Jump to content

Ceny i wyposażenie Dacii Spring- będzie hit?


Fili_P
 Share

Recommended Posts

27kWh za

Dacia Spring — wyposażenie poszczególnych wersji:

Comfort - od 76 900 zł — standardowo m.in. manualna klimatyzacja, radio z Bluetooth, światła dzienne LED, 14-calowe felgi, tapicerka ze skóry ekologicznej, przewód do ładowania z gniazdka domowego

 

https://e.autokult.pl/40992,dacia-spring-wyceniona-w-polsce-to-najtanszy-elektryk-na-rynku

Link to comment
Share on other sites

Nie ten kącik.

Na odpowiednim już jest temat o tej taczce, tfu Daćce.

To jest mała popierdółka na 4 osoby rejestrowana, myślałem że to rozmiarów Sandero będzie, wtedy byłby hit.

Edited by ZUBERTO
Link to comment
Share on other sites

wszystko fajnie, tylko dlaczego to musi być aż tak bardzo wolny samochód? - 44KM i 19sek do 100km/h. To go wyklucza ze sporej ilości zastosowań, a zasięg 200km+ jest w sumie całkiem obiecujący. Dobrze, że start na silniku elektrycznym może być całkiem niezły.

Wokół komina może spoko, ale zrobić wyskok do innej miejscowości, przejechać obwodnicą lub Ską przy prędkościach 80-110km/h ... to już nawet nie jest mało przyjemne, ale może być niebezpieczne przy dzisiejszym ruchu. 

 

Przy poziomie 70-80KM, 12sek do 100 i predkość max ze 140km/h - za tą cenę bym spróbował elektryka. Ale musiałby dawać radę na trasie między miastami oddalonymi o 60km ... z czego połowa po S-kach.  A Springa nie widzę w takiej trasie.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Azbest said:

wszystko fajnie, tylko dlaczego to musi być aż tak bardzo wolny samochód? - 44KM i 19sek do 100km/h. To go wyklucza ze sporej ilości zastosowań, a zasięg 200km+ jest w sumie całkiem obiecujący. Dobrze, że start na silniku elektrycznym może być całkiem niezły.

Wokół komina może spoko, ale zrobić wyskok do innej miejscowości, przejechać obwodnicą lub Ską przy prędkościach 80-110km/h ... to już nawet nie jest mało przyjemne, ale może być niebezpieczne przy dzisiejszym ruchu. 

 

Przy poziomie 70-80KM, 12sek do 100 i predkość max ze 140km/h - za tą cenę bym spróbował elektryka. Ale musiałby dawać radę na trasie między miastami oddalonymi o 60km ... z czego połowa po S-kach.  A Springa nie widzę w takiej trasie.

 

IMHO to auto sie nadaje do rozwozenia pizzy albo dla listonosza ;]

Jak beda jakies doplaty to moze "firmy" kupia, ale to prywatnego uzytku to kariery nie wroze....

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

IMHO to auto sie nadaje do rozwozenia pizzy albo dla listonosza ;]

Jak beda jakies doplaty to moze "firmy" kupia, ale to prywatnego uzytku to kariery nie wroze....

 

Wyglądem i zapowiedziami to samochodzik raczej taki "lajfstajlowy" ... do celów wyższych niż pizza ... liczyłem że zniszczy konkurencję od VAGa w postaci Citigo iV. Liczyłem na to, że za podobną kwotę zaoferuje więcej ... będzie lepszym samochodem elektrycznym, bo od początku był projektowany jako elektryk. 

 

porównajmy tak na szybko:

 

Skoda Citigo iV - 82kPLN

82KM / 12 sek do 100km/h / 36kWh - 260km zasięgu / Vmax 130km/h

 

Dacia Spring - 77kPLN

44KM / 19 sek do 100km/h / 27kWh - 230km zasięgu / Vmax ??km/h

 

... to ja nie widzę sensu dla Daćki, chyba że ma jakieś zalety których nie widzę.

Pomijam jakieś gadźety w wyposażeniu, bo jeśli oba mają klimę, to reszta jest praktycznie pomijalna w takich zastosowaniach.

 

 

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites




Na odpowiednim już jest temat o tej taczce, tfu Daćce.
To jest mała popierdółka na 4 osoby rejestrowana, myślałem że to rozmiarów Sandero będzie, wtedy byłby hit.


O qrcze czyli jakie ma mieć wymiary? Ktoś wie?
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Fili_P napisał:

O qrcze czyli jakie ma mieć wymiary? Ktoś wie?

Nie wiem, ale na EV jest fota na parkingu obok ZOE.

