Skocz do zawartości

akumulatory jenox


omroz

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem jenoxa golda 60 Ah w scenicu 2,0 16V. Po założeniu był bandyta przez 3,5 roku dopóki po prostu w letni poranek się nie skończył. Rano zapalił jakoś dziwnie. Po przejechaniu 15 km zgaszeniu silnika i natychmiastowemu ponownemu uruchomieniu już kompletnie brakło prądu. Pewnie zawarło celę. Założyłem jakiś noname z kartą gwarancyjną Warty i już drugi rok działa bez problemu.

Tak, że jenoxa polecam i nie polecam. Jakby w sklepie był w tej samej cenie co inne lub najtańszy to wziąłbym ponownie. Jak musiałbym dołożyć w porównaniu do takiego noname z gwarancją Boscha czy warty, to wziąłbym tańszy. Oduczyłem się dmuchania i chuchania na akumulatory. Jakieś doładowywania czy dolewki wody co chwilę odpadają. Taki akumulator wymieniam na nowy niezbyt drogi i mam nadzieję, że wytrzyma te 3 lata. Ten jenox dla mnie nie jest przekreślony dla tego, że po prostu padł na amen i nie wymagał reanimacji. Jakby zaczął się ze mną bawić w kotka i myszkę i męczył bym się z nim próbując go wskrzesić to już bym go skreślił jako potencjalny kolejny zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mikomir napisał:

Tylko oryginalny Forda :ok:, w Fieście która jest w rodzinie akumulator ma 11 lat i o dziwo w ostanie kilkunastostopniowe mrozy kręcił jak nowy.

 

tiaa ... W mondeo siedział EFB Forda (prawdopodobnie dostawcą jest Varta) - nie dość że była na niego akcja serwisowa (pękał i lał elektrolitem), to mój padł na trzecią zimę i nie jest to odosobniony przypadek. Obecnie mam ZAPa i po 3 latach trzyma nominalne 80% naładowania według BMS, gdzie fordowski na trzecią zimę już nie utrzymywał nawet 50-60% (z zakładanych 80%) - i samochód zaczynał wyłączać odbiorniki jak radio czy ogrzewanie przedniej szyby ... po czym zupełnie nie miał siły odpalić po kilku dniach użytkowania.

 

Więc nie - zdecydowanie nie oryginalny forda. I wątpię żeby sam ford produkował aku - myślę, że co model, to inny dostawca z naklejką forda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mikomir napisał:

Tylko oryginalny Forda :ok:, w Fieście która jest w rodzinie akumulator ma 11 lat i o dziwo w ostanie kilkunastostopniowe mrozy kręcił jak nowy.


u mamy w Fordzie Ka akumulator ma 9 lat i też pali bez problemu. Auto więcej stoi niż jeździ. Co prawda już SS nie działa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, snoopi_lubin napisał:


u mamy w Fordzie Ka akumulator ma 9 lat i też pali bez problemu. Auto więcej stoi niż jeździ. Co prawda już SS nie działa .

No to 2 do 1 ;] jeżeli chodzi o długowieczność akumulatorów Forda :ok:. Dodam tylko, że moja Fiesta jest z DE jeżeli to ma jakieś znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, mikomir napisał:

No to 2 do 1 ;] jeżeli chodzi o długowieczność akumulatorów Forda :ok:. Dodam tylko, że moja Fiesta jest z DE jeżeli to ma jakieś znaczenie.

Zasadniczo to każdy akumulator na pierwsze wyposażenie (znaczy wkładany do nowego auta w fabryce) bez względu na markę pojazdu jest dużo lepszy od tych z rynku wtórnego.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Azbest napisał:

tiaa ... W mondeo siedział EFB Forda (prawdopodobnie dostawcą jest Varta) - nie dość że była na niego akcja serwisowa (pękał i lał elektrolitem), to mój padł na trzecią zimę

 

W moim Mondeo też był EFB i wytrzymał 8,5 roku. Teraz siedzi Jenox Gold. W Focusie fabryczny aku od Forda przeżył 10,5 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, volf6 napisał:

Zasadniczo to każdy akumulator na pierwsze wyposażenie (znaczy wkładany do nowego auta w fabryce) bez względu na markę pojazdu jest dużo lepszy od tych z rynku wtórnego.

