Skocz do zawartości

kontrolka oleju Opel


alastair

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

jak dziala kontrolka oleju w Oplu, konkretnie Astra H classic 2012 (1.6 115KM)? Z forow wyczytalem ze moze sie swiecic na zolto co oznacza niski stan oleju, badz czerwono co (logicznie) oznacza niskie cisnienie oleju. Ok, ale sytuacja jest taka ze uzyszkodnik odpalil auto, zignorowal fakt kontrolki czerwonej i pojechal do pracy (jakies 5km). Pod praca okazalo sie ze olej wycieka poniewaz miska olejowa jest peknieta. I teraz rzecz ciekawa, przynajmniej dla mnie. Auto zostalo zholowane do mechanika, miska pospawana, wlany olej, nowy filtr. Silnik odpalil i pracuje jakby nigdy nic. Jak to mozliwe? Bylem przekonany ze po paru km bez smarowania silnik bedzie sie nadawal tylko na zlom, bedzie halasowal itd.

 

To jak ta kontrolka w Oplu dziala, steruje nia jakis modul czy jak? Reaguje z opoznieniem ignorujac krotkie zmiany sygnalu z czujnika czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, alastair said:

Hej,

 

jak dziala kontrolka oleju w Oplu, konkretnie Astra H classic 2012 (1.6 115KM)? Z forow wyczytalem ze moze sie swiecic na zolto co oznacza niski stan oleju, badz czerwono co (logicznie) oznacza niskie cisnienie oleju. Ok, ale sytuacja jest taka ze uzyszkodnik odpalil auto, zignorowal fakt kontrolki czerwonej i pojechal do pracy (jakies 5km). Pod praca okazalo sie ze olej wycieka poniewaz miska olejowa jest peknieta. I teraz rzecz ciekawa, przynajmniej dla mnie. Auto zostalo zholowane do mechanika, miska pospawana, wlany olej, nowy filtr. Silnik odpalil i pracuje jakby nigdy nic. Jak to mozliwe? Bylem przekonany ze po paru km bez smarowania silnik bedzie sie nadawal tylko na zlom, bedzie halasowal itd.

 

To jak ta kontrolka w Oplu dziala, steruje nia jakis modul czy jak? Reaguje z opoznieniem ignorujac krotkie zmiany sygnalu z czujnika czy co?

 

Jesli jeszcze pod praca olej caly czas wyciekal to znaczy, ze byl w silniku/misce ;]

W takiej sytuacji moglo jeszcze nic wielkiego sie nie uszkodzic...

Pewnie wyjdzie za jakis czas, czy przypadkiem nie zacznie brac oleju, etc.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektóre silniki mogą dość długo pracować bez oleju, ale to nie znaczy, że nawet chwilowy spadek ciśnienia nie powoduje uszkodzeń. Tu masz hondę, która dość dzielnie znosi brak oleju. U kolegi w astrze finalnie pewnie się skończy remontem generalnym silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co kojarze budowe silnikow to smok olejowy jest na pewnej wysokosci ponad dnem, wiec to ze jest jeszcze troche oleju nie znaczy ze pompa cokolwiek pompuje.

 

resztkowy film olejowy ok ale 5km to imho duzo?

 

z tego co pamietam z wyscigow to malo komu udalo sie uratowac silnik jesli cisnienie spadlo nawet na moment, ok tu mowimy o obrotach pewnie rzedu 5-7tys a nie 2-3 tys jak zwykle uzytkowanie ale odleglosc tez inna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, alastair napisał:

Hej,

 

jak dziala kontrolka oleju w Oplu, konkretnie Astra H classic 2012 (1.6 115KM)? Z forow wyczytalem ze moze sie swiecic na zolto co oznacza niski stan oleju, badz czerwono co (logicznie) oznacza niskie cisnienie oleju. Ok, ale sytuacja jest taka ze uzyszkodnik odpalil auto, zignorowal fakt kontrolki czerwonej i pojechal do pracy (jakies 5km). Pod praca okazalo sie ze olej wycieka poniewaz miska olejowa jest peknieta. I teraz rzecz ciekawa, przynajmniej dla mnie. Auto zostalo zholowane do mechanika, miska pospawana, wlany olej, nowy filtr. Silnik odpalil i pracuje jakby nigdy nic. Jak to mozliwe? Bylem przekonany ze po paru km bez smarowania silnik bedzie sie nadawal tylko na zlom, bedzie halasowal itd.

 

To jak ta kontrolka w Oplu dziala, steruje nia jakis modul czy jak? Reaguje z opoznieniem ignorujac krotkie zmiany sygnalu z czujnika czy co?

 

Opel i olej lubią się bardzo :phi:.

W robocie jak mieliśmy Astry to w jednej kierownik uderzył miską i dojechał na oparach oleju problemu nie było, nawet po wstawieniu do garażu pod ziemnego już wiele z niej nie wyciekło :facepalm:.

