exor Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 (edytowane) Potrzebuję zamontować hak do golfa7 (prawdę mówiac do golfa sportsvan, ale to jeden pies). Widzę na aukcjach, że ludzie sprzedają oryginalne haki (te chowane pod zderzak, na linkę chyba) za jakieś nieduże pieniądze. Czy dobrze myślę, że można kupić taki hak, do tego jakąś uniwersalną wiązkę z modułem i wszystko będzie git? No i jeszcze ze 2 plastiki do wnętrza bagażnika (osłona progu i rączka do zwalniania zaczepu kulowego). Ktoś ćwiczył z was taki manewr może? Edytowane 25 Marca 2021 przez exor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 24 Marca 2021 Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 ćwiczyłem w superb2, co jest równoznaczne z passatem b6 i uniwersalna wiązka się nie nadawała, potrzebny był oryginalny moduł przyczepy (400zł używany) plus kodowanie i ciągnięcie instalacji do haka od modułu komfortu całość przy własnej robociźnie wyniosła mnie chyba 800zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 25 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 A czemu się uniwersalna nie nadawała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 25 Marca 2021 Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 (edytowane) 13 godzin temu, exor napisał: Potrzebuję zamontować hak do golfa7 (prawdę mówiac do golfa sportsvan, ale to jeden pies). Widzę na aukcjach, że ludzie sprzedają oryginalne haki (te chowane pod zderzak, na linkę chyba) za jakieś nieduże pieniądze. Czy dobrze myślę, że można kupić taki hak, do tego jakąś uniwersalną wiązkę z modułem i wszystko będzie git? No i jeszcze ze 2 plastiki do wnętrza bagażnika (osłona progu i rączka do zwalniania zaczepu kulowego). Ktoś ćwiczył z was taki manewr może? Może inaczej, jeżeli dasz wiązkę uniwersalną to za każdym razem z podłączoną przyczepą jak wrzucisz wsteczny czujniki będą piszczeć, asystent parkowania (jeżeli masz) może zatrzymać auto i nic więcej. Ale wystarczy dwa kliknięcia na ekranie radia (mam kamerę w 7-ce) wyłączające asystenta i piszczenie, i możesz spokojnie cofać. Ewentualnie naciskach guzik od czujników parkowania i efekt podobny, ale wtedy wyłącza mi się kamera. W przypadku wiązki oryginalnej będzie to współpracować ze sobą bez twojego udziału. Na logikę możesz użyć oryginalnego haka i wiązki uniwersalnej bo mechanizm haka to jedno, a elektronika to drugie. Są też do dostania oryginalne wiązki Westfalii z modułami, koszt 1000 zł za nową, wtedy podepniesz jak w fabryce. Ja finalnie zamontowałem wypinanego Steinhoffa z wiązką uniwersalną za 1300 zł, którego można całkowicie ukryć jak nie używasz go. Tylko z przyczepą lub platformą muszę przy wstecznym deaktywować na ekranie radia asystenta parkowania i czujniki, i jadę do tyłu. Do sporadycznego używania wystarczy, ale jakbym miał użytkować często to poszedłbym w oryginalny moduł. Edytowane 25 Marca 2021 przez spad 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 26 Marca 2021 Udostępnij Napisano 26 Marca 2021 Zamontowałem kiedyś używany hak do auta i diagnosta nie chciał dopuścić. Argumentował tym, że hak mógł być po wypadkowy i krzywy. Pomlaskał, zrobił dziwny grymaz twarzy i kwit wydał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 27 Marca 2021 Udostępnij Napisano 27 Marca 2021 8 godzin temu, robciolas napisał: Zamontowałem kiedyś używany hak do auta i diagnosta nie chciał dopuścić. Argumentował tym, że hak mógł być po wypadkowy i krzywy. Pomlaskał, zrobił dziwny grymaz twarzy i kwit wydał. To jakieś jego fochy tylko chyba. Akurat na haku i jego konstrukcji byłoby widać na pierwszy rzut oka czy jest prostowany lub spawany w niefabrycznych miejscach. Poza tym kto by się bawił w prostowanie haka, który nowy kosztuje parę stówek , a ze względu na grubość elementów konstrukcyjnych nie da się tego zrobić zwykłym młotkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 28 Marca 2021 Udostępnij Napisano 28 Marca 2021 On 3/26/2021 at 11:44 PM, robciolas said: Zamontowałem kiedyś używany hak do auta i diagnosta nie chciał dopuścić. Argumentował tym, że hak mógł być po wypadkowy i krzywy. Pomlaskał, zrobił dziwny grymaz