Jump to content

SsangYong Tivoli


pitw
 Share

Recommended Posts

17 minut temu, Nubirski napisał:

Mam, silnik 1,6 w benzynie, bez turbo. Rocznik 2017. Dobijam do 75 000 km (dwie podróże Francja, Włochy, konieczna paka na dach, bo bagażnik mały) bez usterek. Spalanie 8l/100 w mieście, w trasie bywa poniżej 6. Bak na paliwo 47l. Produkcja Korea. Czy wart swej ceny..? W wersjach najwyższych chyba nie.

Serio to ma takie spalanie ????

Nieźle :ok:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, pitw napisał:

 

Ta ba którą się na palił to środkowa wersja. Też już go oglądałem. Nawet mi się też zaczął podobać. Jedyny taki mały niesmak, no może nie niesmak ale obawa, że to dość mało popularne auto przynajmniej w Polsce. 

A Dodge jest popularny? ;) Baza serwisowa SsangYong nie jest może taka jak Forda, Kii czy Fiata, ale jest. I nie jest to auto o jakiejś ponadprzeciętnej awaryjności. :) Jest forum SsangYongarzy, można poczytać co nieco. 

 

https://ssangyongklub.pl/forum/

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Nubirski napisał:

A Dodge jest popularny? ;) Baza serwisowa SsangYong nie jest może taka jak Forda, Kii czy Fiata, ale jest. I nie jest to auto o jakiejś ponadprzeciętnej awaryjności. :) Jest forum SsangYongarzy, można poczytać co nieco. 

 

https://ssangyongklub.pl/forum/

 

:ok: Dzięki :ok:

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, Maciej__ napisał:

 

To raczej minimalne spalanie...

Jak jechałem przez Alpy w Szwajcarii było większe. ;) Ale średnio wychodzi mi, jak napisałem. Tivoli to taki mieszczuch, no i moja żona nim jeździ. Bardzo je lubi.

 

O spektakularnych przyspieszeniach nie ma co marzyć. Z ludźmi na pokładzie (4 os.), paką i wypełnionym bagażnikiem przyspieszenie "punktowe" przy 120 km/h, bo ktoś z tyłu goni szybciej jest "zaledwie zauważalne". ;]

 

Na pocieszenie, widziałem niedawno test Nissana X-Traila (w Marek Drives na YT). Silnik 1,3 i sytuacja bardzo podobna. A to większe auto. :bzik:

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

OK, ale Kaptur przez K to jakis wynalazek na rynek radziecki ;]

Ja porownywalem z poprzednim modelem Captura, ktory byl sporo mniejszy od obecnego.

 

 

Autor wspomniał o lubieniu nietypowych aut :)

 

 

8 godzin temu, sdss napisał:

Patrz na wymiary wersji europejskiej.

 

Nie widzę sensu skoro są mniejsze.

Edited by Citric
Link to comment
Share on other sites

Suzuki Vitara - dobry przelicznik jakość/cena. Jedli chodzi o silniki trzycylindrowe to obawiają się trwałości czy czego?
Ludzie dzisiaj boją się tych 3 cylindrów, tak jak 10-15 lat temu bali się turbo, tak jak 30-40 lat temu bali się katalizatorów, wtrysków i benzyny bezołowiowej. Pewnie 100 lat temu też się czegoś bali, bo jak wchodziły samochody to konie też były przestraszone. Biorąc pod uwagę, że ten samochód zrobi pewnie max 50kkm, to nawet THP wytrzyma.
A jak znam życie to i tak będzie ten ssanyong, bo jak się ktoś napali to ciężko przekonać do czegokolwiek innego. :)
  • Like 6
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/28/2021 at 11:41 AM, pitw said:

 

No właśnie mnie też się nie widzi. Ale to auto ma być dla rodziców. Meriwa ma już 8 lat i za moją namową stwierdzili, że faktycznie czas na zmianę. Rodzice mają 75+ więc to będzie pewnie ich ostatnie auto. Ja namawiam ich na mokke. Ale tato o 3 cylindrowych silnikach nie chce słyszeć. To jest chyba jego jedyny argument za tivoli. 

