Skocz do zawartości

Czy FSO może wrócić?


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

VW ma Skodę.

Renault ma Dacie.

Skoda już wyrosła na rywala VW i wielce się nie różni.

Dacia jeszcze trzyma poziom taniości ale z każdym modelem jest coraz bardziej na czasie.

Dobrze żeby znowu wróciły tanie i proste zwykle auta. Może jakoś FSO?

Ale który producent by poszedł na współpracę? Może ford? Ten model golasów i jeżdżących taczek się sprawdza.

 

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, bielaPL napisał:

Ale który producent by poszedł na współpracę? Może ford? Ten model golasów i jeżdżących taczek się sprawdza.

Raczej pozostaje tylko jakiś chiński producent ale nie wiem czy to w ogóle możliwe z różnych (nawet politycznych) powodów...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijam fakt kto i co ma miałby produkować...

FSO a raczej to co pozostało po FSO to są firmy firemki. Bocznica kolejowa - kontenerowa, muzeum, auto-komis, jakieś magazyny na halach montażu, kruszarnia betonu, firma produkująca konstrukcje żelbetonowe i zbrojenia, co z prasami na hali tłoczni ???

(Mam pogląd bo widzę co tam się dzieje prawie co 2 dni)

Żeby coś montować, a co najwyżej podukować trzeba to wszystko wywalić a najlepiej na nowo wybudować. Jest to nieopłacalne w tak dużym mieście, dzielnicy itd. Teren przewidziany jest pod budowę wielkiego samowystarczalnego zamkniętego osiedla - taka jest wizja i powstała wizualizacja sprzed lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie? Teraz teren FSO to już nie peryferia Wawy. Tam już nigdy nic nie będzie produkowane. Poza tym już bym wolał nowa chińska fabrykę niż ozeywianie trupa z obajtkiem na czele. 
Ale autorowi chyba chodzi o marke FSO a nie fabrykę,
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bielaPL napisał:

Dobrze żeby znowu wróciły tanie i proste zwykle auta. Może jakoś FSO?

Ale który producent by poszedł na współpracę? Może ford? Ten model golasów i jeżdżących taczek się sprawdza.

 

Świat a w szczególności Europa zrobi "wszystko" abyśmy nie produkowali własnych samochodów na dużą skale. 

  • Lubię to 3
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, volf6 napisał:

Zawsze lepsze to niż nic.

Tylko czy ta marka dla kogoś poza sentymentalną częścią Polaków coś znaczy?

Ani historii, ani osiągnięć.

Przy przejęciu w momencie upadku to rozumiem, ale wątpię by teraz ktokolwiek był zainteresowany tą marką.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

wątpię by teraz ktokolwiek był zainteresowany tą marką.

FSO to niestety synonim bylejakości. Może jedynie pasjonaci albo emeryci żyjący sentymentem uważają inaczej ale takie są fakty.

  • Lubię to 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bielaPL napisał:

 

VW ma Skodę.

Renault ma Dacie.

Skoda już wyrosła na rywala VW i wielce się nie różni.

Dacia jeszcze trzyma poziom taniości ale z każdym modelem jest coraz bardziej na czasie.

Dobrze żeby znowu wróciły tanie i proste zwykle auta. Może jakoś FSO?

Ale który producent by poszedł na współpracę? Może ford? Ten model golasów i jeżdżących taczek się sprawdza.

 

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

😳

 

Chociaż, kto wie? Milion elektryków obiecano... A jak obiecano, to znaczy, że będą...

 

Może wrócić 😇 na skróty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BOGUS napisał:

Ale autorowi chyba chodzi o marke FSO a nie fabrykę,
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
 

I kto kupi to pośmiewisko samochodu? Komu dobrze kojarzy się FSO polonez? Pewnie nawet w Kairze go przeklinają. Ładna buda z technologia z lat 50tych 30 lat później. Panowie bez jaj. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w planach aby na jesieni wrócił chiński Polonez 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/elektryczny-polonez-ev-z-fso-juz-na-jesieni-chinczycy-dostarcza-podzespoly/171spws

 

.... ale niestety był to prima aprilis

Edytowane przez robciolas
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co to komu? Produkowali badziewie korodujące i wiecznie psujące się. Produkcję samochodów należy zostawić firmom które to ogarniają. Rynek sam zweryfikował.

Byłem właścicielem 125p i 126p i cieszę się że czasy tych gruzów to przeszłość.

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


VW ma Skodę.
Renault ma Dacie.
Skoda już wyrosła na rywala VW i wielce się nie różni.
Dacia jeszcze trzyma poziom taniości ale z każdym modelem jest coraz bardziej na czasie.
Dobrze żeby znowu wróciły tanie i proste zwykle auta. Może jakoś FSO?
Ale który producent by poszedł na współpracę? Może ford? Ten model golasów i jeżdżących taczek się sprawdza.
 
Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
 
 
Tanie, proste i zwykle auta są ba rynku, to podstawowe wersje wyposażenia takich aut jak Fabia, Sandero, Tipo. Myślisz, że jakby ktoś wskrzesil Poloneza to kosztowalby połowę mniej? Nie ma szans, raz, że wymogi wyposażenia i bezpieczeństwa w EU widuje cenę, dwa promowanie nowej marki u kupujących to setki milionów złotych. Gdzieś to wszystko w cenie trzeba zmieścić. No i FSO Polonez nigdzie na świecie nie kojarzy się dobrze, więc stary klient nie kupi, nowy nieznanego nie tknie. To nie Tesla Muska, który był wcześniej znany z innych przedsięwzięć.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2021 o 09:20, bielaPL napisał:

 

VW ma Skodę.

Renault ma Dacie.

Skoda już wyrosła na rywala VW i wielce się nie różni.

Dacia jeszcze trzyma poziom taniości ale z każdym modelem jest coraz bardziej na czasie.

Dobrze żeby znowu wróciły tanie i proste zwykle auta. Może jakoś FSO?

Ale który producent by poszedł na współpracę? Może ford? Ten model golasów i jeżdżących taczek się sprawdza.

 

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Można było Izere nazwać FSO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wujek napisał:

I kto kupi to pośmiewisko samochodu? Komu dobrze kojarzy się FSO polonez? Pewnie nawet w Kairze go przeklinają. Ładna buda z technologia z lat 50tych 30 lat później. Panowie bez jaj. 

Autor raczej nie miał na myśli produkcji Poloneza, tylko czegoś taniego i współczesnego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, aviator napisał:

Autor raczej nie miał na myśli produkcji Poloneza, tylko czegoś taniego i współczesnego... 

I jak autor to widzi? Dacia jest tania i wspolczesna a zaraz Lada wjedzie cala na bialo i bedzie jeszcze tansza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wujek napisał:

I jak autor to widzi? Dacia jest tania i wspolczesna a zaraz Lada wjedzie cala na bialo i bedzie jeszcze tansza.

nie wiem czy wejdzie, EU nie chce rosyj wpuszczać za bardzo na swój rynek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co to komu? Produkowali badziewie korodujące i wiecznie psujące się. Produkcję samochodów należy zostawić firmom które to ogarniają. Rynek sam zweryfikował.
Byłem właścicielem 125p i 126p i cieszę się że czasy tych gruzów to przeszłość.

Jak to się ma do czasów obecnych? To co napisałeś to jest historia tak stara że niektórzy już o tym nie pamiętają.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bielaPL napisał:

nie wiem czy wejdzie, EU nie chce rosyj wpuszczać za bardzo na swój rynek

EU wpuszcza Ladę na rynek, tylko Lada(Nissan-Renault) nie chce sprzedawać w PL.

Zauważ, że taka Lada Niva Urban dobrze sprzedaje się w DE i tam to widać na ulicach.

Nawet Lada Vesta/cross jest sprzedawana na rynkach EU i byłych demoludach, a w Pl Lada nie ma oficjalnego przedstawicielstwa.

Problemem są nowe normy spalin, które Lada nie spełnia i chyba Nissan/Renault nie chce aby łada była kanibalem Dacii.

 

Co do elektryków, to chinole aż piszczą aby wejść do EU ze swoim produktem.

I po mału wchodzą, zobaczymy z jakim skutkiem. Od czerwca rusza sprzedaż elektryków u naszych pd sąsiadów w SK, choć to mało chłonny rynek.

https://dfmotor.sk/

Edytowane przez robciolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, 62545tomasz napisał:

myśłę, że z izerą będzie klapa jak ze wszystkim;) do tej pory...

Co Ty Tak i pesymista, nie ma drugiego kraju,  który by tyle razy wygrał z pandemia to sobie nie poradzi z autem elektrycznym ?

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, 62545tomasz napisał:

myśłę, że z izerą będzie klapa jak ze wszystkim;) do tej pory...

No coś ty, to będzie sukces na miarę Autosana. Dwa razy się to później znacjonalizuje a potem i tak padnie. ;] Winę zwali się na Niemca albo na Tuska.

Edytowane przez shapyr
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo Albicla. Tak samo g...... nazwa jak Izera. Izera to się prędzej z Izraelem kojarzy jak z Polską.