 

Dokładnie, te z pierwszego montażu są "długowieczne" w porównaniu z tymi co później kupujemy w sklepach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja....tiaaa. Centra Futura przetestowana na gwarancji, skończyło się nowym najtańszym aku. Zwarcie celi było najprawdopodobniej, był assistant ale jak Cię to trafi na wyjeździe to nie ma na kogo liczyć bo przy awarii aku assistance nie przyjeżdża z nowym na podmianę. Od tej pory kupuję średnią półkę. Varta wytrzymała 4.5 roku w Fordzie. Do Subaru nie miałem za bardzo wyboru i wleciał Sebang. Kupowałem 3 sztuki ostatnio i zawsze się pytałem sprzedającego co poleca. FIAMM ponoć jest ok. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rwIcIk napisał:

Mały FIAMM w traktorku wytrzymał 3 lata :buu:

 

FIAMM założony na pierwszy montaż wytrzymał 6 lat, zamieniony na kolejnego FIAMM’a, który do dzisiaj chodzi, a to już ponad 7 lat :ok: . 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lucash napisał:

za drogi był i go nie kupiłem. Może po prostu niedoładowany? 

Umarł.

Odpalenie z kabli, podładowanie i po jakimś czasie traktor gasł.

Ładowanie nic nie dawało. Pewnie jakieś zwarcie. Napięcie rzędu 10 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, volf6 napisał:

Pytanie ile w takich samych warunkach wytrzymał/wytrzyma inny, bo moze przeładowujesz albo niedoładowujesz albo nie wiadomo co jeszcze:phi:

Tak własnie mam takie hobby i sprawdzam sobie w nieparzyste dni tygodnia ile pociągnie przeładowany akumulator :phi:.

Aku był dobrany dobrze z przeznaczeniem, bo był głębokiego rozładowania, pracował w stałych warunkach temp (18-21C) i był ładowany przez inwerter (czyli ładowarka mikroporcesorowa). Raz na jakiś czas był testowo obciążany.

W takim kamperze czy łodzi raczej lepszego życia by nie miał :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2021 o 18:26, volf6 napisał:

To przecież teraz ten sam właściciel (Sznajder) choć akumulatory moze się tam czymś różnią...

Nie wiem jak teraz.

Handlowałem częściami pod koniec lat 90.

Zap nie wracał, Jenox tak.

Exide tez nie wracał a centra już tez ale mało - chodź w tym czasie to była już jedna fabryka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał:

Aku był dobrany dobrze z przeznaczeniem, bo był głębokiego rozładowania, pracował w stałych warunkach temp (18-21C) i był ładowany przez inwerter (czyli ładowarka mikroporcesorowa)

 

Chyba jednak niekoniecznie dobrze, bo nawet na stronach instalacji PV piszą, że kwasy w takich zastosowaniach żyją krótko. Dedykowane są żelowe, AGM-y, a najlepiej Li-Po/Li-Ion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, shapyr napisał:

 

Chyba jednak niekoniecznie dobrze, bo nawet na stronach instalacji PV piszą, że kwasy w takich zastosowaniach żyją krótko. Dedykowane są żelowe, AGM-y, a najlepiej Li-Po/Li-Ion.

Instalacje PV mają mocne zmienne warunki. Przy inwerterze pracującym jako ups 99% aku dostaje jedynie prąd podtrzymujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2021 o 22:15, Azbest napisał:

 

tiaa ... W mondeo siedział EFB Forda (prawdopodobnie dostawcą jest Varta) - nie dość że była na niego akcja serwisowa (pękał i lał elektrolitem), to mój padł na trzecią zimę i nie jest to odosobniony przypadek. Obecnie mam ZAPa i po 3 latach trzyma nominalne 80% naładowania według BMS, gdzie fordowski na trzecią zimę już nie utrzymywał nawet 50-60% (z zakładanych 80%) - i samochód zaczynał wyłączać odbiorniki jak radio czy ogrzewanie przedniej szyby ... po czym zupełnie nie miał siły odpalić po kilku dniach użytkowania.

 

Więc nie - zdecydowanie nie oryginalny forda. I wątpię żeby sam ford produkował aku - myślę, że co model, to inny dostawca z naklejką forda.

U mnie w Mondeo to samo - oryginalny akumulator po trzech latach poszedł na złom..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2021 o 15:31, omroz napisał:

Czy ktoś z was ma akumulator tej marki?? Jak z ich jakością? Polecacie? Zastanawiam się nad takim z serii gold, jakie parametry polecacie pod benzyniaka, 1.2 z turbo

 

Hej, to forum ma jakąś tam funkcjonalność wyszukiwania.

 

Może sam poszukaj, co napisałeś?

Bys się nie wygłupiał i nie reklamował co roku tego czym sam reklamujesz. Za takie rzeczy normalnie sie płaci

 

image.png.46133b9bdc9c7ca3bfdabff28c0703a3.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2021 o 19:34, mikomir napisał:

Tylko oryginalny Forda :ok:, w Fieście która jest w rodzinie akumulator ma 11 lat i o dziwo w ostanie kilkunastostopniowe mrozy kręcił jak nowy.

 Potwierdzam, u mnie w C-Maxie juz prawie 10 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.03.2021 o 20:18, shapyr napisał:

 

Chyba jednak niekoniecznie dobrze, bo nawet na stronach instalacji PV piszą, że kwasy w takich zastosowaniach żyją krótko. Dedykowane są żelowe, AGM-y, a najlepiej Li-Po/Li-Ion.

