Skocz do zawartości

Nudy tu.


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Ja za to zrobiłem pierwszy raz trasę 205km przy 0C i miałem trochę stresu. Przy 100% pokazał zasięg 230km w trybie eko+ (czyli bez ogrzewania). Po przejechaniu 50km zasięg drastycznie spadał, zimno robiło swoje, mimo małego zużycia (ogrzewanie off, V ok 85kmph) i miałem praktycznie na styk. To co zaoszczędziłem przez przejazdy miejskie zużyłem na ogrzewanie :phi:, które odpalałem co jaki czas (wtedy zasięg pokazywał mniejszy niż dystans). Dojechałem z zasięgiem 10km. Przynajmniej nie nudziło mi się po drodze.

W drugą stronę jak jechałem było 13C i wyjechałem z niepełną baterią (ok 90%) dojechałem bez większych problemów, jadąc ok 100kmph i bez zbędnego oszczędzania. Zostało 30km zasięgu. Latem tą samę trasę robiłem z AC  i zostawało ok 100km zasięgu :).

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowarkę sobie w końcu kupiłem, bo głupio tak mieć dwa EV i ładować z gniazdka z mocą 2100W.
Ale instalacja dopiero za miesiąc.
takie coś
 
A dziś mam do przejechania 350 km. Żeby tylko tłumik sie nie urwał.
 
Nudy.
Nawet ladne. Ja kabel ciagne narazie a co zainstaluje to jeszcze nie wiem.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HelixSv napisał:

Ładowarkę sobie w końcu kupiłem, bo głupio tak mieć dwa EV i ładować z gniazdka z mocą 2100W.

Ale instalacja dopiero za miesiąc.

takie coś

 

A dziś mam do przejechania 350 km. Żeby tylko tłumik sie nie urwał.

 

Nudy.

 

Fiu fiu, ale dizajnerskie :palacz:

 

Paaanie czysta pindziesiont kilometry to Pan bydzie cało dobo jechoł!

 

Uważaj na ten tłumik :panic:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał:

Ja za to zrobiłem pierwszy raz trasę 205km przy 0C i miałem trochę stresu. Przy 100% pokazał zasięg 230km w trybie eko+ (czyli bez ogrzewania). Po przejechaniu 50km zasięg drastycznie spadał, zimno robiło swoje, mimo małego zużycia (ogrzewanie off, V ok 85kmph) i miałem praktycznie na styk. To co zaoszczędziłem przez przejazdy miejskie zużyłem na ogrzewanie :phi:, które odpalałem co jaki czas (wtedy zasięg pokazywał mniejszy niż dystans). Dojechałem z zasięgiem 10km. Przynajmniej nie nudziło mi się po drodze.

W drugą stronę jak jechałem było 13C i wyjechałem z niepełną baterią (ok 90%) dojechałem bez większych problemów, jadąc ok 100kmph i bez zbędnego oszczędzania. Zostało 30km zasięgu. Latem tą samę trasę robiłem z AC  i zostawało ok 100km zasięgu :).

 

Niezłe statsy, no nie lubi chłodku Citigo ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał:

Czy to dron czy Skoda w każdym wydajność baterii spada że spadkiem temp ;).

Ja tak prawie wtopiłem w podróży powrotnej bezpośrednio po zakupie Ioniqa 😅 W zasadzie to o włos od lawety było 😁

 

Do zrobienia było 217 km do ładowarki we Wrocławia. Na Yutubach robili i po 250 km, wiec loozik. Od początku założenie, że jadę 90 km/h z Tirami i nie będzie problemu. 
Tylko nie przewidziałem, że akurat przyszła burza, zaczęło lać, temp. spadła do kilku stopni, wiatr w ryj itd. 
I ostatnie 20 km jechałem 40-50 km/h muskając „gaz”, pod ładowarkę wjechałem na 1%, który już był na wyświetlaczu dłuższą chwilę 😅

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Ja tak prawie wtopiłem w podróży powrotnej bezpośrednio po zakupie Ioniqa 😅 W zasadzie to o włos od lawety było 😁

 

Do zrobienia było 217 km do ładowarki we Wrocławia. Na Yutubach robili i po 250 km, wiec loozik. Od początku założenie, że jadę 90 km/h z Tirami i nie będzie problemu. 
Tylko nie przewidziałem, że akurat przyszła burza, zaczęło lać, temp. spadła do kilku stopni, wiatr w ryj itd. 
I ostatnie 20 km jechałem 40-50 km/h muskając „gaz”, pod ładowarkę wjechałem na 1%, który już był na wyświetlaczu dłuższą chwilę 😅

 

IMHO temp znacznie bardziej wpływa na zasięg niż zwiększone zużycie.

