Skocz do zawartości

Dacia Spring - pozamiata?


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

50 minut temu, iwik napisał:

Koszty użytkowania są jakąś składową kosztu produkcji samochodu rzutującą na cenę dla klienta? 

tez tak uwazam a dodatkowo moim zdaniem mowienie ze ktos moze takie auto zaladowac za 5-7zl / 100km  jest troche jak kupowanie ropy od TIRowcow  - nie kazdy am taka mozliwosc aby cen abyla tak niska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, iwik napisał:

Ja mogę powiedzieć tylko, że jeszcze na szczęście mamy wybór i nie musimy kupować takiego gó... za te pieniądze. 20k taniej dostępna jest dacia sandero z cvt, która jest większa, bardziej uniwersalna i daje pewnie tyle samo "radości" z użytkowania co ten melex. 

Argument o innej jakości użytkowania był tutaj wielokrotnie podnoszony, o ile widzę oczyma wyobraźni gdzieś na horyzoncie, że auto typu ID3 jeździ lepiej na co dzień niż golf 8, to w przypadku tego auta mającego 19s do setki tego nie dostrzegam. 😄

 

No właśnie to też zawsze był argument "za", czyli jeździ lepiej. Taki eUp przy prędkościach miejskich jeździ tak samo jak wersja GTI.

 

@format kiedyś dyskutowaliśmy nt testu, gdzie jakiś radaktorzyna porówanał przyspieszenie eUPa do Golfa GTI. Przy okazji szperania na Zeperfs doszukałem się że miał rację .. prawie. Bo przyspiesza tak samo jak GTI, ale uUP GTI :).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał:

@format kiedyś dyskutowaliśmy nt testu, gdzie jakiś radaktorzyna porówanał przyspieszenie eUPa do Golfa GTI. Przy okazji szperania na Zeperfs doszukałem się że miał rację .. prawie. Bo przyspiesza tak samo jak GTI, ale uUP GTI :).

 

Zeperf ma coś nie teges z testem eUPa.

 

image.png

 

Podejrzewam że literówka i 0-40 miało być 2.7. Moje testy Citigo przeprowadzone na Dragy na drodze lekko pod górkę to:

0-40 2.68s

0-50 3.56s

0-80 7.57s

0-100 11.67s

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, format napisał:

 

Zeperf ma coś nie teges z testem eUPa.

 

 

Podejrzewam że literówka i 0-40 miało być 2.7. Moje testy Citigo przeprowadzone na Dragy na drodze lekko pod górkę to:

0-40 2.68s

0-50 3.56s

0-80 7.57s

0-100 11.67s

 

Jest błąd przy 0-40. Ciekawe czy Skoda gorzej przyspiesza niż VW, czy to kwestia pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Majkiel napisał:

Wszystko naj

No widać, że samochód wart max 10k EUR. A cenią go tak wysoko, tylko dlatego, że... mogą, bo na tę chwilę część EU dopłaca co takiego zakupu. Przy braku dopłat nie istniałoby przy tej cenie katalogowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, iwik said:

Koszty użytkowania są jakąś składową kosztu produkcji samochodu rzutującą na cenę dla klienta? 

 

 

Producenci EV zarabiają dużo mniej na serwisie, więc utracone zyski kalkulują w cenie. 

A w ogóle, nie interesuj się ceną, tylko Twoim kosztem. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, HelixSv napisał:

A w ogóle, nie interesuj się ceną, tylko Twoim kosztem. 

Mój koszt w tym przypadku byłby przynajmniej 2 krotnie za wysoki bez dopłat :hehe:

Skoro celują tymi autami w wypożyczalnie (co ma sens, bo jak ktoś bierze auto na 20 minut to ma w nosie czy ono wygląda, dobrze jeździ i trzyma wartość rezydualną) to spoko, za 2-3 lata będą do wzięcia na aukcjach poniżej 30k PLN 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

To po czym wnosisz, ze jest wart max 10k EUR? ;]

 

Jak to po czym?

On za tyle by to ogarnął i jeszcze zarobił :palacz:

 

BTW:

Sensowny podpis, podoba mi się ;) 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minutes ago, iwik said:

W Chinach też robią budżetowe elektryki, ale nie sprzedają ich za 76k tylko za połowę tej kwoty:

https://www.bbc.com/news/business-56178802

Jest równie piękny jak ta dacia 🤣

image.png.1d8387ee5b85f3a5d13cbfb4aa6c79eb.png

 

Fotka też fajnie zeskalowana. 

Wygląda jakby ta para mogłaby stać w tym aucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, iwik napisał:

To Azjaci, więc to całkiem prawdopodobne ;)

A dwa kwestia perspektywy

 

Co do chińskich tanich elektryków, pytanie jaka jest jakość i trwałość

Tata też miała tanie wozidło, które u nas szału nie zrobiło 

 

Kupisz takiego elektryka za 40tys a po dwóch latach padną aku 😉

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Koonrad napisał:

Kupisz takiego elektryka za 40tys a po dwóch latach padną aku 😉

Po dwóch to padają w tych najlepszych jakościowo, w tych gorszego sortu, to po dwóch miesiącach!

