Jump to content

Terminy badania technicznego przyczep kempingowych - dla wszystkich logiczne?


Recommended Posts

3 minuty temu, piter19731 napisał:

czy mogę na priv prosić o homo przyczepki i ew oświadczenie do rejestracji . dane vin i prywatne można zasłonić , chodzi mi bardziej o masy i takie tam techniczne dane

 

Jasne, jak będę w domu, to sprawdzę i napiszę. Niestety dopiero jutro. 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, MARS napisał:

 

Skoro ktoś przy tym grzebie, to coś mi się mocno zdaje, że w końcu wejdzie w życie. Kiedyś zaprowadziłem motocykl na przegląd wbijany do DR ze 2 miesiące po terminie i diagnosta wpisał, że kolejny za 10 m-cy. Coś się zmieniło?

 

eee to chyba nadgorliwy diagnosta

robiłem przeglądy po terminie nie raz, przyczepa czy terenówka która jeździ sporadycznie

raz prawie rok bez przeglądu i co miał mi miesiąc wbić ?

mogę ci zrobić foto DR auta i przyczepy 

tak jak pisałem, przyczepkę kupiłem w lutym z NL, więc zerowy przegląd był w lutym, a teraz mam w maju

2-3x się spóźniłem i tak się przesunęło, bo właśnie nie chciało mi się specjalnie wyciągać przyczepy na przegląd

trzeba tylko pamiętać że bez ważnego przeglądu jechać nie wolno, więc teoretycznie laweta 

 

 

Edited by Koonrad
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Też wolałbym przesunąć termin przeglądu na minimum kwiecień.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, MARS napisał:

 

Dlatego napisałem, że może im chodzi ogólnie o instalację gazową. Pewnie tak to interpretują. 

 

ale diagnosta nawet nie patrzy na instalację gazową

tak jak nie patrzy na oświetlenie wnętrza ;)

 

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Koonrad napisał:

 

ale diagnosta nawet nie patrzy na instalację gazową

tak jak nie patrzy na oświetlenie wnętrza ;)

 

 

Chodziło mi o urzędników w wydziale komunikacji. 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, MARS napisał:

Kiedyś zaprowadziłem motocykl na przegląd wbijany do DR ze 2 miesiące po terminie i diagnosta wpisał, że kolejny za 10 m-cy. Coś się zmieniło?

Oszukano Cię, powinieneś dostać na kolejne pełne 12 miesięcy.

 

4 godziny temu, piter19731 napisał:

tak  jakoś wyszło . uważem ,że przyczepy lekkie ( do 750 kg DMC ) też powinny okresowo przechodzić badania techniczne , może nie co rok ( tak jak kiedyś było z motorowerami - były bezterminowe a teraz mają co 2 lata )

Będąc diagnostą też bym tak pisał, można by i na rowery wprowadzić:phi:

A czemu nie iść w drugą stronę-np co 2 lata dla osobówek jak w Niemczech?

Link to post
Share on other sites
7 hours ago, piter19731 said:

tak  jakoś wyszło . uważem ,że przyczepy lekkie ( do 750 kg DMC ) też powinny okresowo przechodzić badania techniczne , może nie co rok ( tak jak kiedyś było z motorowerami - były bezterminowe a teraz mają co 2 lata )

 

Po co?

Jaja sobie robisz?

Przeciez w Polsce i tak przeglądy to fikcja.

To jest tylko i wyłącznie wyciąganie kasy od włascicieli pojazdów a nie służy absolutnie niczemu.

Ci którzy auto (czy tam przyczepę czy motor czy cokolwiek) mają sprawne, to i tak przejdą przegląd.

A ci co mają niesprawne, to jeżdża na SKP na której ten przegląd też przejdą.

 

IMO przeglądy wykonywane w obcenej formie jak w Polsce nie mają najmniejszego sensu, i gdyby je zupełnie zlikwidować, nie zrobiłoby by to absolutnie żadnej różnicy.

 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, CiniO napisał:

nie zrobiłoby by to absolutnie żadnej różnicy.