twarzy i kwit wydał. To miał chyba zły nastrój, jedyny wymóg to czytelna tabliczka i tyle, sprawne światła. Zakładałem i wiele osób również i niema problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 28 Marca 2021 Udostępnij Napisano 28 Marca 2021 16 minut temu, AstraC napisał: ... Jedyny wymóg to czytelna tabliczka i tyle, sprawne światła... Co sprawne światła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 28 Marca 2021 Udostępnij Napisano 28 Marca 2021 W dniu 24.03.2021 o 22:42, exor napisał: Potrzebuję zamontować hak do golfa7 (prawdę mówiac do golfa sportsvan, ale to jeden pies). Widzę na aukcjach, że ludzie sprzedają oryginalne haki (te chowane pod zderzak, na linkę chyba) za jakieś nieduże pieniądze. Czy dobrze myślę, że można kupić taki hak, do tego jakąś uniwersalną wiązkę z modułem i wszystko będzie git? No i jeszcze ze 2 plastiki do wnętrza bagażnika (osłona progu i rączka do zwalniania zaczepu kulowego). Ktoś ćwiczył z was taki manewr może? Tak jak tu pisza lepiej brac modul dedykowany 5Q0907383A Wiazki potrzebujesz dwie jedną od skrzynki body do modulu w bagazniku. Ja bralem tu https://allegro.pl/oferta/vw-golf-7-wiazka-haka-5q0907383a-bez-lutowania-10109550161 Druga od modulu haka do gniazda haka. Najlepiej kupic hak za ta druga wiazka bo oddzielnie rzadko sa. Uniwersalna nie bedzie pasować bo gniazdo wchodzi w odlew haka. Np tu jest zcwiazkavw super stanie https://allegro.pl/oferta/oryginalny-hak-holowniczy-vw-golf-vii-7-10083990442 Ja montowalem sam w tiguanie, kupilem na szrocie w poblizu za grosze, ale u mnie hak sie nie otwietal i wymagal przesmarowania, modul mial poprawny numer ale nie byl od tiguana tylko od transportera chyba, wymagal zmiany kodowania, od razu sie nie chcial z jakiegos powodu zakodowac, ale za ktoryms razem poszlo. Oczywiscie trzeba zakodaowac jeszcze ABS i body. Bez poprawnego kodowania nie odlaczal parktronika i wywalal blad lampek migaczy. Obecnie dziala super, bardzo praktyczna rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 28 Marca 2021 Udostępnij Napisano 28 Marca 2021 Co sprawne światła? Koledze chyba chodziło o sprawną instalację haka. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 29 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2021 (edytowane) 18 godzin temu, tower napisał: Tak jak tu pisza lepiej brac modul dedykowany 5Q0907383A Bez poprawnego kodowania nie odlaczal parktronika i wywalal blad lampek migaczy. Obecnie dziala super, bardzo praktyczna rzecz. Właśnie nie chcę chyba tego oryginalnego modułu VW, bo to więcej rozbierania będzie - trzeba się będzie dostać aż do przodu samochodu? No i jak rozumiem to nie wystarczy samo podłączenie wszystkiego - trzeba jeszcze komputerem zakodować te nowo dodane moduły? Jaki minus będzie miała uniwersalna wiązka - brak odłączania czujników parkowania przy podłączonej przyczepie, czy coś jeszcze? Z uniwersalnym modułem to wszystko podłączę w bagażniku. Jest gniazdo 12v, więc nie trzeba lecieć do akumulatora. Właśnie miałem pytać o to gniazdo przyczepy - ono jest w tym ramieniu kuli? Tam nie przypasuje takie gniazdo, które jest w zestawie z uniwersalnymi wiązkami? To wychodzi na to, że muszę szukać takiego oryginalnego haka, który to gniazdo także ma oryginalne i do gniazdka lecą już kable. Edytowane 29 Marca 2021 przez exor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 29 Marca 2021 Udostępnij Napisano 29 Marca 2021 13 godzin temu, exor napisał: Właśnie nie chcę chyba tego oryginalnego modułu VW, bo to więcej rozbierania będzie - trzeba się będzie dostać aż do przodu samochodu? No i jak rozumiem to nie wystarczy samo podłączenie wszystkiego - trzeba jeszcze komputerem zakodować te nowo dodane moduły? Jaki minus będzie miała uniwersalna wiązka - brak odłączania czujników parkowania przy podłączonej przyczepie, czy coś jeszcze? Z uniwersalnym modułem to wszystko podłączę w bagażniku. Jest gniazdo 12v, więc nie trzeba lecieć do akumulatora. Właśnie miałem pytać o to gniazdo przyczepy - ono jest w tym ramieniu kuli? Tam nie przypasuje takie gniazdo, które jest w zestawie z uniwersalnymi wiązkami? To wychodzi na to, że muszę