Florydzialski Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Wrogowie samochodów elektrycznych snują nam kasandryczne opowieści optymiści jak to te samochody po 8-9 latach będą nic nie warte bo koszt nowych akumulatorów przekroczy wartość samochodu. Okazuje się że tak źle nie jest. Rzeczywiście - wymiana akumulatorów na nowe w 2013 Model S kosztuje u Tesli $22K co zwykle przekracza wartość 8 letniego samochodu. Ale okazuje się że nie trzeba zaraz zmieniać wszystkiego. Pojawiły się jak po deszczu firmy które umieją znaleźć i wymienić wyłącznie uszkodzone komórki akumulatora. Taka operacja kosztuje do $5K i przywraca do 90% oryginalnej pojemności (w zależności od tego ile się zepsuło i trzeba wymienić). I w ten sposób stare Tesle nadal jeżdżą po drogach pomimo że ich wartość spadła poniżej wartości nowych akumulatorów. Ciekawe kiedy w Polsce pojawią się takie usługi? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Już dawno słyszałem o firmach oferująch wymianę komórek w bateriach. W TVN Turbo, kilka lat temu Kornacki był w takiej przy okazji prezentacji bodajże hybrydowej Auris i poruszał temat regeneracji baterii. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Godzinę temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Ciekawe kiedy w Polsce pojawią się takie usługi? Już dawno są. Pamiętaj, że trzeci świat jest bardziej elastyczny na takie tematy Poza tym piszesz głupstwa i zaraz otrzymasz fachowe wyjaśnienia, tylko dziadki wstaną i włączą PC-ty 2 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Godzinę temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Ciekawe kiedy w Polsce pojawią się takie usługi? Istnieją od kilku lat? Choćby evserwis z Jaworzna to robi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Just now, format said: Istnieją od kilku lat? Choćby evserwis z Jaworzna to robi. No i mit o tym jak to elektryki po 8 latach na złom prysnął jak bydlana mańka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Teraz, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: No i mit o tym jak to elektryki po 8 latach na złom prysnął jak bydlana mańka. No coś ty. Jeszcze nie rozmawiałeś z prawdziwymi kącikowymi specjalistami od utylizacji akumulatorów. Zapnij pasy. 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 20 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: No i mit o tym jak to elektryki po 8 latach na złom prysnął jak bydlana mańka. Cierpliwości! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 (edytowane) 33 minuty temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: No i mit o tym jak to elektryki po 8 latach na złom prysnął jak bydlana mańka. Nie wydaje mi się, będzie tak jak jest obecnie z autami po kolizji, na żyletki albo eksport do krajów 3 świata. Edytowane 13 Marca 2021 przez sdss 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post Spajdi Napisano 13 Marca 2021 Popularny post Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Wszystko ładnie pięknie, ale to tak jak z regeneracją akumulatorów w laptopach. Oczywiście robi się takie zabiegi jak wymiana poszczególnych cel, ale zazwyczaj naprawa jest skuteczna na krótko, ponieważ pozostałe cele które pozostały stare padną w niedługim czasie ponieważ są już zwyczajnie w końcowej fazie swojej żywotności i trzeba będzie na nowo pruć akumulator. Taka naprawa to takie podcieranie dupy szkłem. Akumulatory póki co nie są wieczne i to nie jest tak, że wystarczy wymienić mały procent ogniw i reszta będzie pracować kolejne X lat...Mówię to zawodowo zajmując się bateriami stacjonarnymi do potrzeb zapewnienia zasilania gwarantowanego w energetyce. Jeżeli bateria ma 8 lat i padnie jeden z 9 akumulatorów i go wymienimy to można mieć pewność że miną 1-2 lata i zaczną padać wszystkie pozostałe w różnym losowym odstępie czasu. I to są akumulatory pracujące w idealnych warunkach, klimatyzowanych i ogrzewanych pomieszczeniach. Akumulator nie jest urządzeniem wiecznym, ma swój ograniczony cykl życia i tego nie da się oszukać i właśnie voodoo jest to jeżeli ktoś myśli, że wymieni 20-30% ogniw u Janusza w warsztacie i będzie jeździł kolejne 200 kkm i 8 lat z taką samą wydajnością...Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 9 minut temu, Spajdi napisał: Wszystko ładnie pięknie, ale to tak jak z regeneracją akumulatorów w laptopach. Oczywiście robi się takie zabiegi jak wymiana poszczególnych cel, ale zazwyczaj naprawa jest skuteczna na krótko, ponieważ pozostałe cele które pozostały stare padną w niedługim czasie ponieważ są już zwyczajnie w końcowej fazie swojej żywotności i trzeba będzie na nowo pruć akumulator. Taka naprawa to takie podcieranie dupy szkłem. Akumulatory póki co nie są wieczne i to nie jest tak, że wystarczy wymienić mały procent ogniw i reszta będzie pracować kolejne X lat... Mówię to zawodowo zajmując się bateriami stacjonarnymi do potrzeb zapewnienia zasilania gwarantowanego w energetyce. Jeżeli bateria ma 8 lat i padnie jeden z 9 akumulatorów i go wymienimy to można mieć pewność że miną 1-2 lata i zaczną padać wszystkie pozostałe w różnym losowym odstępie czasu. I to są akumulatory pracujące w idealnych warunkach, klimatyzowanych i ogrzewanych pomieszczeniach. Akumulator nie jest urządzeniem wiecznym, ma swój ograniczony cykl życia i tego nie da się oszukać i właśnie voodoo jest to jeżeli ktoś myśli, że wymieni 20-30% ogniw u Janusza w warsztacie i będzie jeździł kolejne 200 kkm i 8 lat z taką samą wydajnością... Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Jeśli aku już mocno wyeksploatowany to jego najlepsze miejsce wykorzystania to bank energii. Poza tym pierwsze aku czy to Tesli czy Leafa notują kiepsko-średnie wyniki. Nowsze już dużo lepiej funkcjonują. Ilość cykli ciągle rośnie. Muszą na wszystkim po kolei zarobić 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 43 minuty temu, Spajdi napisał: Mówię to zawodowo zajmując się bateriami stacjonarnymi do potrzeb zapewnienia zasilania gwarantowanego w energetyce. Jeżeli bateria ma 8 lat i padnie jeden z 9 akumulatorów i go wymienimy to można mieć pewność że miną 1-2 lata i zaczną padać wszystkie pozostałe w różnym losowym odstępie czasu. I to są akumulatory pracujące w idealnych warunkach, klimatyzowanych i ogrzewanych pomieszczeniach. Akumulator nie jest urządzeniem wiecznym, ma swój ograniczony cykl życia i tego nie da się oszukać i właśnie voodoo jest to jeżeli ktoś myśli, że wymieni 20-30% ogniw u Janusza w warsztacie i będzie jeździł kolejne 200 kkm i 8 lat z taką samą wydajnością... Na jakich akumulatorach robisz te baterie stacjonarne? Li-poli czy Li-ion? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 2 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Wrogowie samochodów elektrycznych snują nam kasandryczne opowieści optymiści jak to te samochody po 8-9 latach będą nic nie warte bo koszt nowych akumulatorów przekroczy wartość samochodu. Okazuje się że tak źle nie jest. Rzeczywiście - wymiana akumulatorów na nowe w 2013 Model S kosztuje u Tesli $22K co zwykle przekracza wartość 8 letniego samochodu. Ale okazuje się że nie trzeba zaraz zmieniać wszystkiego. Pojawiły się jak po deszczu firmy które umieją znaleźć i wymienić wyłącznie uszkodzone komórki akumulatora. Taka operacja kosztuje do $5K i przywraca do 90% oryginalnej pojemności (w zależności od tego ile się zepsuło i trzeba wymienić). I w ten sposób stare Tesle nadal jeżdżą po drogach pomimo że ich wartość spadła poniżej wartości nowych akumulatorów. Ciekawe kiedy w Polsce pojawią się