 

częściowo masz rację , częściowo . jeśli masz takie doświsdczenia to zmien stacje kontroli

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Koledzy, wracając do meritum, czy jest jakiś przepis "mówiący", że fabrycznie nowa przyczepa specjalna kempingowa musi mieć przeprowadzony co rok przegląd do DR? 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, MARS napisał:

Koledzy, wracając do meritum, czy jest jakiś przepis "mówiący", że fabrycznie nowa przyczepa specjalna kempingowa musi mieć przeprowadzony co rok przegląd do DR? 

Przecież już wklejałeś co trzeba czyli ''Rozdział 3 - Badania techniczne pojazdów - Prawo o ruchu drogowym'' wydrukuj sobie najnowszy i idź zapytaj pani rejestrującej gdzie widzi konieczność corocznego przeglądu?:)

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, piter19731 napisał:

częściowo masz rację , częściowo . jeśli masz takie doświsdczenia to zmien stacje kontroli

Jego doświadczenie odzwierciedla realia w PL.

W każdym regionie wiadomo gdzie łatwiej przejść przegląd i nie zmieni tego Twoje zaklinanie rzeczywistości.

Link to post
Share on other sites
11 hours ago, piter19731 said:

częściowo masz rację , częściowo . jeśli masz takie doświsdczenia to zmien stacje kontroli

 

Ja akurat nie piszę o sobie.

Ja piszę o realiach.

Wiem jak sytuacja wygląda, i nawet jeśli 90% kierowców jezdzi mniej lub bardziej sprawnymi samochodami, to dalej zostaje te 10% pojazdów które za żadne skarby nie powinny juz nigdy przejść przeglądu. A w Polsce przechodzą bo pan Zenek zna pana Wieśka i za flache pieczątka będzie.

A cały sens istnienia przeglądów jest własnie poto aby odsiać te 10% złomów. Bo po to się robi przeglądy. Auta które są sprawne de fakto nie potrzebują przeglądu i można rzec, że sprawdzanie sprawnych pojazdów to strara czasu i pieniedzy. Ale nie ma innego sposobu jak sprawdzać wszystkie dlatego to się robi.

Tylko sens jest w tym żaden, jeśli wszyskie piękne prawie nowe sprawne samochody pojadą do rzetelnej SKP a złomy które nigdy nie powinny dostać pieczątki pojadą tam gdzie ją dostaną.

 

Przez 12 lat miałem przyjemność mieszkać w kraju gdzie przeglądy się robi rzetelnie. Idea mi sie podobala, ale sam kilka razy odczułem pewne niewygody z tym związane, jak chocby konieczność ponownego przyjazdu na stacje bo auto oblało przegląd za jedną śrubę od koła przykręconą odwrotnie (stożkiem na zewnątrz). Nie mówiąc juz o sprawach jak luźny sworzeń wahacza czy zle ustawione światło mijania, które wymagają ponownego umawiania i płacenia za przegląd.

Ale potrafiłełem sie dostosować i przyjezdzać na przegląd sprawnym autem bo i tak wiadomo było, że inaczej przeglądu nie przejdzie.

Teraz od 2 lat mieszkam znowu w Polsce i przyznam się bez bicia, że juz pare razy mi się zdażyło podjechać na przegląd mimo, że niektóre rzeczy w aucie nie były jeszcze do końca naprawione ale i tak wiedziałem że auto przeciez przegląd przejdzie a ja sobie to naprawie na spokojnie jak będe miał czas.

Tak - możecie mnie zlinczować - ale skoro istnieje taka możliwość, to każdy normalny człowiek to wykorzysta choćby dla oszczędności czasu lub pieniędzy. Jedni wykorzystują bardziej - inni mniej.

Ale idealnie by było gdyby taka możliwość wogóle nie istniała wogóle - bo tylko wtedy tak naprawde przeglądy w tym kraju by miały sens.

 

A naprawdę konia z rzędem temu co zmieni stacje kontroli pojazdów na bardziej rzetelną dla samej ideologii, wiedząc ze w ten sposób naraża się na stratę czasu i pieniedzy ale w imię wyższych celów.

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 godzin temu, volf6 napisał:

Przecież już wklejałeś co trzeba czyli ''Rozdział 3 - Badania techniczne pojazdów - Prawo o ruchu drogowym'' wydrukuj sobie najnowszy i idź zapytaj pani rejestrującej gdzie widzi konieczność corocznego przeglądu?:)

 

Wkleiłem to, co sam znalazłem, a szukam tego, czego nie znalazłem :hehe:, a w WK mi zacytują, czyli "specjalne" obostrzenia dla "przyczepy kempingowej specjalnej" ;].  