Inną sam brałem na wyjazd (3-miesięczne auto) i też olejenie na czerwono, dolałem pojechałem dalej .. podobno była tak jeżdżona przez kilka osób od min tygodnia, myśleli że kontrolka w nowym aucie nie działa :facepalm:. W jeszcze innej świeciło się olejenie (bo olej znikał) i siorbało przy ruszaniu kierownicą, po dolaniu jeździła dalej ;].

To, że kontrolka świeci na czerwono nie znaczy, że nie ma tam już w ogóle ciśnienia, może być też tak, że uszkodzenie np panewki wyjdzie po jakimś czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

To, że kontrolka świeci na czerwono nie znaczy, że nie ma tam już w ogóle ciśnienia

zazwyczaj mówi, że ciśnienie spadło poniżej 0,3 bara co się przekłada na możliwość zerwania filmu olejowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektóre silniki mogą dość długo pracować bez oleju, ale to nie znaczy, że nawet chwilowy spadek ciśnienia nie powoduje uszkodzeń. Tu masz hondę, która dość dzielnie znosi brak oleju. U kolegi w astrze finalnie pewnie się skończy remontem generalnym silnika


Te samochody bardziej zabił brak płynu chłodzącego niż brak oleju.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec

Uszkodzenie miski olejowej w corsie, skończyło się wyjściem korby bokiem po paru kkm od naprawy.

Ot uzyszkodnik przywalił i zatrzymał (jak twierdzi) auto jak tylko się kontrolka ciśnienia pojawiła.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, SorenLorenson napisał:

zazwyczaj mówi, że ciśnienie spadło poniżej 0,3 bara co się przekłada na możliwość zerwania filmu olejowego

W Astrach 1.6i chyba było więcej bo auta jeździły często z kontrolkami zapalanymi ;). Silnikowo dojeździły bezproblemu przez kilka lat.

Oczywiście serwisowane w ASO :phi:.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, SorenLorenson napisał:

niektóre silniki mogą dość długo pracować bez oleju, ale to nie znaczy, że nawet chwilowy spadek ciśnienia nie powoduje uszkodzeń. Tu masz hondę, która dość dzielnie znosi brak oleju. U kolegi w astrze finalnie pewnie się skończy remontem generalnym silnika

 

akurat w hondzie misa jest tak wyprofilowana, że nie ma możliwości zlać do cna olej. Wiem, odkręcałem misę do uszczelnienia i wcześniej zlewałem olej. Mowa o 1.4 EJ9. Śmiało z 0,5 litra go tam zostało. Smok też ufajdany był olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W dniu 30.03.2021 o 11:03, r1sender napisał:

akurat w hondzie misa jest tak wyprofilowana, że nie ma możliwości zlać do cna olej. Wiem, odkręcałem misę do uszczelnienia i wcześniej zlewałem olej. Mowa o 1.4 EJ9. Śmiało z 0,5 litra go tam zostało. Smok też ufajdany był olejem.

nie tylko honda stosuje taki patent:

https://magazynauto.pl/porady/ile-przejedzie-bez-oleju,aid,14?fbclid=IwAR02hvgfFFCDHYgzT8gTsBRgE_wmXDRXoWpDPW9fkkFubyVchS7K3aQT5sY

ciekawe jak to wygląda z wyminą oleju 😄

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te stare silniki "oplowate" z lat 80tych konstrukcyjnie dość dużo wybaczały użytkownikom. Pamiętam jak kiedyś szwagierka zajechała lanosem 1.5 (to też silnik bazujący na Oplu) pracującym jak diesel, zajrzałem z ciekawości pod maskę a bagnet suchy :hehe:. Pewnie jakiś czas już tak jeździła... Wlałem 2 litry oleju, silnik się wyciszył od razu i jeździł potem jeszcze kilkadziesiąt tyś. km aż go rozbiła. 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, iwik napisał:

Te stare silniki "oplowate" z lat 80tych konstrukcyjnie dość dużo wybaczały użytkownikom. Pamiętam jak kiedyś szwagierka zajechała lanosem 1.5 (to też silnik bazujący na Oplu) pracującym jak diesel, zajrzałem z ciekawości pod maskę a bagnet suchy :hehe:. Pewnie jakiś czas już tak jeździła... Wlałem 2 litry oleju, silnik się wyciszył od razu i jeździł potem jeszcze kilkadziesiąt tyś. km aż go rozbiła. 

 

Potwierdzam, u kolegi w Lanosie 1.5 8V dokładnie ten sam motyw. Auto zrobiło trasę Częstochowa - Kraków - Częstochowa z bardzo małą ilością oleju w silniku. Po dolaniu właśnie około 2l auto zrobiło jeszcze kilkadziesiąt tysięcy km po czym zostało sprzedane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/28/2021 at 9:12 PM, shapyr said:

Miałem Astrę 1,6i z silnikiem C16NZ. Nie pamiętam aby zaświeciła się kontrolka oleju, co więcej ten silnik w ogóle nie brał oleju.

Miałem X16SZR i też nic, to raczej urban legend, bo silnik który lubił wypić olej to był głównie X16XEL 1.6 16V.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.