Skocz do zawartości

HIT czy KIT ?


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, PawelWaw napisał:

 

Jego zdanie juz znam, chce poznac zdanie teoretykow bo to jednak cenniejsze na AK ;]

Tak po polsku to co to robi ? Bo zmianę m.in reakcji na pedał gazu to część aut ma wbudowane od lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał:

Tak po polsku to co to robi ? Bo zmianę m.in reakcji na pedał gazu to część aut ma wbudowane od lat.

 

Tak wlasnie dziala i dodatkowo. 

 

Zmniejszenie zużycia paliwa


Dlaczego urządzenie powodujące szybsze przyspieszanie zmniejsza zużycie paliwa? Ponieważ z podstawowych zasad Eco Drivingu wynika właśnie, że im szybciej osiągniemy zadaną prędkość, tym silnik zużyje mniej paliwa. Stąd PedalBox, który zwiększa i przyspiesza reakcję pedału gazu, powoduje rzadszą potrzebę zajeżdżania pod dystrybutor.

  • Kocham 1
  • Haha 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PawelWaw napisał:

 

Tak wlasnie dziala i dodatkowo. 

 

Zmniejszenie zużycia paliwa


Dlaczego urządzenie powodujące szybsze przyspieszanie zmniejsza zużycie paliwa? Ponieważ z podstawowych zasad Eco Drivingu wynika właśnie, że im szybciej osiągniemy zadaną prędkość, tym silnik zużyje mniej paliwa. Stąd PedalBox, który zwiększa i przyspiesza reakcję pedału gazu, powoduje rzadszą potrzebę zajeżdżania pod dystrybutor.

W instrukcjach od aut to myślisz co piszą o trybach sport, Eco itd :phi:?

W Subaru to przynajmniej na desce kiedyś wyświetlał się wykres wysterowania przepustnicy  typu y=2x-5.

Jedynie po skrzyni ciut było inne wysterowanie. Obecnie przy Turbo benzynie też niby czuje różnicę ale pewnie większość to robota skrzyni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

Tak wlasnie dziala i dodatkowo. 

 

Zmniejszenie zużycia paliwa


Dlaczego urządzenie powodujące szybsze przyspieszanie zmniejsza zużycie paliwa? Ponieważ z podstawowych zasad Eco Drivingu wynika właśnie, że im szybciej osiągniemy zadaną prędkość, tym silnik zużyje mniej paliwa. Stąd PedalBox, który zwiększa i przyspiesza reakcję pedału gazu, powoduje rzadszą potrzebę zajeżdżania pod dystrybutor.

taki bełkot mnie skutecznie zniechęciłby do kupna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, PawelWaw napisał:

Tak wlasnie dziala i dodatkowo.

To ile mniej pali?

Tak swoją drogą to nie bardzo sobie mogę wyobrazić jak to ma przyśpieszyć reakcje pedału gazu, bo, ze moze spowolnić to jasne...

Jeśli już to nie lepiej trochę dołożyć i zrobić program z hamownią:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, volf6 napisał:

To ile mniej pali?

Tak swoją drogą to nie bardzo sobie mogę wyobrazić jak to ma przyśpieszyć reakcje pedału gazu, bo, ze moze spowolnić to jasne...

Jeśli już to nie lepiej trochę dołożyć i zrobić program z hamownią:hmm:

 

Ale program to ja juz mam z 150 na 200.

Co do pytan to trzeba @twinsen bo on juz to ma jakis czas :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, twinsen napisał:

To zmienia mapowanie opornika. Przy małym nacisku na pedał, jest symulowane głębsze naciśnięcie. Działa to doskonale. Ten sam efekt możnaby uzyskać dusząc pedał do oporu. Sprytny trick.

