komor Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 51 minut temu, ZUBERTO napisał: Ja się pytam dlaczego auta z LPG są droższe od diesli przy sprzedaży i tańsze w zakupie? Przynajmniej tak poniższy wpis zrozumiałem. 43 minuty temu, Maciej__ napisał: Chodzi pewnie o zakup jako nowe, a pozniejsza sprzedaz juz jako uzywke. Diesle byly na start ok 10kPlLN drosze niz noPB. LPG mozna pominac, bo w tej klasie nie bylo zadnych aut z fabrycznym LPG Dokładnie o to chodzi. Insignie można było kupić z 1.8 140 KM i później jeszcze 1.4T, oba pod LPG dla kolejnego właściciela. Uwierzcie ludzie chcą dopłacić więcej przy zakupie byle tylko LPG założyć Pierwszy właściciel patrzy na to z innej strony. Sam zapewne się przekonam czy to działa przy sprzedaży Clio po leasingu. Nie zdziwię się jak utrata po 42 miesiącach wyjdzie groszowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 44 minuty temu, komor napisał: Dokładnie o to chodzi. Insignie można było kupić z 1.8 140 KM i później jeszcze 1.4T, oba pod LPG dla kolejnego właściciela. Uwierzcie ludzie chcą dopłacić więcej przy zakupie byle tylko LPG założyć Pierwszy właściciel patrzy na to z innej strony. Sam zapewne się przekonam czy to działa przy sprzedaży Clio po leasingu. Nie zdziwię się jak utrata po 42 miesiącach wyjdzie groszowa. problem w tym że te 1.8 i 1.4 to woły w tym aucie, ale np 2.0T już drogo chodzą pomimo problemów z założeniem lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 1 godzinę temu, Maciej__ napisał: Chodzi pewnie o zakup jako nowe, a pozniejsza sprzedaz juz jako uzywke. Diesle byly na start ok 10kPlLN drosze niz noPB. LPG mozna pominac, bo w tej klasie nie bylo zadnych aut z fabrycznym LPG W jakiej klasie? Insignia była z fabrycznym LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 (edytowane) 39 minut temu, bielaPL napisał: problem w tym że te 1.8 i 1.4 to woły w tym aucie, ale np 2.0T już drogo chodzą pomimo problemów z założeniem lpg Nie każdy chce tanio i z wypierdem, coś za coś. Inaczej, tanio nie idzie z reguły w parze z wypierdem. Edytowane 18 Marca 2021 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 1 hour ago, ZUBERTO said: W jakiej klasie? Insignia była z fabrycznym LPG. W klasie D, nawet nie wiedzialem, ze Insignia byla z fabrycznym gazem... Raczej zbyt duzej popularnosci to rozwiazanie nie zdobylo no i to byl chyba jedyny dostepny model na rynku z LPG. Ten segment to glownie floty lub auta sluzbowe dla managerow, a tam upierdliwosci zwiazane z LPG nie rekompensuja oszczednosci. LPG to rynek wtorny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 14 minut temu, Maciej__ napisał: W klasie D, nawet nie wiedzialem, ze Insignia byla z fabrycznym gazem... Raczej zbyt duzej popularnosci to rozwiazanie nie zdobylo no i to byl chyba jedyny dostepny model na rynku z LPG. Ten segment to glownie floty lub auta sluzbowe dla managerow, a tam upierdliwosci zwiazane z LPG nie rekompensuja oszczednosci. LPG to rynek wtorny. Jak ktoś już pisał, to jak na klasę D to silniki z fabrycznym gazem nie powalały. O ile w takiej Astrze J 1,4T dawał radę, to kupujący Insignię oczekiwaliby raczej czegoś więcej. Ja z premedytacją kupiłem Insignię A z 1,4 i sam gazowałem, na rynku była już Insignia B i wyboru aut pod LPG brak. Z kieszeni mniej poszło, a miałem polatać 3 lata i żonie oddać. Ta się zbiesiła, nie chce Insignią jeździć, nastał covid i tak się bujam. Nawet ją polubiłem, tylko jak na swój gabaryt to wnętrze mogłoby być większe, zwłaszcza bagażnik. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 4 godziny temu, Maciej__ napisał: W klasie D, nawet nie wiedzialem, ze Insignia byla z fabrycznym gazem... Subaru też miało w ofercie auta z lpg . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 56 minutes ago, sherif said: Subaru też miało w ofercie auta z lpg . I cala sprzedaz w PL mozna policzyc na palcach 2 rak? 