Skocz do zawartości

Golf VII - podsumowanie rocznej eksploatacji używanego auta


kaczorek79

Rekomendowane odpowiedzi

9 minutes ago, Cinos said:

Golf 7FL miał albo halogen,LED Mid,LED Top

nie było w ogóle ksenonów w 7.5 - polifcie

 

W takim razie to musialy byc ledy...

Jechalem jako pasazer i znajomy w sniezyce musial sie zatrzymac wytrzec szmata bo zalepilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bielaPL napisał:

Ale chyba nic się nie zmieniło? 1.0 TSI po 200kkm zaczyna pić olej, przy 300kkm już remoncik.

Zmieniło się to, że nagle większość chwali, lubi i poleca ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, wujek said:

Jeszcze 20 lat temu robilo sie remont silnika duzo czesciej a i blacharka szybciej padla. To wogole nie ma znaczenia nawet jak ktos 20kkm rocznie zrobi to juz 15 lat :hehe: Pewnie 4 moze 5 wlasciciel sie bedzie martwil. To nie Fiat czy Alfa, ze Maklowicz nie mogl dojechac bo snieg popsul auto.

Chyba 40 lat temu, i to raczej tylko auta ze wschodniej europy, bo zachod opanowal technologie materialowa na tyle ze 300 tys km 

 

3 hours ago, wladmar said:

 

No teraz chyba wszystkie auta mają już bezpośredni wtrysk i jakoś o tym problemie nie słychać. VW miał wtopę z tym, ale reszta się nauczyła (i VW zresztą też). 

bo w turbo nie ma tego problemu. bylo w silnikach wolnossacych z bezposrednim wtryskiem, to glownie VW ale czy inne nie to nie bylbym pewien. 

 

2 hours ago, marcindzieg said:

Kolega kupił z 2.0 TSI. Ten wadliwy. Wymienił tłoki i jeździ, oleju nie bierze. Wkalkulował to w koszty zakupu. Kwestia podejścia.

Oplacalo sie? Ile taka wymiana? I kwestia czy problem sie zaraz nie powtorzy ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gregoryj napisał:

Oplacalo sie? Ile taka wymiana? I kwestia czy problem sie zaraz nie powtorzy ....

3 lata temu 4 kzł. Jeździ do tej pory, nic się nie dzieje. Więc raczej udana naprawa. Z drugiej strony on kupił z symbolicznym przebiegiem niecałe 40 kkm. Więc potencjał był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty masz chyba po lifcie, więc na ledach. Z tego co wiem, biksenon był wkładany tylko do liftu.
 
Ja mam rocznik 2019. No właśnie nie jest to top Led bo wtedy na dziennych świecą się te dwa paski w lampie. Mi się świeci jeden a oni to chyba nazywają mid Led, ale tam chyba w lampach jest ksenon.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, spad napisał:

Ja mam rocznik 2019. No właśnie nie jest to top Led bo wtedy na dziennych świecą się te dwa paski w lampie. Mi się świeci jeden a oni to chyba nazywają mid Led, ale tam chyba w lampach jest ksenon.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

led, nie ma w Golfie 7.5 xenonów :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spad napisał:

Ja mam rocznik 2019. No właśnie nie jest to top Led bo wtedy na dziennych świecą się te dwa paski w lampie. Mi się świeci jeden a oni to chyba nazywają mid Led, ale tam chyba w lampach jest ksenon.

