Skocz do zawartości

Dacia Spring - pozamiata?


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, format napisał:

Ciąg znaków "kW" występuje w tym tekście wyłącznie w słowie "kwietnia". Także można się nim podetrzeć moim skromnym.

ABS + system wspomagania nagłego hamowania (AFU), system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) 
4 miejsca siedzące z 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa oraz zagłówkami 
centralny zamek 
przednia poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera 
tylne czujniki parkowania z kamerą cofania
klimatyzacja manualna 
światła automatyczne
elektryczne szyby przednie i tylne  
radio DAB z nawigacją 7”  
wejście do ładowarki DC, kabel do ładowania z WallBox oraz kabel do ładowania z gniazdka domowego 
silnik elektryczny o mocy 33kW z akumulatorem trakcyjnym 26,8kwh 

 

https://www.dacia.pl/samochody/spring-electric-pre-order.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bielaPL napisał:

silnik elektryczny o mocy 33kW z akumulatorem trakcyjnym 26,8kwh 

 

Czyli jakieś 45 koni w aucie ważącym 1300-1500kg :hehe:

To będzie dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bielaPL napisał:

słabe osiągi i wolne ładowanie

 

30kW ładowania akumulatora 26kWh to akurat dość szybkie ładowanie. Pytanie jak będzie wyglądała krzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minutes ago, bielaPL said:

ABS + system wspomagania nagłego hamowania (AFU), system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) 
4 miejsca siedzące z 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa oraz zagłówkami 
centralny zamek 
przednia poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera 
tylne czujniki parkowania z kamerą cofania
klimatyzacja manualna 
światła automatyczne
elektryczne szyby przednie i tylne  
radio DAB z nawigacją 7”  
wejście do ładowarki DC, kabel do ładowania z WallBox oraz kabel do ładowania z gniazdka domowego 
silnik elektryczny o mocy 33kW z akumulatorem trakcyjnym 26,8kwh 

 

https://www.dacia.pl/samochody/spring-electric-pre-order.html

 

3-punktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki! :ooniee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, mrBEAN napisał:

Jak będą dopłaty, to będzie.

fakt, albo jak po prostu zniosą/utną vat na elektryki - przy patrzeniu na koszta różowo nie wychodzi, chyba że ktoś chce koniecznie jeździć bez dzwięku silnika to wtedy dobra opcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, format napisał:

 

30kW ładowania akumulatora 26kWh to akurat dość szybkie ładowanie. Pytanie jak będzie wyglądała krzywa.

 

Nie no żarty na bok ;) 

Leaf 24 kWh z roku 2011 potrafi przyjąć 50 kW.

 

Mamy rok 2021.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mrBEAN napisał:

Nie no żarty na bok ;) 

Leaf 24 kWh z roku 2011 potrafi przyjąć 50 kW.

Mamy rok 2021.

 

No spoko, i jaka tam była żywotność ogniw przy ciągłym ładowaniu DC? Ciągłe 50kW przy 26kWh to 0-100% w pół godziny przy krzywej w postaci poziomej prostej ;]

Jakim prądem Ty chciałbyś ładować baterię bez chłodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, format napisał:

 

No spoko, i jaka tam była żywotność ogniw przy ciągłym ładowaniu DC? Ciągłe 50kW przy 26kWh to 0-100% w pół godziny przy krzywej w postaci poziomej prostej ;]

Jakim prądem Ty chciałbyś ładować baterię bez chłodzenia?

 

Po prostu użycie określenia "dość szybkie" dla wartości 30 kW max, to w mojej ocenie nadużycie. Tyle ;) 

 

W Leafach 2011-2013 była wadliwa chemia i żywotność marna.

Natomiast już te od połowy 2013, radzą sobie przyzwoicie.

W autach z 2013-2014 ludziki mają zazwyczaj SOH w okolicy 80-90%, przebiegi 100-200 kkm. IMHO rozsądnie, jak na pierwsze masowe EV.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Natomiast już te od połowy 2013, radzą sobie przyzwoicie.

W autach z 2013-2014 ludziki mają zazwyczaj SOH w okolicy 80-90%, przebiegi 100-200 kkm. IMHO rozsądnie, jak na pierwsze masowe EV.

 

Pytanie ile z tego przebiegu to ładowanie się 50kW.

No i nie odpowiedziałeś na moje pytanie, jakim prądem Ty ładowałbyś chłodzony powietrzem akumulator 26kWh?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, format napisał:

 

Pytanie ile z tego przebiegu to ładowanie się 50kW.

No i nie odpowiedziałeś na moje pytanie, jakim prądem Ty ładowałbyś chłodzony powietrzem akumulator 26kWh?

Znajomy robi trasy po całej Polsce, przez 4 lata zrobił 750 ładowań DC. SOH 83-84%. Przebieg 140kkm+

Wbrew pozorom DC nie zabija baterii, to jest mit.

