w potoku aut. Nie wiem może 80 może 90 km/h

Lewy pas jechał odrobinę szybciej.

Asystent zareagował i uruchomił hamowanie i dopiero zobaczyłem bialego PUG chyba 208 bez oświetlenia z tył...

Na około PUG poruszał się 2x wolniej .



Wysłane z tel.
 

 

Uwaga, podaję rozwiązanie: trzeba poruszać się 2x wolniej.

:skromny:

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Niemcy, Austriacy czy Włosi na autostradach(!) zalecają we mgle prędkość nawet 40km/h.

 

 

U nas podczas mgły NIE WOLNO jechać poniżej 96 km/h, bo z prawdopodobieństwem 99.99% w tył wpakuje się TIR.

  • Like 1
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, ppmarian napisał:


Obecna Aura obnaża niedoskonałości automatycznych świateł które polegają tylko i wyłącznie na czujniku zmierzchu
 
Większość nowych aut jeździ tylko z zapalonymi przednimi światłami a mgła jest taka że wpakowanie się w tyłek To żadna sztuka gdyby nie radar To pewnie dzisiaj bym zaliczył taki pocałunek
 
A rozwiązanie banalie proste czujnik zmierzchu jedno a zegar astronomiczny drugi i na przykład do 9:00 wymuszona oświetlenie tylne
 
Wysłane z tel.
 
 
 

w moim aucie mam wrażenie , że mijania włączają się zbyt szybko ( jeszcze szaro się nie robi a mijania chodzą )  , może to i dobrze , ostatnio jadąc delikatnym laskiem cały czas było na mijania , może irytujące , ale na pewno byłem bardziej widoczny dla tych z  na przeciwka 

 

co innego mam w automatycznym przyciemnianiu zegarów , nie działają razem z mijania tylko zdecydowanie później się przyciemniają , co mi się bardzo podoba 

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, mmaciejosss napisał:

w moim aucie mam wrażenie , że mijania włączają się zbyt szybko ( jeszcze szaro się nie robi a mijania chodzą )  , może to i dobrze , ostatnio jadąc delikatnym laskiem cały czas było na mijania , może irytujące , ale na pewno byłem bardziej widoczny dla tych z  na przeciwka 

 

co innego mam w automatycznym przyciemnianiu zegarów , nie działają razem z mijania tylko zdecydowanie później się przyciemniają , co mi się bardzo podoba 

Są różne czujniki i bardzo dobrze, też tak jest u mnie. Niestety jest też tak, że jakiś idiota wymyślił, że w Volvo kontrolka od swiateł jest niepotrzebna:facepalm:. Pierwszy mandat za źłe światła wyśle tej firmie z dedykacją.

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Jak jest mgła to włącz przeciwmgłowe zamiast wydziwiać.

 

W mieście w korku też?? Po to uczy się człowiek odległości i ich oceny nawet na prawku żeby wiedzieć gdzie i kiedy się stosuje przeciwmgielne ;]

Jak widać to nie działa. Młodzi, dziadki, kobiety jeżdżą z zapalonymi zawsze, nie ma reguły. Regułą się, że przeciwmgielne włączone w nieodpowiednich warunkach oślepia zamiast pomagać.

 

11 godzin temu, sherif napisał:

Są różne czujniki i bardzo dobrze, też tak jest u mnie. Niestety jest też tak, że jakiś idiota wymyślił, że w Volvo kontrolka od swiateł jest niepotrzebna:facepalm:. Pierwszy mandat za źłe światła wyśle tej firmie z dedykacją.

Nie ma nawet żadnej wizualizacji auta ze światłami on/off???

Edited by komor
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, komor napisał:

W mieście w korku też?? Po to uczy się człowiek odległości i ich oceny nawet na prawku żeby wiedzieć gdzie i kiedy się stosuje przeciwmgielne ;]

Jak widać to nie działa. Młodzi, dziadki, kobiety jeżdżą z zapalonymi zawsze, nie ma reguły. Regułą się, że przeciwmgielne włączone w nieodpowiednich warunkach oślepia zamiast pomagać.

 

A dlaczego nie? W przepisach jest, że włącza się je gdy przejrzystość powietrza będzie na tyle niska, że ograniczy widoczność do 50m. Nie widzę tam ani słowa o korkach.

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

A dlaczego nie? W przepisach jest, że włącza się je gdy przejrzystość powietrza będzie na tyle niska, że ograniczy widoczność do 50m. Nie widzę tam ani słowa o korkach.

 

 

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:  

1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany: 

a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie, 

b) poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania; 

2) kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany: 

a) włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony, 

b) korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu. 

