Skocz do zawartości

Front asist nie działa


pejus1982

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj jechałem autem przy padającym śniegu i wyskoczył komunikat że nie działają czujniki front asist. Myślę pada śnieg więc rozumiem. Dzisiaj umyłem auto w tym ten czujnik i komunikat nowy: system front asist niedostępny. Jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pejus1982 napisał:

Wczoraj jechałem autem przy padającym śniegu i wyskoczył komunikat że nie działają czujniki front asist. Myślę pada śnieg więc rozumiem. Dzisiaj umyłem auto w tym ten czujnik i komunikat nowy: system front asist niedostępny. Jak to naprawić?

poczekać chwilę , a jak nie pomoże to jechać do serwisu 

 

u mnie podczas śniegu , mocnego , też to zostało wyłączone , bo radar pokryty śniegiem był , jak stopniało to powróciło do normy 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, pejus1982 napisał:

Wczoraj jechałem autem przy padającym śniegu i wyskoczył komunikat że nie działają czujniki front asist. Myślę pada śnieg więc rozumiem. Dzisiaj umyłem auto w tym ten czujnik i komunikat nowy: system front asist niedostępny. Jak to naprawić?

Generalnie, to powinno starczyc jak oczepiesz ze sniegu, wiec jak u Ciebie "nie podniosl sie" od wczoraj, to bym jechal z tym do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, zinger napisał:

Generalnie, to powinno starczyc jak oczepiesz ze sniegu, wiec jak u Ciebie "nie podniosl sie" od wczoraj, to bym jechal z tym do serwisu.

Otrzepać ;)

 

50 minut temu, pejus1982 napisał:

Wczoraj jechałem autem przy padającym śniegu i wyskoczył komunikat że nie działają czujniki front asist. Myślę pada śnieg więc rozumiem. Dzisiaj umyłem auto w tym ten czujnik i komunikat nowy: system front asist niedostępny. Jak to naprawić?

Mogło też tak być, że jakiś kamyk uderzył i konieczna jest ponowna kalibracja systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, pejus1982 napisał:

Dobra umówiłem się do ASO, zobaczymy jak działa gwarancja VW. 

Nie masz żadnych śladów uszkodzeń na czujniku? Może być i też tak, że samo się naprawi do tego czasu - w niektórych samochodach testowych miałem już takie cyrki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, prawoimotoryzacja said:

Nie masz żadnych śladów uszkodzeń na czujniku? Może być i też tak, że samo się naprawi do tego czasu - w niektórych samochodach testowych miałem już takie cyrki

 

A ten radar do front assist nie jest za szyba czolowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

A ten radar do front assist nie jest za szyba czolowa?

Za szybą są kamery do asystenta świateł drogowych, pasa ruchu, itd.

 

Radar do front assist jest w przedniej części nadwozia - w wypadku Golfa może być w znaczku VW.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, pejus1982 napisał:

Wczoraj jechałem autem przy padającym śniegu i wyskoczył komunikat że nie działają czujniki front asist. Myślę pada śnieg więc rozumiem. Dzisiaj umyłem auto w tym ten czujnik i komunikat nowy: system front asist niedostępny. Jak to naprawić?

Lutownica w reke i miernik;)

A powazniej.... Aso pewnie wymieni caly modul jak popsuty. Jak nie masz gwarancji..szykuj sie na wydatki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, norbert123 napisał:

Lutownica w reke i miernik;)

A powazniej.... Aso pewnie wymieni caly modul jak popsuty. Jak nie masz gwarancji..szykuj sie na wydatki

 

Na bank będzie wina użytkownika i kilka tysięcy za naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, pejus1982 napisał:

Radar od front asist to w przypadku golfa 7.5 emblemat VW. Nie ma na nim żadnych uszkodzeń, żaden kamyczek itp. Wizyta w ASO za tydzień więc może do tego czasu niemiecka technologia sama się naprawi 🙂

Może to głupie ale na początek zdjąłbym klemę na chwilę z aku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, prawoimotoryzacja said:

Za szybą są kamery do asystenta świateł drogowych, pasa ruchu, itd.

 

Ford burzy się, że Pre-collision Assist (zakładam, że to to samo) nie działa z powodu niedostatecznej widoczności z kamery na lusterku, więc łapie się w to "itd".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kiziuk napisał:

 

Ford burzy się, że Pre-collision Assist (zakładam, że to to samo) nie działa z powodu niedostatecznej widoczności z kamery na lusterku, więc łapie się w to "itd".

W Volvo podobnie radar jest w przedniej szybie za lusterkiem, z tego co pamiętam to miejsce jest podgrzewane i łatwiej tam o widoczność. W tą zimę jeździłęm sporo pryz obfitym śniegu i nigdy nie było z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Dlaczego?

Trzeba tylko zajrzec do instrukcji, bo pewnie zalecaja odczekac X czasu przez odpieciem klemy az sie systemy uspia.

Dokładnie mi trzeba mieć kod do radia itp .

Wymiana aku w nowych to podobno procedura przez kompa uruchamiania aku ale zdjęcie klemy chyba nic nie zrobi poza resetem systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
20 minut temu, Oscar_ napisał:

Dokładnie mi trzeba mieć kod do radia itp .

Wymiana aku w nowych to podobno procedura przez kompa uruchamiania aku ale zdjęcie klemy chyba nic nie zrobi poza resetem systemu.

Uruchamiania czego? A to akumulatory maja teraz jakaś elektronikę?

Ja rozumiem, ze mogli sobie producenci wydumać, ze za wymianę aktu aso ma kasować pincet bo po dopięciu auto nie ruszy...