Baterię zabija czas, temp. trochę pomaga oczywiście.

 

Nie znam się na tym, ale krzywa ładowania Leaf'a jest ok.

 

Nissanleaf_update.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mrBEAN napisał:

Wbrew pozorom DC nie zabija baterii, to jest mit.

 

Wydaje mi się że jakiegoś powodu krzywa ładowania u mnie wygląda mniej więcej tak. 

volkswagen-e-up-dcfc-20210101.png

 

Może jest też tak że masz rację i to w VW się nie znają i powinno się ładować takie 36kWh mocą 100 albo 150kW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, format napisał:

 

Wydaje mi się że jakiegoś powodu krzywa ładowania u mnie wygląda mniej więcej tak. 

volkswagen-e-up-dcfc-20210101.png

 

Może jest też tak że masz rację i to w VW się nie znają i powinno się ładować takie 36kWh mocą 100 albo 150kW.

 

 

Może.

Chyba dyskusja w tym momencie musi zostać zakończona, bo troszkę odpłynąłeś :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mrBEAN napisał:

Może.

Chyba dyskusja w tym momencie musi zostać zakończona, bo troszkę odpłynąłeś :skromny:

 

No niezbyt to pasjonująca dyskusja. Mówisz że 30kW dla ogniwa 26kWh to "żarty". To tyle samo co ładowanie nowego Leafa 62kWh energią 72kW. Zapytany jaki prąd ładowania takiej pasywnie chłodzonej baterii jest odpowiedni odpowiadasz że się nie znasz. Tak więc, wybacz, ale wprowadzony w żartobliwy nastrój postanowiłem tę karuzelę śmiechu kontynuować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, iwik napisał:

Citigo bym z dopłatą kupił, tego czegoś nie (no chyba że dopłata byłaby z 10k eur) :hehe:

 

Abstrahując od tego że citigo ma jednak już w miarę ludzkie wyposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, format napisał:

 

No niezbyt to pasjonująca dyskusja. Mówisz że 30kW dla ogniwa 26kWh to "żarty". To tyle samo co ładowanie nowego Leafa 62kWh energią 72kW. Zapytany jaki prąd ładowania takiej pasywnie chłodzonej baterii jest odpowiedni odpowiadasz że się nie znasz. Tak więc, wybacz, ale wprowadzony w żartobliwy nastrój postanowiłem tę karuzelę śmiechu kontynuować.

Odpowiedziałem bardzo konkretnie i rzeczowo, a Ty wyrywasz wypowiedzi z kontekstu i sobie dopasowujesz jak potrzebujesz.

Nie rozśmieszaj mnie już proszę. Dziękuję :) 

 

 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dark_Knight napisał:

Podobają mi się dopłaty do kabli i możliwości ładowania. Ogromny krok w stronę klasy premium.

:hehe:

 

 

Zagłówki są w wyposażeniu standardowym! :old:

 

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mrBEAN napisał:

Odpowiedziałem bardzo konkretnie i rzeczowo

 

Och tak, śmiechom i hihom nie było końca. Wszyscy śmiali się i dokazywali!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, format napisał:

 

Czyli jakieś 45 koni w aucie ważącym 1300-1500kg :hehe:

To będzie dobre.

 

Fiat Panda pierwszej generacji czy CC w najmocniejszych wersjach mają 55 KM przy masie dwa razy mniejszej ;)

Tutaj współczynnik mocy do masy jest jak w Maluchu, tyle że elektryk trochę inaczej tę moc rozwija. Autko do miasta ewentualnie na podmiejskie drogi. W sumie z ciekawości to bym się tym przejechał ;)

 

14 godzin temu, bielaPL napisał:

ale maleństwo

 

Wymiary zewnętrzne zbliżone do Fiata Pandy (II, III) czy Citygo i spółki, ale przy wąskich kółkach i dużym prześwicie wygląda trochę śmiesznie.

 

10 godzin temu, sherif napisał:

Idealne auto dla straży miejskiej (jak się zmieszczą) do patrolowania starego miasta :phi:.

Cena dokładnie taka jak za Skodę zapłaciłem ;).

 

Ci co się nie zmieszczą, będą jeździć Dusterami ;)

Skoda CItygo-E wymiarami jest podobna, ale osiągi ma chyba bardziej współczesne. Zapewne wyciszenie też.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Majkiel napisał:

Wymiary zewnętrzne zbliżone do Fiata Pandy (II, III) czy Citygo i spółki, ale przy wąskich kółkach i dużym prześwicie wygląda trochę śmiesznie.