A żelowy i AgM to nie kwas? Oj ludzie ludzie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

potrzebuje akumulator EFB 70Ah wybieram pomiędzy jenoxem (380zł) i centrą (480zł)

warto dopłacić ?

 

btw. mrakumulatora oglądałem

Edytowane przez jqr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2021 o 19:34, mikomir napisał(a):

Tylko oryginalny Forda :ok:, w Fieście która jest w rodzinie akumulator ma 11 lat i o dziwo w ostanie kilkunastostopniowe mrozy kręcił jak nowy.

W 2017r w tym sklepie kupiłem tego i kręci do dziś ,żadnych problemów ..https://ford.sklep.pl/product-pol-18054-akumulator-Hart-60AH-540A.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2017r w tym sklepie kupiłem tego i kręci do dziś ,żadnych problemów ..https://ford.sklep.pl/product-pol-18054-akumulator-Hart-60AH-540A.html
Szkoda tylko że ten sklep ma aku EFB w cenie 1k

Wysłane z mojego SM-A236B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2021 o 15:31, omroz napisał(a):

Czy ktoś z was ma akumulator tej marki?? Jak z ich jakością? Polecacie? Zastanawiam się nad takim z serii gold, jakie parametry polecacie pod benzyniaka, 1.2 z turbo

Mogę Ci tyko powiedzieć, że Kozak to dwa lata i śmietnik.

A  i tak się opłaca.

Patrząc analitycznie  - czasami lepszy jest przewidwalny śmieć w niskiej cenie ( a na tym się akurat znam), niż obietnica jakości w wysokiej cenie.

Edytowane przez maras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maras77 napisał(a):

Mogę Ci tyko powiedzieć, że Kozak to dwa lata i śmietnik.

A  i tak się opłaca.

Patrząc analitycznie  - czasami lepszy jest przewidwalny śmieć w niskiej cenie ( a na tym się akurat znam), niż obietnica jakości w wysokiej cenie.

 

Ja bym brał jakiś z nalepką hurtowni motoryzacyjnej ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamówiłem Centrę CL700 i jutro odbieram

no właśnie szukałem jakiegoś taniego, ale potrzebny jest EFB, a tu wybór mocno ograniczony, dlatego było moje pytanie

 

jeśli chodzi o akumulatory, to wg mnie jest duża losowość parametrów akumulatorów aftermarketowych

Może miałem pecha, ale w "super" Mollu m3 pus k2 po 2 latach odpadła cela (oczywiście tydzień po zakończeniu gwar.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
W dniu 28.03.2021 o 00:10, shapyr napisał(a):

 

W moim Mondeo też był EFB i wytrzymał 8,5 roku. Teraz siedzi Jenox Gold. W Focusie fabryczny aku od Forda przeżył 10,5 roku.

 

W dniu 29.03.2021 o 00:19, sherif napisał(a):

Miałem Jenox z serii hobby. Wytrzymał 3 lata.

 

Odświeżam wątek. Ostatnio pojawiło się miganie świateł po uruchomieniu samochodu, które trwa dopóki jest zwiększony pobór prądu przez różne zainstalowane elektryczne grzałki i podejrzenie padło m.in. na akumulator. Dzisiaj na zimno 3 letni Jenox Gold "pochwalił" się napięciem 12,05V, a samochód ostatnim czasem w ciągłym użytkowaniu. Napięcie ładowania też w normie. Profilaktycznie zapodałem ładowanie i będę obserwował ale wygląda na to, że czas szukać nowego Aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, shapyr napisał(a):

 

Odświeżam wątek. Ostatnio pojawiło się miganie świateł po uruchomieniu samochodu, które trwa dopóki jest zwiększony pobór prądu przez różne zainstalowane elektryczne grzałki i podejrzenie padło m.in. na akumulator. Dzisiaj na zimno 3 letni Jenox Gold "pochwalił" się napięciem 12,05V, a samochód ostatnim czasem w ciągłym użytkowaniu. Napięcie ładowania też w normie. Profilaktycznie zapodałem ładowanie i będę obserwował ale wygląda na to, że czas szukać nowego Aku.

Mój Hart ma 11,8V rano,3 razy do roku go podładuje ,ale nigdy nie miałem z nim problemów zimą..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, arek_m napisał(a):

Mój Hart ma 11,8V rano,3 razy do roku go podładuje ,ale nigdy nie miałem z nim problemów zimą..

 

Coś chyba źle mierzysz:hmm:

Przy takim napięciu to akumulator jest praktycznie całkowicie rozładowany, nie mówiąc już o tym, ze po kilku tygodniach byłby fest zasiarczony... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.