Jump to content

Aso zalało olej 0w20 do fiata 500 1.2 69km


deltabox
 Share

Recommended Posts

Pierwszy raz spotkałem się z takim olejem, zostawić czy przelać na 5w40 jaki lano od początku istnienia tego silnika? Nie będzie to za rzadkie jak na tak starą konstrukcję?

Link to comment
Share on other sites

ja bym nie jeździł na czymś takim w starym poczcciwym 1.2 69KM... ma być 5w40

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Pado said:

ja bym nie jeździł na czymś takim w starym poczcciwym 1.2 69KM... ma być 5w40

 

 

 

 

Z drugiej strony to ten silnik by pewnie chodzil nawet na kujawskim ;)

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Pado napisał:

ja bym nie jeździł na czymś takim w starym poczcciwym 1.2 69KM... ma być 5w40

 

 

 

Pojechałem na roczny przegląd a tu taki cyrk, przed wymianą jeszcze pytali czy selenia czy shell, to mówię, że shell 5w40, typ stwierdził "oczywiście". Odbieram auto, a tam wpisane 0w20 i typ mówi, że taki też jest dopuszczony 😨

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, deltabox said:

Pojechałem na roczny przegląd a tu taki cyrk, przed wymianą jeszcze pytali czy selenia czy shell, to mówię, że shell 5w40, typ stwierdził "oczywiście". Odbieram auto, a tam wpisane 0w20 i typ mówi, że taki też jest dopuszczony 😨

 

A co masz w instrukcji?

Jak jest faktycznie dopuszczony to ja bym zostawil :ok:

 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Z drugiej strony to ten silnik by pewnie chodzil nawet na kujawskim ;)

 

Auto ma dożywocie, dlatego chciałbym lać normalny olej, a nie jakieś eko wynalazki

Link to comment
Share on other sites

0W-20 idzie do 1.0 Hybrid. Jeśli masz stary 1.2 to powinien być 5W-40. Sprawdź to jeszcze w instrukcji, ale jeśli tak jest to ja bym poprosił o wymianę na właściwy na koszt ASO. 

 

Edit - zależy od miesiąca produkcji. Na początki 2020 leli jeszcze 5W-40, później przeszli na 0W-20 :)

Edited by dzidzia
Link to comment
Share on other sites

Teraz, dzidzia napisał:

0W-20 idzie do 1.0 Hybrid. Jeśli masz stary 1.2 to powinien być 5W-40. Sprawdź to jeszcze w instrukcji, ale jeśli tak jest to ja bym poprosił o wymianę na właściwy na koszt ASO. 

chyba z patrzeniem na ręce, bo inaczej to zostawią ten sam i powiedzą że zmienili ;)

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Maciej__ napisał:

 

A co masz w instrukcji?

Jak jest faktycznie dopuszczony to ja bym zostawil :ok:

 

W instrukcji jest 5w40, ale pokazał dokument, że dopuszczony jest teraz 5w40 i 0w20

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, dzidzia napisał:

0W-20 idzie do 1.0 Hybrid. Jeśli masz stary 1.2 to powinien być 5W-40. Sprawdź to jeszcze w instrukcji, ale jeśli tak jest to ja bym poprosił o wymianę na właściwy na koszt ASO. 

 

Edit - zależy od miesiąca produkcji. Na początki 2020 leli jeszcze 5W-40, później przeszli na 0W-20 :)

I tu pytanie, skoro na 5w40 ten silnik robił 300k bez problemów, to po co zmieniać na jakieś rzadkie gówno?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, deltabox napisał:

I tu pytanie, skoro na 5w40 ten silnik robił 300k bez problemów, to po co zmieniać na jakieś rzadkie gówno?

Bo jakiś mądry spojrzał w tabelkę o obecnych zaleceniach tylko pewnie nie doczytał od których wersji czy roczników. ASO...🤣

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, deltabox napisał:

I tu pytanie, skoro na 5w40 ten silnik robił 300k bez problemów, to po co zmieniać na jakieś rzadkie gówno?

Żeby robił 500kkm:hehe:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, deltabox said:

I tu pytanie, skoro na 5w40 ten silnik robił 300k bez problemów, to po co zmieniać na jakieś rzadkie gówno?

