Skocz do zawartości

Zakup kilkuletniego i30/Ceed


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio szukam samochodu, w grę wchodzą tańsze nowe albo prawie nowe. Między innymi pasuje mi Ceed II / i30.

Za około 50 tysięcy można nabyć kijankę 1.6 crdi z rocznika 2017-2018.

Auta jeszcze na gwarancji, więc jest szansa że nikt tam nie majstrował z przebiegiem czy większymi naprawami blacharskimi.

Czy taki diesel z przebiegiem 50-80 tysięcy to dobry pomysł? Na co zwrócić uwagę podczas ewentualnych oględzin?

Niedaleko ode mnie stoi np. taki ceed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Majkiel napisał:

Ostatnio szukam samochodu, w grę wchodzą tańsze nowe albo prawie nowe. Między innymi pasuje mi Ceed II / i30.

Za około 50 tysięcy można nabyć kijankę 1.6 crdi z rocznika 2017-2018.

Auta jeszcze na gwarancji, więc jest szansa że nikt tam nie majstrował z przebiegiem czy większymi naprawami blacharskimi.

Czy taki diesel z przebiegiem 50-80 tysięcy to dobry pomysł? Na co zwrócić uwagę podczas ewentualnych oględzin?

Niedaleko ode mnie stoi np. taki ceed

Od półtora roku jeżdżę i30 2 gen., ale postaram się nieco pomóc w odniesieniu do tej kijanki.
Sprawdź/poszukaj, czy w Kii te silniki 1.6 CRDi mają dwumasę (w Hyundaiu nie ma, jest zwykłe sprzęgło), bo DPF na pewno. Co do DPFu wypala się niezauważalnie pod warunkiem że co 300-500km przejedzie się te pół godziny w trasie z min 2000 obr. 
Sam silnik 1.6 CRDi jest bardzo chwalony w koreańcach, spokojnie dojeżdża do 300-400 tys. km bez awarii osprzętu, wiadomo eksploatacyjnie może się zużyć tubo czy wtryski.
W tych autach często zdarza się stukanie przekładni, a jest to po prostu krzyżak do zrobienia za kilka stówek. 
Może być też ważne dla Ciebie, że jeśli jeździsz poza miastem, to te koreańczyki mają średnio dobre wyciszenie wnętrza.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pietro_M napisał:

Od półtora roku jeżdżę i30 2 gen., ale postaram się nieco pomóc w odniesieniu do tej kijanki.
Sprawdź/poszukaj, czy w Kii te silniki 1.6 CRDi mają dwumasę (w Hyundaiu nie ma, jest zwykłe sprzęgło), bo DPF na pewno. Co do DPFu wypala się niezauważalnie pod warunkiem że co 300-500km przejedzie się te pół godziny w trasie z min 2000 obr. 
Sam silnik 1.6 CRDi jest bardzo chwalony w koreańcach, spokojnie dojeżdża do 300-400 tys. km bez awarii osprzętu, wiadomo eksploatacyjnie może się zużyć tubo czy wtryski.
W tych autach często zdarza się stukanie przekładni, a jest to po prostu krzyżak do zrobienia za kilka stówek. 
Może być też ważne dla Ciebie, że jeśli jeździsz poza miastem, to te koreańczyki mają średnio dobre wyciszenie wnętrza.

 

Dzięki za informacje

Z tego co póki co wyczytałem, to koło dwumasowe było w wersjach po liftingu z sześciobiegową skrzynią, czyli tu też jest.

 

Auto z linka obejrzałem dzisiaj, nawet się przejechałem. Dla kogoś kto nie za wiele miał do czynienia z dieslem i z Kią, to wszystko wygląda OK. Póki co mam o czym myśleć przez święta ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi byc diesel? 2ki za 50k bym nie kupil. Jak nie musi byc diesel to rozejrzyj sie za 3ka. Jesli chodzi o gwarancje to jej nie ma auto z 2017 roku wiec zostaly tylko na napedy. Dwumasy nie zrobio co najwyzej jakby skrzynia sie wysypala. Auto poprawne choc na tle innych kompaktow przecietne. Moja jedynka psula sie caly czas ale wiekszosc jezdzi bez problemu. Jak na kredyt to nowki sa za jakies 65k tyle ze benzyna to w racie nie odczujesz.

