Skocz do zawartości

Stan filtra paliwa


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, swienty napisał:

Wyjąłem filtr paliwa z auta.

Jaki przebieg obstawiacie?

 

Pompki pld + wtryskiwacze.

Jest opcja żeby przez pompkę poszedl olej w układ?

Auto nie chce odpalać, brak mocy, nie kopci.

 

20210320_134753.jpg.775c926276f6423c0173d8e2a35de982.jpg

 

20210320_135156.jpg.cbb3649f079e22a0b088fbafaa027894.jpg

 

Po 30 000 zawsze taki miałem 🤣

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, goofer007 napisał:

Pompa paliwa/vacum (tzw. tandem)?  Oringi na pompowtryskiwaczach?

 

EDIT//  Doczytałem PLD, to pewnie Atego z opisu, ale być może trop to jakiś jest...

 

Atego, wczoraj założyłem nową pompę paliwa bo stara była zużyta - możliwe że to jej wina, napęd pracuje w oleju.

Tak ona wygląda

152231_1.png

 

Druga opcja jest taka, że któraś pompa pld zaciąga olej, w poniedziałek będziemy szukać.

Trzeciej możliwości dostawania się oleju do paliwa nie widzę. :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, sherif napisał:

BTW. Spotkał się ktoś z wydajnością/przepustowością filtrów paliwa takich uniwersalnych ?

Zastanawiam się nad dołożeniem, ale nie chce zdławić silnika.

Co znaczy ''uniwersalnych''?

Tak w ogóle to co to za silnik, bo mozna by poszukać filtr z jakiegoś auta o podobnej mocy i problem z głowy:)

 

 

2 godziny temu, swienty napisał:

 

Niemożliwe imo żeby filtr w sprawnym układzie tak wyglądał po 5kkm.

W sprawnym to oleju silnikowego nie powinno być wcale:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, swienty napisał:

 

Kiepskie paliwo i może po 50kkm jest szansa na coś takiego ;) 

Wątpię, bo skąd ten olej w takim CR np i wtryskiwaczami na wierzchu?

Kiepskie paliwo to chyba musiało by być z domieszką oleju silnikowego i to przepalonego i też w ilościach nieśladowych:)

 

Skoro dodatkowo nie chce zapalać to awaria jakaś być musi a ten olej w układzie to raczej jej skutek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Vadero napisał:

Co tak na ślepo szukasz? A błędy jakieś ma? Korekty wtrysków?

 

Wcale nie na ślepo. Ewidentnie pociągnął olej do paliwa, a możliwość jest jedynie przez pompki pld lub pompę paliwa. Powoli się doktoryzuję i widzę że wystarczy że poszły oringi na pompkach i będzie ciągnął olej. Na początek trzeba zrobić z tym porządek a dopiero szukać dalej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, volf6 napisał:

Co znaczy ''uniwersalnych''?

Tak w ogóle to co to za silnik, bo mozna by poszukać filtr z jakiegoś auta o podobnej mocy i problem z głowy

Tego typu:

image.png.506463c061fc846c5b4ac11f735ca4af.png

 

Silnik 289 V8 200KM, fabrycznie ma filtr w gaźniku, ale pompa nie jest niczym zabezpieczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test sprężania:
Cylinder 1: 95%
Cylinder 1: 100%
Cylinder 1: 99%
Cylinder 1: 95%

 

Równoważenie cylindrów - temperatura płynu 10 stopni:
Cylinder 1: 0,06%
Cylinder 1: 0,25%
Cylinder 1: -0,35%
Cylinder 1: 0,02%

 

Równoważenie cylindrów - temperatura płynu 44 stopnie:
Cylinder 1: -0,18%
Cylinder 1: 0,40%
Cylinder 1: -0,28%
Cylinder 1: 0,06%

 

Czas wtrysku: 
Cylinder 1: 876usek
Cylinder 1: 906usek
Cylinder 1: 895usek
Cylinder 1: 917usek

 

Po przejechaniu 1km zgasł. Do tego momentu normalnie przyspieszał, nie reagował na pedał gazu, zaczął zwalniać i zgasł. Zapalił dopiero na plaka i to wcale nie od razu. 
Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najsensowniej to podpiąć go pod zewnętrzne zasilanie paliwa by wykluczyć przewody i smok w zbiorniku ale do tego trzeba mieć zrobione przewody paliwowe, które można by podpiąć pod podstawę.

Sprawdź jeszcze sitka na przewodach paliwowych przy podstawie paliwa czy nic się nie dostało.

Te równoważenie cylindrów to jest  korekta wtryskiwacza tylko pod inną nazwą?.

Czasy wtrysku są ok więc pompy są dobre.

