Skocz do zawartości

Ceny i wyposażenie Dacii Spring- będzie hit?


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

27kWh za

Dacia Spring — wyposażenie poszczególnych wersji:

Comfort - od 76 900 zł — standardowo m.in. manualna klimatyzacja, radio z Bluetooth, światła dzienne LED, 14-calowe felgi, tapicerka ze skóry ekologicznej, przewód do ładowania z gniazdka domowego

 

https://e.autokult.pl/40992,dacia-spring-wyceniona-w-polsce-to-najtanszy-elektryk-na-rynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ten kącik.

Na odpowiednim już jest temat o tej taczce, tfu Daćce.

To jest mała popierdółka na 4 osoby rejestrowana, myślałem że to rozmiarów Sandero będzie, wtedy byłby hit.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko fajnie, tylko dlaczego to musi być aż tak bardzo wolny samochód? - 44KM i 19sek do 100km/h. To go wyklucza ze sporej ilości zastosowań, a zasięg 200km+ jest w sumie całkiem obiecujący. Dobrze, że start na silniku elektrycznym może być całkiem niezły.

Wokół komina może spoko, ale zrobić wyskok do innej miejscowości, przejechać obwodnicą lub Ską przy prędkościach 80-110km/h ... to już nawet nie jest mało przyjemne, ale może być niebezpieczne przy dzisiejszym ruchu. 

 

Przy poziomie 70-80KM, 12sek do 100 i predkość max ze 140km/h - za tą cenę bym spróbował elektryka. Ale musiałby dawać radę na trasie między miastami oddalonymi o 60km ... z czego połowa po S-kach.  A Springa nie widzę w takiej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Azbest said:

wszystko fajnie, tylko dlaczego to musi być aż tak bardzo wolny samochód? - 44KM i 19sek do 100km/h. To go wyklucza ze sporej ilości zastosowań, a zasięg 200km+ jest w sumie całkiem obiecujący. Dobrze, że start na silniku elektrycznym może być całkiem niezły.

Wokół komina może spoko, ale zrobić wyskok do innej miejscowości, przejechać obwodnicą lub Ską przy prędkościach 80-110km/h ... to już nawet nie jest mało przyjemne, ale może być niebezpieczne przy dzisiejszym ruchu. 

 

Przy poziomie 70-80KM, 12sek do 100 i predkość max ze 140km/h - za tą cenę bym spróbował elektryka. Ale musiałby dawać radę na trasie między miastami oddalonymi o 60km ... z czego połowa po S-kach.  A Springa nie widzę w takiej trasie.

 

IMHO to auto sie nadaje do rozwozenia pizzy albo dla listonosza ;]

Jak beda jakies doplaty to moze "firmy" kupia, ale to prywatnego uzytku to kariery nie wroze....

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

IMHO to auto sie nadaje do rozwozenia pizzy albo dla listonosza ;]

Jak beda jakies doplaty to moze "firmy" kupia, ale to prywatnego uzytku to kariery nie wroze....

 

Wyglądem i zapowiedziami to samochodzik raczej taki "lajfstajlowy" ... do celów wyższych niż pizza ... liczyłem że zniszczy konkurencję od VAGa w postaci Citigo iV. Liczyłem na to, że za podobną kwotę zaoferuje więcej ... będzie lepszym samochodem elektrycznym, bo od początku był projektowany jako elektryk. 

 

porównajmy tak na szybko:

 

Skoda Citigo iV - 82kPLN

82KM / 12 sek do 100km/h / 36kWh - 260km zasięgu / Vmax 130km/h

 

Dacia Spring - 77kPLN

44KM / 19 sek do 100km/h / 27kWh - 230km zasięgu / Vmax ??km/h

 

... to ja nie widzę sensu dla Daćki, chyba że ma jakieś zalety których nie widzę.

Pomijam jakieś gadźety w wyposażeniu, bo jeśli oba mają klimę, to reszta jest praktycznie pomijalna w takich zastosowaniach.

