Skocz do zawartości

Chip tunning 1.4 TSI na 95Pb czy 98Pb :)


klo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

    Zachciało mi się na stare lata lekko podnieść moc i moment w moim golfie VII  1.4 TSI :)  Jedna z najbardziej poważanych firm w moim mieście upiera się że chipowanie, tylko i wyłącznie na paliwie 98.  Generalnie nie chodzi o koszt paliwa, tylko o wieloletnie przyzwyczajenie do 95 przy dystrybutorze ;).  Rzeczywiście 1.4 TSI 140KM, 250Nm, CHPA trzeba chipować na paliwie 98, czy spokojnie można pozostać przy 95 ?

Chodzi o delikatne i bezpieczne podniesienie  mocy do maks. 170KM i 290Nm 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o spalaniu stukowym, szczególnie latem jak temperatura jest powyżej 20 stopni C mi mówili. Ale z tego co mi wiadomo, jest czujnik spalania stukowego i w razie czego zadziała i nie powinno być problemu :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o spalaniu stukowym, szczególnie latem jak temperatura jest powyżej 20 stopni C mi mówili. Ale z tego co mi wiadomo, jest czujnik spalania stukowego i w razie czego zadziała i nie powinno być problemu  ?
I ow czujnik obetnie moc, ktora dolozyl tuner, ba, obetnie w stosunku do serii.
Wiec po co chip?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, klo napisał:

No właśnie o spalaniu stukowym, szczególnie latem jak temperatura jest powyżej 20 stopni C mi mówili. Ale z tego co mi wiadomo, jest czujnik spalania stukowego i w razie czego zadziała i nie powinno być problemu :) ?

Skoro ma obcinać notorycznie i walczyć to po co grzebać?

Rybki albo akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz rozumiem :)    Chipował  ktoś 1.4 TSI ? Nie wiem czy ten silnik nie jest tak skonstruowany przez księgowych, że po delikatnej ingerencji w oprogramowanie rozleci się po 30 tyś ;)  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

170@290 zrobi byle tuner na Pb95. Moim zdaniem robienie mapy pod większe oktany ma sens tylko wtedy, gdy chcemy uzyskać duże przyrosty, ale potem musimy unikać tankowania Pb95, a z tym różnie bywa. Robiłem mapę w Vtechu, powiedzieli, że bez znaczenia i na 95 wystroją tak, że na jeżdżąc później na 98 będzie jeszcze bezpieczniej. W Tune-Up chciał robić na 98, to powiedziałem, żeby robili na 95, bo taką będę tankował, a nie zależymi na super wynikach na wykresie.

Z tym czujnikiem stuku nie jest tak, jak myślicie, bo w mapach mozna dowolnie zmieniać moment reakcji czujnika stuku i odpowiednio się go przesuwa pod paliwo. Natomiast inną kwestią jest, że 90% tunerów w ogóle nie rusza zapłonu, bo nie ma takiej potrzeby w silnikach doładowanych, żeby dołożyć 20-30 % momentu wystarczy zwiększyć boost o 0,1-0,2 bar i go wydłużyć po obrotach dla zwiększenia mocy max. Oczywiście trzeba procentowo dorzucić wachy, żeby check nie wywalił.

Edytowane przez kaczorek79
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, klo napisał:

Teraz rozumiem :)    Chipował  ktoś 1.4 TSI ? Nie wiem czy ten silnik nie jest tak skonstruowany przez księgowych, że po delikatnej ingerencji w oprogramowanie rozleci się po 30 tyś ;)  ?

Ta akurat bardzo udany silnik.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:

170@290 zrobi byle tuner na Pb95. Moim zdaniem robienie mapy pod większe oktany ma sens tylko wtedy, gdy chcemy uzyskać duże przyrosty, ale potem musimy unikać tankowania Pb95, a z tym różnie bywa. Robiłem mapę w Vtechu, powiedzieli, że bez znaczenia i na 95 wystroją tak, że na jeżdżąc później na 98 będzie jeszcze bezpieczniej. W Tune-Up chciał robić na 98, to powiedziałem, żeby robili na 95, bo taką będę tankował, a nie zależymi na super wynikach na wykresie.

Z tym czujnikiem stuku nie jest tak, jak myślicie, bo w mapach mozna dowolnie zmieniać moment reakcji czujnika stuku i odpowiednio się go przesuwa pod paliwo. Natomiast inną kwestią jest, że 90% tunerów w ogóle nie rusza zapłonu, bo nie ma takiej potrzeby w silnikach doładowanych, żeby dołożyć 20-30 % momentu wystarczy zwiększyć boost o 0,1-0,2 bar i go wydłużyć po obrotach dla zwiększenia mocy max. Oczywiście trzeba procentowo dorzucić wachy, żeby check nie wywalił.