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 W dniu 16.03.2021 o 21:08, Maciej__ napisał: Czyli z utratata wartosci wyszlo ok 1.1PLN/km, calkiem przyzwoicie. Aczkolwiek 70kPLN utraty wartosci to dosc sporo, bo to jednak 7kPLN rocznie... Tyle tylko, że wskazana cena była zapewne po dużym rabacie z uwagi na zakup starego rocznika, także utrata wartości katalogowa jeszcze większą. Na pewno na utratę wartości ma wpływ fatalna opinia o modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 1 godzinę temu, Maciej__ napisał: I cala sprzedaz w PL mozna policzyc na palcach 2 rak? Nie. Sporo się tego sprzedawało m.in w Holandii, Czech i Włoszech. U nas importer uznał, że gaz to zło i nie można było wersji lpg zamówić . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 27 minut temu, prawoimotoryzacja napisał: Tyle tylko, że wskazana cena była zapewne po dużym rabacie z uwagi na zakup starego rocznika, także utrata wartości katalogowa jeszcze większą. Na pewno na utratę wartości ma wpływ fatalna opinia o modelu. Opinie tak, rabat nie. Kogo obchodzi po 10 latach z jakim rabatem kupiło się auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 42 minutes ago, prawoimotoryzacja said: Tyle tylko, że wskazana cena była zapewne po dużym rabacie z uwagi na zakup starego rocznika, także utrata wartości katalogowa jeszcze większą. Na pewno na utratę wartości ma wpływ fatalna opinia o modelu. Utrate wartosci liczyc od tego co zaplaciles a nie od katalogu... Co do fatalenej opini o Insigni to chyba troche przesada. 10 letni diesel z przebiegiem prawie 200kkm to nie jest obecnie chodliwy towar bo mozna dosc szybko wtopic sporo $$$.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Utrate wartosci liczyc od tego co zaplaciles a nie od katalogu... Co do fatalenej opini o Insigni to chyba troche przesada. 10 letni diesel z przebiegiem prawie 200kkm to nie jest obecnie chodliwy towar bo mozna dosc szybko wtopic sporo $$$.. A co powiesz na to, ze wówczas 18letniego diesla z przebiegiem 390tys km sprzedałem za 16k pln w dwa dni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Marca 2021 Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 8 minutes ago, atlantic said: A co powiesz na to, ze wówczas 18letniego diesla z przebiegiem 390tys km sprzedałem za 16k pln w dwa dni? Moge powiedziec, ze na pewno nie byla do Insignia ani raczej zaden inny model, ktory jako nowy kosztowal podobne pieniadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 18 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2021 Tyle tylko, że wskazana cena była zapewne po dużym rabacie z uwagi na zakup starego rocznika, także utrata wartości katalogowa jeszcze większą. Na pewno na utratę wartości ma wpływ fatalna opinia o modelu.Tak rabacik był tłusty. Katalogowi to ona coś kolo 125 kosztowała wtedy ;-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 11 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał: Tyle tylko, że wskazana cena była zapewne po dużym rabacie z uwagi na zakup starego rocznika, także utrata wartości katalogowa jeszcze większą. Na pewno na utratę wartości ma wpływ fatalna opinia o modelu. co Wy macie z tą utratą, raczej normalna jak na takie auto. 70 tys zł w 10 lat, 7 tys rocznie, czyli 600zł miesięcznie kosztuje posiadanie całkiem wygodnego samochodu klasy D od nowości. Nie wiem czy to drogo. Może na bardziej prestiżowym modelu wyjdzie 100 zł taniej, za to koszty ubezpieczenia będą o połowę większe na przykład. Na moim przykładzie: Fiat Bravo, kupiony w 2008 roku za 60 tys, sprzedany w 2017 za 15 tys. 45 tys zł w 9 lat, 5 tys rocznie, 400zł z kawałkiem miesięcznie. Czyli zgadza się, samochód klasę niżej niż omawiany w wątku, koszt odpowiednio niższy. Wszystko w normie 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 1 hour ago, maro_t said: co Wy macie z tą