Wszędzie piszesz w równoważeniu "cylinder 1" to błąd? Chodzi chyba o cylindry od 1 do 4 jeśli tak to 2 i 3 do roboty.

Jeśli zgasł po kilometrze to ewidentnie brak paliwa, zapowietrza się układ.

Edytowane przez Marcin5
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno, pod małym filtrem paliwa jest kulka, która nie pozwala spłynąć paliwu z podstawy, sprawdź czy nie ma tam syfu, który uniósł kulkę i paliwo spływa z podstawy. 

Edytowane przez Marcin5
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Marcin5 napisał:

Najsensowniej to podpiąć go pod zewnętrzne zasilanie paliwa by wykluczyć przewody i smok w zbiorniku ale do tego trzeba mieć zrobione przewody paliwowe, które można by podpiąć pod podstawę.

 

Jutro planujemy włożyć całego smoka do czystej banieczki z paliwem, zobaczymy czy zmieni kolor bo dziwi mnie czarny filtr paliwa bo niewielkim przebiegu. Założyłem nowy na którym przejechane jest obecnie 6km.

 

41 minut temu, Marcin5 napisał:

Te równoważenie cylindrów to jest  korekta wtryskiwacza tylko pod inną nazwą?.

 

Tak mi się wydaje, nie mam innej opcji w kompie. :( 

 

42 minuty temu, Marcin5 napisał:

Wszędzie piszesz w równoważeniu "cylinder 1" to błąd? Chodzi chyba o cylindry od 1 do 4 jeśli tak to 2 i 3 do roboty.

 

Totalne złomy, czy powinny jeszcze chodzić? Auto w krótkim czasie zostanie wycofane z użytkowania i będzie używane jako zapasowe i zrobi w miesiącu z 500-1000km, trochę szkoda inwestować jeśli nie jest to konieczne.

 

43 minuty temu, Marcin5 napisał:

Jeśli zgasł po kilometrze to ewidentnie brak paliwa, zapowietrza się układ.

 

No właśnie też mi się to nie podoba, w piątek jak jeździliśmy to objaw był taki jakby chciał jechać ale coś blokowało dopływ paliwa. :hmm: Świadczy o tym też to że nie chce odpalić, a jak załapie na plaka to nie od razu na wszystkie garnki - ewidentnie zapowietrzony. Wygląda to tak że jedzie dobrze dopóki ma paliwo w dużym filtrze paliwa.

 

42 minuty temu, Marcin5 napisał:

Jeszcze jedno, pod małym filtrem paliwa jest kulka, która nie pozwala spłynąć paliwu z podstawy, sprawdź czy nie ma tam syfu, który uniósł kulkę i paliwo spływa z podstawy. 

 

Sprawdzę, ale nie kojarzę żadnej kulki :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski raczej już kiepskie, wszystko powyżej 0.0..% to już kiepsko a 0.40% to już padaka.

Moja rada to skup się na zasilaniu paliwa, szczelność instalacji itp. Idealnie byłoby kupić na szrocie przewody idące od podstawy filtra lub w serwisie końcówki przewodów + przewód i dać mu zasilanie na "krótko" i wyeliminować przewody, zbiornik, smok.

Daj sobie spokój z tym olejem w paliwie, pewnie przedostaje się przez pompy bo w sumie to nie ma innej możliwości, chyba że przez powrót ale to by musiał być problem w głowicy.

Filtr zawsze będzie czarny a jak auto ma być rezerwowe to szkoda kasy na szukanie, masz tak prosty silnik i układ paliwowy, że pojedzie na wszystkim.

Jak ogarniesz zasilanie i wykluczysz nieszczelność i będzie żył to nie rób nic więcej.

Silnik ewidentnie się zapowietrza przez brak paliwa.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Marcin5 napisał:

Silnik ewidentnie się zapowietrza przez brak paliwa.

 

Jutro dam znać co wymodziliśmy :oki: naprawiasz na co dzień ciężarowe?

OM904 to właśnie prosta i pancerna jednostka, no ale czasem coś padnie... 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, swienty napisał:

 

Jutro dam znać co wymodziliśmy :oki: naprawiasz na co dzień ciężarowe?

OM904 to właśnie prosta i pancerna jednostka, no ale czasem coś padnie... 😉 

Duże gwiazdy 😎 od paru lat.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swienty napisał:

 

Jutro sprawdzimy przelewy i zobaczymy jak to wyjdzie :oki: 

Daj sobie spokój na razie, załatw dwie końcówki i dwa kawałki przewód paliwowych i podłącz go na krótko z podstawy. 

Najtańsza opcja i najszybsza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Marcin5 napisał:

Duże gwiazdy 😎 od paru lat.