Tak się zastanawiałem ostatnio czy można holować EV w trybie rekuperacji ;], instrukcja pewnie zabrania, ale ciekawe co by było gdyby go podpiąć ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, sherif napisał:

IMHO temp znacznie bardziej wpływa na zasięg niż zwiększone zużycie.

Tak się zastanawiałem ostatnio czy można holować EV w trybie rekuperacji ;], instrukcja pewnie zabrania, ale ciekawe co by było gdyby go podpiąć ..

 

2x korzystałem 😁

Długotrwałe niezalecane ale technicznie bez problemu. 
To tak jakbyś z konkretnej przełęczy zjeżdżał, co też przerobiłem i doładowałem chyba kilkanaście % :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, HelixSv said:

Ładowarkę sobie w końcu kupiłem, bo głupio tak mieć dwa EV i ładować z gniazdka z mocą 2100W.

Ale instalacja dopiero za miesiąc.

takie coś

 

A dziś mam do przejechania 350 km. Żeby tylko tłumik sie nie urwał.

 

Nudy.

 

Tłumik się nie urwał. 

Przejechane 365 km. 

Soc na początku - 92%

Soc na końcu - 6%

Temperatura podczas jazdy w okolicach 5-9 stopni. 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, HelixSv napisał:

 

Z tłumik się nie urwał. 

Przejechane 365 km. 

Soc na początku - 92%

Soc na końcu - 6%

Temperatura podczas jazdy w okolicach 5-9 stopni. 

 

I to są już fajne zasięgi :jem:

Na razie się jeszcze będę ślinił na takie :skromny:

 

Ten tłumik cieszy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, zinger napisał:

Wlasnie z toru Kielce wrocilem, mialem cos napisac wiecej ale sasiad na ognisko zaprasza to sie ide dobic:) Jutro opisze wrazenia ze scigania sie z Teslami 🥱

Ten tor śliski jest :drive:

To tylko baterii nie wrzucajcie do tego ogniska i czekamy na opis wrażeń :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypad do Kielc na tor.

 

Wypad byl przy okazji realizacji prezentu na 18 dla syna, ktoremu kupilem kurs doszkalajacy 1 i 2 stopnia i przy okazji tez dla siebie :)

 

Syn wybral Seata, wiec ja jezdzilem Skoda, a ze w tym dniu byla tez grupa aut EV, to jezdzilem razem z nimi: 7 Tesli S i 3, Leaf i skodzinka.

 

Kurs trwal 9-16 z przerwa na obiad. W tym czasie mielismy rozne cwiczenia na awaryjne hamowanie na mokrym z ominieciem przeszkody, ominiecie naglej przeszkody, jazda po luku na sliskim, slalomy. Do tego mozna bylo zrobic kilka kolek po malej petli i mielismy tez dwa kolka pomiarowe. Jesli chodzi o czasy, to mialem ok 3sek slabszy od najszybszego (T3 performance), wiec chyba nie najgorzej :).

 

Na koniec zabrali nas jeszcze na czesc lesna, gdzie mozna bylo poczuc troche adrenaliny jadac z pelnym gazem po miedzy barierkami. Fajne doswiadczenia dla kogos, kto nigdy nie jezdzil po torze.

Ja do lasu pojechalem juz Seatem, bo skoda ladowala sie na powor. Jechalismy w kolumnie 4 aut. Z przodu instruktor w Tesli, ktory przez radio mowil jak mamy jechac tzn kiedy pelny gaz, kiedy hamowac czy puscic gaz itp dzieki czemu wskazowka obrotow nie schodzila praktycznie z czerwonego (jechalem w trybie Sport, a co:jump:). Za nim 2 Tesle i ja... nie powiem,.mialem problemy, zeby im dotrzymac kroku, szczegolnie na prostych odcinkach (kosmiczne odejscie plus ja mam fwd :bzik:), ale potem instruktor powiedzial, ze calkiem niezle sobie radzilem :skromny:.

 

Tor faktycznie sliski, na zakretach auto uciekalo i gubilo przyczepnosc, meta byla na luku po prostej i musialem juz przed meta hamowac, zeby poza tor nie wypasc.