Wygląda na nim strasznie małe.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.04.2021 o 20:53, Azbest napisał:

 

porównajmy tak na szybko:

 

Skoda Citigo iV - 82kPLN

82KM / 12 sek do 100km/h / 36kWh - 260km zasięgu / Vmax 130km/h

 

Dacia Spring - 77kPLN

44KM / 19 sek do 100km/h / 27kWh - 230km zasięgu / Vmax ??km/h

 

No ale Citigo już nie istnieje w cenniku?

czy dostępny znowu?

Link to comment
Share on other sites

Fajna fura. Przespieszenie jak ś.p. Skoda 120 z 77 rocznika, ale do miasta calkiem wystarczajace.  Znowu trzeba bedzie ja cisnac czy na autostradzie czy w miescie i wtedy zasieg spadnie do 100-150km a to juz slabo .......... i wtedy ta cena

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, maro_t napisał:

jest test tego cuda:

 

 

rozwaliła mnie ta latająca na wszystkie strony półka bagażnika :hehe:

 

 

 

Taką półkę to mam w mondeo ;)

 

Niestety wygląda to jak produkt samochodopodobny. Ulepione z tego co mieli najtańsze ... bo nawet nie może to konkurować z obecną linią modelową dacii. To jest produkt na Indie z europejską ceną.

Citigo iV to przy tym samochód premium. 

W ogóle przeszła mi ochota nawet interesować się tam jako potencjalne wejście w świat elektryków - chyba bym sobie obrzydził motoryzację. No i cena wydaje się absurdalnie wysoko w stosunku do tego co ten samochód sobą reprezentuje.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, maro_t said:

jest test tego cuda:

rozwaliła mnie ta latająca na wszystkie strony półka bagażnika :hehe:

 

 

Patrzac jakie to jest jakosciowe guano, to naprawde nie wiem jaki byl cel wprowadzenia tego na rynek w EU..

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Patrzac jakie to jest jakosciowe guano, to naprawde nie wiem jaki byl cel wprowadzenia tego na rynek w EU..

Jako jaki? W krajach gdzie są dopłaty producent przytuli kasę za produkt samochodopodobny taką jak za normalny samochód. 

Tam gdzie nie ma dopłat, podatnicy mogą się cieszyć, że nie biorą udziału w tym wyścigu absurdów, a sprzeda się tylko tyle egzemplarzy co salonów dilerskich (bo przedstawiciele muszą kupić). 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jako jaki? W krajach gdzie są dopłaty producent przytuli kasę za produkt samochodopodobny taką jak za normalny samochód. 
Tam gdzie nie ma dopłat, podatnicy mogą się cieszyć, że nie biorą udziału w tym wyścigu absurdów, a sprzeda się tylko tyle egzemplarzy co salonów dilerskich (bo przedstawiciele muszą kupić). 
Ale kto ma to kupić i po co?
Wygląda jak wyrób samochodopodobny...
Jak juz ktoś bardzo chce elektryka i go stać, to weźmie coś innego :ok:
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.04.2021 o 15:24, maro_t napisał:

trafiłem też na filmik jak to wozidło pięknie rzuca tyłem, prawie driftować można ;]

 

 

Przy tak wąskich oponach, to się nie ma co dziwić, że nim tak miota ;]

Link to comment
Share on other sites

trafiłem też na filmik jak to wozidło pięknie rzuca tyłem, prawie driftować można ;]
 
 
Na tym samym kanale można znaleźć też test Tesli ponoć i ponoć dacka wypadła lepiej :-O
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pojezdzilem troche springiem. Nie moge znalezc ceny ani na otototo ani na dacia.pl W skrocie.

 

Wyglad :hmm: tragicznie nie jest ale dla macajacych estetow w srodku plastik twardy, siedzi sie wysoko jak na stolku barowym a nad glowa jeszcze duzo miejsca. Oszczednosci widac na kazdym kroku...

Regulacja wysokosci swiatel linka.

Centralny zamek powoduje calkowita blokade nie mozna od wewnatrz drzwi otworzyc. :panic: 

Nieskladany kluczyk do opalania :panic: 

Brak regulacji szybkosci pracy przerywanej wycieraczek :panic: 

Radio wlaczylo sie po minucie po odpaleniu :hehe:

Wycieraczka nie czysci calej szyby 

Na plusy dobra widocznosc, latwo sie wsiada, sprawnie przyspiesza do 80km/h Nie bylem zawalidroga ale dynamiczne to to nie jest.

Dla kogo? Dla cinosow z pizza i innych kurierow. Nikt normalny tego nie kupi, chyba ze bedzie kosztowac z 20-30k drozej od logana.