 

Dziękuję dobranoc, nie mam więcej pytań ;] wszystko jasne ;] 

 

2 minuty temu, Marcin5 napisał:

Daj sobie spokój na razie, załatw dwie końcówki i dwa kawałki przewód paliwowych i podłącz go na krótko z podstawy. 

Najtańsza opcja i najszybsza.

 

 

 :oki::oki::oki: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Marcin5 napisał:

Daj sobie spokój na razie, załatw dwie końcówki i dwa kawałki przewód paliwowych i podłącz go na krótko z podstawy. 

Najtańsza opcja i najszybsza.

 

 

Już właśnie miałem tak robić i... Po wykręceniu przewodu zasilania, w metalowej końcówce znalazł się jakiś plastik który prawie całkowicie blokował przepływ paliwa. Po usunięciu tego auto odpala od strzału, jest moc (oczywiście jak na 1218) ;]

 :oki:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, swienty napisał:

 

Już właśnie miałem tak robić i... Po wykręceniu przewodu zasilania, w metalowej końcówce znalazł się jakiś plastik który prawie całkowicie blokował przepływ paliwa. Po usunięciu tego auto odpala od strzału, jest moc (oczywiście jak na 1218) ;]

 :oki:

I super, to jest prosty układ ale czasami potrafi narobić problemów.

Syf na końcówkach przewodów trafia się często i potrafi narobić problemów.

Jak jest dobrze to daj mu spokój i niech żyje sobie dalej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Marcin5 napisał:

I super, to jest prosty układ ale czasami potrafi narobić problemów.

Syf na końcówkach przewodów trafia się często i potrafi narobić problemów.

Jak jest dobrze to daj mu spokój i niech żyje sobie dalej.

 

No właśnie to nie syf z baku, tylko część elementu który wygląda jak jakiś zaworek zwrotny - okrągła, płaska zaślepka średnicy przewodu, lekko objechana z jednej strony. Jak zaciągnął mocniej paliwo to klapka blokowała przepływ. Dziwna sprawa bo w baku jest sitko, no ale są na świecie rzeczy które się fizjologom nie śniły... ;];];] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, swienty napisał:

 

No właśnie to nie syf z baku, tylko część elementu który wygląda jak jakiś zaworek zwrotny - okrągła, płaska zaślepka średnicy przewodu, lekko objechana z jednej strony. Jak zaciągnął mocniej paliwo to klapka blokowała przepływ. Dziwna sprawa bo w baku jest sitko, no ale są na świecie rzeczy które się fizjologom nie śniły... ;];];] 

 

 a nie dolał ktoś czegoś co rozpuściło przewody, plastiki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swienty napisał:

 

No właśnie to nie syf z baku, tylko część elementu który wygląda jak jakiś zaworek zwrotny - okrągła, płaska zaślepka średnicy przewodu, lekko objechana z jednej strony. Jak zaciągnął mocniej paliwo to klapka blokowała przepływ. Dziwna sprawa bo w baku jest sitko, no ale są na świecie rzeczy które się fizjologom nie śniły... ;];];] 

Z tego co pamiętam w krućcu wkręconym w podstawę powinny być sitka,być może to pozostałość po nich.

Dawno nie grzebałem w Atego i mogę się mylić. Napewno w krućcach są zaworki, które się otwierają jak skręcasz przewód paliwowy i zamykają się jak przewód odkręcasz by paliwo nie zleciało z podstawy.

Edytowane przez Marcin5
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2021 o 16:44, swienty napisał:

Test sprężania:
Cylinder 1: 95%
Cylinder 1: 100%
Cylinder 1: 99%
Cylinder 1: 95%

 

Równoważenie cylindrów - temperatura płynu 10 stopni:
Cylinder 1: 0,06%
Cylinder 1: 0,25%
Cylinder 1: -0,35%
Cylinder 1: 0,02%

 

Równoważenie cylindrów - temperatura płynu 44 stopnie:
Cylinder 1: -0,18%
Cylinder 1: 0,40%
Cylinder 1: -0,28%
Cylinder 1: 0,06%

 

Czas wtrysku: 
Cylinder 1: 876usek
Cylinder 1: 906usek
Cylinder 1: 895usek
Cylinder 1: 917usek

 

Po przejechaniu 1km zgasł. Do tego momentu normalnie przyspieszał, nie reagował na pedał gazu, zaczął zwalniać i zgasł. Zapalił dopiero na plaka i to wcale nie od razu. 
Jakieś pomysły?

czy mogę zadać głupie pytanie? jak są możliwe różne wartości dla tego samego cylindra?
I z czego wynika...
I dlaczego nic nie wiemy o innych cylindrach poza pierwszym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, pawel_78 napisał:

czy mogę zadać głupie pytanie? jak są możliwe różne wartości dla tego samego cylindra?
I z czego wynika...
I dlaczego nic nie wiemy o innych cylindrach poza pierwszym...