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał:

Musi byc diesel? 2ki za 50k bym nie kupil. Jak nie musi byc diesel to rozejrzyj sie za 3ka. Jesli chodzi o gwarancje to jej nie ma auto z 2017 roku wiec zostaly tylko na napedy. Dwumasy nie zrobio co najwyzej jakby skrzynia sie wysypala. Auto poprawne choc na tle innych kompaktow przecietne. Moja jedynka psula sie caly czas ale wiekszosc jezdzi bez problemu. Jak na kredyt to nowki sa za jakies 65k tyle ze benzyna to w racie nie odczujesz.

 

Gdzie za 65?

Najtańsze kombi znalazłem za 72 i to z zeszłego roku (1.0 120KM). Przy Kii ani dieslu się wcale nie upieram, w sumie zainteresowałem się po tym jak kilka osób chwaliło koreańskie produkty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę C2 1.6 crdi od listopada 2019 i bardzo sobie chwalę. Dwumas z tego co się orientuję pojawił się w wersji 136KM. Jak dla mnie auto ma sporo zalet i drobne wady np. odbicia deski w przedniej szybie w słoneczny dzień. Gwarancja fabryczna w przypadku auta uzywanego to duży atut. Przebieg 80 tys. dla tego diesla to nic, grunt żeby wprowadzić dodatkową wymianę oleju po 15 tys. km i nie trzymać się trybu LL. Poza wspomnianym stukaniem w przekładni w niektórych egzemplarzach i problemów z modułami led typowych problemów brak. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2021 o 13:20, Pietro_M napisał:

Co do DPFu wypala się niezauważalnie pod warunkiem że co 300-500km przejedzie się te pół godziny w trasie z min 2000 obr. 
 

U mnie dpf wypala się na dystansie kilkunastu kilometrów ciągłej jazdy, także nie trwa to nawet dwudziestu minut. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dpf wypala się na dystansie kilkunastu kilometrów ciągłej jazdy, także nie trwa to nawet dwudziestu minut. 
Ale chyba zaczyna wypalać jak auto rozgrzane? Więc ok. pół godziny jazdy trzeba liczyć.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, janusz napisał:

Ale chyba zaczyna wypalać jak auto rozgrzane? Więc ok. pół godziny jazdy trzeba liczyć.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Mam do pracy 12 km. Wypalanie często zaczyna mi się już po kilku kilometrach, zanim auto porządnie się rozgrzeje. Jak widzę na ekonomizerze, że proces się zaczął to przeważnie muszę zrobić jeszcze dodatkową 2-3 kilometrową rundkę, do jego zakończenia. Ale powiedzmy, że trwa to w sumie około pół godziny :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do pracy 12 km. Wypalanie często zaczyna mi się już po kilku kilometrach, zanim auto porządnie się rozgrzeje. Jak widzę na ekonomizerze, że proces się zaczął to przeważnie muszę zrobić jeszcze dodatkową 2-3 kilometrową rundkę, do jego zakończenia. Ale powiedzmy, że trwa to w sumie około pół godziny
Mi w ceed'zie jedynce też cały proces zajmował ok. pół godziny.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aviator napisał:

Jeżdżę C2 1.6 crdi od listopada 2019 i bardzo sobie chwalę. Dwumas z tego co się orientuję pojawił się w wersji 136KM. Jak dla mnie auto ma sporo zalet i drobne wady np. odbicia deski w przedniej szybie w słoneczny dzień. Gwarancja fabryczna w przypadku auta uzywanego to duży atut. Przebieg 80 tys. dla tego diesla to nic, grunt żeby wprowadzić dodatkową wymianę oleju po 15 tys. km i nie trzymać się trybu LL. Poza wspomnianym stukaniem w przekładni w niektórych egzemplarzach i problemów z modułami led typowych problemów brak. 

 

Ten tryb LL to moim osobistym zdaniem nieporozumienie. Zauważyłem już, że niektórzy w ogłoszeniach zaznaczają że wymieniali olej co 10, 12 czy 15 kkm ;)

 

5 godzin temu, wujek napisał:

Fakt nie zobaczylem, że chcesz kombi. Osobiście szukałbym 3ki ale na diesla nie starczy. 

 

Na dieslu mi nie zależy, wstępnie szukam też np. tjeta i chciałem go zagazować.