utratą, raczej normalna jak na takie auto. 70 tys zł w 10 lat, 7 tys rocznie, czyli 600zł miesięcznie kosztuje posiadanie całkiem wygodnego samochodu klasy D od nowości. Nie wiem czy to drogo. Może na bardziej prestiżowym modelu wyjdzie 100 zł taniej, za to koszty ubezpieczenia będą o połowę większe na przykład. Na moim przykładzie: Fiat Bravo, kupiony w 2008 roku za 60 tys, sprzedany w 2017 za 15 tys. 45 tys zł w 9 lat, 5 tys rocznie, 400zł z kawałkiem miesięcznie. Czyli zgadza się, samochód klasę niżej niż omawiany w wątku, koszt odpowiednio niższy. Wszystko w normie W sumie faktycznie, jak rozblijesz na miesiace to wychodzi rozsadnie Calkowity koszt utrzymania z paliwem to pewnie okolice 1.5kPLN/msc. Ale juz np na tle modnych teraz SUVow to utrata wydaje sie byc spora... Tylko, ze 10 lat temu nikt nie mogl tego przewidziec 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 W dniu 16.03.2021 o 21:26, Fili_P napisał: 2xopony w sumie 5420 Ze złota te opony? Ja za komplet płacę niecałe 1200 - półka premium (Dunlop, Vredestein). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 2 minuty temu, Polarny napisał: Ze złota te opony? Ja za komplet płacę niecałe 1200 - półka premium (Dunlop, Vredestein). a nie wpadłeś na to że nie Insignia ma duże koła (przeważnie 18cali ) i taka opona nie kosztuje trzech stówek tylko sześć? nie każde auto ma popularne i tanie 205/55/16 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 1 minute ago, TomekD000 said: a nie wpadłeś na to że nie Insignia ma duże koła (przeważnie 18cali ) i taka opona nie kosztuje trzech stówek tylko sześć? nie każde auto ma popularne i tanie 205/55/16 Nawet jak kosztuje 300PLN, to 2 komplety lato zima, daja 16 opon... 16x300 to juz masz 4800PLN. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 10 minut temu, TomekD000 napisał: a nie wpadłeś na to że nie Insignia ma duże koła (przeważnie 18cali ) i taka opona nie kosztuje trzech stówek tylko sześć? nie każde auto ma popularne i tanie 205/55/16 Wpadłem na to. Teraz zastanów się, dlaczego jednak napisałem to, co napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 Teraz, Polarny napisał: Wpadłem na to. Teraz zastanów się, dlaczego jednak napisałem to, co napisałem. Zaryzykuję: - Insignia jest nie fajna bo ma drogie opony? - Superb to super auto bo do niego są tanie opony? 2 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 Teraz, TomekD000 napisał: Zaryzykuję: - Insignia jest nie fajna bo ma drogie opony? - Superb to super auto bo do niego są tanie opony? No dobra, zaryzykowałeś. A teraz spróbuj dla odmiany pomyśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 1 minutę temu, Polarny napisał: No dobra, zaryzykowałeś. A teraz spróbuj dla odmiany pomyśleć. Nie wciągniesz mnie w tą zabawę. Chcesz to pisz. Możesz przyjąć, że ja nie myślę. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 30 minut temu, TomekD000 napisał: Zaryzykuję: - Insignia jest nie fajna bo ma drogie opony? - Superb to super auto bo do niego są tanie opony? Pewnie chodzi mu o to że do Insigni też możesz dać mniejsze felgi i tańsze opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 6 minut temu, marcindzieg napisał: Pewnie chodzi mu o to że do Insigni też możesz dać mniejsze felgi i tańsze opony. No proszę - można? Można. Jakkolwiek i tak będą trochę droższe niż do superba, bo insignia (z tamtego rocznika) jest ciężka, więc indeks nośności robi swoje - no i nieco szersze są i wyższe. Ale jednak jakiś wybór jest - opony nieco powyżej 400 PLN (są i tańsze, np. Yokohama BluEarth). @TomekD000Grunt, że nie dałeś się "wciągnąć w zabawę". Tak trzymaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 2 minuty temu, Polarny napisał: No proszę - można? Można. Jakkolwiek i tak będą trochę droższe niż do superba, bo insignia (z tamtego rocznika) jest ciężka, więc indeks nośności robi swoje - no i nieco szersze są i wyższe. Ale jednak jakiś wybór jest - opony nieco powyżej 400 PLN (są i tańsze, np. Yokohama BluEarth). @TomekD000Grunt, że nie dałeś się "wciągnąć w zabawę". Tak trzymaj. Nie każdy ma ochotę na takie zabawy (a podejrzewam że nikt), pominąłeś: - zakup felg - pokraczność auta na za małej feldze - tarcza hamulcowa wejdzie? - homologowane rozmiary opon? Wg mnie rozwiązanie dla nastolatka w nastoletnim aucie gdzie brak kasy permanentny, nie dla kogoś kto kupuje nową insignie, ale co kto lubi. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 1 minutę temu, TomekD000 napisał: - tarcza hamulcowa wejdzie? - homologowane rozmiary opon? Z tym nie ma problemu. Insignia w najmocniejszej wersji jest homologowana na 17. Słabsze nawet na 16. Felgi wybiera się przy zakupie. Zresztą zmiana na mniejsze to akurat czysty zysk. Z tego co napisałeś jedyną istotną rzeczą jest wygląd. Choć to też kwestia gustu. Ale skoro chcesz to płać i płacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Z tym nie ma problemu. Insignia w najmocniejszej wersji jest homologowana na 17. Słabsze nawet na 16. Felgi wybiera się przy zakupie. Zresztą zmiana na mniejsze to akurat czysty zysk. Z tego co napisałeś jedyną istotną rzeczą jest wygląd. Choć to też kwestia gustu. Ale skoro chcesz to płać i płacz Felgi są przeważnie przypisane do konkretnej wersji silnikowo-wyposażeniowej, co najwyżej można dopłacić do jeszcze większej felgi, do mniejszej rzadko... o ile w ogóle. Nie ja płacze, tylko inny nad kasą jeszcze innego. Cała dyskusja bez sensu, bo po co kupować insignie jak można logana mcv z lpg i będzie jeszcze dużo dużo taniej a nie kilka stówek na oponach AK to ostatnio jakaś masakra. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 8 minut temu, TomekD000 napisał: Cała dyskusja bez sensu Też tak uważam natomiast napisałeś to odpowiadam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 1 godzinę temu, TomekD000 napisał: Nie każdy ma ochotę na takie zabawy (a podejrzewam że nikt), pominąłeś: - zakup felg - pokraczność auta na za małej feldze - tarcza hamulcowa wejdzie? - homologowane rozmiary opon? Wg mnie rozwiązanie dla nastolatka w nastoletnim aucie gdzie brak kasy permanentny, nie dla kogoś kto kupuje nową insignie, ale co kto lubi. Ja felg nie kupowałem - 16" już były. Pokraczność to pojęcie względne - dla mnie pokraczne są te na gumkach recepturkach. Tarcza hamulcowa wejdzie - 16" są dla insigni jak najbardziej. Konkretnie 215/60. Godzinę temu, TomekD000 napisał: Cała dyskusja bez sensu, bo po co kupować insignie jak można logana mcv z lpg Ale tu nie o insigni jest mowa, lecz o felgach, dzięki którym masz droższe opony + gorsze osiągi i wyższe spalanie gratis. Tyle, że na zakrętach będziesz ułamek sekundy szybszy, jeżeli pojedziesz na granicy przyczepności. Oczywiście - co kto lubi, tylko warto być świadomym ile hajsu wyrzucasz i co tak naprawdę w zamian dostajesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 44 minutes ago, Polarny said: Ale tu nie o insigni jest mowa, lecz o felgach, dzięki którym masz droższe opony + gorsze osiągi i wyższe spalanie gratis. Tyle, że na zakrętach będziesz ułamek sekundy szybszy, jeżeli pojedziesz na granicy przyczepności. przecie taka moda juz od lat panuje. takie sie podoba i takie kupuja, bo teraz kupuje sie oczami a nie mysleniem. pisalem kiedys ze w zwyklym pierdzidle topowinny byc kola 12stki. w duzym ciezkim 15stki max. same plusy, a jakby karoserie do tego zrobil to wizualnie tez bylby git a tak przy okazji, on chce byc ulamki sekund szybszy na zakrecie za jakas cene, a Ty chcesz byc ulamki sekund szybszy na swiatlach czy podczas wyprzedzania wybierajac turbobenzyna (drozsza w utrzymaniu) zamiast trwalego, gazowalnego i bezproblemowego wolnossaka To czym sie roznicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 5 