Tylko co jak aktu zdechnie na mrozie, albo jak ktoś zostawi jakiś odbiornik włączony? Laweta?

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dlaczego?
Trzeba tylko zajrzec do instrukcji, bo pewnie zalecaja odczekac X czasu przez odpieciem klemy az sie systemy uspia.
Możliwe jest też, że jest tam napisane aby wymianę akumulatora przeprowadzić na podpiętym wspomaganiu.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, hefi said:

Możliwe jest też, że jest tam napisane aby wymianę akumulatora przeprowadzić na podpiętym wspomaganiu.

 

Dlatego wlasnie skierowalem do instrukcji ;]

Ale watpie, zeby w Golfie 7 byly takie cuda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minutes ago, krawiec said:

Uruchamiania czego? A to akumulatory maja teraz jakaś elektronikę?

Ja rozumiem, ze mogli sobie producenci wydumać, ze za wymianę aktu aso ma kasować pincet bo po dopięciu auto nie ruszy...

Tylko co jak aktu zdechnie na mrozie, albo jak ktoś zostawi jakiś odbiornik włączony? Laweta?

 

Krawiec

 

Tu nie chodzi o to, ze po wymianie samochod nie zapali...

W przypadku akumulatorow AGM trzeba auto "poinformowac", ze aku zostalo wymienione.

Jak tego nie zrobisz to skrocisz zywotnosc akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

W przypadku akumulatorow AGM trzeba auto "poinformowac", ze aku zostalo wymienione.

Jak tego nie zrobisz to skrocisz zywotnosc akumulatora.

Tylko, że on nie będzie wymieniany, podepnie ten sam co odpiął.

Moja fura co prawda jest starsza, bo z 2016, z rodowodem z 2009 i 2x ja odpinałem aku, ze 2x mechanik, blacharz/lakiernik i jak dotąd śmiga. Oczywiście mowa o AGM. Może S/S ostatnio mniej się uaktywnia i tyle po 5 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można odpinać aku do woli, nic się nie stanie poza skasowanym komputerem pokładowym i dziennym przebiegiem. W Golfie po odpięciu pojawi się błąd esp, asr, wspomagania, ale zniknie po kilku metrach jazdy i skrajnych położeniach koła kierownicy. Kompa trzeba podłączać tylko do wpisania nowego aku, żeby zarządzanie nim było właściwe.

@pejus1982 Proponuję na przyszłość kupić sobie obd11. Odpaliłbyś sobie w telefonie apkę i już byś wiedział, co nie działa i czy można samemu naprawić. 

Edytowane przez kaczorek79
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krawiec napisał:

Uruchamiania czego? A to akumulatory maja teraz jakaś elektronikę?

Ja rozumiem, ze mogli sobie producenci wydumać, ze za wymianę aktu aso ma kasować pincet bo po dopięciu auto nie ruszy...

Tylko co jak aktu zdechnie na mrozie, albo jak ktoś zostawi jakiś odbiornik włączony? Laweta?

 

Krawiec

Nie aku a samochód, jest to kwestia "adaptacji" nowego aku i co się z tym wiąże systemu ładowania go przez samochód. Raczej to nie jest problem że nie odpali a żywotności nowego. Wiem że taką procedurę trzeba robić w nowych bmw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Dlaczego?

Trzeba tylko zajrzec do instrukcji, bo pewnie zalecaja odczekac X czasu przez odpieciem klemy az sie systemy uspia.

W Fiacie to się czasem kończyło błedem poduszki ;).

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, rallyrychu napisał:

A mi się kiedyś w Matizie klema odpięła i zaczęła się świecić kontrolka poduszki i musiałem z tym jechać do ASO.

Od tego czasu boję się odpinać aku w nowoczesnych samochodach 😂 😉

 

No ale odpiecie sie klemy podczas pracy wszystkich urzadzen elektronicznych  to jest deczko cos innego niz odpiecie klemy po wyjeciu kluczyka ze stacyjki:hehe:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zrobieniu około 300km od wystąpienia awarii auto dzisiaj samo się naprawiło :) Stałem w korku i w pewnym momencie kontrolka zgasła. Chyba auto wystraszyło się wizyty w serwisie. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.

  • Lubię to 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wlad napisał:

No ale odpiecie sie klemy podczas pracy wszystkich urzadzen elektronicznych  to jest deczko cos innego niz odpiecie klemy po wyjeciu kluczyka ze stacyjki:hehe:

Racja.

W sumie to ja przyjechałem i zostawiłem auto przed garażem bez żadnych problemów. Potem po prostu nie chciało zapalić, więc nie było to spektakularne odłączenie klemy w czasie jazdy ;)  A ja to zapamiętałem jako zwykłe odpięcie klemy, a rzeczywiście była próba odpalania na takiej luźnej i to mogło być problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, pejus1982 napisał:

 auto dzisiaj samo się naprawiło :) 

Usterka wystąpiła po opadach + myciu. Zapewne teraz wyschło, i się naprawiło.

Po kolejnych deszczach + myjni problem może wrócić. 

 

Mam to samo z regulacją wysokości świateł - co jakiś czas przestaje działać (zwykle jesienią jak wilgotno),

potem się samo naprawia, elektrycy szukali szukali i nie naprawili.  

Edytowane przez kordirko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.03.2021 o 13:34, pejus1982 napisał:

Wczoraj jechałem autem przy padającym śniegu i wyskoczył komunikat że nie działają czujniki front asist...

 

Też mi się kilka razy to przydarzyło podczas jazdy, gdy padał śnieg - zasypywało radar w zderzaku. Samo potem powracało do sprawności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.