 

 

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2021 o 20:53, Azbest napisał:

 

porównajmy tak na szybko:

 

Skoda Citigo iV - 82kPLN

82KM / 12 sek do 100km/h / 36kWh - 260km zasięgu / Vmax 130km/h

 

Dacia Spring - 77kPLN

44KM / 19 sek do 100km/h / 27kWh - 230km zasięgu / Vmax ??km/h

 

No ale Citigo już nie istnieje w cenniku?

czy dostępny znowu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, akisel napisał:

 

No ale Citigo już nie istnieje w cenniku?

czy dostępny znowu?

W styczniu pisali że wróciła z mocno ograniczoną dostępnością:

https://e.autokult.pl/40092,skoda-citigo-e-iv-wrocila-na-polski-rynek-klienci-sie-uciesza-producent-juz-mniej

... nie wiem jak to wygląda w praktyce. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, maro_t napisał:

jest test tego cuda:

 

 

rozwaliła mnie ta latająca na wszystkie strony półka bagażnika :hehe:

 

 

 

Taką półkę to mam w mondeo ;)

 

Niestety wygląda to jak produkt samochodopodobny. Ulepione z tego co mieli najtańsze ... bo nawet nie może to konkurować z obecną linią modelową dacii. To jest produkt na Indie z europejską ceną.

Citigo iV to przy tym samochód premium. 

W ogóle przeszła mi ochota nawet interesować się tam jako potencjalne wejście w świat elektryków - chyba bym sobie obrzydził motoryzację. No i cena wydaje się absurdalnie wysoko w stosunku do tego co ten samochód sobą reprezentuje.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Patrzac jakie to jest jakosciowe guano, to naprawde nie wiem jaki byl cel wprowadzenia tego na rynek w EU..

Jako jaki? W krajach gdzie są dopłaty producent przytuli kasę za produkt samochodopodobny taką jak za normalny samochód. 

Tam gdzie nie ma dopłat, podatnicy mogą się cieszyć, że nie biorą udziału w tym wyścigu absurdów, a sprzeda się tylko tyle egzemplarzy co salonów dilerskich (bo przedstawiciele muszą kupić). 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako jaki? W krajach gdzie są dopłaty producent przytuli kasę za produkt samochodopodobny taką jak za normalny samochód. 
Tam gdzie nie ma dopłat, podatnicy mogą się cieszyć, że nie biorą udziału w tym wyścigu absurdów, a sprzeda się tylko tyle egzemplarzy co salonów dilerskich (bo przedstawiciele muszą kupić). 
Ale kto ma to kupić i po co?
Wygląda jak wyrób samochodopodobny...
Jak juz ktoś bardzo chce elektryka i go stać, to weźmie coś innego :ok:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pojezdzilem troche springiem. Nie moge znalezc ceny ani na otototo ani na dacia.pl W skrocie.

 

Wyglad :hmm: tragicznie nie jest ale dla macajacych estetow w srodku plastik twardy, siedzi sie wysoko jak na stolku barowym a nad glowa jeszcze duzo miejsca. Oszczednosci widac na kazdym kroku...

Regulacja wysokosci swiatel linka.

Centralny zamek powoduje calkowita blokade nie mozna od wewnatrz drzwi otworzyc. :panic: 

Nieskladany kluczyk do opalania :panic: 

Brak regulacji szybkosci pracy przerywanej wycieraczek :panic: 

Radio wlaczylo sie po minucie po odpaleniu :hehe:

Wycieraczka nie czysci calej szyby 

Na plusy dobra widocznosc, latwo sie wsiada, sprawnie przyspiesza do 80km/h Nie bylem zawalidroga ale dynamiczne to to nie jest.

Dla kogo? Dla cinosow z pizza i innych kurierow. Nikt normalny tego nie kupi, chyba ze bedzie kosztowac z 20-30k drozej od logana.

 

 

IMG_20210518_175144.jpg

IMG_20210518_175842.jpg

IMG_20210518_175846.jpg

IMG_20210518_180357.jpg

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujek napisał:

Pojeździłem trochę springiem.

...

Regulacja wysokości świateł linka.

Jak w każdej dotychczasowej Dacii (za wyjątkiem tych dwóch najnowszych modeli- Sandero3 i Logana3).

 

Cytat

Nieskładany kluczyk do opalania

Jak w każdej Dacii- nie ma składanych kluczyków.

