Jump to content

Hamulce... przegląd okresowy...


Guest krawiec
 Share

Recommended Posts

Guest krawiec

Mojemu pierdzidełku minęły 2 lata... (no 2 lata i trochę ale olałem przegląd przed zimą stwierdzając, że jak sobie postoi w garażu to mu nic nie będzie), a że chyba pora wyciągać to trzeba by wymienić to i owo... Według instrukcji standard jak wymiana oleju (ale wkładu filtra nie... dziwne...dopiero po 12 tysiącach instrukcja mówi o wymianie.. pewnie wymienię bo dostęp łatwy a i koszt niewielki) jakieś tam smarowania nóżek i stopy centralnej , czyszczenie filtra paska napędowego i wymiana płynu hamulcowego.

O ile sam płyn hamulcowy to sprawa oczywista o tyle zdziwił mnie taki zapis w instrukcji:

"Co dwa lata wymieniać elementy wewnętrzne pompy hamulcowej i zaciski oraz wymienić płyn hamulcowy"

Znaczy co tam trzeba wymienić? Jakieś elementy gumowe przy klamkach czy o zgrozo coś w pompie ABS?

Do tego (na razie nie dotyczy) "Co cztery lata wymieniać przewody hamulcowe" - że co????? Popatrzyłem na ceny części i komplet przewodów kosztuje ponad 10% wartości nowego pierdzidełka... A pewnie robota drugie tyle...

 

Robicie takie wymiany w swoich maszynach?

 

Krawiec

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, krawiec said:

Mojemu pierdzidełku

 

który to się zowie?

 

5 hours ago, krawiec said:

zdziwił mnie taki zapis w instrukcji

 

A ta instrukcja to jest oryginał producenta, czy ktoś u nas zrobił jakieś kopiuj/wklej?

Link to comment
Share on other sites

Guest krawiec
6 minut temu, kiziuk napisał:

 

który to się zowie?

 

 

A ta instrukcja to jest oryginał producenta, czy ktoś u nas zrobił jakieś kopiuj/wklej?

Yamaha XMAX 125. Instrukcja oryginał, o ile gumki do zacisków to normalnie są jako cześć, o tyle pompki przy kierownicy tylko w całości ( kompletny tłoczek z uszczelniaczami, bo sam zbiornik płynu jest osobno dostępny) chyba ze chodzi o membrany które są pod pokrywka zbiornika płynu.

 

Krawiec

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, krawiec said:

Yamaha XMAX 125

 

No to albo robią sobie dupochron, albo to jakaś ekoguma ;] 

Uszczelki raczej nie parcieją, nie po 2 latach. U mnie węże hamulcowe miały z 15 lat jak stwierdziłem, że za bardzo puchną ;) 

 

EDIT: kontrolujesz, czy układ jest skuteczny, czy płynu nie ubywa, nie narażasz na mrozy i powinno działać :skromny:

 

Edited by kiziuk
Link to comment
Share on other sites

Nigdy nie słyszałem o wymianie przewodów hamulcowych i uszczelnień w pompie podczas przeglądu okresowego... no chyba że doszło do uszkodzenia lub tak jak piszą koledzy cos jest nie tak z hamowaniem.  Co do filtra oleju to mnie zawsze uczono ze jak olej to i filtr bo pozorne oszczędności kilku groszy w tej kwestii zemszczą sie w przyszłości na pewno.  Nie doprecyzowałeś tez ale wnioskuje że olej wymieniasz co 2 lata?  Z reguły jest to rok lub ileś tam kilometrów. 2 lata to według mnie za długo bo olej nawet nie jeżdżony sie starzeje. 

Link to comment
Share on other sites

Guest krawiec
22 godziny temu, bolekatepl napisał:

Nigdy nie słyszałem o wymianie przewodów hamulcowych i uszczelnień w pompie podczas przeglądu okresowego... no chyba że doszło do uszkodzenia lub tak jak piszą koledzy cos jest nie tak z hamowaniem.  Co do filtra oleju to mnie zawsze uczono ze jak olej to i filtr bo pozorne oszczędności kilku groszy w tej kwestii zemszczą sie w przyszłości na pewno.  Nie doprecyzowałeś tez ale wnioskuje że olej wymieniasz co 2 lata?  Z reguły jest to rok lub ileś tam kilometrów. 2 lata to według mnie za długo bo olej nawet nie jeżdżony sie starzeje. 

Olej co roku jak rozsądek nakazuje oczywiście z filtrem. Przez ta pandemie nie jeździłem w zeszłym sezonie, wiec stwierdziłem ze nie ma sensu robić przeglądu we wrześniu jak by czas nakazywał, tylko przesunąłem to na wiosnę. A ze już gwarancja sie skończyła to nie mam zamiaru płacić w ASO prawie tauzena...

 

Krawiec

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zalecenie dot. przewodów hamulcowych co 4 lata to standard widzę od 40 lat zalecany w każdej instrukcji. nikt tego nie robi (jak widać po wielu sprzętach z tymi pięknymi sparciałymi gumowymi przewodami w wieku 20+)... które BTW nadal mają się dobrze.

Ale ja np. zawsze wskakuje w stalowy oplot. Bo wtedy faktycznie wiem ze mam nowe + lepiej wyglądają i dają "twardszy" feedback, co mi odpowiada. A cenowo nie zabijają (komplet 3-4 sztuk na przód i tył zaleznie od moto, to jakies 400+ brutto). 

 

Regeneracja pompy i zacisków też spoko. ale bym olał temat. Jeździj. Jak znajdzie się powód do czyszczenia zacisków to będziesz miał powód do serwisu i ew. wymiany uszczelniaczy. Pompa analogicznie. Zacznie klamka zamulać, ew. poczujesz że cos sie dzieje - zregeneruj. Nie będzie tak ze nagle stracisz hamulce do 0 z tych powodów.

Olej jak lejesz syntetyk to się nie starzeje i nie degraduje jak mineral... i po 2 latach będzie piękna nówka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.