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, Koonrad said:

A dwa kwestia perspektywy

Mimo wszystko...

 

34 minutes ago, Koonrad said:

Co do chińskich tanich elektryków, pytanie jaka jest jakość i trwałość

Jakość i trwałość są ok. Znaczy, są różne chińskie marki i modele, lepsze i gorsze. Tak samo, jak w Europie czy w Stanach.

Chiny już są potęga EV a będą się tylko umacniać i wkrótce wkroczą na dobre do Europy. 

 

34 minutes ago, Koonrad said:

Tata też miała tanie wozidło, które u nas szału nie zrobiło 

 

Tata jest tak samo chińska, jak Łada portugalska. Nie warto wyrabiać sobie zdania na temat chińskiej motoryzacji na podstawie Taty. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Koonrad napisał:

Co do chińskich tanich elektryków, pytanie jaka jest jakość i trwałość

W Chinach jeżdżą to u nas też będą.

Europa jest w kwestii produkcji ev akurat daleko za Chinami.

Ta dacia z tematu jest też przeróbką chińskiej wersji auta, tzn głównie przerobiono w niej cenę na Europejską :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, iwik napisał:

W Chinach jeżdżą to u nas też będą.

Europa jest w kwestii produkcji ev akurat daleko za Chinami.

Ta dacia z tematu jest też przeróbką chińskiej wersji auta, tzn głównie przerobiono w niej cenę na Europejską :hehe:

 

ale w Chinach dobre produkty też kosztują, prosty przykład telefonów, za "dobry" tel trzeba zapłacić więcej jak 200zł, ale i tak sporo mniej jak za flagowca np samsunga

tak samo jest z innymi produktami

do tego dochodzą kwestie spełnienia EU wymagań i dopuszczenia do ruchu

auta chińskie są już od kilku lat na rynku, 10lat temu nawet w Lublinie ruszyła produkcja chińskiego pickupa i jakoś rynku nie zawojowali

auto to cena, jakość, serwis i trochę innych czynników 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, HelixSv napisał:

Mimo wszystko...

 

Jakość i trwałość są ok. Znaczy, są różne chińskie marki i modele, lepsze i gorsze. Tak samo, jak w Europie czy w Stanach.

Chiny już są potęga EV a będą się tylko umacniać i wkrótce wkroczą na dobre do Europy. 

zobaczymy jakie to wkrótce będzie, bo że wkroczą to jest pewne 

Cytat

 

Tata jest tak samo chińska, jak Łada portugalska. Nie warto wyrabiać sobie zdania na temat chińskiej motoryzacji na podstawie Taty. ;]

nie jest chińska, ale jakie to ma znaczenie ?

nie mieli serwisu, nie mieli zaplecza, cena była wyższa niż zapowiadali a jakość marna i kiedy ostatnio widziałeś TATA 

 

na tym samym etapie są teraz Chińczycy, a nawet dwa kroki wstecz, bo nawet nie weszli do EU

jak wejdą jak DU gdzie kupili sieć polmozbytu, dali 3lata gwarancji i serwisu, to może złapie

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/21/2021 at 10:39 AM, Koonrad said:

zobaczymy jakie to wkrótce będzie, bo że wkroczą to jest pewne 

nie jest chińska, ale jakie to ma znaczenie ?

nie mieli serwisu, nie mieli zaplecza, cena była wyższa niż zapowiadali a jakość marna i kiedy ostatnio widziałeś TATA 

 

na tym samym etapie są teraz Chińczycy, a nawet dwa kroki wstecz, bo nawet nie weszli do EU

jak wejdą jak DU gdzie kupili sieć polmozbytu, dali 3lata gwarancji i serwisu, to może złapie

 

 

Czyli na podstawie indyjskiej taty wyrobiłeś sobie zdanie na temat przyszłości chińskiej motoryzacji EV.

Równie dobrze można wyrobić sobie zdanie na temat motoryzacji w Mali na podstawie dokonań Polski. Odległość podobna. 😉 w sumie osiągnięcia też. 🙂

 

 

To ja Ci dam przykład z Chin a nie z Indii. 

 

model: Polestar 2

producent: Zhejiang Geely Holding

miejsce produkcji: Luqiao, Zhejiang, Chiny

sieć serwisowa: Volvo

 

Może jeszcze jeden.

model: MG ZS EV

producent: SAIC Motor

miejsce produkcji: Zhengzhou, Lingang, Shanghai.

sieć serwisowa: MG i inne. 

 

Chiny mają wielką przewagę, bo nie są obciążeni wiekowym bagażem silników spalinowych, są obrotni, mają tanią siłę roboczą i szybko się uczą. 

 

Jak widzisz, chińskie EV w ten, czy w inny sposób, już są w EU... A będzie jeszcze więcej i to bez pomocy polmozbytu. 😉

 

 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, HelixSv napisał:

 

Czyli na podstawie indyjskiej taty wyrobiłeś sobie zdanie na temat przyszłości chińskiej motoryzacji EV.