 Jest to poprostu pomyłka autora wątku, to jest wykaz oz 1 do 4 cylindra. Tak mi się wydaje i tak pewnie jest.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Marcin5 napisał:

 Jest to poprostu pomyłka autora wątku, to jest wykaz oz 1 do 4 cylindra. Tak mi się wydaje i tak pewnie jest.

 

Oczywiście tak jest :oki: 

Autko śmiga jak gdyby nigdy nic, dzisiaj jeździliśmy na 2 i żadnego problemu :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, swienty napisał:

 

Oczywiście tak jest :oki: 

Autko śmiga jak gdyby nigdy nic, dzisiaj jeździliśmy na 2 i żadnego problemu :) 

I super, taka pierdoła a potrafi krwi napsuć😂.

Ale zawsze to jakieś doświadczenie na przyszłość.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2021 o 18:56, Marcin5 napisał:

Wtryski raczej już kiepskie, wszystko powyżej 0.0..% to już kiepsko a 0.40% to już padaka.

 

A taki przypadek - do temperatury 70 stopni korekty w miarę ok. Natomiast po przekroczeniu temperatury 70 stopni ucieka na + korekta na 4 cylindrze w trakcie spokojnej jazdy na 4 biegu dochodząc do wartości +3mm3/w. Na jałowym korekty oscylują +/-1,2mm3/w. Co jest nie tak? Wtryskiwacz? Cylinder? Silnik 1.9 mJTD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bochumil napisał:

 

A taki przypadek - do temperatury 70 stopni korekty w miarę ok. Natomiast po przekroczeniu temperatury 70 stopni ucieka na + korekta na 4 cylindrze w trakcie spokojnej jazdy na 4 biegu dochodząc do wartości +3mm3/w. Na jałowym korekty oscylują +/-1,2mm3/w. Co jest nie tak? Wtryskiwacz? Cylinder? Silnik 1.9 mJTD.

Nie pomogę a nie chcę Cię naprowadzić na zły trop. Trzeba popytać u ludzi ogarniających 1.9mjtd by nie wydawać kasy niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bochumil napisał:

 

A taki przypadek - do temperatury 70 stopni korekty w miarę ok. Natomiast po przekroczeniu temperatury 70 stopni ucieka na + korekta na 4 cylindrze w trakcie spokojnej jazdy na 4 biegu dochodząc do wartości +3mm3/w. Na jałowym korekty oscylują +/-1,2mm3/w. Co jest nie tak? Wtryskiwacz? Cylinder? Silnik 1.9 mJTD.

 

8v czy 16v? W 8v luz zaworowy bym sprawdził na początek, w 16v jest hydraulika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, steyr napisał:

 

8v czy 16v? W 8v luz zaworowy bym sprawdził na początek, w 16v jest hydraulika.

 

8V. Jak pojechałem do warsztatu, który robi przy włoszczyźnie to usłyszałem, że nigdy w JTD luzów nie regulowali. Jak się zrobi ciepło to sam zdejmę czapkę i luz sprawdzę. Jeśli będą ewidentne odchyłki to pojadę z tym do serwisu w którym wiedzą co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bochumil napisał:

 

8V. Jak pojechałem do warsztatu, który robi przy włoszczyźnie to usłyszałem, że nigdy w JTD luzów nie regulowali. Jak się zrobi ciepło to sam zdejmę czapkę i luz sprawdzę. Jeśli będą ewidentne odchyłki to pojadę z tym do serwisu w którym wiedzą co i jak.

Raz na 200kkm bym sprawdził:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2021 o 11:39, volf6 napisał:

Wielkiej filozofii tam nie ma, trzeba mieć tylko podkładki o odpowiedniej grubości...

 

 

Oczywiście że nie ma, pod warunkiem, że posiada się odpowiednie narzędzia do wciskania szklanki i do podważania płytek

 

- 1.860.443.000 

- 1.860.724.001

 

img0077-b.jpg

 

Oczywiście można zakombinować używając domowych narzędzi ale nie mając wprawy można uszkodzić szklanki. Poniżej instrukcja regulacji luzów w języku Goetego

 

http://www.puntofia.com/1_9_l_jtd_dieselmotor-445.html

 

;)

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:

Oczywiście że nie ma, pod warunkiem, że posiada się odpowiednie narzędzia do wciskania szklanki i do podważania płytek

Da radę bez narzędzi specjalnych a żeby uszkodzić tam szklanki to trzeba się naprawdę postarać.

Najlepiej połączyć czynność regulacji z wymianą paska-wtedy wałek do góry i dostęp bajeczny:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.