Skocz do zawartości

Weryfikacja legalności pochodzenia silnika


lukash21

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Filipfm napisał:

Ja po kradziezy auta po paru latach dostalem kwity z sądu, ze mam do odbioru z depozytu sterownik airbaga z mojego auta 😄 wiec tymbardziej silnik gdzies jest w bazach przypisany do budy

 

Dużo zostało z samochodu ;)

Miałeś AC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Majkiel napisał:

 

Dużo zostało z samochodu ;)

 

Zostalo pewnie wszystko oprocz VIN 😄 

Tylko nie wszystkich paserów i dziuple drapnęli

 

12 minut temu, Majkiel napisał:

Miałeś AC?

 

Mialem. I przy aucie, ktorego nie masz setek ofert na otomoto to w zasadzie na otarcie łez. Byłem w plecy jakies 10-12 tysi, bo to byl egzemplarz z wyposazeniem niedostepnym w PL, a skoczyło Euro i znalezienie takiej sztuki w Niemczech wymagaloby dorzucenia wlasnie takich kwot. Nie licząc tjunów, na które poszło kilka tys, ktorych nie odubezpieczyłem w trakcie roku, a auto buchneli mi miesiac przed odnawianiem polisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wladmar napisał:

Zwrócić się do producenta, żeby skojarzył numer silnika z numerem VIN samochodu, a potem sprawdzić w policyjnych bazach czy to auto nie było skradzione. Chyba tylko tak. 

Jutro zadzwonię do Peugeot. 

Dziś kontaktowałem się z www.erp.pl , bo w pseudo dekoderach nic się nie dowiem. Pan mi powiedział, że tylko mogą zweryfikować po nr VIN.

Sprzedawca budzi wątpliwość, bo z wystawieniem faktury też coś kręci, a to że nie ma szefa, a to że za kilka tygodni. Wygląda podejrzanie, a silnik zdaje się naprawdę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam dla potomnych co się dowiedziałem.
...
- prawnik - sprzedawca powinien napisać oświadczenie o legalności pochodzenia części
I dać fakturę...

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
W dniu 13.03.2021 o 21:10, lukash21 napisał:

Dodam dla potomnych co się dowiedziałem.

- Peugeot - nie mają bazy numerów silników, bo są częścią wymienną

Buahahahaha..... nie wiem co prawda jak ten francuski shit... ale VAG zna moment dokręcenia każdej większej śruby w konkretnym aucie. 

Zwyczajnie im się moim zdaniem nie chce.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2021 o 07:38, krawiec napisał:

Buahahahaha..... nie wiem co prawda jak ten francuski shit... ale VAG zna moment dokręcenia każdej większej śruby w konkretnym aucie. 

Zwyczajnie im się moim zdaniem nie chce.

 

Krawiec

Myślisz że w PSA nie ma katalogu momentu dokręcania poszczególnych śrub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
24 minuty temu, r1sender napisał:

Myślisz że w PSA nie ma katalogu momentu dokręcania poszczególnych śrub?

Myślę, że jest. Do tego mają na 100% dane gdzie poszła która część.

A numeru silnika nie ma w wyciągu z homologacji czasem? Co by oczywiście oznaczało, że producent wie gdzie był zamontowany silnik o danym numerze.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2021 o 07:38, krawiec napisał:

Buahahahaha..... nie wiem co prawda jak ten francuski shit... ale VAG zna moment dokręcenia każdej większej śruby w konkretnym aucie. 

Zwyczajnie im się moim zdaniem nie chce.

 

Krawiec

Do swoich Fordów z lat 60-tych mam numery silnika, skrzyni, wyposażenia, kolory, daty produkcji oraz dane dealera, nawet można zamówić kopię rachunku :).

W Porsche trzyma się informacją jaki pracownik, jakim narzędziem przykręcał daną część.

Producent imho ma dane, pytanie czy chce się tym dzielić. Wyżej wymieniony Ford sprzedał DB dla firmy zewn, oni mają na tym business i wszyscy są szczęśliwi.

Wracając do autora wątku chyba najodpowiedniejsza będzie umowa sprzedaży z pkt nt legalnego pochodzenia ... o ile sprzedawca się na to zgodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, krawiec napisał:

Myślę, że jest. Do tego mają na 100% dane gdzie poszła która część.

A numeru silnika nie ma w wyciągu z homologacji czasem? Co by oczywiście oznaczało, że producent wie gdzie był zamontowany silnik o danym numerze.

 

Krawiec

 

pewnie jest, ale...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2021 o 16:29, analyzer64 napisał:

To z tej EP3, bo chyba to Ci buchnęli?

Części silnika to pewnie już w kilku innych jeżdżą ;]

 

 

tak, z EPki. Silnik to zapewne w calosci poszedl na swapa. Nikt nie sprawdza nr silnika a popyt wsrod 5 i 6genowcow nie słabnie 😄 

Tak blachy itp to wszystko pasuje nie tylko do TypeRa ale tez do sportow wiec rynek ogromny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.