 

nie, na podstawie np ZX Grand Tiger, który już miał EU papiery, był montowany w PL i miał podbić rynek

https://lublin.wyborcza.pl/lublin/1,48724,9616532,Chinski_pick_up_z_Lublina_chce_podbic_rynek__65_tys_.html?disableRedirects=true

jakoś nie wyszło

 

ale jak już pisałem, chińskie auta wejdą do EU, pytanie ile czasu im to jeszcze zajmie

wskażesz serwis MG w PL ?

do PL ASO Volvo jak pojedziesz Polestar 2 to cię obsłużą ? w którym salonie Volvo można go oglądnąć ?

a cena faktycznie okazyjna - Cena startowa wynosi 54 925 euro. :phi:

czyli cena zbliżona do Tesli 3

MG 26tyś funtów, najnowsze dziecko VW ID3 30tyś 

i to jest to co pisałem wcześniej, dobry jakościowo produkt z ChRL nie będzie za 50% ceny

 

 

 

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Koonrad napisał:

cena faktycznie okazyjna - Cena startowa wynosi 54 925 euro. :phi:

Bo to jest "sportowa" marka Volvo, a nie tanie auto na Azję (coś jak cupra dla Seata). 

Realnie zweryfikowane przez rynek ceny elektryków będą dopiero w momencie gdy Europa przestanie dopłacać do ich zakupu. Teraz to jest po pierwsze z "podatkiem od nowości", a po drugie jeszcze podbita przez kraje gdzie są dopłaty, więc producenci mogą sobie wołać ile chcą. Dlatego bez dopłat w PL, kupowanie tego teraz do użytku osobistego nie ma sensu (tak, wiem jak ktoś ma swoją elektrownię PV i nie ma co zrobić z energią to już po 100 tyś km mu się zwróci taki zakup :hehe:

O "przyjemności z jazdy" vs spalinówka nie dyskutuję, bo wątek jest o dupowozach, a nie "fanaberiach klasy średniej" 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minutes ago, Koonrad said:

nie, na podstawie np ZX Grand Tiger, który już miał EU papiery, był montowany w PL i miał podbić rynek

https://lublin.wyborcza.pl/lublin/1,48724,9616532,Chinski_pick_up_z_Lublina_chce_podbic_rynek__65_tys_.html?disableRedirects=true

jakoś nie wyszło

 

W Polsce nie takie rzeczy nie wychodzą...

51 minutes ago, Koonrad said:

ale jak już pisałem, chińskie auta wejdą do EU, pytanie ile czasu im to jeszcze zajmie

Już są. 

 

52 minutes ago, Koonrad said:

wskażesz serwis MG w PL ?

Nie, ale mogę wskazać w EU. Bo dyskutujemy o obecności chińskich EV w EU, prawda?

 

54 minutes ago, Koonrad said:

do PL ASO Volvo jak pojedziesz Polestar 2 to cię obsłużą?

Jeśli możesz kupić to w PL (nie wiem), to możesz też serwisować. I jeszcze raz, patrz odpowiedź wyżej, bo w PL to są problemy nawet z serwisem Zoe. 

 

56 minutes ago, Koonrad said:

a cena faktycznie okazyjna - Cena startowa wynosi 54 925 euro

 

O! Teraz nagle dyskutujemy o cenie. Hmm... Bo do jakości już się nie można przyczepić. A jak będzie taniej, dyskusja przejedzie na mały zasięg EV, mało ładowarek i samozapłon baterii...

 

59 minutes ago, Koonrad said:

dobry jakościowo produkt z ChRL nie będzie za 50% ceny

Bo nie ma żadnego powodu, aby miał być za 50% ceny. Znaczek VW czy Skody aż tyle nie kosztuje. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, HelixSv napisał:

O! Teraz nagle dyskutujemy o cenie. Hmm... Bo do jakości już się nie można przyczepić. A jak będzie taniej, dyskusja przejedzie na mały zasięg EV, mało ładowarek i samozapłon baterii...

 

ale ten wątek od początku toczy się wokół ceny, od pierwszego posta

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2021 o 12:19, HelixSv napisał:

To ja Ci dam przykład z Chin a nie z Indii. 

 

model: Polestar 2

producent: Zhejiang Geely Holding

miejsce produkcji: Luqiao, Zhejiang, Chiny

sieć serwisowa: Volvo

 

 

Ja mogę nawet dać przykład z Indii.   :hehe:

 

Model: Jaguar i-pace

Właściciel marki: TATA Motors

 

;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Miałem okazje na wiejskim pikniku przysiąść się do Springa. Z zewnątrz wygląda lepiej niż matiz. Bagażnik też akceptowalny na mieszczucha. W środku... jak w matizie ;] plastikowo i stylizacja podobna. Porównując z tym co jest na rynku i obecnymi cenami - gdyby to miało silnik mały benzynowy to powinno być warte z klimą ze 34 tys. Z tym elektykiem i osiągami to powinno kosztować nie więcej niż citigo z lpg, inaczej lepiej wziąć skodę bo bardziej praktyczniejsza.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.