minutes ago, gregoryj said: przecie taka moda juz od lat panuje. takie sie podoba i takie kupuja, bo teraz kupuje sie oczami a nie mysleniem. pisalem kiedys ze w zwyklym pierdzidle topowinny byc kola 12stki. w duzym ciezkim 15stki max. same plusy, a jakby karoserie do tego zrobil to wizualnie tez bylby git a tak przy okazji, on chce byc ulamki sekund szybszy na zakrecie za jakas cene, a Ty chcesz byc ulamki sekund szybszy na swiatlach czy podczas wyprzedzania wybierajac turbobenzyna (drozsza w utrzymaniu) zamiast trwalego, gazowalnego i bezproblemowego wolnossaka To czym sie roznicie? Zabawne jest to, ze to nie autor ma problem z oponami i ich cena tylko Ty i Polarny Moze zajmijcie sie wydawaniem wlasnych pieniedzy albo wezcie do roboty, zeby nie miec takich dylematow 6 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 6 minut temu, gregoryj napisał: przecie taka moda juz od lat panuje. takie sie podoba i takie kupuja, bo teraz kupuje sie oczami a nie mysleniem. pisalem kiedys ze w zwyklym pierdzidle topowinny byc kola 12stki. w duzym ciezkim 15stki max. same plusy, a jakby karoserie do tego zrobil to wizualnie tez bylby git Prawda - mniejsze felgi mają same zalety oprócz trzymania się w zakrętach. 6 minut temu, gregoryj napisał: a tak przy okazji, on chce byc ulamki sekund szybszy na zakrecie za jakas cene, a Ty chcesz byc ulamki sekund szybszy na swiatlach czy podczas wyprzedzania wybierajac turbobenzyna (drozsza w utrzymaniu) zamiast trwalego, gazowalnego i bezproblemowego wolnossaka Póki co turbobenzyna nie jest droższa od wolnossaka, czyli tak samo bezproblemowa. Gazu i tak bym nie zakładał - za mało jeżdżę. A przy użytecznych obrotach (czyli nie bardzo niskich i nie bardzo wysokich) jest dużo dynamiczniejsza. Poza tym większe felgi to gorszy komfort, osiągi i spalanie - a turbobenzyna jakie ma wady w porównaniu do wolnossaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 (edytowane) 4 minuty temu, Maciej__ napisał: Zabawne jest to, ze to nie autor ma problem z oponami i ich cena tylko Ty i Polarny Jaki niby problem? Edytowane 19 Marca 2021 przez Polarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 4 minutes ago, Polarny said: Jaki niby problem? Wydajesz sie byc mocno zdziwiony, ze 2 komplety opon (lato + zima), czyli 16sztuk moze kosztowac 5,5kPLN.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 11 minutes ago, Maciej__ said: Zabawne jest to, ze to nie autor ma problem z oponami i ich cena tylko Ty i Polarny Moze zajmijcie sie wydawaniem wlasnych pieniedzy albo wezcie do roboty, zeby nie miec takich dylematow a co mi do tego ile wydal. Ja pisze do Polarnego ze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenie. Jednemu lataja ulamki sekund, innemu lataja tysiace niepotrzebnych zlotowek w portfelu 10 minutes ago, Polarny said: Póki co turbobenzyna nie jest droższa od wolnossaka, czyli tak samo bezproblemowa. Gazu i tak bym nie zakładał - za mało jeżdżę. widzisz, punkt widzenia zalezy od siedzenia. z mojej perspektywy zwykly wolnossak w uzytkowaniu jest duzo tanszy (mowie z perspektywy auta nastoletniego, jakich wiekszosc w polsce i 3-6 wlasiciela) a rownie albo minimalnie slabszy w perspektywie dynamiki (pod warunkiem ze wiesz jak nim jezdzic) Roznica ulamkow sekundy ani 1 decybela nie stanowi dla mniej zadnej wartosci, tak jak dla Ciebie ulamki sekund na zakretach na oponach 18 cali Wolnossak to prostota konstrukcji, z tym sie wiaze niskie koszty eksploatacji silnika, wytrzymalosc, gazowalnosc. To ma znaczenie w furze za 20-30 tysi jaka jezdzi wiekszosc polakow, gdy chce sie jezdzic a nie dokladac 9 minutes ago, Maciej__ said: Wydajesz sie byc mocno zdziwiony, ze 2 komplety opon (lato + zima), czyli 16sztuk moze kosztowac 5,5kPLN.. 15stki kupilem ostatnio (do 26letniego sztrucla) za niecale 400 pln za sztuke (prawie najdrozsze uniwersalne z indeksem 99V, wys niestandardowa 65). Za 16 opon wyszloby razem jakies 6 tysi. Mi sie wydaje, ze autor cos przyoszczedzil i tanie opony kupil Ale w Polsce to standard, wyda ostatki z portfela na fure a potem oszczedza na oponach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 32 minuty temu, Polarny napisał: Jaki niby problem? 