Mój tata miał na ostatniej prostej zmiany Merivy A miał Golf'a Sportsvan'a i Vitarę, wygrała Vitara. :ok: Można jeszcze na S-cross spojrzeć bo też fajne. :ok: 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, AstraC napisał:

Mój tata miał na ostatniej prostej zmiany Merivy A miał Golf'a Sportsvan'a i Vitarę, wygrała Vitara. :ok: Można jeszcze na S-cross spojrzeć bo też fajne. :ok: 

 

Vitary też oglądała, ale trochę mu się nie widzi ta "miękka hybryda" 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, pitw said:

 

Vitary też oglądała, ale trochę mu się nie widzi ta "miękka hybryda" 

Albo poszukaj jeszcze nie hybryd, po drugie nie widzę minusów, po trzecie nie ma co się przejmować. Jeździłem tatową 1.0 111KM i w mieście i w trasie, na prawdę fajny samochód. :ok: 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, pitw said:

 

Vitary też oglądała, ale trochę mu się nie widzi ta "miękka hybryda" 

 

A w czym mu to przeszkadza? ;] Nawet nie zauwazy dzialania...

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, pitw napisał:

 

Vitary też oglądała, ale trochę mu się nie widzi ta "miękka hybryda" 

 

Myślę, że gdy ktoś nie ma zapędów rajdowca to hybryda czy miękka czy normalna tylko pomoże mu w życiu ;]

Wczoraj kolejny raz przejechałem się Rav4 Hybrid i dalej twierdzę, że auto nie jest dla mnie, ale może za 30 lat będzie mi się podobać taki styl jazdy.

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, pitw napisał:

 

Vitary też oglądała, ale trochę mu się nie widzi ta "miękka hybryda" 

 

Ale jak użytkownik nie wie, że tam jest jakaś hybryda, to nawet tego nie zauważy. To jest wyłącznie po to, by zmieścić się w normach, jeździ to jak normalne auto. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, wladmar napisał:

 

Ale jak użytkownik nie wie, że tam jest jakaś hybryda, to nawet tego nie zauważy. To jest wyłącznie po to, by zmieścić się w normach, jeździ to jak normalne auto. 

Hybryda ma parę zalet. Choćby to że rusza na elektrycznym w korku zamiast tego kretyńskiego start/stop. Ja bym się osobiście nie obraził. Szczególnie do miasta.

Link to comment
Share on other sites

Just now, marcindzieg said:

Hybryda ma parę zalet. Choćby to że rusza na elektrycznym w korku zamiast tego kretyńskiego start/stop. Ja bym się osobiście nie obraził. Szczególnie do miasta.

 

Mild hybrid nie ujedzie nawet metra na samym elektryku.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, marcindzieg napisał:

Hybryda ma parę zalet. Choćby to że rusza na elektrycznym w korku zamiast tego kretyńskiego start/stop. Ja bym się osobiście nie obraził. Szczególnie do miasta.

 

Oczywiście, że ma, te miękkie hybrydy są bardzo fajne i nie ma się co tego bać. Żadnych minusów nie ma (podczas jazdy miejskiej). 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Mild hybrid nie ujedzie nawet metra na samym elektryku.

A to nie wiem. Ja myślałem o takiej co jednak parę metrów pojedzie.

Edit

Z tego co czytam w miękkiej hybrydzie silnik elektryczny służy też do ruszania. Więc dobrze napisałem.

Edit 2

OK. Masz rację. To bardziej skomplikowane.

Edited by marcindzieg
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pitw said:

Z założenia mają być 4 cylindry. Pojemność 1.4-1.8. 