Niby tak, ale jak dolozysz 0,2 bara i wydluzysz po obrotach to ryzyko detonacji wzrasta znacznie i musisz albo obnizac "Knock detection factor map" lub od razu czesciowo cofnac zaplon. A zaplon ma zazwyczaj dwie mapy(midlle thortle i full thortle) ktore sa funkcja kata w obrotach, ale nie w obciazeniu, i po cofnieciu mapy zaplonu cofasz ja rowniez w zakresie slabych obciazen gdzie detonacji nie ma co sie objawia twardzsza praca silnika(zbyt wczesny zaplon). I wtedy wlasnie najlepiej zostawic sobie standartowa mape ignition advance i zatankowac 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem soft w CC 2014 1.4TSI DSG, dzięki któremu wyszło 198km i 288nm na paliwie 95PB Przejechałem nim 240 tys km bez żadnego problemu, pod koniec „jedynie” skrzynia zaczęła przeciągać biegi. Soft był od przebiegu 114tys km. Ogólnie polecam, zupełnie inna przyjemność z jazdy. 

Edytowane przez johny
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie, przywyczaisz się. Ja do wszystkich samochodów zawsze lałem Pb95, aż kupiłem Astrę 1.6 200KM, gdzie zalecane paliwo to noPb98 i nigdy się nie pomyliłem. Szybko się przywyczaiłem. Problem jest inny, masz mniejszy wybór stacji. Np na shellu możesz tankować tylko V-Power Racing 100, który jest bardzo drogi, a do tego na wielu shellach go nie ma. Na innych stacjach, zwłaszcza jakichś mniejszych we wioskach, nie ma paliwa 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz :)   O tym zupełnie nie pomyślałem ;) Na mojej stacji Circle K obok chaty na której tankuje od kilkunastu lat, dopiero teraz zauważyłem że nie ma paliwa 98 :(   To może być problem, szczególnie podczas dalszych podróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, klo napisał:

O widzisz :)  O tym zupełnie nie pomyślałem ;) Na mojej stacji Circle K obok chaty na której tankuje od kilkunastu lat, dopiero teraz zauważyłem że nie ma paliwa 98 :(  To może być problem, szczególnie podczas dalszych podróży.

Octan booster Cię wspomoże 😆

Edytowane przez johny
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, johny napisał:

Miałem soft w CC 2014 1.4TSI DSG, dzięki któremu wyszło 198km i 288nm na paliwie 95PB Przejechałem nim 240 tys km bez żadnego problemu, pod koniec „jedynie” skrzynia zaczęła przeciągać biegi. Soft był od przebiegu 114tys km. Ogólnie polecam, zupełnie inna przyjemność z jazdy. 

Znając Twoje wyniki spalania, auta nie katowaleś. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pakuu1 napisał:

Toledo "lekko podłubane" wciąga tego RS... Idzie się zdziwić czasem na drodze:

https://naforum.zapodaj.net/ad1cccb89383.png.html

https://naforum.zapodaj.net/f5985dcac8a5.jpg.html

Całe mnóstwo jest takich samochodów, które wciągną RS’a. Pytanie ile włożyli w nie pieniędzy, czasu, ile przejeżdzają nimi kilometrów z warsztatu do warsztatu i przede wszystkim przy którym pomiarze motor się przekręci 🤦‍♂️ Poniżej masz szybkie RS3  

403E0349-06B5-4175-895F-2AD18FA48E95.png

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, johny napisał:

 

08F1AF4F-4BD5-4596-9B01-C05C69C96620.png

Wow ładne czasy. Co to za apka? Kiedyś próbowałem zrobić pomiary z apki Btool ale miała takiego laga 1-2 sekundowego że szkoda wachy na pomiary.

Edytowane przez dzikipzs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dzikipzs napisał:

Wow ładne czasy. Co to za apka? Kiedyś próbowałem zrobić pomiary z apki Btool ale miała takiego laga 1-2 sekundowego że szkoda wachy na pomiary.

 

To dragy. Możesz kupić tutaj: https://fmic.pl/elektronika/164896-urzadzenie-pomiarowe-dragy.html

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, johny napisał:

Całe mnóstwo jest takich samochodów, które wciągną RS’a. Pytanie ile włożyli w nie pieniędzy, czasu, ile przejeżdzają nimi kilometrów z warsztatu do warsztatu i przede wszystkim przy którym pomiarze motor się przekręci 🤦‍♂️ Poniżej masz szybkie RS3  

403E0349-06B5-4175-895F-2AD18FA48E95.png

2.55s 100-200?!?!?

Masakrator jakiś, moc pewnie ponad 1000KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.