Ale w wersjach Keyless jest karta.

 

Cytat

Brak regulacji szybkości pracy przerywanej wycieraczek 

Jak w każdej Dacii...

 

Edytowane przez Wasylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał:

Pojezdzilem troche springiem. Nie moge znalezc ceny ani na otototo ani na dacia.pl W skrocie.

 

Wyglad :hmm: tragicznie nie jest ale dla macajacych estetow w srodku plastik twardy, siedzi sie wysoko jak na stolku barowym a nad glowa jeszcze duzo miejsca. Oszczednosci widac na kazdym kroku...

Regulacja wysokosci swiatel linka.

Centralny zamek powoduje calkowita blokade nie mozna od wewnatrz drzwi otworzyc. :panic: 

Nieskladany kluczyk do opalania :panic: 

Brak regulacji szybkosci pracy przerywanej wycieraczek :panic: 

 

Miało być tanio, to jest tanio. Na głowę nie kapie, 4 osoby przewiezie, wyglądem nie razi ;)

Dla estetów (ale nie tych, z grubymi portfelami), to za stówę, można mieć nową pięćsetkę, która w bazowej wersji jest lepiej wyposażona i wykończona, no i wygląda na pewno atrakcyjniej. Fakt, ma mniejszy bagażnik. Na stronie Dacii jest takie info: "Już za 87 400 zł z kamerą cofania, lakierem metalizowanym i kołem zapasowym"

 

42 minuty temu, Wasylek napisał:

Jak w każdej dotychczasowej Dacii (za wyjątkiem tych dwóch najnowszych modeli- Sandero3 i Logana3).

 

Kurcze, w Maluchu miałem regulacje pracy wycieraczek ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Majkiel napisał:

Miało być tanio, to jest tanio.

 

No właśnie nie. Jak na to co oferuje ten samochód jest drogo. Oczywiście pytanie jakie są ceny transakcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Majkiel napisał:

Kurcze, w Maluchu miałem regulacje pracy wycieraczek ;) 

To celowe zubożenie wyposażenia marki Dacia względem Renault, pomimo całkowitej kompatybilności części. Przykład z Sandero- wymieniamy taką manetkę wycieraczek na identyczną, ale z regulacją (np. z Clio) i uaktywniamy odpowiednią opcję w komputerze- działa. Ale fabrycznie dodać tego nie można.

Edytowane przez Wasylek
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wasylek napisał:

Jak w każdej dotychczasowej Dacii (za wyjątkiem tych dwóch najnowszych modeli- Sandero3 i Logana3).

 

Jak w każdej Dacii- nie ma składanych kluczyków.

 

Jak w każdej Dacii...

 

Jaja normalnie po co kluczyk w aucie elektrycznym? Skoro jak w kazdej Daci to cena powinna byc max 60k za to cos.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Majkiel napisał:

 

Miało być tanio, to jest tanio. Na głowę nie kapie, 4 osoby przewiezie, wyglądem nie razi ;)

Dla estetów (ale nie tych, z grubymi portfelami), to za stówę, można mieć nową pięćsetkę, która w bazowej wersji jest lepiej wyposażona i wykończona, no i wygląda na pewno atrakcyjniej. Fakt, ma mniejszy bagażnik. Na stronie Dacii jest takie info: "Już za 87 400 zł z kamerą cofania, lakierem metalizowanym i kołem zapasowym"

 

 

Kurcze, w Maluchu miałem regulacje pracy wycieraczek ;) 

IMO nie jest tanio. Za 90k to sa normalne auta w stylu Citigo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wujek napisał:

Jaja normalnie po co kluczyk w aucie elektrycznym? Skoro jak w kazdej Daci to cena powinna byc max 60k za to cos.

Po to, po co w spalinowym - żeby potwierdzić uprawnienie kierowcy do uruchomienia.

 

14 minut temu, wujek napisał:

IMO nie jest tanio. Za 90k to sa normalne auta w stylu Citigo.

Mocne słowa, 10 lat temu tutaj chyba by nie przeszły 😄

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, bielaPL napisał:

ale tu masz crosovera ;) 

To nie jest Crossover.