2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.  

3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.  

 

Czyli podczas mgły, deszczu lub innej zmniejszonej przejrzystości włączamy z przodu przeciwmgłowe (i jak ktoś chce mijania albo odwrotnie). 

A tylne tylko jeżeli widoczność jest poniżej 50 metrów. 

Czy to naprawdę takie trudne? 

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

A dlaczego nie? W przepisach jest, że włącza się je gdy przejrzystość powietrza będzie na tyle niska, że ograniczy widoczność do 50m. Nie widzę tam ani słowa o korkach.

 

 

Zgodnie z przepisami życzę Ci zapalenia spojówek po długotrwałym patrzeniu w czerwony punkt ;l Tylko jak potem nie zobaczysz auta przed Tobą to nie zwalaj na przeciwmgielne.

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, wladmar napisał:

 

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:  

1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany: 

a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie, 

b) poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania; 

2) kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany: 

a) włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony, 

b) korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu. 

2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.  

3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.  

 

Czyli podczas mgły, deszczu lub innej zmniejszonej przejrzystości włączamy z przodu przeciwmgłowe (i jak ktoś chce mijania albo odwrotnie). 

A tylne tylko jeżeli widoczność jest poniżej 50 metrów. 

Czy to naprawdę takie trudne? 

 

Ja chyba właśnie to napisałem?

:bzik:

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, komor napisał:

 

Zgodnie z przepisami życzę Ci zapalenia spojówek po długotrwałym patrzeniu w czerwony punkt ;l Tylko jak potem nie zobaczysz auta przed Tobą to nie zwalaj na przeciwmgielne.

 

Jeśli tylne światła pojazdu powodują u Ciebie takie dolegliwości to powinieneś poddać się jeszcze raz obowiązkowym badaniom lekarskim. Z tego co mi wiadomo osoby z istotnymi zaburzeniami wzroku nie mogą prowadzić pojazdów mechanicznych.

 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Ja chyba właśnie to napisałem?

:bzik:

 

 

Tak. Ja tylko zwróciłem dodatkową uwagę gawiedzi na to, że jest to bardzo dokładnie wyszczególnione w przpisach bez żadnych tam dziwnych interpretacji i widzimisię. Przednie przeciwmgłowe - można używać podczas deszczu/mgły niezależnie od widoczności w metrach, tylne - tylko jak jest poniżej 50 metrów. Przy czym żadne przeciwmgłowe NIE SĄ obowiązkowe. Obowiązkowo natomiast należy wyłączyć tylne, jeżeli widoczność jest powyżej 50 metrów. Tylko tyle i aż tyle. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, komor said:

 

Zgodnie z przepisami życzę Ci zapalenia spojówek po długotrwałym patrzeniu w czerwony punkt ;l Tylko jak potem nie zobaczysz auta przed Tobą to nie zwalaj na przeciwmgielne.

 

Chy\ba troche przesadzasz ;)

Jak Ci to tak przeszkadza, to zostaw 2-3m wolnego w korku i zaraz ktos sie wepchnie ;]

 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Chy\ba troche przesadzasz ;)

Jak Ci to tak przeszkadza, to zostaw 2-3m wolnego w korku i zaraz ktos sie wepchnie ;]

 

 

Na co dzień świecę w każdym korku temu za mną trzema światłami stop, każde o natężeniu dużo większym niż to przeciwmgłowe (większa powierzchnia). Ale to przeciwmgłowe mimo wszystko wypala oczy.

:lol:

 

 

Poza tym kto im każe się na te światło gapić? W korku lepiej zająć się spamowaniem na AK lub wrzucaniem selfików na fejsbuka.

;l

Edited by Dark_Knight
Link to post
Share on other sites
36 minut temu, wladmar napisał:

 

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:  

1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany: 

a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie, 

b) poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania; 

2) kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany: 

a) włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony, 

b) korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu. 

2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.  

3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.  

 

Czyli podczas mgły, deszczu lub innej zmniejszonej przejrzystości włączamy z przodu przeciwmgłowe (i jak ktoś chce mijania albo odwrotnie). 

 

Z tym że przeciwmgłowe przednie też niektórych oślepiają. Strach włączać jakiekolwiek światła, z kolei jak nie włączysz też znajdą się niezadowoleni.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, hyperreal napisał:

Z tym że przeciwmgłowe przednie też niektórych oślepiają. Strach włączać jakiekolwiek światła, z kolei jak nie włączysz też znajdą się niezadowoleni.