takie usługi? Marku czy OC w USA na Tesle też kosztuje kilka razy tyle co na inne auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 2 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Wrogowie samochodów elektrycznych snują nam kasandryczne opowieści optymiści jak to te samochody po 8-9 latach będą nic nie warte bo koszt nowych akumulatorów przekroczy wartość samochodu. Okazuje się że tak źle nie jest. Rzeczywiście - wymiana akumulatorów na nowe w 2013 Model S kosztuje u Tesli $22K co zwykle przekracza wartość 8 letniego samochodu. Ale okazuje się że nie trzeba zaraz zmieniać wszystkiego. Pojawiły się jak po deszczu firmy które umieją znaleźć i wymienić wyłącznie uszkodzone komórki akumulatora. Taka operacja kosztuje do $5K i przywraca do 90% oryginalnej pojemności (w zależności od tego ile się zepsuło i trzeba wymienić). I w ten sposób stare Tesle nadal jeżdżą po drogach pomimo że ich wartość spadła poniżej wartości nowych akumulatorów. Ciekawe kiedy w Polsce pojawią się takie usługi? Już dawno się pojawiły. Regenerowali już pakiety za czasów Priusa (gdzie zwykle siadał pierwszy i ostatni segment) Polak potrafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 2 godziny temu, aviator napisał: Już dawno słyszałem o firmach oferująch wymianę komórek w bateriach. W TVN Turbo, kilka lat temu Kornacki był w takiej przy okazji prezentacji bodajże hybrydowej Auris i poruszał temat regeneracji baterii. BTW. Sam jeździ prywatnie Leafem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 4 minutes ago, Kris88 said: Marku czy OC w USA na Tesle też kosztuje kilka razy tyle co na inne auta? Wiem ze ubezpieczenie Tesli jest bardzo drogie. Wynika to z kosztów napraw tego samochodu - nie tylko bezpośrednich ale także pośrednich związanych z długimi czasami napraw a co za tym idzie kosztami samochodu zastępczego itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 2 minuty temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Wiem ze ubezpieczenie Tesli jest bardzo drogie. Wynika to z kosztów napraw tego samochodu - nie tylko bezpośrednich ale także pośrednich związanych z długimi czasami napraw a co za tym idzie kosztami samochodu zastępczego itp. czyli jak u nas, sama cena 3jki w porównaniu do aut tego segmentu nie wypada tak źle, oczywiście nie stać mnie ale gdy bym miał te 200tysi na auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 10 minutes ago, Kris88 said: czyli jak u nas, sama cena 3jki w porównaniu do aut tego segmentu nie wypada tak źle, oczywiście nie stać mnie ale gdy bym miał te 200tysi na auto Ja jakoś nie mogę się do Tesli przekonać. S może i bym kupił, w sumie po ostatnim FL się zacząłem znowu zastanawiać. Trójka zdecydowanie mi się nie podoba. Y może ale też jakoś nieszczególnie. Problemem dla mnie jest jednak nadal to że „duży” samochód w domu służy do większych wycieczek. Takich które w Tesli nadal były by trudne / wymagały wyrzeczeń. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Na jakich akumulatorach robisz te baterie stacjonarne? Li-poli czy Li-ion?Oczywiście na AGM VRLA i wiem do czego pijesz, że to inna technologia, oczywiście, ale z akumulatorami LiPo i LiIo mam do czynienia w modelarstwie i sprzętach życia codziennego i również nie są wieczne, ba ostro eksploatowane potrafią być mniej żywotne niż klasyczne.Po prostu akumulator KAŻDY zwyczajnie się zużywa, jak opona, pasek, klocek hamulcowy czy cokolwiek innego. Jeżdżenie na akumulatorach 10 letnich po stosownym przebiegu i wymianie nie wiem 20% ogniw można porównać do jazdy spalinowym samochodem z paskiem rozrządu sparciałym i rozciągniętym, jeździ, ale w każdej chwili może strzelić. U jednego pojeździ 5 lat i dopiero coś się wydarzy, a u innego dwa miesiące i padnie kolejne ogniwo.