 

14 minut temu, aviator napisał:

Mam do pracy 12 km. Wypalanie często zaczyna mi się już po kilku kilometrach, zanim auto porządnie się rozgrzeje. Jak widzę na ekonomizerze, że proces się zaczął to przeważnie muszę zrobić jeszcze dodatkową 2-3 kilometrową rundkę, do jego zakończenia. Ale powiedzmy, że trwa to w sumie około pół godziny :)

 

A jak często włącza się to wypalanie? Co dzień, tydzień, 500km ?

Co się stanie jak np. włączy się chwilę przed miejscem docelowym i akurat zatrzyma się auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A jak często włącza się to wypalanie? Co dzień, tydzień, 500km ?
Co się stanie jak np. włączy się chwilę przed miejscem docelowym i akurat zatrzyma się auto?
Mi włączało się co 700-800 km, ale to zależy od trybu użytkowania, i nie wiem czy nowszy model nie jest już opracowany przez ekonomistów i nie ma mniejszego filtra.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Majkiel napisał:

 

Ten tryb LL to moim osobistym zdaniem nieporozumienie. Zauważyłem już, że niektórzy w ogłoszeniach zaznaczają że wymieniali olej co 10, 12 czy 15 kkm ;)

 

 

Na dieslu mi nie zależy, wstępnie szukam też np. tjeta i chciałem go zagazować.

 

 

A jak często włącza się to wypalanie? Co dzień, tydzień, 500km ?

Co się stanie jak np. włączy się chwilę przed miejscem docelowym i akurat zatrzyma się auto?

Racja co do LL, ale to nie wynalazek tylko Hyundai/Kia. W każdym razie zabić może każdy, choćby najlepszy silnik. 

 

1.6 crdi to akurat dobra opcja, chyba jeden z lepszych współczesnych silników diesla. Mnie akurat C2 wpadł w oko, a w budżecie jaki miałem crdi wydawał się najlepsza propozycją. 

 

Wypalanie startuje co 300-500km. Żadnych problemów z DPF nie miałem, mimo że w obecnej sytuacji dość mało jeżdżę... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 lat spędziłem w ASO KIA ;)

 

Ogólnie 1.6 CRDI to bardzo dobre silniki. Zarówno osprzęt, jak i mechanika są trwałe. W egzemplarzach robiących spore przebiegi obsługa sprowadzała się do okresowych przeglądów co 30 kkm.

 

We wszystkich wersjach mocy ze skrzyniami manualnymi nie było zainstalowanego dwumasowego koła zamachowego. Ten wynalazek pojawił się w wersjach ze skrzynią DCT.

 

C2 z tego rocznika będzie autem bezproblemowym. W razie czego pozostaje Ci jeszcze trochę gwarancji. Sam niedawno szukałem C2 dla siebie do dość sporych przebiegów, ale trafił się akurat Leon 1.6 TDI.

Edytowane przez szandrzej
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, szandrzej napisał:

6 lat spędziłem w ASO KIA ;)

 

Ogólnie 1.6 CRDI to bardzo dobre silniki. Zarówno osprzęt, jak i mechanika są trwałe. W egzemplarzach robiących spore przebiegi obsługa sprowadzała się do okresowych przeglądów co 30 kkm.

 

We wszystkich wersjach mocy ze skrzyniami manualnymi nie było zainstalowanego dwumasowego koła zamachowego. Ten wynalazek pojawił się w wersjach ze skrzynią DCT.

 

C2 z tego rocznika będzie autem bezproblemowym. W razie czego pozostaje Ci jeszcze trochę gwarancji. Sam niedawno szukałem C2 dla siebie do dość sporych przebiegów, ale trafił się akurat Leon 1.6 TDI.

 

Dzięki :ok:

 

Chyba zdecyduję się na podlinkowany wcześniej egzemplarz.

Sprawdziłem w ASO - potwierdzili wymiany oleju co 15kkm.

Sprawdziłem na SKP - hamulce, zawieszenie, geometria, stan podwozia - wszystko OK

Lakier, wyposażenie też bez zastrzeżeń

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2021 o 01:13, Majkiel napisał:

 

Dzięki :ok:

 

Chyba zdecyduję się na podlinkowany wcześniej egzemplarz.

Sprawdziłem w ASO - potwierdzili wymiany oleju co 15kkm.

Sprawdziłem na SKP - hamulce, zawieszenie, geometria, stan podwozia - wszystko OK

Lakier, wyposażenie też bez zastrzeżeń

 

Kolumne jeszcze zobacz i brac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.