 

A to już problem tych, kogo oślepiają. Można używać? Można. Wszelkie pretensje należy kierować do ustawodawcy i producentów samochodów. 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, komor napisał:

Nie ma nawet żadnej wizualizacji auta ze światłami on/off???

Są zakręty, znaki, auta oraz przeróżne komunikaty ale świateł nie ma (poza długimi i p. mgielnymi) 8-).

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, hyperreal napisał:

Z tym że przeciwmgłowe przednie też niektórych oślepiają. Strach włączać jakiekolwiek światła, z kolei jak nie włączysz też znajdą się niezadowoleni.

 

Wystarczy włączyć myślenie.

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, wladmar napisał:

 

A to już problem tych, kogo oślepiają. Można używać? Można. Wszelkie pretensje należy kierować do ustawodawcy i producentów samochodów. 

 

Najlepiej zamknąć oczy i zdać się na różne automaty.

;]

Link to post
Share on other sites
 
Na co dzień świecę w każdym korku temu za mną trzema światłami stop, każde o natężeniu dużo większym niż to przeciwmgłowe (większa powierzchnia). Ale to przeciwmgłowe mimo wszystko wypala oczy.

 
 
Poza tym kto im każe się na te światło gapić? W korku lepiej zająć się spamowaniem na AK lub wrzucaniem selfików na fejsbuka.
;l
Słyszałeś kiedykolwiek o hamulcu pomocniczym ?

łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu

Link to post
Share on other sites

Jak ma Auto holda to caly czas po oczach wali. Zreszta kazdy z automatem caly czas po oczach wali.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wujek napisał:

Jak ma Auto holda to caly czas po oczach wali. Zreszta kazdy z automatem caly czas po oczach wali.

 

I trzy takie wielkie świecące lampy to jest zupełnie ok. Ale jeśli dorzucisz jeszcze jedną, malutką to już wypala oczy. 

:jump:

 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 4.03.2021 o 13:34, komor napisał:

 

Wystarczy włączyć myślenie.

Ja mam włączone. Problem w tym, że nawet jak używasz świateł zgodnie z przeznaczeniem, przepisami i adekwatnie do sytuacji, to i tak znajdą się "mądrzy inaczej", którzy Cię otrąbią i będą mrugać światłami.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, hyperreal napisał:

Ja mam włączone. Problem w tym, że nawet jak używasz świateł zgodnie z przeznaczeniem, przepisami i adekwatnie do sytuacji, to i tak znajdą się "mądrzy inaczej", którzy Cię otrąbią i będą mrugać światłami.

 

No to dostają ode mnie długimi LED po oczach, jak lubią takie zabawy, to czemu nie ;] 

Link to post
Share on other sites
 
No to dostają ode mnie długimi LED po oczach, jak lubią takie zabawy, to czemu nie ;] 
Fajnie
Tylko wiesz, że od jakiegoś czasu w autach montowane są lusterka wew i zew, które się sciemniaja? W połączeniu z ciemnymi szybami to czasami nawet nie widać czy ktoś z tyłu jedzie
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, hefi napisał:

Fajnie
Tylko wiesz, że od jakiegoś czasu w autach montowane są lusterka wew i zew, które się sciemniaja? W połączeniu z ciemnymi szybami to czasami nawet nie widać czy ktoś z tyłu jedzie

 

Ja mam takie i szyby też ciemne. Światła widać, bez przesady. Tylna szyba w ogóle do niczego w zasadzie nie jest potrzebna, a boczne nigdy nie ściemniają się na tyle, żeby nie zauważyć świateł. 

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Dark_Knight said:

 

A w czym miałby pomagać?

:hmm:

 

dawno temu na egzaminie na PJ  wyjechałem sobie na miasto  i na pierwszych swiatłach na których sie zatrzymaliśmy  zaciągnąłem ręczny, egzaminator spytal po co to robie  po czym po otrzymaniu odpowiedzi  (zeby nie oślepiać tych z tyłu ) nakazał nawrót na najbliższym skrzyżowaniu i powrót do OSK. Ot taka anegdotka o współpracy/współżyciu  miedzy kierowcami na drogach.

Zdaje sie w dżagularze masz reczny na przycisk i auto hold wiec zgaduje że albo jesteś trollem (tu teraz) albo nawet nie chciało ci sie instrukcji auta przeczytać, skoro piszesz  że na każdym skrzyżowaniu oslepiasz 3stopami  :smirk: 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
5 hours ago, wujek said:

Jak ma Auto holda to caly czas po oczach wali. Zreszta kazdy z automatem caly czas po oczach wali.

moj nie wali  ;]  

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.