 

Ekologia ? Teraz taka tendencja

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, maro_t napisał:

 

500kkm fiatem 500? 8]


Tak, nazwa 500 jest od „pięćset alternatorów”

 

 

 

 

 

 

 

 

Musialem ;]

  • Like 1
  • Haha 7
  • dont like 2
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, grogi said:

Bez znaczenia, co jest dopuszczone. Klient prosił o Shell 5w40, to ma taki dostać.

 

Pytanie czy prosil konkretnie o 5w40? ;)

Bo ja oddajac auto do ASO nie wnikam co oni tam konkretnie leja z beczki, zakladam ze bedzie zgodne z zaleceniami producenta :ok:

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, deltabox napisał:

Pierwszy raz spotkałem się z takim olejem, zostawić czy przelać na 5w40 jaki lano od początku istnienia tego silnika? Nie będzie to za rzadkie jak na tak starą konstrukcję?

Fiat zmienił zalecenie dla tego silnika na olej 0w20 od nr VIN xxxxxxxxxxJB97404, tak więc mogli coś w silniku pozmieniać, np dołożyli pompę oleju o zmiennym wydatku.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, kaczorek79 said:

Fiat zmienił zalecenie dla tego silnika na olej 0w20 od nr VIN xxxxxxxxxxJB97404, tak więc mogli coś w silniku pozmieniać, np dołożyli pompę oleju o zmiennym wydatku.

 

Podobną sytuację miałem z Seatem Arona rodziców, w ciągu roku seat zmienił zalecenia dla 1.0TSI, silnik teoretycznie ten sam a olej dobierany był na podstawie VIN

Link to comment
Share on other sites

Ja tam uważam, że oni zmieniają tylko zapis, bo im się normy spalin nie zgadzają, więc ratują się olejem lekkobieżnym. A czy silnik wytrzyma na tym krócej, to mają w pompce. W 1.4 TSI też mam dopuszczoną normę VW 504/507, która nie schodzi poniżej lepkości 0w30, a od 2016r ten sam silnik miał dopuszczoną normę VW 508/509 z lepkością 0w20. Szukałem w ETCE zmian w układzie smarowania, ale nie znalazłem różnic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, maro_t napisał:

 

500kkm fiatem 500? 8]

Wiem zo to to nie do uwierzenia dla niektorych na AK ale tak.. wiekoszsc silnikow fiata jest pancerna i nawet zmiana oleju na 0w mu niezbyt zaszkodzi. Co najwyzej zacznie go woecej żłopać. A teraz szykuje popcorn i czekam na dzichad antyfiatowski

O alternatorwch juz ktos napisal:P.

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, norbert123 napisał:
7 godzin temu, maro_t napisał:

 

500kkm fiatem 500? 8]

Wiem zo to to nie do uwierzenia dla niektorych na AK ale tak.. wiekoszsc silnikow fiata jest pancerna i nawet zmiana oleju na 0w mu niezbyt zaszkodzi

 

To samo miałem napisać, jeśli to silnik z rodziny FIRE "słupek" silnika ciężko uszkodzić, chyba że się chce ;)

Z drugiej strony, chociaż rozum mi mówi "..uja mu bedzie, można jeździć" to serce chyba kazałoby zalać 5W 40.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, deltabox said:

Pojechałem na roczny przegląd a tu taki cyrk, przed wymianą jeszcze pytali czy selenia czy shell, to mówię, że shell 5w40, typ stwierdził "oczywiście". Odbieram auto, a tam wpisane 0w20 i typ mówi, że taki też jest dopuszczony 😨

 

1 hour ago, Maciej__ said:

 

Pytanie czy prosil konkretnie o 5w40? ;)

Bo ja oddajac auto do ASO nie wnikam co oni tam konkretnie leja z beczki, zakladam ze bedzie zgodne z zaleceniami producenta :ok:

 

Piszą, że prosił...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam, że temu silnikowi będzie wszystko jedno. 

Zmieniłbym olej tylko jeśli auto lata autostradami albo po torze (w obu przypadkach zmieniłbym prędzej auto 🤣 ) 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, norbert123 napisał:

Wiem zo to to nie do uwierzenia dla niektorych na AK ale tak.. wiekoszsc silnikow fiata jest pancerna i nawet zmiana oleju na 0w mu niezbyt zaszkodzi. Co najwyzej zacznie go woecej żłopać. A teraz szykuje popcorn i czekam na dzichad antyfiatowski

O alternatorwch juz ktos napisal:P.