Golf kojarzy się z Niemcami? Od czegoś trzeba zacząć. My jeszcze nic nie mamy, nic nie produkujemy a już narzekamy. JPRDL

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, KYRTAP napisał:

W sumie racja ale najważniejsze aby to w końcu ruszyło.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Patrząc na newsy w sieci słabo to widzę. Mamy niewiele do połowy 2021, a plany mówią o rozpoczęciu produkcji w 2024. W miejscu fabryki chyba póki co "ściernisko", inwestycja budowlana to pewnie ze dwa lata, czyli połowa 2023, potem wyposażanie, instalacje itd. Jeszcze nie zaczęli a już mówią o pieniądzach od państwa mimo, że to prywatne przedsięwzięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, shapyr napisał:

Albo Albicla. Tak samo g...... nazwa jak Izera. Izera to się prędzej z Izraelem kojarzy jak z Polską.

No z tym skojarzeniem to walnąłeś :facepalm: 

Wprawdzie mi bardziej kojarzy się z Czechami niż z Polską... ale Izrael 🤣😂😁

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, DamU napisał:

No z tym skojarzeniem to walnąłeś :facepalm: 

Wprawdzie mi bardziej kojarzy się z Czechami niż z Polską... ale Izrael 🤣😂😁

No ok. A to mało rzek w Polsce, że do Czech trzeba sięgać? :hmm: Zresztą bez znaczenia bo polskiego samochodu w tym projekcie tyle, co kot napłakał. Coś jak polska hulajnoga elektryczna Motus 🤣.

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynek motoryzacyjny jest baaardzo trudny. Nawet wielcy mają problemy, muszą się reogranizować, niedługo będzie pewnie dosłownie kilka firm typu Stellantis. Trzymam kciuki za Izerę, ale szczerze to jednak nie wróżę sukcesu. Chociaż fajnie by było. O dużej polskiej marce, czy nawet o spółce-córce dużego koncernu możemy zapomnieć, FSO padło i nie wstanie, bo nie za bardzo jest na to miejsce na rynku, przynajmniej takim jak dzisiaj wygląda.

Chociaż nie kumam tej tęsknoty. Przecież nie każdy kraj musi mieć swoje samochody. Jaką markę mają Austriacy, czy Szwajcarzy czy Duńczycy? Żadną, a żyją nieźle bez tego ;]. Polska i tak jest sporym graczem na rynku automotive. Chyba każdy samochód wyprodukowany w Europie ma części wyprodukowane w Polsce. Co więcej, produkujemy nawet linie produkcyjne do tych fabryk ;]. Do tego w PL zakłada swoje oddziały coraz więcej firm wymyślających i wytwarzających naprawdę najnowocześniejsze technologie dla automotive, serio nie ma na co narzekać. Już chyba tylko ostatni emerytowani byli pracownicy FSO tęsknią za tym co było.

 

 

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2021 o 09:20, bielaPL napisał:

Dobrze żeby znowu wróciły tanie i proste zwykle auta. Może jakoś FSO?

 

 

Tanie i proste auta nie wrócą, bo świat się zmienił - normy bezpieczeństwa i ekologiczne powodują, że samochody są i będą coraz bardziej skomplikowane. Te nieskomplikowane będą drogie, bo dojdą kary ekologiczne. 

... a FSO ... nie kupię skomplikowanego samochodu z "etykietką FSO", bo oni nawet z najprostszymi konstrukcjami radzili sobie byle jak. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Azbest napisał:

 

Tanie i proste auta nie wrócą, bo świat się zmienił 

Dokładnie. Tanio już było i więcej nie będzie. Co więcej, skończy się powszechnie dostępna motoryzacja. W miastach mało kto będzie miał własny samochód. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FSO nigdy nie bylo marką, którą ktoś znał poza Polską. Nawet w Polsce nikt nie mówił, że jeżdzę FSO (zreszta FSM tez).

Jezdzilo sie Polonezem, Duzym (i Malym) Fiatem. 

 

Skoda byla niezalezna marką i swietną historią i osiągnięciami w motorsporcie. Porownywanie do FSO jest obrazliwe dla Skody.

Dacia wprawdzie glownie robila licencje, byla zwiazana przez to z marką Renault, stad zapewne decyzja o zakupie

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2021 o 09:20, bielaPL napisał:

 

VW ma Skodę.

Renault ma Dacie.

Skoda już wyrosła na rywala VW i wielce się nie różni.

Dacia jeszcze trzyma poziom taniości ale z każdym modelem jest coraz bardziej na czasie.

Dobrze żeby znowu wróciły tanie i proste zwykle auta. Może jakoś FSO?

Ale który producent by poszedł na współpracę? Może ford? Ten model golasów i jeżdżących taczek się sprawdza.

 

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Moim zdaniem FSO nie może wrócić.

Sama marka byłaby obciążeniem. Dokleiłaby się do niej cała masa ciężaru gatunkowego pod tytułem "narodowy", "kiedyś to było" i wszelkiej masci związkowców i polityków.