 

 

Ja mam Mid-LED i jako dzienne mam 2 paski. Mijania o drogowe LED i jakieś doświetlaniem zakrętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, spad said:

Ja mam rocznik 2019. No właśnie nie jest to top Led bo wtedy na dziennych świecą się te dwa paski w lampie. Mi się świeci jeden a oni to chyba nazywają mid Led, ale tam chyba w lampach jest ksenon.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Tutaj jest to fajnie opisane: https://www.forumsamochodowe.pl/reflektory-swiatla-full-top-led-a-basic-led-lub-mid-led-vt118512.htm

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To są Twoje fantazje. Rzeczywistość pokazuje coś zupełnie innego. Używane auta drożeją i nikt się nie przejmuje tym, jakie tam problemy będzie miał trzeci właściciel sprzedając czwartemu i tak dalej. 
Chwilowo tak. Ale to minie. Koszty mechaników rosną, życie produktu jest skracane, skomplikowanie rośnie.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, bielaPL said:

Chwilowo tak. Ale to minie. Koszty mechaników rosną, życie produktu jest skracane, skomplikowanie rośnie.

 

No dobrze, to co wg Ciebie ludzie beda wtedy kupowac?

Skoro nowe auta tez caly czas systematycznie drozeja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No teraz chyba wszystkie auta mają już bezpośredni wtrysk i jakoś o tym problemie nie słychać. VW miał wtopę z tym, ale reszta się nauczyła (i VW zresztą też). 
Taa, nie ma problemów z nagarem w bezpośrednim wtrysku benzyny... Zobacz filmy co jest w benzynowych BMW turbo z bezpośrednim wtryskiem, w Hyundai, Kia i w zasadzie każdym innym dostępnym na rynku samochodzie benzynowym silniku z bezpośrednim wtryskiem. Filmów na YT są setki jak to czyszczą.

Jeden przykład podaje poniżej i takie filmy można znaleźć z samochodem dowolnej marki z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny czy to turbo czy wolnossącym. BMW, VAG, Ford, Kia, Hyundai, Mitsubishi...



Problem niestety jest i jedynie samochody z podwójnym układem wtryskowym są całkowicie pozbawione problemu, np. niektóre silniki Lexusa. W pozostałych silnikach problem mniejszy lub większy, ale jest zawsze.



Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Spajdi Dokładnie, jak piszesz. Wszystkie silniki na bezpośrednim wtrysku bez układu z pośrednim mają większy lub mniejszy problem z zarastaniem zaworów i kanałów dolotowych. Mój TSI pomimo, że nie bierze oleju i dolot jest w miarę suchy bez znacznych ilości oleju, to tak wyglądały kanały dolotowe po niecałych 110 kkm przebiegu.

2021-02-12_12-26-08-72.jpg.9623a3f694872c44b21be228227df61a.jpg

 

Po czyszczeniu jest lepszy widok:

 

20210212_160658.jpg.a944a835855cac832b93a89e31f13628.jpg

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja mam Mid-LED i jako dzienne mam 2 paski. Mijania o drogowe LED i jakieś doświetlaniem zakrętów.
Ocipiec można od wariantów i jeszcze tego czy przed, czy polift. No tak czy inaczej wyszło, ze też mam jakieś ledy.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=183116]Spajdi[/mention] Dokładnie, jak piszesz. Wszystkie silniki na bezpośrednim wtrysku bez układu z pośrednim mają większy lub mniejszy problem z zarastaniem zaworów i kanałów dolotowych. Mój TSI pomimo, że nie bierze oleju i dolot jest w miarę suchy bez znacznych ilości oleju, to tak wyglądały kanały dolotowe po niecałych 110 kkm przebiegu.
2021-02-12_12-26-08-72.jpg.9623a3f694872c44b21be228227df61a.jpg
 
Po czyszczeniu jest lepszy widok:
 
20210212_160658.jpg.a944a835855cac832b93a89e31f13628.jpg
Dużo roboty? Przód trzeba ściągać albo odsuwać?Planuję w tym roku czyścić albo oddać gdzieś do czyszczenia w moim 1.4 TSI 140, nalot ok 90 kkm mam.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Po czyszczeniu jest lepszy widok:

 

czy przy takim zasyfieniu był odczuwalny jakiś spadek mocy czy inne problemy? Spotykasz się z sytuacjami że ten nagar powoduje już utratę osiągów albo awarie w silnikach? Jeśli tak to przy jakich przebiegach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

No dobrze, to co wg Ciebie ludzie beda wtedy kupowac?