 

Nie kojarzę opinii na AK na temat silników Fiata i tego, że nie są wytrzymałe. Zawsze Fiat miał dobre opinie jeżeli chodzi o wytrzymałość silników. Co innego jeżeli chodzi o spalanie, tutaj nigdy nie należały do oszczędnych w swojej pojemności i mocy. Konkurencja była często o litr i więcej ekonomiczniejsza.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, spad said:

 

Nie kojarzę opinii na AK na temat silników Fiata i tego, że nie są wytrzymałe. Zawsze Fiat miał dobre opinie jeżeli chodzi o wytrzymałość silników. Co innego jeżeli chodzi o spalanie, tutaj nigdy nie należały do oszczędnych w swojej pojemności i mocy. Konkurencja była często o litr i więcej ekonomiczniejsza.

 

1.2 83KM w sporo wiekszym Citroenie C3 pali ok 0.7l/100km mniej na tych samych trasach od 1.2 69KM w Fiacie 500.

Przez 100kkm to sie uzbiera jakies 4kPLN oszczednosci, a auto wieksze, lepiej wyposazone i wygodniejsze.

Nawet gdyby trzeba bylo zrobic remont po 200-250kkm(w co watpie) to jeszcze sporo powinno zostac ;)
Przy czym dla takiego auta to jakies 20 lat jazdy ;]

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.04.2021 o 13:47, deltabox napisał:

Pierwszy raz spotkałem się z takim olejem, zostawić czy przelać na 5w40 jaki lano od początku istnienia tego silnika? Nie będzie to za rzadkie jak na tak starą konstrukcję?

Factory runing test , pewnie okazało się po x testach że motor 1.2 pokaże lepsze wyniki fuel economy & co2na oleju 0w20 i parametry techniczne będzie miał w normie. Silnik gwarancję przeżyje napewno to przetestowali. Poza tym teraz liczy się co2 a nie remont silnika. 

Jeżeli nie masz spokoju. Wymień sam na 5w40 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jaki.łancuch? Nie rozśmieszają mnie
Miło mi że Cię rozbawilem. Napisałbym dlaczego o to zapytałem ( może pomogłoby to w rozterkach dotyczacych całej tej sytuacji) ale widać wszystko wiesz i nie szukasz wcale odpowiedzi ;-) Pytanie czy pomogłeś autorowi wątku...
Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.04.2021 o 23:42, Fili_P napisał:

Miło mi że Cię rozbawilem. Napisałbym dlaczego o to zapytałem ( może pomogłoby to w rozterkach dotyczacych całej tej sytuacji) ale widać wszystko wiesz i nie szukasz wcale odpowiedzi 😉 Pytanie czy pomogłeś autorowi wątku...

Silnik jest na pasku. Dzwonili z serwisu, czy jestem zadowolony z usługi, stwierdziłem, że nie i wytłumaczyłem o co chodzi z olejem, do słuchawki został poproszony jakiś kierownik serwisu, który stwierdził, że akcja z tym olejem jest przez normy emisji spalin. Także motul 5w40 już kupiony.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.04.2021 o 21:58, kaczorek79 napisał:

Ja tam uważam, że oni zmieniają tylko zapis, bo im się normy spalin nie zgadzają, więc ratują się olejem lekkobieżnym. A czy silnik wytrzyma na tym krócej, to mają w pompce. 

 

17 minut temu, deltabox napisał:

 Dzwonili z serwisu, czy jestem zadowolony z usługi, stwierdziłem, że nie i wytłumaczyłem o co chodzi z olejem, do słuchawki został poproszony jakiś kierownik serwisu, który stwierdził, że akcja z tym olejem jest przez normy emisji spalin. 

Od razu mówię, nie pracuję w żadnym serwisie Fiata i nie jestem żadnym kierownikiem serwisu. Ze mną na pewno nie gadałeś. :hehe:

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.04.2021 o 14:22, spad napisał:

 

Nie kojarzę opinii na AK na temat silników Fiata i tego, że nie są wytrzymałe. Zawsze Fiat miał dobre opinie jeżeli chodzi o wytrzymałość silników. Co innego jeżeli chodzi o spalanie, tutaj nigdy nie należały do oszczędnych w swojej pojemności i mocy. Konkurencja była często o litr i więcej ekonomiczniejsza.