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 3 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Wrogowie samochodów elektrycznych snują nam kasandryczne opowieści optymiści jak to te samochody po 8-9 latach będą nic nie warte Problem jest zgoła inny : https://www.nrk.no/dokumentar/xl/hvorfor-lonner-det-seg-a-kaste-bilen_-1.15232892 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 45 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Ja jakoś nie mogę się do Tesli przekonać. S może i bym kupił, w sumie po ostatnim FL się zacząłem znowu zastanawiać. Trójka zdecydowanie mi się nie podoba. Y może ale też jakoś nieszczególnie. Problemem dla mnie jest jednak nadal to że „duży” samochód w domu służy do większych wycieczek. Takich które w Tesli nadal były by trudne / wymagały wyrzeczeń. Bierz plaida i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Just now, format said: Bierz plaida i po sprawie. Hahaha, czy ja na milionera wyglądam? Poza tym właśnie o rok do tylu przesunęli dostępność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 2 minuty temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Hahaha, czy ja na milionera wyglądam? Poza tym właśnie o rok do tylu przesunęli dostępność. A ja? Plaid u ciebie tańszy niż u mnie. Jak masz na to środki to se kup. Hajsu do grobu nie zabierzesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 2 minutes ago, format said: A ja? Plaid u ciebie tańszy niż u mnie. Jak masz na to środki to se kup. Hajsu do grobu nie zabierzesz. Ja to tak liczę - każde $1000 jakie dziś wydam to $5000 jakie mniej będę miał na starość. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 1 minutę temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Ja to tak liczę - każde $1000 jakie dziś wydam to $5000 jakie mniej będę miał na starość. Jak dożyjesz. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 2 godziny temu, sherif napisał: Regenerowali już pakiety za czasów Priusa (gdzie zwykle siadał pierwszy i ostatni segment) Pierwszy i ostatni żyją najdłużej, bo mają najlepsze chłodzenie. Najszybciej padają środkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 2 minuty temu, ghost2255 napisał: Pierwszy i ostatni żyją najdłużej, bo mają najlepsze chłodzenie. Najszybciej padają środkowe. Słyszałem dokładnie odwrotnie. Poza tym chyba stare Priusy nie miały chłodzenia pakietu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 2 minuty temu, sherif napisał: Słyszałem dokładnie odwrotnie. Poza tym chyba stare Priusy nie miały chłodzenia pakietu. Wszystkie miały chłodzenie. Jak wyżej napisałem-z powodu przegrzewania padają najszybciej środkowe. To ogólnodostępna wiedza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Wrogowie samochodów elektrycznych snują nam kasandryczne opowieści optymiści jak to te samochody po 8-9 latach będą nic nie warte bo koszt nowych akumulatorów przekroczy wartość samochodu. Okazuje się że tak źle nie jest. Rzeczywiście - wymiana akumulatorów na nowe w 2013 Model S kosztuje u Tesli $22K co zwykle przekracza wartość 8 letniego samochodu. Ale okazuje się że nie trzeba zaraz zmieniać wszystkiego. Pojawiły się jak po deszczu firmy które umieją znaleźć i wymienić wyłącznie uszkodzone komórki akumulatora. Taka operacja kosztuje do $5K i przywraca do 90% oryginalnej pojemności (w zależności od tego ile się zepsuło i trzeba wymienić). I w ten sposób stare Tesle nadal jeżdżą po drogach pomimo że ich wartość spadła poniżej wartości nowych akumulatorów. Ciekawe kiedy w Polsce pojawią się takie usługi?Jeżeli 8-letnia Tesla kosztuje jak piszesz ok. 100 kPLN, a naprawa baterii u mechanika to koszt 20 kPLN, to nawet dla właściciela Tesli jest to naprawa nieopłacalna, bo tak jak piszą poprzednicy za chwilę mogą wymagać naprawy inne cele w akumulatorze. Każdego użytkownika auta niezależnie od wartości pojazdu naprawa za 20% wartości jest bez sensu. Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 1 hour ago, format said: Jak dożyjesz. Tym się właśnie martwię. Ze dożyję. Ale to temat na HP a nie MK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 6 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Wrogowie samochodów elektrycznych snują nam kasandryczne opowieści optymiści jak to te samochody po 8-9 latach będą nic nie warte bo koszt nowych akumulatorów przekroczy wartość samochodu. Okazuje się że tak źle nie jest. Rzeczywiście - wymiana akumulatorów na nowe w 2013 Model S kosztuje u Tesli $22K co zwykle przekracza wartość 8 letniego samochodu. Ale okazuje się że nie trzeba zaraz zmieniać wszystkiego. Pojawiły się jak po deszczu firmy które umieją znaleźć i wymienić wyłącznie uszkodzone komórki akumulatora. Taka operacja kosztuje do $5K i przywraca do 90% oryginalnej pojemności (w zależności od tego ile się zepsuło i trzeba wymienić). I w ten sposób stare Tesle nadal jeżdżą po drogach pomimo że ich wartość spadła poniżej wartości nowych akumulatorów. Ciekawe kiedy w Polsce pojawią się takie usługi? Ameryki nie odkryles;) U nas juz dawno sa firmy, ktore wymieniaja pojedyncze cele np w Priusach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 7 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Ciekawe kiedy w Polsce pojawią się takie usługi? USA naprawdę pępkiem świata nie jest i nie ździwiłbym się gdyby to nasi albo ruscy pierwsi na to wpadli. W sąsiednim powiatowym miasteczku jest importer Tesli z USA, temat baterii pewnie ma opanowany, jak nie w swoim to w palcu jakiegoś kolegi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 14 minutes ago, ZUBERTO said: USA naprawdę pępkiem świata nie jest i nie ździwiłbym się gdyby to nasi albo ruscy pierwsi na to wpadli. W sąsiednim powiatowym miasteczku jest importer Tesli z USA, temat baterii pewnie ma opanowany, jak nie w swoim to w palcu jakiegoś kolegi. To na pewno. Jednak w USA nasycenie starymi elektrykami jest chyba największe na świecie bo tu się wszystko zaczęło. Dlatego rozwiązania się pierwsze pojawiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 10 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Wrogowie samochodów elektrycznych snują nam kasandryczne opowieści optymiści jak to te samochody po 8-9 latach będą nic nie warte bo koszt nowych akumulatorów przekroczy wartość samochodu. Okazuje się że tak źle nie jest. Rzeczywiście - wymiana akumulatorów na nowe w 2013 Model S kosztuje u Tesli $22K co zwykle przekracza wartość 8 letniego samochodu. Ale okazuje się że nie trzeba zaraz zmieniać wszystkiego. Pojawiły się jak po deszczu firmy które umieją znaleźć i wymienić wyłącznie uszkodzone komórki akumulatora. Taka operacja kosztuje do $5K i przywraca do 90% oryginalnej pojemności (w zależności od tego ile się zepsuło i trzeba wymienić). I w ten sposób stare Tesle nadal jeżdżą po drogach pomimo że ich wartość spadła poniżej wartości nowych akumulatorów. Ciekawe kiedy w Polsce pojawią się takie usługi? W PL już jakos dawno temu były firmy regenerujące baterie w laptopach, wiec to chyba nie jest jakaś nowa technologia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 52 minutes ago, kravitz said: W PL już jakos dawno temu były firmy regenerujące baterie w laptopach, wiec to chyba nie jest jakaś nowa technologia. To chyba trochę inna skala problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 2 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: To chyba trochę inna skala problemu. Problem był w tym kraju z laptopami do których bateria kosztowała jedna pensje, a zamienników z Chin wtedy jeszcze nie było. Jak zaczną