Muszę przyznać ciekawe wymaganie - to wchodzą już w zasadzie silniki turbo, i tak od 120KM do ponad 200KM. ;) Też nie chciałem 3 garów, kupiłem Ford'a 1.5EB R4 (jeszcze ten poprzedni), tata się nie przejmował i nie chciał dopłacać do Vitary 1.4T, wziął 1.0T i powiem szczerze - nie widać R3, a wręcz brzmi tak fajnie, "rajdowo" i jeździ przyjemnie, weź go na jazdę próbną, powiedz, że to 1.4T R4 i niech jedzie 1.0T. ;] 

Link to comment
Share on other sites

Mój tata miał na ostatniej prostej zmiany Merivy A miał Golf'a Sportsvan'a i Vitarę, wygrała Vitara. :ok: Można jeszcze na S-cross spojrzeć bo też fajne. :ok: 
A mój zatoczył koło i wrócił do Astry, ktora była jego pierwszych zachodnim autem w 1996 r.
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.03.2021 o 11:54, delco napisał:

Seat arona 1,5 litra

ale dwa cyl się wyłączają...i jak jego ojciec nie lubi 3cyl to może to go jeszcze bardziej wkurzać 🤣

Edited by Pado
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, pitw napisał:

Z założenia mają być 4 cylindry. Pojemność 1.4-1.8. 

No to suzuki (sx4 s cross albo vitara) tam jest teraz tylko 1.4 turbo 4 cyl. 

O tej hybrydzie nic nie mów, to nie będzie narzekania. Tak naprawdę to tylko zaleta, w porównaniu do poprzedniego 1.4, bo trochę wygładza turbo laga. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, iwik napisał:

No to suzuki (sx4 s cross albo vitara) tam jest teraz tylko 1.4 turbo 4 cyl. 

O tej hybrydzie nic nie mów, to nie będzie narzekania. Tak naprawdę to tylko zaleta, w porównaniu do poprzedniego 1.4, bo trochę wygładza turbo laga. 

 

Nic nie mów. Tato ma swoje upodobania przy których się upiera. Ale nie jest debilem i przecież się połapie co siedzi w aucie. ;]

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, pitw said:

 

Nic nie mów. Tato ma swoje upodobania przy których się upiera. Ale nie jest debilem i przecież się połapie co siedzi w aucie. ;]

 

Ale to cale mild hybrid to nieduzy akumulator i maly silnik elektryczny, nic wiecej...

Jak taki wybredny to niech sam sobie szuka, bo to troche zawracanie gitary ;]

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mam 1.0 T. I jeździ to o wiele lepiej niż 1.3 4-cylindrowy o tej samej mocy. A dźwięk też mi się podoba na wyższych obrotach, takie mruczenie

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to cale mild hybrid to nieduzy akumulator i maly silnik elektryczny, nic wiecej...

Jak taki wybredny to niech sam sobie szuka, bo to troche zawracanie gitary ;]

 

 

Dużym plusem jest to, że ten silnik elektryczny jest jednocześnie silnikiem, rozrusznikiem i alternatorem, co powoduje, że moment odpalenia silnika przy S&S jest w ogóle nieodczuwalny. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to cale mild hybrid to nieduzy akumulator i maly silnik elektryczny, nic wiecej...

Jak taki wybredny to niech sam sobie szuka, bo to troche zawracanie gitary ;]

 

 

duży , czy nie duży ale ma 10kW i 50Nm :

 

https://blog.pgd.pl/na-czym-polega-hybryda-w-suzuki/

 

a o Vitarze sporo pisałem tu  :

 

 

i polecam 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, pitw napisał:

 

Nic nie mów. Tato ma swoje upodobania przy których się upiera. Ale nie jest debilem i przecież się połapie co siedzi w aucie. ;]

Wolnossące , bez hyjbrid duże i wygodne 

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-tucson-1-6-gdi-comfort-2wd-132km-ID6DH6Q8.html

 

Edited by sdss
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, sdss napisał:

mało nie pali przy 120km/h , przy 140km/h już 10 pewnie by było , spore auto , pytanie vzy takie potrzebne i by kia sporage nie wystarczyła czy też kaszkaj 

 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, mmaciejosss napisał:

mało nie pali przy 120km/h , przy 140km/h już 10 pewnie by było , spore auto , pytanie vzy takie potrzebne i by kia sporage nie wystarczyła czy też kaszkaj 

 

Sportage to bliźniak Tucsona.