Skoda jest super do miasta, ale na tor chyba nie do konca;) Kiepsko skreca i kiepsko hamuje. Ale hamulce mam za to na 100% czysciutkie niczym po wyjezdzie z fabryki rotfl

 

Generalnie bardzo fajne doswiadczenie i polecam kazdemu, kto nie mial okazji sprobowac czegos innego niz codzienna jazda. Otwiera oczy na pewne kwestie jak np. fakt, ze 5km/h wiecej to czasami byc albo nie byc. I pisze tu o roznicy w przedziale predkosci miejskiej 50-60km/h, wiec co dopiero przy autostradowych.

 

Nas czeka jeszcze 2 poziom, pewnie w ktorys wakacyjny weekend sie wybierzemy.

 

Na koniec kilka slow o samej trasie. Krk-Kielce to ok 120km, wiec luz, ale ja musialem na tor przyjechac max naladowany, zeby nie stanac w polowie szkolenia. Niestety infrastruktora w tym rejonie to dramat. Pierwsza ladowarka w Jaworznie na orlenie. Podjezdzamy ok 7 rano, stoi juz tesla, ktora tez na tor jedzie, wpieta w ccsa. Niestety type 2 nie dziala. Gosc mnie na 15 min wpuscicl, nieco podladowalem i pojechalem do Kielc, ze sie na platnym, szybkim Greenwayu doladuje. Jak odjezdzalem, podjechaly jeszcze 2 Tesle i I3, wszyscy z jednej ekioy, jak sie okazalo goscie maja wypozyczalnie ev w Krk Ekohorror.

Podjezdzam pod Greenway, stoi wpieta kolejna Tesla, tez na tor, i gosc mowi, ze CCS zjebane i nienladuje :sciana:. Lekko zestresowany pokechalem pod type 2 na terenie parku technologicznego i przez 40min cos tam dobilem. Potem juz po przyjezdzie wpialem sie od razu pod wallboxa co na torze maja i mialem 170km zasiegu zaczynajac zabawe. Potem doladowalem sie w trakcie lunchu i na koniec przed wyjazdem, dzieki czemu moglem juz na luzie wrocic do domu. W drodze powrotnej widzielismy tego Lefa, ktory wczesniej wyjechal (byli z BB) jak sie na Orlenie ladowal, a przed nami zjechala tam jedna z Tesli. Wiec tutaj mamy jeszcze sporo do nadrobienia.

 

Kilka fotek z fb organizatora, czekam na wiecej, bo caly czas byl fotograf i robil zdjecia i filmiki.

 

FB_IMG_1618132982150.jpg

FB_IMG_1618132992904.jpg

FB_IMG_1618133015277.jpg

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, zinger said:

Wypad do Kielc na tor.

 

Wypad byl przy okazji realizacji prezentu na 18 dla syna, ktoremu kupilem kurs doszkalajacy 1 i 2 stopnia i przy okazji tez dla siebie :)

 

Syn wybral Seata, wiec ja jezdzilem Skoda, a ze w tym dniu byla tez grupa aut EV, to jezdzilem razem z nimi: 7 Tesli S i 3, Leaf i skodzinka.

 

Kurs trwal 9-16 z przerwa na obiad. W tym czasie mielismy rozne cwiczenia na awaryjne hamowanie na mokrym z ominieciem przeszkody, ominiecie naglej przeszkody, jazda po luku na sliskim, slalomy. Do tego mozna bylo zrobic kilka kolek po malej petli i mielismy tez dwa kolka pomiarowe. Jesli chodzi o czasy, to mialem ok 3sek slabszy od najszybszego (T3 performance), wiec chyba nie najgorzej :).

 

Na koniec zabrali nas jeszcze na czesc lesna, gdzie mozna bylo poczuc troche adrenaliny jadac z pelnym gazem po miedzy barierkami. Fajne doswiadczenia dla kogos, kto nigdy nie jezdzil po torze.

Ja do lasu pojechalem juz Seatem, bo skoda ladowala sie na powor. Jechalismy w kolumnie 4 aut. Z przodu instruktor w Tesli, ktory przez radio mowil jak mamy jechac tzn kiedy pelny gaz, kiedy hamowac czy puscic gaz itp dzieki czemu wskazowka obrotow nie schodzila praktycznie z czerwonego (jechalem w trybie Sport, a co:jump:). Za nim 2 Tesle i ja... nie powiem,.mialem problemy, zeby im dotrzymac kroku, szczegolnie na prostych odcinkach (kosmiczne odejscie plus ja mam fwd :bzik:), ale potem instruktor powiedzial, ze calkiem niezle sobie radzilem :skromny:.

