cezar55 Napisano 26 Marca 2021 Udostępnij Napisano 26 Marca 2021 no właśnie... niby jest to jasne ale nie do końca... przykładowo: DMC przyczepy lekkiej bez hamulca najazdowego to 750 kg w dowodzie rejestracyjnym jest w: F.1 i F.2 wartość 2065 kg O.2 wartość 600 kg suma nie przekracza dla przyczepy DMC 600 kg = 2665 kg, a dla DMC 750 kg = 2815 kg to mogę ?? czy nie mogę pociągnąć lekką bez hamulca o DMC 750 kg ?? moim zdaniem nie mogę, mogę tylko do 600 kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 26 Marca 2021 Udostępnij Napisano 26 Marca 2021 3 minuty temu, cezar55 napisał: no właśnie... niby jest to jasne ale nie do końca... przykładowo: DMC przyczepy lekkiej bez hamulca najazdowego to 750 kg w dowodzie rejestracyjnym jest w: F.1 i F.2 wartość 2065 kg O.2 wartość 600 kg suma nie przekracza dla przyczepy DMC 600 kg = 2665 kg, a dla DMC 750 kg = 2815 kg to mogę ?? czy nie mogę pociągnąć lekką bez hamulca o DMC 750 kg ?? moim zdaniem nie mogę, mogę tylko do 600 kg... Nie możesz, święta jest pozycja O2 w DR i DMC przyczepy bez hamulca. Raz zapytałem diagnosty co w wypadku jak DMC przyczepy przekracza poz. O2 z DR a ciągnę pustą przyczepę która na pewno waży mniej niż poz. O2. Odpowiedział mi "Powiedz im Pan żeby Cię zważyli" Oczywiście część osób myśli jak ten diagnosta ze liczy się rzeczywista masa przyczepy w chwili kontroli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 26 Marca 2021 Udostępnij Napisano 26 Marca 2021 1 hour ago, steyr said: Nie możesz, święta jest pozycja O2 w DR i DMC przyczepy bez hamulca. Raz zapytałem diagnosty co w wypadku jak DMC przyczepy przekracza poz. O2 z DR a ciągnę pustą przyczepę która na pewno waży mniej niż poz. O2. Odpowiedział mi "Powiedz im Pan żeby Cię zważyli" Oczywiście część osób myśli jak ten diagnosta ze liczy się rzeczywista masa przyczepy w chwili kontroli. Bo tak powinno być. Niestety logika w narodzie niedomaga... Pozycja O2 to jak mnie pamięć nie myli, 'maksymalna masa całkowita przyczepy'. Nie 'maksymalna dopuszczalna masa całkowita', jak to jest powszechnie interpretowane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 29 Marca 2021 Udostępnij Napisano 29 Marca 2021 Pozycje O1 i O2 są brane z danych homologacyjnych producenta, który określa jaką maksymalnie cięzką przeczę dany samochdód może ciągnąć. Jest to ograniczenie fizyczne które producent samochodu uznaję za maksyamlne aby zachować bezpieczeństwo podróży. Oczywistym jest więc, że jeśli producent auta zadeklarował 500kg dla przyczepy bez hamulca, to jeśli ciągnę przyczepę DMC750kg ale pustą czyli ważącą np 300kg, to jest to bezpieczne. I tak też jest to interpretowane w znakomitej większości krajów Europy. Oczywiscie w Polsce z jakiegos niewytłumaczalnego powodu musi być inaczej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 15 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2021 W dniu 30.03.2021 o 00:29, CiniO napisał: Pozycje O1 i O2 są brane z danych homologacyjnych producenta, który określa jaką maksymalnie cięzką przeczę dany samochdód może ciągnąć. Jest to ograniczenie fizyczne które producent samochodu uznaję za maksyamlne aby zachować bezpieczeństwo podróży. Oczywistym jest więc, że jeśli producent auta zadeklarował 500kg dla przyczepy bez hamulca, to jeśli ciągnę przyczepę DMC750kg ale pustą czyli ważącą np 300kg, to jest to bezpieczne. I tak też jest to interpretowane w znakomitej większości krajów Europy. Oczywiscie w Polsce z jakiegos niewytłumaczalnego powodu musi być inaczej. cenne info, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 17 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2021 Według przepisów w Polsce nawet pustej przyczepy nie możesz ciągnąć. Według rzeczywistości, jeśli nie będziesz przeładować tej przyczepy, będzie to rozsądne, żaden policjant nie doczepi się do tego właściwie mogę Ci to zagwarantować. No chyba, że będziesz łamać wsystkie możliwe przepisy, to wiadomo dodatkowy powód do ukarania Właściwie wszystkie przyczepy w wypożyczalniach są na dmc 750kg, a w praktyce mało które auto ma możliwość ciągnięcia przyczepy 750kg. Martwy chory przepis po prostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.