Kaszkaj chyba ciut mniejszy.

Wolnossący 1.6 w Tucsonie jest bardzo oszczędny, gdy go nie kręcić wysoko, szybko zmieniać biegi na wyższe. W mieście można zejść do 7. Ale na autostradzie to już nie ma przeproś.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.03.2021 o 21:09, el_guapo napisał:

 

 

5 biegów :chory:

 

w tym roku 6, ale np ja w bravo mam 6 biegów i co z tego... jak przy 100km/h na 6 biegu mam 2.5 tys obrotów.. tyle to powinno być przy 140

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, rwIcIk napisał:

Sportage to bliźniak Tucsona.

Kaszkaj chyba ciut mniejszy.

Wolnossący 1.6 w Tucsonie jest bardzo oszczędny, gdy go nie kręcić wysoko, szybko zmieniać biegi na wyższe. W mieście można zejść do 7. Ale na autostradzie to już nie ma przeproś.

faktycznie ,choć Sportage wydaje się mniejsza 

 

co do Kaszkaja , różnice kosmetyczne :

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/hyundai/tucson/iv/suv/silnik-benzynowy-1.6-t-gdi-150km-od-2020/?vs=nissan%2Fqashqai%2Fiii%2Fsilnik-benzynowy-1.3-dig-t-mhev-140km-od-2021&c1=32490&c2=32806

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.03.2021 o 09:05, AstraC napisał:

Mój tata miał na ostatniej prostej zmiany Merivy A miał Golf'a Sportsvan'a i Vitarę, wygrała Vitara. :ok: Można jeszcze na S-cross spojrzeć bo też fajne. :ok: 

Jeździłem S-Crossem i strach było w tym cokolwiek wyprzedzać. Ssangyong wypada chyba lepiej.

 

 

W sieci dostępny jest crash test:

 

 

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Nubirski napisał:

Jeździłem S-Crossem i strach było w tym cokolwiek wyprzedzać. Ssangyong wypada chyba lepiej.

 

 

W sieci dostępny jest crash test:

 

 

Pewnie 1.6 starym jechałeś 

 

1.4T :

 

 

 

 

0-200 :

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.03.2021 o 07:22, gilbert3 napisał:

Ludzie dzisiaj boją się tych 3 cylindrów, tak jak 10-15 lat temu bali się turbo, tak jak 30-40 lat temu bali się katalizatorów, wtrysków i benzyny bezołowiowej. Pewnie 100 lat temu też się czegoś bali, bo jak wchodziły samochody to konie też były przestraszone. Biorąc pod uwagę, że ten samochód zrobi pewnie max 50kkm, to nawet THP wytrzyma.

 

Dokładnie. Pamiętam burze jakie wywołało dodanie katalizatora do CC700 czy Malucha. To nie będzie jechać, będzie się zapychać itd. Jak w 2008 roku kupowałem Grande, to kilka osób mówiło żebym nie brał t-jeta, tylko zwykłe 1.4 16V. Turbo miało się co chwilę psuć, być drogie w naprawach itd. Za 10 lat będą dyskusje czy brać stare 1.0 T3 czy Bóg wie co wtedy będzie innego ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Majkiel napisał:

Za 10 lat będą dyskusje czy brać stare 1.0 T3 czy Bóg wie co wtedy będzie innego ;)

 

Raczej będą dyskusje czy brać normalnie elektryka czy jednak używanego spalinowca z podatkiem ekologicznym 10 tysięcy rocznie. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, wladmar napisał:

 

Raczej będą dyskusje czy brać normalnie elektryka czy jednak używanego spalinowca z podatkiem ekologicznym 10 tysięcy rocznie. 

 

Który to podatek będzie jedynym powodem dla którego część ludzi przesiądzie się na elektryki.