 

Tor faktycznie sliski, na zakretach auto uciekalo i gubilo przyczepnosc, meta byla na luku po prostej i musialem juz przed meta hamowac, zeby poza tor nie wypasc.

Skoda jest super do miasta, ale na tor chyba nie do konca;) Kiepsko skreca i kiepsko hamuje. Ale hamulce mam za to na 100% czysciutkie niczym po wyjezdzie z fabryki rotfl

 

Generalnie bardzo fajne doswiadczenie i polecam kazdemu, kto nie mial okazji sprobowac czegos innego niz codzienna jazda. Otwiera oczy na pewne kwestie jak np. fakt, ze 5km/h wiecej to czasami byc albo nie byc. I pisze tu o roznicy w przedziale predkosci miejskiej 50-60km/h, wiec co dopiero przy autostradowych.

 

Nas czeka jeszcze 2 poziom, pewnie w ktorys wakacyjny weekend sie wybierzemy.

 

Na koniec kilka slow o samej trasie. Krk-Kielce to ok 120km, wiec luz, ale ja musialem na tor przyjechac max naladowany, zeby nie stanac w polowie szkolenia. Niestety infrastruktora w tym rejonie to dramat. Pierwsza ladowarka w Jaworznie na orlenie. Podjezdzamy ok 7 rano, stoi juz tesla, ktora tez na tor jedzie, wpieta w ccsa. Niestety type 2 nie dziala. Gosc mnie na 15 min wpuscicl, nieco podladowalem i pojechalem do Kielc, ze sie na platnym, szybkim Greenwayu doladuje. Jak odjezdzalem, podjechaly jeszcze 2 Tesle i I3, wszyscy z jednej ekioy, jak sie okazalo goscie maja wypozyczalnie ev w Krk Ekohorror.

Podjezdzam pod Greenway, stoi wpieta kolejna Tesla, tez na tor, i gosc mowi, ze CCS zjebane i nienladuje :sciana:. Lekko zestresowany pokechalem pod type 2 na terenie parku technologicznego i przez 40min cos tam dobilem. Potem juz po przyjezdzie wpialem sie od razu pod wallboxa co na torze maja i mialem 170km zasiegu zaczynajac zabawe. Potem doladowalem sie w trakcie lunchu i na koniec przed wyjazdem, dzieki czemu moglem juz na luzie wrocic do domu. W drodze powrotnej widzielismy tego Lefa, ktory wczesniej wyjechal (byli z BB) jak sie na Orlenie ladowal, a przed nami zjechala tam jedna z Tesli. Wiec tutaj mamy jeszcze sporo do nadrobienia.

 

Kilka fotek z fb organizatora, czekam na wiecej, bo caly czas byl fotograf i robil zdjecia i filmiki.

 

FB_IMG_1618132982150.jpg

FB_IMG_1618132992904.jpg

FB_IMG_1618133015277.jpg

 

 

Fajna sprawa!

 

Z tym ładowaniem, to miałeś więcej emocji niż ja z jazdąc i3 ze Świnoujścia do Zakopanego ;]

Na torze powinni coś zainstalować. Przynajmniej jakieś 4 punkty po 11kW. A dodatkowe 2 po 100kW to byłoby porządnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, HelixSv napisał:

 

 

Fajna sprawa!

 

Z tym ładowaniem, to miałeś więcej emocji niż ja z jazdąc i3 ze Świnoujścia do Zakopanego ;]

Na torze powinni coś zainstalować. Przynajmniej jakieś 4 punkty po 11kW. A dodatkowe 2 po 100kW to byłoby porządnie.

 

Tez im to powiedzialem, szczegolnie ze chca te kursy dla ev rozwijac.

Poki co jest 1 wallbox i byly z gniazdka z kontaku, ale to kropla w morzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zinger napisał:

Wypad do Kielc na tor.

 

Fajna przygoda!

Z tymi ładowarkami to właśnie jest kaszana, że stoi jedno urządzenie i klops.

Powoli będzie się rozwijać, i tak cud, że już tyle stoi tego.

 

Na torze pewnie dostawią z czasem, bo zapotrzebowanie będzie rosło ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2021 o 12:38, zinger napisał:

Krk-Kielce to ok 120km, wiec luz, ale ja musialem na tor przyjechac max naladowany, zeby nie stanac w polowie szkolenia. Niestety infrastruktora w tym rejonie to dramat. Pierwsza ladowarka w Jaworznie na orlenie

 

Jechałeś z Krakowa do Kielc przez Jaworzno?! :totalszok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.