 

 

IMG_20210518_175144.jpg

IMG_20210518_175842.jpg

IMG_20210518_175846.jpg

IMG_20210518_180357.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
6 godzin temu, wujek napisał:

Pojeździłem trochę springiem.

...

Regulacja wysokości świateł linka.

Jak w każdej dotychczasowej Dacii (za wyjątkiem tych dwóch najnowszych modeli- Sandero3 i Logana3).

 

Cytat

Nieskładany kluczyk do opalania

Jak w każdej Dacii- nie ma składanych kluczyków.

Ale w wersjach Keyless jest karta.

 

Cytat

Brak regulacji szybkości pracy przerywanej wycieraczek 

Jak w każdej Dacii...

 

Edited by Wasylek
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, wujek napisał:

Pojezdzilem troche springiem. Nie moge znalezc ceny ani na otototo ani na dacia.pl W skrocie.

 

Wyglad :hmm: tragicznie nie jest ale dla macajacych estetow w srodku plastik twardy, siedzi sie wysoko jak na stolku barowym a nad glowa jeszcze duzo miejsca. Oszczednosci widac na kazdym kroku...

Regulacja wysokosci swiatel linka.

Centralny zamek powoduje calkowita blokade nie mozna od wewnatrz drzwi otworzyc. :panic: 

Nieskladany kluczyk do opalania :panic: 

Brak regulacji szybkosci pracy przerywanej wycieraczek :panic: 

 

Miało być tanio, to jest tanio. Na głowę nie kapie, 4 osoby przewiezie, wyglądem nie razi ;)

Dla estetów (ale nie tych, z grubymi portfelami), to za stówę, można mieć nową pięćsetkę, która w bazowej wersji jest lepiej wyposażona i wykończona, no i wygląda na pewno atrakcyjniej. Fakt, ma mniejszy bagażnik. Na stronie Dacii jest takie info: "Już za 87 400 zł z kamerą cofania, lakierem metalizowanym i kołem zapasowym"

 

42 minuty temu, Wasylek napisał:

Jak w każdej dotychczasowej Dacii (za wyjątkiem tych dwóch najnowszych modeli- Sandero3 i Logana3).

 

Kurcze, w Maluchu miałem regulacje pracy wycieraczek ;) 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Majkiel napisał:

Miało być tanio, to jest tanio.

 

No właśnie nie. Jak na to co oferuje ten samochód jest drogo. Oczywiście pytanie jakie są ceny transakcyjne.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
13 minut temu, Majkiel napisał:

Kurcze, w Maluchu miałem regulacje pracy wycieraczek ;) 

To celowe zubożenie wyposażenia marki Dacia względem Renault, pomimo całkowitej kompatybilności części. Przykład z Sandero- wymieniamy taką manetkę wycieraczek na identyczną, ale z regulacją (np. z Clio) i uaktywniamy odpowiednią opcję w komputerze- działa. Ale fabrycznie dodać tego nie można.

Edited by Wasylek
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Wasylek napisał:

Jak w każdej dotychczasowej Dacii (za wyjątkiem tych dwóch najnowszych modeli- Sandero3 i Logana3).

 

Jak w każdej Dacii- nie ma składanych kluczyków.

 

Jak w każdej Dacii...

 

Jaja normalnie po co kluczyk w aucie elektrycznym? Skoro jak w kazdej Daci to cena powinna byc max 60k za to cos.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Majkiel napisał:

 

Miało być tanio, to jest tanio. Na głowę nie kapie, 4 osoby przewiezie, wyglądem nie razi ;)

Dla estetów (ale nie tych, z grubymi portfelami), to za stówę, można mieć nową pięćsetkę, która w bazowej wersji jest lepiej wyposażona i wykończona, no i wygląda na pewno atrakcyjniej. Fakt, ma mniejszy bagażnik. Na stronie Dacii jest takie info: "Już za 87 400 zł z kamerą cofania, lakierem metalizowanym i kołem zapasowym"

 

 

Kurcze, w Maluchu miałem regulacje pracy wycieraczek ;) 

IMO nie jest tanio. Za 90k to sa normalne auta w stylu Citigo.

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, wujek napisał:

IMO nie jest tanio. Za 90k to sa normalne auta w stylu Citigo.

ale tu masz crosovera ;) 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, wujek napisał:

Jaja normalnie po co kluczyk w aucie elektrycznym? Skoro jak w kazdej Daci to cena powinna byc max 60k za to cos.

Po to, po co w spalinowym - żeby potwierdzić uprawnienie kierowcy do uruchomienia.