Skoro nowe auta tez caly czas systematycznie drozeja...

 

mówiliśmy o 1.0 TSI, wciąż myślę że np toyota da radę natrzaskać więcej km i sporo jest innych firm, ale może jestem w błędzie... rynek zweryfikuje i się okaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Spajdi napisał:

Dużo roboty? Przód trzeba ściągać albo odsuwać?Planuję w tym roku czyścić albo oddać gdzieś do czyszczenia w moim 1.4 TSI 140, nalot ok 90 kkm mam.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Przodu nie ruszałem, tam jest dużo miejsca. Zdjęcie kolektora ssącego zajęło mi z 1,5 h, nie chciałem odłączać wszystkich węży wodnych i spuszczać płynu, więc zdjąłem tylko z intercoolera i nałapałem w obciętą butelkę. Czyszczenie zajęło dobre 2 h, robiłem chemią Moje Auto EGR Turbo Cleaner, szczoteczką do zębów, szczotką do butelek i wyciorem do broni 😄. Dodatkowo używałem brake cleanera do przepłukiwania i odsysarki służącej do wymiany płynu hamulcowego. Jeszcze pistolet do przedmuchiwania jest potrzebny. W dalszej kolejności montaż kolektora i jazda.

@maro_t Po czyszczeniu zauważyłem równiejszą pracę silnika na wolnych obrotach, auto wydawało się zrywniejsze, ale to może być efekt Placebo. 

Profesjonalnie to się czyści piaskarką z granulatem z łupin orzecha, ale jak widać, poradziłem sobie mniej profesjonalnymi narzędziami. Taki sam zabieg robiłem też w byłej BMW f20 1.6T, więcej doświadczenia z czyszczeniem dolotu nie mam.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2021 o 15:32, kaczorek79 napisał:

Głośnik prawy tył lekko podciekał, zauważyłem mokrą strużkę na drzwiach pod boczkiem. Jeszcze nie zdążyło się przelać na wykładzinę. Uszczelniłem silikonem cały głośnik i jest spokój od lata. Wkłady na razie sztywno siedzą, a silikatu nie miałem fabrycznie.

 U mnie podczas szybkiej jazdy autostradą odkleiło się szkło lusterka i uderzyło w tylne drzwi rozpryskując się i tnąc lakier na tylnych drzwiach 😱 Drzwi i kawałek błotnika do malowania :( Od tego czasu raz na jakiś czas sprawdzam palcem czy wkłady się nie odklejają ;)   PS. gdzie podnosiłeś moc i na ile jest to bezpieczne dla tego silnika i skrzyni ?

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, klo napisał:

  PS. gdzie podnosiłeś moc i na ile jest to bezpieczne dla tego silnika i skrzyni ?

Tune-up Gdańsk. Silnik wychodził fabrycznie z mocą od 122 do 150 KM, oraz momentem 200 do 250 Nm. Wszystkie znane mi wersje mają bonusy na starcie, w rzeczywistości jest więcej. Mój miał w serii niecałe 230 Nm i jest zrobiony na 250, bo tak chciałem, właśnie ze względu na skrzynię biegów. Dodatkowo prosiłem o nie podnoszenie doładowania w niskich partiach obrotów (też ze względu na ochronę napędu). Ostatecznie zrobił, jak chciałem i dodatkowo w taki sposób, że wciskając pedał gazu do mniej więcej 70 % nie ma wyraźnej różnicy po chipie. Dopiero po dociśnięciu gazu są zmiany w doładowaniu i czuć różnicę względem serii. O skrzynię się nie boję, bo umiem zmieniać biegi i nie cisnę do oporu przy 2 krpm. Jeszcze przed chipem kupiłem kompletny wydech od 1.4 150 KM, bo jest większy przelot, to tak na wszelki wypadek, gdybym chciał trochę ostrzej pojeździć i zadbać o temperaturę spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.