szukać takiego oryginalnego haka, który to gniazdo także ma oryginalne i do gniazdka lecą już kable. Jedyny minus to parktronik(wyswietlanie przyczepy na multimedia i syganlizacje przepalonych lampek mozna pominac) Tak , gniazdo jest pod kula w zeliwnym odlewie haka, uniwersalna bez rzezby nie wejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 30 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2021 Ale chyba uniwersalny moduł załatwi problem z sygnalizacją przepalonych żarówek? Komputer auta nie będzie w ogóle wiedział, że jest podłączona przyczepa, co nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 30 Marca 2021 Udostępnij Napisano 30 Marca 2021 On 3/29/2021 at 8:06 AM, exor said: Właśnie nie chcę chyba tego oryginalnego modułu VW, bo to więcej rozbierania będzie - trzeba się będzie dostać aż do przodu samochodu? No i jak rozumiem to nie wystarczy samo podłączenie wszystkiego - trzeba jeszcze komputerem zakodować te nowo dodane moduły? Jaki minus będzie miała uniwersalna wiązka - brak odłączania czujników parkowania przy podłączonej przyczepie, czy coś jeszcze? Z uniwersalnym modułem to wszystko podłączę w bagażniku. Jest gniazdo 12v, więc nie trzeba lecieć do akumulatora. Właśnie miałem pytać o to gniazdo przyczepy - ono jest w tym ramieniu kuli? Tam nie przypasuje takie gniazdo, które jest w zestawie z uniwersalnymi wiązkami? To wychodzi na to, że muszę szukać takiego oryginalnego haka, który to gniazdo także ma oryginalne i do gniazdka lecą już kable. Zacząłbym o prostej sprawy, zajrzał w miejsce gdzie jest oryginalny moduł haka i rozejrzał się za wtyczkami, jeśli są, to bym kupił na 100% oryginał komplet hak, moduł wiązka, jeśli nie ma rozejrzałbym się czy potrzeba ciągnąć coś z przodu (nie spodziewam się), np. w Vectrze C moduł był wpinany w moduł REC z tyłu i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 30 Marca 2021 Udostępnij Napisano 30 Marca 2021 24 minuty temu, AstraC napisał: Zacząłbym o prostej sprawy, zajrzał w miejsce gdzie jest oryginalny moduł haka i rozejrzał się za wtyczkami, jeśli są, to bym kupił na 100% oryginał komplet hak, moduł wiązka, jeśli nie ma rozejrzałbym się czy potrzeba ciągnąć coś z przodu (nie spodziewam się), np. w Vectrze C moduł był wpinany w moduł REC z tyłu i tyle. W grupie VAG auta wychodzą w dwóch opcjach: z instalacją przygotowaną do podpięcia instalacji haka i bez tego. W wersji pierwszej masz inną chłodnicę, moduł podpięty, hakiem podpinasz się w bagażniku. W wersji bez ciągniesz kable do przodu i programujesz moduł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 30 Marca 2021 Udostępnij Napisano 30 Marca 2021 6 godzin temu, spad napisał: W wersji pierwszej masz inną chłodnicę, moduł podpięty, hakiem podpinasz się w bagażniku. W wersji bez ciągniesz kable do przodu i programujesz moduł. Gdzie ten moduł powinien siedzieć jeśli jest, gdzieś pod tapicerką bagażnika z boku? Sam z ciekawości bym sprawdził czy mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 30 Marca 2021 Udostępnij Napisano 30 Marca 2021 Gdzie ten moduł powinien siedzieć jeśli jest, gdzieś pod tapicerką bagażnika z boku? Sam z ciekawości bym sprawdził czy mam. Nie mam pojęcia. Rozkminialem temat rok temu przy zakupie Octavii, finalnie kupiłem Golfa, ale opowieści w ASO były podobne. A nawet autoryzowani sprzedawcy Westfalii potwierdzili to co mówili w ASO. Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 31 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 17 godzin temu, iwik napisał: Gdzie ten moduł powinien siedzieć jeśli jest, gdzieś pod tapicerką bagażnika z boku? Sam z ciekawości bym sprawdził czy mam. Ja sprawdziłem u siebie czy mam bezpieczniki odpowiedzialne za moduł haka, itp. Wg tego: https://www.pfjones.co.uk/how-to-check-if-your-vehicle-has-trailer-preparation.html No i nie mam, puste są te pola. Które pola - sprawdź w instrukcji obsługi wozu. Sam moduł do haka to chyba z lewej będzie w bagażniku. Coś tak tutaj widać na rysunku: https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/golf+sportsvan/gosv/2015-780/9/945-945055/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.