:hehe:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Wszystkim za rady.  Toto stwierdził, że ticoli wygrywa. Mnie też się zaczął podobać. W najgorszym razie za 3-4 lata kupi sobie nowy. Jeszcze raz dzięki za porady :oki:

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, wladmar said:

 

Raczej będą dyskusje czy brać normalnie elektryka czy jednak używanego spalinowca z podatkiem ekologicznym 10 tysięcy rocznie. 

 

Juz to widze w PL za 10 lat :hehe: Chyba trzeba dolozyc jedno 0 na koncu ;]

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Nubirski napisał:

Jeździłem S-Crossem i strach było w tym cokolwiek wyprzedzać

Ani tego starego 1.6 w scrossie ani w tivoli już nie ma. 

Teraz tivoli jest 1.5 turbo 160KM chyba, a suzuki 1.4 turbo MH. Tivoli podobno sporo pali jak na współczesne silniki turbo. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Juz to widze w PL za 10 lat :hehe: Chyba trzeba dolozyc jedno 0 na koncu ;]

 

 

 

Myślisz, że za 10 lat ktoś jeszcze będzie specjalnie produkował samochody spalinowe z myślą o rynku polskim? :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Ani tego starego 1.6 w scrossie ani w tivoli już nie ma. 
Teraz tivoli jest 1.5 turbo 160KM chyba, a suzuki 1.4 turbo MH. Tivoli podobno sporo pali jak na współczesne silniki turbo. 
Jechałem Korando z tym silnikiem. Mocy nie było czuć a spalanie w okolicach 10 litrów.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
Juz to widze w PL za 10 lat :hehe: Chyba trzeba dolozyc jedno 0 na koncu ;]
 
 
Elektorat by sejm spalil, jakby im zabrac te passaty po Niemcu.
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

 
Myślisz, że za 10 lat ktoś jeszcze będzie specjalnie produkował samochody spalinowe z myślą o rynku polskim? :hehe:
Nowe używki z Niemiec na pewno będą produkowane.
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Rado_ napisał:
9 godzin temu, wladmar napisał:
 
Myślisz, że za 10 lat ktoś jeszcze będzie specjalnie produkował samochody spalinowe z myślą o rynku polskim? :hehe:

Nowe używki z Niemiec na pewno będą produkowane.

 

Nie sądzę, by za 10 lat można było jeszcze kupić w Niemczech nowe auto spalinowe. A szroty będą do nas jechać, oczywiście. 

Link to comment
Share on other sites

 
Nie sądzę, by za 10 lat można było jeszcze kupić w Niemczech nowe auto spalinowe. A szroty będą do nas jechać, oczywiście. 
Na razie chyba mają zakusy, by zakazać od 2030, ale raczej nie sądzę.
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Rado_ napisał:
16 minut temu, wladmar napisał:
 
Nie sądzę, by za 10 lat można było jeszcze kupić w Niemczech nowe auto spalinowe. A szroty będą do nas jechać, oczywiście. 

Na razie chyba mają zakusy, by zakazać od 2030, ale raczej nie sądzę.

 

To za 9 lat już ;] Osobiście sądzę, że pójdzie wszystko w kierunki hybryd plug-in z malutkim silniczkiem spalinowym (dla tych, którzy nie mają możliwości ładować w domu) + pełne elektryki. Nowych całkiem spalinowych nie będzie (już w zasadzie nie ma przecież, same mild-hybrid) + bardzo odczuwalny podatek ekologiczny od posiadanych spalinowców. Tak czy owak na pewno będzie drogo.  

Link to comment
Share on other sites

 
To za 9 lat już ;] Osobiście sądzę, że pójdzie wszystko w kierunki hybryd plug-in z malutkim silniczkiem spalinowym (dla tych, którzy nie mają możliwości ładować w domu) + pełne elektryki. Nowych całkiem spalinowych nie będzie (już w zasadzie nie ma przecież, same mild-hybrid) + bardzo odczuwalny podatek ekologiczny od posiadanych spalinowców. Tak czy owak na pewno będzie drogo.  
W zasadzie to juz jest tak drogo, ze dalszy wzrost cen nie ma dla mnie znaczenia.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.