Skocz do zawartości

Czym się różnią opony SUV od normalnych?


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Fili_P napisał:

 

Przy założeniu tego samego rozmiaru, indeksów...?

 

 

niczym ale chyba dość rzadko się spotyka żeby homologowany rozmiar opon do osobówki był taki sam jak dla SUV'a. Sprawdzane na przykładzie Forestera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, lucash napisał:

niczym ale chyba dość rzadko się spotyka żeby homologowany rozmiar opon do osobówki był taki sam jak dla SUV'a. Sprawdzane na przykładzie Forestera. 

Eeeee. Ja mam 215/65/16. Bardzo popularny rozmiar. U Ciebie też homologowany.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie marketing. Żona ma u siebie wzmacniane 235/50/19 i 235/55/18 na zimę i żadne nie mają oznaczenia SUV, a wg mnie są to rozmiary wybitnie nie do osobówki. Nośność zgodna z homologacją auta

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

W jakiej osobowce masz taki rozmiar?

To IMHO opona typowo do SUVa.

no właśnie to próbuję uświadomić że rozmiary dla SUV'a różnią się ciut ;) Moim zdaniem jak rozmiar ten sam to nie ma prawa się czymś różnić na zdrowy rozum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

W jakiej osobowce masz taki rozmiar?

To IMHO opona typowo do SUVa.

Na szybko to Chrysler Voyager czy poprzednie BMW 7. To bardzo popularna opona do SUVów ale w zwykłych osobówkach też jest bardzo często homologowana. Zresztą jak wejdziesz na Allegro to jest ich ogromna ilość zarówno w kategorii SUV jak i normalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lucash napisał:

no właśnie to próbuję uświadomić że rozmiary dla SUV'a różnią się ciut ;) Moim zdaniem jak rozmiar ten sam to nie ma prawa się czymś różnić na zdrowy rozum. 

Jak chcesz zjeżdżać z asfaltu to możesz kupić wzmocnioną. Ale jak jeździsz głównie po asfalcie to nie różnią się niczym.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, marcindzieg said:

Na szybko to Chrysler Voyager czy poprzednie BMW 7. 

 

Czyli jakis promil aut na rynku i Voyager to w sumie ciezko rozpatrywac jako typowe auto osobowe;)

Kategorie na allegro czy w internetowych sklepach wg mnie o niczym nie swiadcza.

IMHO te opony SUV to jakis marketingowy belkot i nic wiecej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, lucash said:

no właśnie to próbuję uświadomić że rozmiary dla SUV'a różnią się ciut ;) Moim zdaniem jak rozmiar ten sam to nie ma prawa się czymś różnić na zdrowy rozum. 

 

Tez tak uwazam, ze w obrebie tego samego rozmiaru nie bedzie zadnych roznic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, marcindzieg napisał:

Tu pełna zgoda. Ale ten rozmiar nie jest drogi więc jakoś szczególnie nie zarabiają. A że niektórzy chcą dedykowane opony to mają napis SUV  ;]

81 zł na sztuce dla Conti TS850 więc różnica jest. A ja właśnie wczoraj odkryłem że u wulkanizatora jest osobny cennik dla SUV :ogien: 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lucash napisał:

81 zł na sztuce dla Conti TS850 więc różnica jest. A ja właśnie wczoraj odkryłem że u wulkanizatora jest osobny cennik dla SUV :ogien: 

No ale to już jest bydło i trzeba szukać w innym miejscu/innej opony. Bo odnoszę wrażenie że bardziej chodzi o zasadę - kupił SUVa, bogaty frajer. I trzeba go skroić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

SUV są zwykle cięższe od osobówek + maja wyżej środek ciężkości co powoduje inne obciążenia na opony. Dlatego zwykle mają one inny indeks obciążenia. 

Nie są. Zwykle mają tylko inne zawieszenie i ewentualnie dodany tylny most. Ale to może 50 kg różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcindzieg napisał:

No ale to już jest bydło i trzeba szukać w innym miejscu/innej opony. Bo odnoszę wrażenie że bardziej chodzi o zasadę - kupił SUVa, bogaty frajer. I trzeba go skroić.

 

W ASO Fiat/Alfa Romeo koszt wymiany oleju w tym samym silniku jest różny dla Fiata i Alfy.

Zgadnij, gdzie jest drożej ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, kartonik said:

 

W ASO Fiat/Alfa Romeo koszt wymiany oleju w tym samym silniku jest różny dla Fiata i Alfy.

Zgadnij, gdzie jest drożej ;]

 

Ale to jeszcze o niczym nie swiadczy, bo np w Alfie moga bya jakies dodatkowe oslony do odkrecenia ;)

Poza tym jest inna stawka za rbh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, marcindzieg said:

Nie są. Zwykle mają tylko inne zawieszenie i ewentualnie dodany tylny most. Ale to może 50 kg różnicy.


Porównanie - Volvo XC60 - 2086 kg pusty. V60 - 1970 kg. Czyli 100 kg jest  więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Maciej__ napisał:

W jakiej osobowce masz taki rozmiar?

 

Pierwsze co mi przyszło do głowy to Berlingo II/III ;]

 

22 godziny temu, Maciej__ napisał:

To IMHO opona typowo do SUVa.

 

Eeeee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kartonik napisał:

W ASO Fiat/Alfa Romeo koszt wymiany oleju w tym samym silniku jest różny dla Fiata i Alfy.

Zgadnij, gdzie jest drożej ;]

Phi, w Oplu przy tym samym silniku jest różny w zależności od modelu, w który go wsadzili.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2021 o 21:19, Maciej__ napisał:

 

W jakiej osobowce masz taki rozmiar?

To IMHO opona typowo do SUVa.

Citroen C5 3gen lub któraś starsza 5ka z podstawowym silnikiem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to niczym jeżeli znajdziesz ten sam rozmiar SUV i nie-SUV. Z tego co mi prywatnie "gumiarz" mówił, to przede wszystkim różnią się ceną i rzeźbą bieżnika, ale nie po to by kierowca SUVa miał lepszą trakcję, tylko po to, żeby widział, że to inna rzeźba bieżnika, więc jest uzasadnienie na to, że opona jest droższa. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest, że niektórzy potrzebują napisu na oponie, aby zjechać z asfaltu

Ale z drugiej strony bywają w tym samym rozmiarze opony z agresywnym bieżnikiem i takie prawie semislicki, dla których mokra trawa jest wyzwaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.