U mnie wystarczy włączyć tryb Sport 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, PawelWaw napisał:

 

To sie nazywa marketing :)

z takim podejsciem to nawet chleba nie kupisz ;]

Jeśli lubisz płacić za kłamstwo to nic mi do tego ale osobiście poszukałbym chociaż tańszej opcji. Ładne pudełeczko z układem oszukujacym pedał gazu nie jest warte takiej kwoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Igorek napisał:

Jeśli lubisz płacić za kłamstwo to nic mi do tego ale osobiście poszukałbym chociaż tańszej opcji. Ładne pudełeczko z układem oszukujacym pedał gazu nie jest warte takiej kwoty

 

To niemiecki produkt. Musi kosztowac :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, twinsen napisał:

Ale to wtedy zmienia mapowanie skrzyni a tu nie. Generalnie box sprawia że auto przyspiesza żwawiej, przy małym nacisku na pedał. Inaczej - w komputerze można ustawić czułość myszki na max. To coś takiego emoji4.png

Nie tylko zmienia reakcje przepustnicy, więc pewnie jak piszesz jest coś kombinowane z opornością pedału ale też  vvti +reakcja skrzyni + czasami utwardzania zawieszenia to łącznie właśnie ma sens, bo auto zaczyna zupełnie inaczej jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, PawelWaw napisał:

 

Nie kazdy ma :)

 

Ja nawet nie chciałem tego mieć i dopłacać AFAIR 500zł, ale producent się uparł i zaraz po zamówieniu zmienił/uzupełnił wersje wyposażenia i dostałem w gratisie. Używane sporadycznie ;), wolałbym już bardziej łopatki przy kierownicy.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Igorek napisał:

Bierz, jak niemiecki to wart każdych pieniędzy :ok:

 

Dzieki za potwierdzenie. Kupiony, zdam relacje jak przyjdzie ale jak sie placi prawie 700 zl to raczej wiadomo jaki bedzie efekt ;]

Edytowane przez PawelWaw
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, PawelWaw napisał:

Co sadzicie o takim wynalazku ?

https://hpfactory.pl/produkt/pedalbox-18670/

 

 

image.png.54412f103a0dbd9d4c8f12f95f646daa.png

 

A jak to się ma do przepisów ? Jeśli „takie coś” się popsuje i zacznie żyć swoim życiem ? Co na to np ubezpieczyciel w razie W? Tak tylko głośno myśle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, sherif napisał:

Ja nawet nie chciałem tego mieć i dopłacać AFAIR 500zł, ale producent się uparł i zaraz po zamówieniu zmienił/uzupełnił wersje wyposażenia i dostałem w gratisie. Używane sporadycznie ;), wolałbym już bardziej łopatki przy kierownicy.

 

To ja bym sie zamienil. Lopatki mam a takiego bajeru nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, twinsen napisał:

Ale to wtedy zmienia mapowanie skrzyni a tu nie. Generalnie box sprawia że auto przyspiesza żwawiej, przy małym nacisku na pedał. Inaczej - w komputerze można ustawić czułość myszki na max. To coś takiego emoji4.png

 

a co w samochodzie z manualną skrzynia tryb sport zmienia ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PawelWaw napisał:

 

To ja bym sie zamienil. Lopatki mam a takiego bajeru nie. 

W Subaru miałem jedno i drugie. Pokrętło z trybami używałem przez pierwszy miesiąc, łopatki dość często głównie do hamowania silnikiem i wyprzedzania w trasie. 

W Volvo jest jeszcze taki bajer, że w zależności od tryby zmieniają się tarcze zegarów na desce co oczywiście można też zmienić, ale czasem jak się znudzi to można się pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, sherif napisał:

Później zapalają się strzałki informujące o potrzebie zmiany biegu :phi:

a nie prawda bo w Toyocie jest zdecydowanie inaczej reagująca przełącznica , tu nie chodzi że mocniej czy szybciej wciskam gaz na tzw. normalu nie ma tak szybkiej reakcji przepustnicy. No chyba że producent celowo opóźnia w tybach ECO i Normal aby dać w trybie Sport wrażenie dynamiki . Ale pytanie otwarte co ma to poprawić w samochodzie kore nie ma wyboru trybu chyba że kazdy samochód ma "spowolnioną" przepustnice od fabryki a ten dinks faktycznie poprawia fabrykę . 