12 minut temu, gregoryj napisał: a co mi do tego ile wydal. Ja pisze do Polarnego ze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenie. Uprasza się o zabranie zabawek i opuszczenie piaskownicy. Wyraźnie macie problem z czytaniem, o czym jest ten temat. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 10 minut temu, gregoryj napisał: widzisz, punkt widzenia zalezy od siedzenia. z mojej perspektywy zwykly wolnossak w uzytkowaniu jest duzo tanszy (mowie z perspektywy auta nastoletniego, jakich wiekszosc w polsce i 3-6 wlasiciela) a rownie albo minimalnie slabszy w perspektywie dynamiki (pod warunkiem ze wiesz jak nim jezdzic) Roznica ulamkow sekundy ani 1 decybela nie stanowi dla mniej zadnej wartosci, tak jak dla Ciebie ulamki sekund na zakretach na oponach 18 cali Ale kiedy dojdzie do Twojej swiadomosci ze kupujac nowe auto malo kto rozmysla wtedy-"Na pewno dobrze zrobilem? Przeciez 6 wlasciciel byc moze przy 350kkm bedzie musial wymienic turbo...Nie moge mu tego zrobic." 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 20 minut temu, gregoryj napisał: widzisz, punkt widzenia zalezy od siedzenia. z mojej perspektywy zwykly wolnossak w uzytkowaniu jest duzo tanszy (mowie z perspektywy auta nastoletniego, jakich wiekszosc w polsce i 3-6 wlasiciela) Ale robię zakup z mojego punktu widzenia. Jak bym kupował coś starszego, to pewnie prostota technologii miałaby priorytet. 21 minut temu, gregoryj napisał: Roznica ulamkow sekundy ani 1 decybela nie stanowi dla mniej zadnej wartosci, tak jak dla Ciebie ulamki sekund na zakretach na oponach 18 cali Chyba dawno z turbiną nie jechałeś, skoro nie widzisz różnicy. I naprawdę myślisz, że delikwent ma 18" i je wykorzystuje na granicy przyczepności, dzięki czemu te ułamki sekund zyskuje? Bo jakoś niewielu takich na ulicach widać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 8 minutes ago, wlad said: Ale kiedy dojdzie do Twojej swiadomosci ze kupujac nowe auto malo kto rozmysla wtedy-"Na pewno dobrze zrobilem? Przeciez 6 wlasciciel byc moze przy 350kkm bedzie musial wymienic turbo...Nie moge mu tego zrobic." oczywiscie. jakbym kupowal nowe to mialbym to gdzies ..... a dyskusja ze opony drogie jak ktos kupuje auto za 100 tysi ..... ja kupilem drozsze opony do 26letniego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 1 minute ago, Polarny said: Ale robię zakup z mojego punktu widzenia. Jak bym kupował coś starszego, to pewnie prostota technologii miałaby priorytet. Chyba dawno z turbiną nie jechałeś, skoro nie widzisz różnicy. I naprawdę myślisz, że delikwent ma 18" i je wykorzystuje na granicy przyczepności, dzięki czemu te ułamki sekund zyskuje? Bo jakoś niewielu takich na ulicach widać ... twoj punkt widzenia nie jest taki jak moj ani autora watku Turbo jezdze na codzien, w teorii taki jak twoj superb. 250 niutkow, 150 kunia i 1650 kg wagi. jezdzi tak sobie. zwyklym wolnossakiem 2.0 w 1,4t aucie i mocy 136 kunia czy civem 1,5 o mocy 95 kuca i wadze 1000 kg jezdzi mi sie lepiej niz tym turbo. wiec kompletnie nie rozumie twojego podniecenia przyspieszeniem zwyklej turbobenzyny. jest podobne do tych wolnossakow jesli jezdzimy z obrotami o 1000 wiecej niz w turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 19 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 Ze złota te opony? Ja za komplet płacę niecałe 1200 - półka premium (Dunlop, Vredestein).Dziwne pytanie...Sprawdź sobie w sensownych indeksach, świeże gumy:Vredestein Ultrac Vorti 245/45/R18- swoją drogą genialnie oponkiContinental