Skocz do zawartości

BMW idzie ostro - iX


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

B97E96DD-41E3-4050-A17C-27F731BDF2A9.jpeg.3770dc033755625d6f2c5f26938ec50e.jpeg85D1BC07-8A80-416C-9E2B-680E5893FA7E.jpeg.d0f04b7fcc5c59b52cb0f5dcd1e599be.jpeg

 

https://www.motortrend.com/news/2022-bmw-ix-price/?utm_campaign=later-linkinbio-motortrend&utm_content=later-15441388&utm_medium=social&utm_source=instagram

 

Jak zwykle. Prawie 500 km zasięgu, szybkie ładowanie, bajeranckie osiągi i zwariowana cena (od $88K ale oczywiście lista opcji olbrzymia). Ma być „model X killer” ale przy znacząco mniejszym zasięgu to może być trudne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

B97E96DD-41E3-4050-A17C-27F731BDF2A9.jpeg.3770dc033755625d6f2c5f26938ec50e.jpeg85D1BC07-8A80-416C-9E2B-680E5893FA7E.jpeg.d0f04b7fcc5c59b52cb0f5dcd1e599be.jpeg

 

https://www.motortrend.com/news/2022-bmw-ix-price/?utm_campaign=later-linkinbio-motortrend&utm_content=later-15441388&utm_medium=social&utm_source=instagram

 

Jak zwykle. Prawie 500 km zasięgu, szybkie ładowanie, bajeranckie osiągi i zwariowana cena (od $88K ale oczywiście lista opcji olbrzymia). Ma być „model X killer” ale przy znacząco mniejszym zasięgu to może być trudne. 

 

Wszystko fajnie, tylko ceny umiarkowane ;)

Ale oni chcą się bić z modelami S i X w Tesli, a to już podobna półka. 

 

BMW i3 zrobiło jak należy, a to było już wieki temu, także te ich wózki powinny być na wysokim poziomie, zobaczymy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się strategia BMW. Gdyby zasięg był lepszy to bym kupił. Podobnie jak nowe Audi e-tron czy Taycana. Ale wszystkie te samochody pomimo wielkiego akumulatora mają znacząco niższy zasięg niz Tesla. 
 

Drugi powód ro ładowarki. Jest ich sporo ale ich niezawodność jest podobno kiepska - potrafią nie działać, nie chcieć ładować samochodu albo wynegocjować jakąś śmiesznie niską prędkość ładowania. Chodzi o Electrify America czyli ładowarki które VW buduje w USA za karę. 

Edytowane przez Florydziak_Florydziak_Flor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minutes ago, Florydziak_Florydziak_Flor said:

Podoba mi się strategia BMW. Gdyby zasięg był lepszy to bym kupił. Podobnie jak nowe Audi e-tron czy Taycana. Ale wszystkie te samochody pomimo wielkiego akumulatora mają znacząco niższy zasięg niz Tesla. 
 

Drugi powód ro ładowarki. Jest ich sporo ale ich niezawodność jest podobno kiepska - potrafią nie działać, nie chcieć ładować samochodu albo wynegocjować jakąś śmiesznie niską prędkość ładowania. Chodzi o Electrify America czyli ładowarki które VW buduje w USA za karę. 

 

Jeśli chodzi o ładowanie to Tesla nie ma żadnej konkurencji. Imponująca sieć stacji ładowań z kilkoma czy kilkunastoma stanowiskami, duża szybkość ładowania, prostota ładowania (plug & suck), niezawodność, obliczanie trasy uwzględniając superchargery... Wszystko to minimalizuje stres użytkownika do zera. 

W cywilizowanej części świata Teslom wystarcza realny zasięg 300km aby sprawnie się przemieszczać.  

A w US przy cenach Tesli, pozostałe EV nie mają szans na poważny kawałek rynku. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, HelixSv said:

 

Jeśli chodzi o ładowanie to Tesla nie ma żadnej konkurencji. Imponująca sieć stacji ładowań z kilkoma czy kilkunastoma stanowiskami, duża szybkość ładowania, prostota ładowania (plug & suck), niezawodność, obliczanie trasy uwzględniając superchargery... Wszystko to minimalizuje stres użytkownika do zera. 