 

łopatologicznie przepustnica to silnik który otwiera się na sygnał z pedału gazu (potencjometru) o ile jak wyzej napisałem samochody wyposazone przez fabrykę w tryby moga mieć zrobione celowo te rózne tryby - szybkosci przepistnicy , ale otwarte pozostaje pytanie co z samochodem który tego nie ma od fabryki .  To co na silnik przpepustnicy podawane jest szybciej np. Wyższe napięcie aby przepustnica szybciej reagowała ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eryko napisał:

nie prawda bo w Toyocie jest zdecydowanie inaczej reagująca przełącznica , tu nie chodzi że mocniej czy szybciej wciskam gaz na tzw. normalu nie ma tak szybkiej reakcji przepustnicy.

Super a co ma przepustnica do skrzyni biegów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bochumil napisał:

Włosi dają to w standardzie np. w Alfa Romeo Giulietta. Nazywa się do DNA (Dynamic/Natural/All Wheather). Oczywiście jak się można było spodziewać tylko w trybie Dynamic auto "jedzie" ;) Dodatkowo usztywnia się układ kierowniczy. 

Powiedzmy odwaznie-w trybie "D" nie ma wspomagania.Duzo latwiej kreci sie kierownica w autach bez wspomagania-oczywiscie podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, wlad napisał:

Powiedzmy odwaznie-w trybie "D" nie ma wspomagania.Duzo latwiej kreci sie kierownica w autach bez wspomagania-oczywiscie podczas jazdy.

 

Nie wiem jak to jest rozwiązane ale jeśli podobnie jak we Fiacie przy okazji trybu CITY, to układ usztywnia się przy prędkości powyżej 40 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bochumil napisał:

 

Nie wiem jak to jest rozwiązane ale jeśli podobnie jak we Fiacie przy okazji trybu CITY, to układ usztywnia się przy prędkości powyżej 40 km/h.

Ale tryb City to zwiekszona sila wspomagania-powrot nastepuje do normalnej sily.Wiec wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wlad napisał:

Ale tryb City to zwiekszona sila wspomagania-powrot nastepuje do normalnej sily.Wiec wszystko jest OK.

 

To ja wiem, bo sam tryb CITY w swoim aucie posiadam. Chodzi mi o to że ciężko mi uwierzyć żeby w trybie DYNAMIC wspomagania kompletnie nie działało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wlad napisał:

Powiedzmy odwaznie-w trybie "D" nie ma wspomagania.Duzo latwiej kreci sie kierownica w autach bez wspomagania-oczywiscie podczas jazdy.

Bez przesady.

W AR Giulietta wspomaganie   działa w trybie D.

Gdyby nie działało nie wiem czy dał byś radę skręcić kołami zwłaszcza 

żeby skręcić kołami od max prawo do max lewo wykonuje się tylko 2 obroty kierownicą a nie tak jak w typowych autach ze wspomaganiem 3-3.5 obrotu.

Jak kiedyś przełączyłem z D na N to żona mnie się pyta czemu tak kierownica lata jakby 

jechała w Stilo z włączonym City.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bochumil napisał:

 

To ja wiem, bo sam tryb CITY w swoim aucie posiadam. Chodzi mi o to że ciężko mi uwierzyć żeby w trybie DYNAMIC wspomagania kompletnie nie działało...

To oczywiscie moja przesada-dziala ale potrzeba duzej  sily do kierowania.Dla mnie to byl minus.

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bochumil napisał:

 

To ja wiem, bo sam tryb CITY w swoim aucie posiadam. Chodzi mi o to że ciężko mi uwierzyć żeby w trybie DYNAMIC wspomagania kompletnie nie działało...

Aby wspomaganie w AR G działało tak jak w Stilo w City dajesz na A.