Wintercontact TS850XL 225/55/R17 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 19 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 Mi sie wydaje, ze autor cos przyoszczedzil i tanie opony kupil Ale w Polsce to standard, wyda ostatki z portfela na fure a potem oszczedza na oponach Chłopaki zdecydujcie sie... ;-))))) 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 2 godziny temu, gregoryj napisał: twoj punkt widzenia nie jest taki jak moj ani autora watku Autor wątku kupił nowy samochód z turbiną, więc jest to taki punkt widzenia jak mój - przynajmniej w tym zakresie. 2 godziny temu, gregoryj napisał: Turbo jezdze na codzien, w teorii taki jak twoj superb. 250 niutkow, 150 kunia i 1650 kg wagi. jezdzi tak sobie. zwyklym wolnossakiem 2.0 w 1,4t aucie i mocy 136 kunia czy civem 1,5 o mocy 95 kuca i wadze 1000 kg jezdzi mi sie lepiej niz tym turbo. wiec kompletnie nie rozumie twojego podniecenia przyspieszeniem zwyklej turbobenzyny Dorzuć do civica 650 kg, to zrozumiesz. Zresztą - może piłujesz cały czas i przez to nie widzisz różnicy. 28 minut temu, Fili_P napisał: Dziwne pytanie... Sprawdź sobie w sensownych indeksach, świeże gumy Nie jesteś na bieżąco - nie o to chodziło. Zresztą ten, któremu próbowałem wytłumaczyć, o co chodzi, najwyraźniej okazał się na to tłumaczenie odporny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 8 godzin temu, TomekD000 napisał: a nie wpadłeś na to że nie Insignia ma duże koła (przeważnie 18cali ) i taka opona nie kosztuje trzech stówek tylko sześć? nie każde auto ma popularne i tanie 205/55/16 ale insygnia wychodziła fabrycznie z oponami 215/60 /16. wiec na zime mozna zamontowac taki rozmiar ww.oponeo.pl/dane-opony/falken-ziex-ze310-ecorun-215-60-r16-99-h-xl#332990724_reviews Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A. 215/60 R16 Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/dane-opony/falken-ziex-ze310-ecorun-215-60-r16-99-h-xl#332990724_reviews Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 Just now, deszczowyRoman said: ale insygnia wychodziła fabrycznie z oponami 215/60 /16. wiec na zime mozna zamontowac taki rozmiar Tak, zwlaszcza jak sie ma felgi 17 lub 18 cali 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 Teraz, Maciej__ napisał: Tak, zwlaszcza jak sie ma felgi 17 lub 18 cali to inwestujesz w 2 komplet felg stalowych, stalowe 16 + zimowki wyjada taniej niz zimowe 18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 3 minuty temu, Maciej__ napisał: Tak, zwlaszcza jak sie ma felgi 17 lub 18 cali bo to się robi tak, kupujesz Panie auto na 19, opychasz całe koła, albo lepiej osobno opony i felgi (wtedy więcej kasy zgarniesz za to) bierzesz na stali 16 (ci bardziej zaradni w idą w chińczyka) i jesteś królem zaradności i sprytu wg kilku takich na AK, i najważniejsze, możesz śmiało pisać że Ty masz opony za 1200, nie przepłacasz za nie!!! i jakie przyspieszenie i spalanie na takich 215 vs 245 to już tylko ci posiadający tytuł mgr z naprawy i eksploatacji pojazdów mechanicznych wiedzą. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 19 Marca 2021 Udostępnij Napisano 19 Marca 2021 10 minut temu, TomekD000 napisał: bo to się robi tak, kupujesz Panie auto na 19, opychasz całe koła, albo lepiej osobno opony i felgi (wtedy więcej kasy zgarniesz za to) bierzesz na stali 16 (ci bardziej zaradni w idą w chińczyka) i jesteś królem zaradności i sprytu wg kilku takich na AK, i najważniejsze, możesz śmiało pisać że Ty masz opony za 1200, nie przepłacasz za nie!!! i jakie przyspieszenie i spalanie na takich 215 vs 245 to już tylko ci posiadający tytuł mgr z naprawy i eksploatacji pojazdów mechanicznych wiedzą. Jakiś czas temu w katalogach Peugeota były podane przyspieszenia i spalania dla różnych rozmiarów felg/opon. I nie były to wcale kosmetyczne różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.