się pojawiać masowo rozbite Tesle z juesej, to i taka usługa będzie. Skala inna, ale rozwiązanie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 10 godzin temu, Spajdi napisał: Po prostu akumulator KAŻDY zwyczajnie się zużywa, jak opona, pasek, klocek hamulcowy czy cokolwiek innego. Jeżdżenie na akumulatorach 10 letnich po stosownym przebiegu i wymianie nie wiem 20% ogniw można porównać do jazdy spalinowym samochodem z paskiem rozrządu sparciałym i rozciągniętym, jeździ, ale w każdej chwili może strzelić. U jednego pojeździ 5 lat i dopiero coś się wydarzy, a u innego dwa miesiące i padnie kolejne ogniwo. Tylko zdaje się, że nie do końca o to chodzi przy w/w naprawie. Jeśli cały zespół baterii jest zużyty, to wymiana kilku sekcji nie pomoże. Natomiast mówimy raczej o akumulatorach, które z racji "przebiegu" powinny być jeszcze sprawne, a całościowo wskazują ponadnormatywne zużycie, lub awarię. Zdaje się, że pierwsze z pakietu przyjmują na siebie najwięcej i czasem pojawiają się przedwczesne awarie, lub błędy połączenia pakietów. I wtedy taka naprawa ma sens. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 13 Marca 2021 Udostępnij Napisano 13 Marca 2021 Problem jest zgoła inny : https://www.nrk.no/dokumentar/xl/hvorfor-lonner-det-seg-a-kaste-bilen_-1.15232892Nic nie rozumiem :-)Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekis Napisano 21 Marca 2021 Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 W dniu 13.03.2021 o 21:11, Kiwal napisał: Nic nie rozumiem Rzuć w jakiś translator... Facet ma szrot w Norwegii i coraz częściej wrzuca pod prasę młode elektryki z powodów oficjalnie szacowanych kosztów nawet niewielkich napraw jak i innych (np. ulgi VAT na nowe). Wkurza go to marnotrawstwo i aktualnie już sprzedaje używane części na cały świat ale chciałby też jakichś systemowych rozwiązań we własnym kraju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 23 Marca 2021 Udostępnij Napisano 23 Marca 2021 On 3/13/2021 at 1:11 PM, spad said: Jeżeli 8-letnia Tesla kosztuje jak piszesz ok. 100 kPLN, a naprawa baterii u mechanika to koszt 20 kPLN, to nawet dla właściciela Tesli jest to naprawa nieopłacalna, bo tak jak piszą poprzednicy za chwilę mogą wymagać naprawy inne cele w akumulatorze. Każdego użytkownika auta niezależnie od wartości pojazdu naprawa za 20% wartości jest bez sensu. Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Dlaczego? Kiedy zaczyna się bezsensowność naprawy? Ja do starej Vectry włożyłem w ciągu miesiąca 2 tysie, kupiłem za 2.5, ale mam nowe opony, końcówki drazkow, regenerację magla, poduszki i łożyska amortyzatora i hamulce tył. Zostały jeszcze do wydania hamulce przód, niby nie odzyskam, ale jak teraz fajnie porządnie się tym jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 W dniu 13.03.2021 o 10:59, Spajdi napisał: Oczywiście na AGM VRLA i wiem do czego pijesz, że to inna technologia, No to tego typu mam w traktorze - pierwszy wytrzymał tylko 3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 Dlaczego? Kiedy zaczyna się bezsensowność naprawy? Ja do starej Vectry włożyłem w ciągu miesiąca 2 tysie, kupiłem za 2.5, ale mam nowe opony, końcówki drazkow, regenerację magla, poduszki i łożyska amortyzatora i hamulce tył. Zostały jeszcze do wydania hamulce przód, niby nie odzyskam, ale jak teraz fajnie porządnie się tym jeździ. Jeśli średnio w ciągu ostatnich 3 miesięcy wysłałeś na naprawy więcej niż koszt rat za nowe tej samej klasy to oznacza że lepiej kupić nowe na raty. Wysłane z tel. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 8 godzin temu, AstraC napisał: Dlaczego? Kiedy zaczyna się bezsensowność naprawy? Ja do starej Vectry włożyłem w ciągu miesiąca 2 tysie, kupiłem za 2.5, ale mam nowe opony, końcówki drazkow, regenerację magla, poduszki i łożyska amortyzatora i hamulce tył. Zostały jeszcze do wydania hamulce przód, niby nie odzyskam, ale jak teraz fajnie porządnie się tym jeździ. Kup auto za 70 kPLN, nich coś się zepsuje istotnego, dostaniesz wycenę na 14 kPLN i pogadamy czy uznasz, że to ma sens. Nie mówię tutaj o przypadkach aut tańszych od rowerów. Po drugie w kwocie którą wydałeś połowa poszła na opony a to raczej nie naprawa. Tak czy inaczej mówię o przypadkach gdzie zakup auta był sporym wydatkiem i jego naprawa to wspomniane 20%. Bo zawsze gdzieś z tłu głowy siedzi, że teraz wydam 20% a za chwilę znowu się coś zepsuje i znowu będą koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 4 godziny temu, ppmarian napisał: Jeśli średnio w ciągu ostatnich 3 miesięcy wysłałeś na naprawy więcej niż koszt rat za nowe tej samej klasy to oznacza że lepiej kupić nowe na raty. Wysłane z tel. Czyli ktos ma najpierw wydac iles tam kasy i naprawic sobie auto, po czym je sprzedac i kupic nowe na kredyt? I potem splacac ten kredyt przez np 5 lat miesiac w miesiac. Mowisz, ze wyjdzie na tym lepiej finansowo w finalnym rozrachunku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 Godzinę temu, zinger napisał: Czyli ktos ma najpierw wydac iles tam kasy i naprawic sobie auto, po czym je sprzedac i kupic nowe na kredyt? I potem splacac ten kredyt przez np 5 lat miesiac w miesiac. Mowisz, ze wyjdzie na tym lepiej finansowo w finalnym rozrachunku? Znam wiele przypadków, gdzie dwie, trzy naprawy miesiąc po miesiącu zdecydowały o zamianie auta na nowe (niekoniecznie nowe fabrycznie). Bo posiadacz zaczyna obawiać się, że kolejne miesiące będą podobne jeżeli chodzi o wydatki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 6 minut temu, spad napisał: Znam wiele przypadków, gdzie dwie, trzy naprawy miesiąc po miesiącu zdecydowały o zamianie auta na nowe (niekoniecznie nowe fabrycznie). Bo posiadacz zaczyna obawiać się, że kolejne miesiące będą podobne jeżeli chodzi o wydatki. Nie twierdze, ze tak sie nie dzieje, ale tu bardziej decyduja wzgledy psychologiczne niz finansowe i zludne poczucie, ze jak kupie nowe (nie fabrycznie) to bedzie lepiej. Przeciez kazda uzywka to loteria tak naprawde. A kupujac nowe pasowaloby uwzglednic utrate wartosci w tych ozwazaniach i wtedy tak rozowo to juz nie wyglada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 Czyli ktos ma najpierw wydac iles tam kasy i naprawic sobie auto, po czym je sprzedac i kupic nowe na kredyt? I potem splacac ten kredyt przez np 5 lat miesiac w miesiac. Mowisz, ze wyjdzie na tym lepiej finansowo w finalnym rozrachunku?Decyzję możesz podjąć przed wydaniem pieniędzy na naprawę A po Poznaniu wstępnego kosztorysu naprawy Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 1 minutę temu, ppmarian napisał: Decyzję możesz podjąć przed wydaniem pieniędzy na naprawę A po Poznaniu wstępnego kosztorysu naprawy Wysłane z tel. Wczesniej pisales, ze juz wydales przez 3 mies;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 Wczesniej pisales, ze juz wydales przez 3 mies;)Czepiasz się.Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 2 godziny temu, zinger napisał: Nie twierdze, ze tak sie nie dzieje, ale tu bardziej decyduja wzgledy psychologiczne niz finansowe i zludne poczucie, ze jak kupie nowe (nie fabrycznie) to bedzie lepiej. Przeciez kazda uzywka to loteria tak naprawde. A kupujac nowe pasowaloby uwzglednic utrate wartosci w tych ozwazaniach i wtedy tak rozowo to juz nie wyglada. Obstawiam, że większość aut kupowanych jest emocjami i sercem a nie rozumem w rozumieniu względy finansowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 Godzinę temu, ppmarian napisał: Czepiasz się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.