 

14 minut temu, wujek napisał:

IMO nie jest tanio. Za 90k to sa normalne auta w stylu Citigo.

Mocne słowa, 10 lat temu tutaj chyba by nie przeszły 😄

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, bielaPL napisał:

ale tu masz crosovera ;) 

To nie jest Crossover.

22 minuty temu, fosfor napisał:

Po to, po co w spalinowym - żeby potwierdzić uprawnienie kierowcy do uruchomienia.

 

Mocne słowa, 10 lat temu tutaj chyba by nie przeszły 😄

Mowa o elektrycznej wersji. W Daci po prostu czuc, ze to jest kupa ani to sie nie prowadzi ani nie wyglada i nawet polonez mial regulacje pracy wycieraczek.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, wujek napisał:

To nie jest Crossover.

Mowa o elektrycznej wersji. W Daci po prostu czuc, ze to jest kupa ani to sie nie prowadzi ani nie wyglada i nawet polonez mial regulacje pracy wycieraczek.

 

no ma tak niby wyglądać

"Zwiększony prześwit, poszerzone nadkola i relingi dachowe nadają mu wygląd crossovera, który idealnie nadaje się do stawienia czoła miejskiej dżungli."

https://www.motonews.pl/autoblog/58163-nowa-dacia-spring-electric.html

 

Co do wycieraczek, matiz też nie miał i z matizem bym porównywał to auto ;] 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, wujek napisał:

IMO nie jest tanio. Za 90k to sa normalne auta w stylu Citigo.

 

Za 90, to są używane dema Skody. Nowych niestety nie ma. Czasy, że dało się kupić w miarę tanio (jak na elektryka), już niestety minęły :(

 

1 godzinę temu, wujek napisał:

Jaja normalnie po co kluczyk w aucie elektrycznym?

 

Żebyś sie poczuł, jak w normalnym samochodzie a nie wyrobie samochodopodobnym 😄

 

 

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, bielaPL napisał:

Co do wycieraczek, matiz też nie miał i z matizem bym porównywał to auto ;] 

Ale regulację wysokości świecenia reflektorów Matiz miał elektryczną... ba- nawet Tico taką miało :-)

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Godzinę temu, Majkiel napisał:

 

Za 90, to są używane dema Skody. Nowych niestety nie ma. Czasy, że dało się kupić w miarę tanio (jak na elektryka), już niestety minęły :(

 

 

Żebyś sie poczuł, jak w normalnym samochodzie a nie wyrobie samochodopodobnym 😄

 

 

Nowych nie ma bo za malo produkuja :hehe: 

 

Od dawna nie uzywam kluczyka, zazwyczaj mam w plecaku albo kieszeni. To bylo jak powrot do lat 90tych :phi: 

Edited by wujek
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Wasylek napisał:

Ale regulację wysokości świecenia reflektorów Matiz miał elektryczną... ba- nawet Tico taką miało 🙂

Tak często używana rzecz, że @wujek akurat przeszkadza.

Na pewno jest się czego czepiać w tej teczce, ale żeby regulacja reflektorów była tak ważna. 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, wujek napisał:

Nowych nie ma bo za malo produkuja :hehe: 

 

Od dawna nie uzywam kluczyka, zazwyczaj mam w plecaku albo kieszeni. To bylo jak powrot do lat 90tych :phi: 

Bryka nie dla Ciebie, są tradycjonaliści jeszcze, na AK też. ;]

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, bielaPL napisał:

Co do wycieraczek, matiz też nie miał

Ooooo, przepraszam! Wystarczyło przekaźnik odpowiedni wrzucić i miał jak w VW, ba nawet jak w Audi :phi:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Majkiel napisał:

 

Za 90, to są używane dema Skody. Nowych niestety nie ma. Czasy, że dało się kupić w miarę tanio (jak na elektryka), już niestety minęły :(

 

aż zajrzałem na otomoto i stronę skody - w ogóle nie ma 2021 :totalszok:

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, wujek napisał:

Pojezdzilem troche springiem. Nie moge znalezc ceny ani na otototo ani na dacia.pl W skrocie.

 

Wyglad :hmm: tragicznie nie jest ale dla macajacych estetow w srodku plastik twardy, siedzi sie wysoko jak na stolku barowym a nad glowa jeszcze duzo miejsca. Oszczednosci widac na kazdym kroku...

Regulacja wysokosci swiatel linka.