W cywilizowanej części świata Teslom wystarcza realny zasięg 300km aby sprawnie się przemieszczać.  

A w US przy cenach Tesli, pozostałe EV nie mają szans na poważny kawałek rynku. 


No niby wszelkie te nowe Porsche, Audi, BMW maja 800v architekturę co pozwala na ładowania 200 kWh+ czyli zdecydowanie prędzej niż Tesla. Wszystkie ładowarki Electrify America są dostosowane do 800V. Problemem jest to ze często nie działają i ryzyko utknięcia gdzieś bez prądu jest znacznie wyższe. Była słynna afera bo wszystkie były na weekend wyłączone - instalowali nowe oprogramowanie. Dodatkowo mniejszy zasięg powoduje ze trzeba częściej ładować. Za to lokalizacje tych ładowarek są w lepszych miejscach niż Superchargery bo VW ma kasę do wydania i nie oszczędza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:


No niby wszelkie te nowe Porsche, Audi, BMW maja 800v architekturę co pozwala na ładowania 200 kWh+ czyli zdecydowanie prędzej niż Tesla. Wszystkie ładowarki Electrify America są dostosowane do 800V. Problemem jest to ze często nie działają i ryzyko utknięcia gdzieś bez prądu jest znacznie wyższe. Była słynna afera bo wszystkie były na weekend wyłączone - instalowali nowe oprogramowanie. Dodatkowo mniejszy zasięg powoduje ze trzeba częściej ładować. Za to lokalizacje tych ładowarek są w lepszych miejscach niż Superchargery bo VW ma kasę do wydania i nie oszczędza. 

 

Wiem że będę się powtarzał, dogonienie Tesli to niestety do nadrobienia kilka lat, zakładając że sama Tesla będzie stała w tym czasie w miejscu. Tymczasem nie stoi, co widać w choćby w ostatnim upgrade modeli, który przyniósł Plaidy chociażby.

 

Aha, i jeszcze jako użytkownik EV, nie ma nic bardziej wkurzającego od planu trasy w którym któraś ze stacji jest zepsuta, zajęta, bądź z dupy po prostu wyłączona. Tesla na ekranie samochodu planuje trasę widząc online obłożenie superchargerów, to jest przepaść jeśli chodzi o komfort użytkowania, gdzie ja w VAG muszę to opędzić 10 aplikacjami, a i tak regularnie zdarzają się przykre niespodzianki (i to nie w trasach na Sycylię tylko takiej chociażby prozie życia jak KTW-KRK-KTW)

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Wszystko fajnie, tylko ceny umiarkowane ;)

Ale oni chcą się bić z modelami S i X w Tesli, a to już podobna półka. 

 

BMW i3 zrobiło jak należy, a to było już wieki temu, także te ich wózki powinny być na wysokim poziomie, zobaczymy :) 

No i Tesla jakoś wygląda przy tej pokrace ;).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, format napisał:

 

Wiem że będę się powtarzał, dogonienie Tesli to niestety do nadrobienia kilka lat, zakładając że sama Tesla będzie stała w tym czasie w miejscu. Tymczasem nie stoi, co widać w choćby w ostatnim upgrade modeli, który przyniósł Plaidy chociażby.

 

Aha, i jeszcze jako użytkownik EV, nie ma nic bardziej wkurzającego od planu trasy w którym któraś ze stacji jest zepsuta, zajęta, bądź z dupy po prostu wyłączona. Tesla na ekranie samochodu planuje trasę widząc online obłożenie superchargerów, to jest przepaść jeśli chodzi o komfort użytkowania, gdzie ja w VAG muszę to opędzić 10 aplikacjami, a i tak regularnie zdarzają się przykre niespodzianki (i to nie w trasach na Sycylię tylko takiej chociażby prozie życia jak KTW-KRK-KTW)

Amen :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.