22 minuty temu, fosfor napisał:

Po to, po co w spalinowym - żeby potwierdzić uprawnienie kierowcy do uruchomienia.

 

Mocne słowa, 10 lat temu tutaj chyba by nie przeszły 😄

Mowa o elektrycznej wersji. W Daci po prostu czuc, ze to jest kupa ani to sie nie prowadzi ani nie wyglada i nawet polonez mial regulacje pracy wycieraczek.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wujek napisał:

To nie jest Crossover.

Mowa o elektrycznej wersji. W Daci po prostu czuc, ze to jest kupa ani to sie nie prowadzi ani nie wyglada i nawet polonez mial regulacje pracy wycieraczek.

 

no ma tak niby wyglądać

"Zwiększony prześwit, poszerzone nadkola i relingi dachowe nadają mu wygląd crossovera, który idealnie nadaje się do stawienia czoła miejskiej dżungli."

https://www.motonews.pl/autoblog/58163-nowa-dacia-spring-electric.html

 

Co do wycieraczek, matiz też nie miał i z matizem bym porównywał to auto ;] 

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał:

IMO nie jest tanio. Za 90k to sa normalne auta w stylu Citigo.

 

Za 90, to są używane dema Skody. Nowych niestety nie ma. Czasy, że dało się kupić w miarę tanio (jak na elektryka), już niestety minęły :(

 

1 godzinę temu, wujek napisał:

Jaja normalnie po co kluczyk w aucie elektrycznym?

 

Żebyś sie poczuł, jak w normalnym samochodzie a nie wyrobie samochodopodobnym 😄

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, bielaPL napisał:

Co do wycieraczek, matiz też nie miał i z matizem bym porównywał to auto ;] 

Ale regulację wysokości świecenia reflektorów Matiz miał elektryczną... ba- nawet Tico taką miało :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Majkiel napisał:

 

Za 90, to są używane dema Skody. Nowych niestety nie ma. Czasy, że dało się kupić w miarę tanio (jak na elektryka), już niestety minęły :(

 

 

Żebyś sie poczuł, jak w normalnym samochodzie a nie wyrobie samochodopodobnym 😄

 

 

Nowych nie ma bo za malo produkuja :hehe: 

 

Od dawna nie uzywam kluczyka, zazwyczaj mam w plecaku albo kieszeni. To bylo jak powrot do lat 90tych :phi: 

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wasylek napisał:

Ale regulację wysokości świecenia reflektorów Matiz miał elektryczną... ba- nawet Tico taką miało 🙂

Tak często używana rzecz, że @wujek akurat przeszkadza.

Na pewno jest się czego czepiać w tej teczce, ale żeby regulacja reflektorów była tak ważna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wujek napisał:

Nowych nie ma bo za malo produkuja :hehe: 

 

Od dawna nie uzywam kluczyka, zazwyczaj mam w plecaku albo kieszeni. To bylo jak powrot do lat 90tych :phi: 

Bryka nie dla Ciebie, są tradycjonaliści jeszcze, na AK też. ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Majkiel napisał:

 

Za 90, to są używane dema Skody. Nowych niestety nie ma. Czasy, że dało się kupić w miarę tanio (jak na elektryka), już niestety minęły :(

 

aż zajrzałem na otomoto i stronę skody - w ogóle nie ma 2021 :totalszok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wujek napisał:

Pojezdzilem troche springiem. Nie moge znalezc ceny ani na otototo ani na dacia.pl W skrocie.

 

Wyglad :hmm: tragicznie nie jest ale dla macajacych estetow w srodku plastik twardy, siedzi sie wysoko jak na stolku barowym a nad glowa jeszcze duzo miejsca. Oszczednosci widac na kazdym kroku...

Regulacja wysokosci swiatel linka.

Centralny zamek powoduje calkowita blokade nie mozna od wewnatrz drzwi otworzyc. :panic: 

Nieskladany kluczyk do opalania :panic: 

Brak regulacji szybkosci pracy przerywanej wycieraczek :panic: 

Radio wlaczylo sie po minucie po odpaleniu :hehe:

Wycieraczka nie czysci calej szyby 

Na plusy dobra widocznosc, latwo sie wsiada, sprawnie przyspiesza do 80km/h Nie bylem zawalidroga ale dynamiczne to to nie jest.