Centralny zamek powoduje calkowita blokade nie mozna od wewnatrz drzwi otworzyc. :panic: 

Nieskladany kluczyk do opalania :panic: 

Brak regulacji szybkosci pracy przerywanej wycieraczek :panic: 

Radio wlaczylo sie po minucie po odpaleniu :hehe:

Wycieraczka nie czysci calej szyby 

Na plusy dobra widocznosc, latwo sie wsiada, sprawnie przyspiesza do 80km/h Nie bylem zawalidroga ale dynamiczne to to nie jest.

Dla kogo? Dla cinosow z pizza i innych kurierow. Nikt normalny tego nie kupi, chyba ze bedzie kosztowac z 20-30k drozej od logana.

 

 

IMG_20210518_175144.jpg

IMG_20210518_175842.jpg

IMG_20210518_175846.jpg

IMG_20210518_180357.jpg

Sąsiad nie pozazdrości :) raczej się będzie tarzał ze śmiechu w drodze do swojego B7 :)

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Wasylek napisał:

Ale regulację wysokości świecenia reflektorów Matiz miał elektryczną... ba- nawet Tico taką miało 🙂

Rzeczywiście w Dackach regulacja reflektorów jest na linke? Myślałem ze to "hydro" jest. W Uno 93 miałem takie dzyndzelki przy reflektorach i można było przestawiać bez otwierania maski.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
19 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Tak często używana rzecz, że @wujek akurat przeszkadza.

Na pewno jest się czego czepiać w tej teczce, ale żeby regulacja reflektorów była tak ważna. 

Całkowita racja, ale jak już wywołano ten temat, to sobie tak porównujemy 😉

 

15 godzin temu, lukaszek1207 napisał:

Rzeczywiście w Dackach regulacja reflektorów jest na linke? Myślałem ze to "hydro" jest. W Uno 93 miałem takie dzyndzelki przy reflektorach i można było przestawiać bez otwierania maski.

Jak najbardziej, w 100% mechaniczna- solidne pokrętło i cięgna idące do reflektorów. A w tym Springu i tak wygląda to jakoś lepiej niż w innych modelach i pokrętło jest umieszczone chyba bardziej "pod ręką"... Dla porównania- Sandero2:

 

Regulator_Sandero2.jpg.7ecb5577608b48c5d7abf93dd0dc9932.jpg

 

Inna sprawa, że z taką prezencją to i dobrze, że tego cuda właściwie nie widać...

Edited by Wasylek
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, wujek napisał:

Mowa o elektrycznej wersji. W Daci po prostu czuc, ze to jest kupa ani to sie nie prowadzi ani nie wyglada i nawet polonez mial regulacje pracy wycieraczek.

 

Ja tylko dodam że w podobnej cenie Citigo-E nie ma regulacji pracy wycieraczek, bo ma czujnik deszczu, automatyczne światła i nawet (ok, to już w lepszej wersji) podgrzewaną przednią szybę.

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, format napisał:

 

Ja tylko dodam że w podobnej cenie Citigo-E nie ma regulacji pracy wycieraczek, bo ma czujnik deszczu, automatyczne światła i nawet (ok, to już w lepszej wersji) podgrzewaną przednią szybę.

Czyli da się zrobić przyjemne auto do jazdy na codzień. Pomijając dostępność jakby ustawić Skodę i Dacie obok siebie w salonie nikt by nie kupił Daci. To nie jest źle auto ale jest na tyle spartanskie, że cena powinna to odzwierciedlać. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Wasylek napisał:

Jak najbardziej, w 100% mechaniczna- solidne pokrętło i cięgna idące do reflektorów. A w tym Springu i tak wygląda to jakoś lepiej niż w innych modelach i pokrętło jest umieszczone chyba bardziej "pod ręką"... Dla porównania-

Pamiętam jak w Loganie 1 stwierdziliśmy z kumplem, ze światła za nisko świecą, a jest ciemno.

Po szybkim rzucie okiem uznaliśmy, że nie ma tam czegoś takiego jak regulacja i tak wracaliśmy.

Na drugi dzień koleś od aut śmiał się z nas, że kije połknęliśmy, a nam do głowy nie przyszło szukać pokrętła gdzieś pod deską.

Link to comment
Share on other sites

Ja kompletnie nie rozumiem filozofii Dlaczego Dacia prowadziła ten model skoro w koncernie Renault jest Twingo eV to auto jest o niebo niebo lepsze

Wysłane z tel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ppmarian napisał:

Ja kompletnie nie rozumiem filozofii Dlaczego Dacia prowadziła ten model skoro w koncernie Renault jest Twingo eV to auto jest o niebo niebo lepsze

Wysłane z tel.
 

Tak jak z CITIGO, nie widze w ofercie modelowej na stronie producenta :totalszok: mają tlyko zoe, kangoo i mastera.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.