 

Uważam natomiast, że w dobie elektryków, jest szansa że jakas polska marka ma szansę, ale to musi byc coś zupełnie nowego, sponsorowanego przez jakis prywatny biznes.

Liczę na projekt Izera, ale nie wiem czy się nie przeliczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2021 o 18:37, maro_t napisał:

Rynek motoryzacyjny jest baaardzo trudny. Nawet wielcy mają problemy, muszą się reogranizować, niedługo będzie pewnie dosłownie kilka firm typu Stellantis. Trzymam kciuki za Izerę, ale szczerze to jednak nie wróżę sukcesu. Chociaż fajnie by było. O dużej polskiej marce, czy nawet o spółce-córce dużego koncernu możemy zapomnieć, FSO padło i nie wstanie, bo nie za bardzo jest na to miejsce na rynku, przynajmniej takim jak dzisiaj wygląda.

Zgadzam się, dodam jeszcze, że na świecie jest dużo więcej uznanych marek samochodów, które się dobrze kojarzą lub miały osiągnięcia w motorsporcie i wystarczy je wykopać na potrzeby tego typu przedsięwzięcia. Dla przykładu Talbot, Simca, Autobianchi.

Edytowane przez zejk
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, zejk napisał:

Zgadzam się, dodam jeszcze, że na świecie jest dużo więcej uznanych marek samochodów, które się dobrze kojarzą lub miały osiągnięcia w motorsporcie i wystarczy je wykopać na potrzeby tego typu przedsięwzięcia. Dla przykładu Talbot, Simca, Autobianchi.

 

FSO to jest nikt na rynku moto

widać co ChRL kupuje - Volvo, czy takie MG https://mg.co.uk/ ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/5/2021 at 11:34 PM, aviator said:

Dokładnie. Tanio już było i więcej nie będzie. Co więcej, skończy się powszechnie dostępna motoryzacja. W miastach mało kto będzie miał własny samochód. 

Co jest debilizmem, bo nie bierze się z jakiś potrzeb, tylko wymuszania tego przez jakiegoś urzędasa i jego wizję świata, bo na jego samochód my się zrzucimy z państwowej kasy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2021 o 09:20, bielaPL napisał:

VW ma Skodę.

Renault ma Dacie.

"Marka" FSO nie jest nigdzie znana poza Polską, a w Polsce się nie kojarzy dobrze. Już łatwiej wypromować nową markę, która przynajmniej nie ma złych skojarzeń. Także prościej już będzie z tą 'izerą'. Choć osobiście uważam, że to jest wyłącznie projekt służący wyprowadzeniu kasy. 

Jak w Elektrowni Ostrołęka - ktoś wybuduje fabrykę, potem ktoś inny ją zburzy, za jedno i drugie zapłacą kilka miliardów podatnicy, ale w zarządach i firmach współpracujacych znajdzie robotę na kilka lat paru 'kolegów Obajtka'.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AstraC napisał:

Co jest debilizmem, bo nie bierze się z jakiś potrzeb, tylko wymuszania tego przez jakiegoś urzędasa i jego wizję świata, bo na jego samochód my się zrzucimy z państwowej kasy.

No niestety jak dalej dupke bedziemy wozic to prawnuczki umra z pragnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, wujek said:

No niestety jak dalej dupke bedziemy wozic to prawnuczki umra z pragnienia.

Bzdura, inne gałęzie przemysłu mają znacznie większy wpływ i nic z tym się nie robi, choćby latanie, ale jakoś nie słyszę o normach Euro milion dla samolotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, AstraC napisał:

Bzdura, inne gałęzie przemysłu mają znacznie większy wpływ i nic z tym się nie robi, choćby latanie, ale jakoś nie słyszę o normach Euro milion dla samolotów?

No to z innej storny. Ulice nie sa z gumy i nie pomieszczo wszystkich samochodow. W miescie lepszy jest zbiorkom. Ja chodze na piechote, jezdze rowerem ale i samochodem. Najwiekszy problem to brak rotacji w centrum i dojezdzajacy z przedmiesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 5.04.2021 o 13:34, shapyr napisał:

No coś ty, to będzie sukces na miarę Autosana. Dwa razy się to później znacjonalizuje a potem i tak padnie. ;] Winę zwali się na Niemca albo na Tuska.

Nacjonalizacja staje się faktem. Powinni zmienić nazwę na Narodowe Auto Suwerena Izera - NASI (czytać jak tam komu pasuje)

https://moto.pl/MotoPL/7,170318,26963102,izera-znalazla-partnera-biznesowego-budowe-fabryki-sfinansuje.html#s=BoxMotMT

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.