Dla kogo? Dla cinosow z pizza i innych kurierow. Nikt normalny tego nie kupi, chyba ze bedzie kosztowac z 20-30k drozej od logana.

 

 

IMG_20210518_175144.jpg

IMG_20210518_175842.jpg

IMG_20210518_175846.jpg

IMG_20210518_180357.jpg

Sąsiad nie pozazdrości :) raczej się będzie tarzał ze śmiechu w drodze do swojego B7 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Wasylek napisał:

Ale regulację wysokości świecenia reflektorów Matiz miał elektryczną... ba- nawet Tico taką miało 🙂

Rzeczywiście w Dackach regulacja reflektorów jest na linke? Myślałem ze to "hydro" jest. W Uno 93 miałem takie dzyndzelki przy reflektorach i można było przestawiać bez otwierania maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Tak często używana rzecz, że @wujek akurat przeszkadza.

Na pewno jest się czego czepiać w tej teczce, ale żeby regulacja reflektorów była tak ważna. 

Całkowita racja, ale jak już wywołano ten temat, to sobie tak porównujemy 😉

 

15 godzin temu, lukaszek1207 napisał:

Rzeczywiście w Dackach regulacja reflektorów jest na linke? Myślałem ze to "hydro" jest. W Uno 93 miałem takie dzyndzelki przy reflektorach i można było przestawiać bez otwierania maski.

Jak najbardziej, w 100% mechaniczna- solidne pokrętło i cięgna idące do reflektorów. A w tym Springu i tak wygląda to jakoś lepiej niż w innych modelach i pokrętło jest umieszczone chyba bardziej "pod ręką"... Dla porównania- Sandero2:

 

Regulator_Sandero2.jpg.7ecb5577608b48c5d7abf93dd0dc9932.jpg

 

Inna sprawa, że z taką prezencją to i dobrze, że tego cuda właściwie nie widać...

Edytowane przez Wasylek
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, wujek napisał:

Mowa o elektrycznej wersji. W Daci po prostu czuc, ze to jest kupa ani to sie nie prowadzi ani nie wyglada i nawet polonez mial regulacje pracy wycieraczek.

 

Ja tylko dodam że w podobnej cenie Citigo-E nie ma regulacji pracy wycieraczek, bo ma czujnik deszczu, automatyczne światła i nawet (ok, to już w lepszej wersji) podgrzewaną przednią szybę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, format napisał:

 

Ja tylko dodam że w podobnej cenie Citigo-E nie ma regulacji pracy wycieraczek, bo ma czujnik deszczu, automatyczne światła i nawet (ok, to już w lepszej wersji) podgrzewaną przednią szybę.

Czyli da się zrobić przyjemne auto do jazdy na codzień. Pomijając dostępność jakby ustawić Skodę i Dacie obok siebie w salonie nikt by nie kupił Daci. To nie jest źle auto ale jest na tyle spartanskie, że cena powinna to odzwierciedlać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wasylek napisał:

Jak najbardziej, w 100% mechaniczna- solidne pokrętło i cięgna idące do reflektorów. A w tym Springu i tak wygląda to jakoś lepiej niż w innych modelach i pokrętło jest umieszczone chyba bardziej "pod ręką"... Dla porównania-

Pamiętam jak w Loganie 1 stwierdziliśmy z kumplem, ze światła za nisko świecą, a jest ciemno.

Po szybkim rzucie okiem uznaliśmy, że nie ma tam czegoś takiego jak regulacja i tak wracaliśmy.

Na drugi dzień koleś od aut śmiał się z nas, że kije połknęliśmy, a nam do głowy nie przyszło szukać pokrętła gdzieś pod deską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:

Ja kompletnie nie rozumiem filozofii Dlaczego Dacia prowadziła ten model skoro w koncernie Renault jest Twingo eV to auto jest o niebo niebo lepsze

Wysłane z tel.
 

Tak jak z CITIGO, nie widze w ofercie modelowej na stronie producenta :totalszok: mają tlyko zoe, kangoo i mastera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.