 

szerokość mniejsza , wszędzie podają z lusterkami

177,0 cm szerokości (z lusterkami)

 

citigo z lusterkami ma 1910

Skoda Citigo - dane techniczne, wymiary, silniki

 

co daje nam szerokość daćki na poziomie matiza około 150cm

Chevrolet Matiz II • Dane techniczne • AutoCentrum.pl

 

 

i tak to auto będzie wyglądało, trochę dłuższy matiz :) na dzisiejsze auta maluchy to jest to bardzo wąski pojazd

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Kris88 napisał:

patrzac na moc, wielkosc i cene to naprawde ciezko znalesc jakis argument za zakupem tego wózka 

Zwłaszcza że za tyle samo jest w salonach Smart for4 (tak wiem, z mniejszą baterią), a i używek 3-4 letnich się zaczyna trochę pojawiać na rynku (leaf, ionic) w podobnych pieniądzach. A tymi autami już można na ekspresówkę wyjechać bez strachu o własne życie, bo pojadą szybciej od tira 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Majkiel napisał:

Ci co się nie zmieszczą, będą jeździć Dusterami ;)

Skoda CItygo-E wymiarami jest podobna, ale osiągi ma chyba bardziej współczesne. Zapewne wyciszenie też.

Nie analizowałem wymiarów, ale na zdjęciach ta Dacia wygląda komicznie. Skoda wygląda normalnie, przynajmniej pod względem szerokości, bo jest oczywiście krótka. Jest też 4-miejscowa.

W Skodzie jest cisza do Vmax. Mam porównania do dość dobrze wyciszonego V90, którym jeżdżę na co dzień i w Skodzie nie jest głośniej. Osiągi i przyspieszenie eCitygo jest dla mnie więcej niż wystarczające. W prędkościach miejskich jest bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwłaszcza że za tyle samo jest w salonach Smart for4 (tak wiem, z mniejszą baterią), a i używek 3-4 letnich się zaczyna trochę pojawiać na rynku (leaf, ionic) w podobnych pieniądzach. A tymi autami już można na ekspresówkę wyjechać bez strachu o własne życie, bo pojadą szybciej od tira 
Jest tez twingo EV

Szkoda ze PL nie dostępne

Pierwsze testy wskazują że ta Dacia ma 5s do 50km/h - wstydu w mieście raczej nie będzie.

Ile ma skoda?

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HelixSv napisał:

 

 

 

image.png.c1330203786fe5dcf5ef6c1a53ab88f9.png

 

coś te dane sie nie spinają...

może liczą jakoś inaczej.

 

 

Noo, ciekawe :) 

Układ testu pewnie jest inny, trzeba by inny wóz jakiś przeliczyć. 

Zaraz poszukam z ciekawości.

Edit:

Przejrzałem kilka portali i jest niezły bałagan, każdy co inne podaje.

 

Ze strony Dacii:

"Dzięki akumulatorowi** 26,8 kWh Nowa Dacia Spring Electric pozwala cieszyć się zasięgiem do 230 km WLTP*. To oznacza nawet 6 dni jazdy po mieście bez konieczności ładowania! "

 

* Dane w trakcie homologacji. Pełny cykl WLTP jest cyklem znormalizowanym. Składa się w 57% z tras miejskich, w 25% z tras podmiejskich i w 18% z jazdy autostradą.

 

** Korzystaj z gwarancji Dacia przez 8 lat/120 000 km na akumulator pojazdu.

 

 

1mYk9kpTURBXy8yMjU0ZmFmODJmZmVjZjZhNTMzN

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mrBEAN napisał:

6EF3B8B5-A014-4175-8D82-BB4869561756.jpeg

 

Na tej fotce wygląda jakby ktoś zmienił proporcje zdjęcia starego Sandero Sepway ;)

 

Chcieli ludzie tanio, to mają tanio. Miejsca w środku całkiem całkiem, na głowę nie kapie, do tego elektryk, a że 19 sekund do 100km/h. Najsłabsze Sandero 1.0 SCe 65KM ma prawie 17 sekund, a 18 np. najsłabsze Seicento czy Lupo. W mieście i tak są ograniczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, iwik napisał:

76 koła za auto klasy matiza to tanio? 

matiz z klimą kosztował w 1999 r 30 tys zł, teraz byłoby to po inflacji 50tys zł 😮 

za to że jest dłuższa, jest elektrykiem i ma automat ;) dopłacamy 26tys

w sumie jakoś przeszacowana za bardzo nie jest ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę powiedzieć tylko, że jeszcze na szczęście mamy wybór i nie musimy kupować takiego gó... za te pieniądze. 20k taniej dostępna jest dacia sandero z cvt, która jest większa, bardziej uniwersalna i daje pewnie tyle samo "radości" z użytkowania co ten melex. 

Argument o innej jakości użytkowania był tutaj wielokrotnie podnoszony, o ile widzę oczyma wyobraźni gdzieś na horyzoncie, że auto typu ID3 jeździ lepiej na co dzień niż golf 8, to w przypadku tego auta mającego 19s do setki tego nie dostrzegam. 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.