 

No nie wiem, 1.9 MJTD pali mi po mieście 6,8 a na trasie 5,2 przy czym jeśli nie przekraczam 120 to raczej w okolicach 4,8 ;] 

2.0 BiTDI w mieście zadowala się 10-11 a na trasie nie schodzi poniżej 7,2 w warunkach europejskich, chyba że Szwajcaria, wtedy

auto które waży prawie 2 tony, pali 5,8-6,2 ;] 

Link to comment
Share on other sites

Silnik jest na pasku. Dzwonili z serwisu, czy jestem zadowolony z usługi, stwierdziłem, że nie i wytłumaczyłem o co chodzi z olejem, do słuchawki został poproszony jakiś kierownik serwisu, który stwierdził, że akcja z tym olejem jest przez normy emisji spalin. Także motul 5w40 już kupiony.
Pasek mokry czy suchy?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Posted (edited)
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.04.2021 o 02:18, twinsen napisał:

 

No nie wiem, 1.9 MJTD pali mi po mieście 6,8 a na trasie 5,2 przy czym jeśli nie przekraczam 120 to raczej w okolicach 4,8 ;] 

2.0 BiTDI w mieście zadowala się 10-11 a na trasie nie schodzi poniżej 7,2 w warunkach europejskich, chyba że Szwajcaria, wtedy

auto które waży prawie 2 tony, pali 5,8-6,2 ;] 

Jestem posiadaczem 1.9 JTD 16V nigdy silnik nie miał problemów na Selenia wr 5W40. Pracuje idealnie. Choć przy 270KKM  w zimowe dni oddzywa się dwumasa oryginalna... A pali mi różnie od 5.3 do 6,5 teraz z tym że ja "deptam"

Link to comment
Share on other sites

podaje przykłady uszkodzonych silników z grupy VW - po małym przebiegu i jazda na oleju 0W20



Skąd te części na Allegro? Przy takich przebiegach w grę wchodzą raczej naprawy gwarancyjne.

Może to jednak nie olej zawinił?
Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.04.2021 o 13:47, deltabox napisał:

Pierwszy raz spotkałem się z takim olejem, zostawić czy przelać na 5w40 jaki lano od początku istnienia tego silnika? Nie będzie to za rzadkie jak na tak starą konstrukcję?

cała rodzina fire w zasadzie jezdzi albo na 10w/40 albo 5w/40.

 

Pierwsze słyszę o 0w/20 i ja bym wymienił na 5w/40.

Nie wiem czy to ma koło zmiennych faz jak 1.4 8V ale mimo wszystko 0w to nie olej do tego silnika

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, VVojteck napisał:

 


Skąd te części na Allegro? Przy takich przebiegach w grę wchodzą raczej naprawy gwarancyjne.

Może to jednak nie olej zawinił?

 

Nie wiem skąd...

Zapewne naprawy gwarancyjne - jeżeli gwarancyjny nie skasuje (nie zezłomuje) tych części to często pracownicy ASO to sprzedają...

można znaleźć oferty nie tylko z uszkodzonymi panewkami czy wałem ale również z przytartymi cylindrami i tłokami.

jezeli taki olej 0W20 jest dodatkowo rozrzedzony paliwem (jazda w około komina lub liczne problemy z DPF) a później użytkownik na trasie daje mu ognia...to skutki są takie a nie inne...

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, binges napisał:

Nie wiem skąd...

Zapewne naprawy gwarancyjne - jeżeli gwarancyjny nie skasuje (nie zezłomuje) tych części to często pracownicy ASO to sprzedają...

można znaleźć oferty nie tylko z uszkodzonymi panewkami czy wałem ale również z przytartymi cylindrami i tłokami.

jezeli taki olej 0W20 jest dodatkowo rozrzedzony paliwem (jazda w około komina lub liczne problemy z DPF) a później użytkownik na trasie daje mu ognia...to skutki są takie a nie inne...

To pewnie z rozbitków. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.