Coś mi mówi, że zapis "pojazd zasilany gazem" oznacza dla nich także instalację gazową do kuchenki, lodówki i grzejnika. Obym się mylił.

Edited by MARS
Link to post
Share on other sites
W dniu 28.03.2021 o 17:43, piter19731 napisał:

czy gdzieś w homoo jest adnotacja o gazie ?  przecież rubryki o zasilaniu w przyczepie powinny byc puste , co ma wpisane w DR w polu P.3 ? kreski więc zasilania brak

 

Nie ma żadnej informacji o gazie. Dopiero w osobnym zaświadczeniu z fabryki jest info o wyposażeniu m.in. w instalację gazową.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, MARS napisał:

.  

Coś mi mówi, że zapis "pojazd zasilany gazem" oznacza dla nich także instalację gazową do kuchenki, lodówki i grzejnika. Obym się mylił.

I do bojlera👍

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Danielpoz. napisał:

I do bojlera👍

Mam elektryczny. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.03.2021 o 18:44, MARS napisał:

Zaświadczenie od diagnosty jest dwujęzyczne?

 

Był taki projekt, ale chyba sie nie zmaterializowal

 

W dniu 27.03.2021 o 18:44, MARS napisał:

Gdyby było, to może by je honorowano w innych krajach.

 

Na terenie łunii brukselskiej powinien być. Wzór jest opublikowany na stronie Komisji 

https://ec.europa.eu/transport/road_safety/topics/vehicles/roadworthiness-certificate/poland-rwc-pot_en

 

 

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Filipfm napisał:
W dniu 27.03.2021 o 18:44, MARS napisał:

Zaświadczenie od diagnosty jest dwujęzyczne?

 

Był taki projekt, ale chyba sie nie zmaterializowal

 

jest dwujęzyczne - PL i GB. pojazdy wykonujące transport drogowy są zobowiązane takowe zaświadczenie okazać przy kontroli za granicą , wiem ,że nie wszystkie służby je

 

wołają .

18 godzin temu, ZUBERTO napisał:

nie zmieni tego Twoje zaklinanie rzeczywistości.

nie zaklinam  ale ubolewam nad samym systemem sposobu badań pojazdów . to biznes , który ma przynosić zyski  właścicielowi i nie ma wiele wspólnego z bezpieczeństwem . właściciela stacji kontroli wali to czy diagnosta daje pozytywy czy negatywy , liczy się zysk

 

15 godzin temu, CiniO napisał:

Przez 12 lat miałem przyjemność mieszkać w kraju gdzie przeglądy się robi rzetelnie.

coś kojarzę ,że na wyspach . tak wiem jak tam to sie to odbywa

 

15 godzin temu, CiniO napisał:

śrubę od koła przykręconą odwrotnie (stożkiem na zewnątrz).

niby drobiazg do poprawienia w 5 minut

 

15 godzin temu, CiniO napisał:

j zostaje te 10% pojazdów które za żadne skarby nie powinny juz nigdy przejść przeglądu.

wg mnie , gdyby tak uczciwie podejść do badań to chyba więcej niż 10 %

Link to post
Share on other sites
W dniu 28.03.2021 o 17:43, piter19731 napisał:

czy gdzieś w homoo jest adnotacja o gazie ?  przecież rubryki o zasilaniu w przyczepie powinny byc puste , co ma wpisane w DR w polu P.3 ? kreski więc zasilania brak

 

I jak, według Ciebie powinienem dostać przegląd na 3 lata, czy na rok?

Link to post
Share on other sites

OK, jestem po rozmowie z kierownikiem WK. Najpierw próbował mi wcisnąć kit, że przyczepa kempingowa, to przyczepa specjalna i przeglądy od nowości są co rok, ale jak poprosiłem o konkretny przepis, to po jego przeczytaniu, zmienił zdanie i jednak pierwszy przegląd jest po 3 latach. 

Wstępnie sukces! 

Jak zobaczę zmianę w DR, to dopiero wtedy zacznę wiwatować hehe. 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 31.03.2021 o 14:01, piter19731 napisał:

i w cepiku !!!

 

12 kwietnia jadę do nich, to zobaczymy, czy to ogarną. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.