Dodatkowo przy A wolniejsza reakcja na pedał przyśpieszenia i  hamulca oraz 

systemy bezpieczeństwa reagują dużo szybciej.

Przy D  "kagańce" są trochę  usunięte i tak szybko nie interweniują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, TADA napisał:

Bez przesady.

W AR Giulietta wspomaganie   działa w trybie D.

Gdyby nie działało nie wiem czy dał byś radę skręcić kołami zwłaszcza 

żeby skręcić kołami od max prawo do max lewo wykonuje się tylko 2 obroty kierownicą a nie tak jak w typowych autach ze wspomaganiem 3-3.5 obrotu.

Jak kiedyś przełączyłem z D na N to żona mnie się pyta czemu tak kierownica lata jakby 

jechała w Stilo z włączonym City.

Oczywiscie ze dziala-zreszta na postoju i chyba przy bardzo malej predkosci jest  normalna wartosc.Zreszta Twoja zona swa reakcja to potwierdza-po powrocie do normalnego trybu wydaje sie ze jest on maksymalnie lekki.

Edytowane przez wlad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wlad napisał:

To oczywiscie moja przesada-dziala ale potrzeba duzej  sily do kierowania.Dla mnie to byl minus.

 

No nie wiem. Przejechałem się Julką kolegi i wspomaganie w trybie DYNAMIC działało wg mnie bez zarzutu. Kiedyś czytałem przy okazji Stilo w temacie poświęconym CITY, że siła wspomagania potrafiła różnić się pomiędzy danymi egzemplarzami. Nie wiadomo z czego to wynikało, być może ze sprawności alternatora, problemach z masą. Być może podobnie jest w innych modelach aut z elektrycznym wspomaganiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał:

 

No nie wiem. Przejechałem się Julką kolegi i wspomaganie w trybie DYNAMIC działało wg mnie bez zarzutu. Kiedyś czytałem przy okazji Stilo w temacie poświęconym CITY, że siła wspomagania potrafiła różnić się pomiędzy danymi egzemplarzami. Nie wiadomo z czego to wynikało, być może ze sprawności alternatora, problemach z masą. Być może podobnie jest w innych modelach aut z elektrycznym wspomaganiem. 

Jak się sporo różni to się może CITY kończyć, w Puntach dość często to padało. Generalnie dla mnie ta cała przekładnia to jest jedynie dobra do małych aut, które nie opuszczają miasta. Wyczucie fiatowskiej przekładni przy wyższych prędkościach znacznie odbiega od innych konstrukcji. Przynajmniej tak było w małych autach jak Punto, Musa czy Stilo.  Wg ASO to siła wspomagania jest dwustopniowa i przy wyższych prędkościach jest stała, co wpływa na prowadzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczesne auta wcale nie otwierają przepustnicy zawsze proporcjonalnie do wciśniętego pedału gazu. Wszystko zależy od obrotów, zapiętego biegu, czyli generalnie obciążenia. Może być np taka sytuacja, że jadąc na 4 biegu 60 km/h i przy 2 krpm wciskamy pedał do oporu, a przepustnica otwiera się na 70%, następnie po osiągnięciu 3 krpm i dalej trzymając pedał w podłodze otwarcie sięga 80%. To taki przykład, ale właśnie tak to działa w większości aut ze względu na ekologię. Pedal Box oszukuje ECU i dokłada w niskich i średnich obrotach kilka % na otwarciu przepustnicy, ale moc max pozostanie ta sama, bo w pewnym momencie i tak przepustnica stoi w otwartej pozycji. W Alfie Mito mojej żony jest DNA i tak właśnie działa tryb Dynamic, obserwowałem jeżdżąc z podłączoną apką i było widać różnice na otwarciu przepustnicy. W Golfie (ogólnie w VAG) natomiast taki Pedal Box można zrobić sobie gratis jednym kliknięciem w apce do diagnostyki. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.