Skocz do zawartości

Drgania kierownicy Astra J


Gregor_BS

Rekomendowane odpowiedzi

W lato zeszlego roku kupilem komplet felg i opon. Uzywane stan niezly. Rozmiar 17. Przed zalozeniem przejechalem trasem autem w tydzien 1500 km. Wszystko bylo ok. Rozebralem wszystkie koła i stwierdzilem ze przeczyszcze jeszcze hamulce tarcze klocki itd. Pomalowalem zaciski i zalozylem kola. Od zalozenia zaczsly sie wibracje od ok 70 i walka z przeklaladaniem wywazaniem prostoeaniem kol itd. Kupilem nawet nowe opony i wymienilem tarcze, klocki. I nic. W koncu sie wkurzylem i wrocilem do starych felg i opon na ktorych auto jechalo jak po stole. Drgania sa takie same tyle ze wibruje przy wiekszej nieco predkosci.

Zawieszeniowo ok. Sprawdzalem wszystko breszką i nie widze ani nie czuje ze cos moze byc luzne.

 

Auto jedzie prosto nic sie nie dzieje. W przypadku awarii wymiany oleju itd podnosze go często na żabie o wahacz.

 

Mozliwe ze moglo sie cos z gumami na wahaczach stac?

Co jeszcze ewentualnie sprawdzic.

Edytowane przez Gregor_BS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, Gregor_BS said:

W lato zeszlego roku kupilem komplet felg i opon. Uzywane stan niezly. Rozmiar 17. Przed zalozeniem przejechalem trasem autem w tydzien 1500 km. Wszystko bylo ok. Rozebralem wszystkie koła i stwierdzilem ze przeczyszcze jeszcze hamulce tarcze klocki itd. Pomalowalem zaciski i zalozylem kola. Od zalozenia zaczsly sie wibracje od ok 70 i walka z przeklaladaniem wywazaniem prostoeaniem kol itd. Kupilem nawet nowe opony i wymienilem tarcze, klocki. I nic. W koncu sie wkurzylem i wrocilem do starych felg i opon na ktorych auto jechalo jak po stole. Drgania sa takie same tyle ze wibruje przy wiekszej nieco predkosci.

Zawieszeniowo ok. Sprawdzalem wszystko breszką i nie widze ani nie czuje ze cos moze byc luzne.

 

Auto jedzie prosto nic sie nie dzieje. W przypadku awarii wymiany oleju itd podnosze go często na żabie o wahacz.

 

Mozliwe ze moglo sie cos z gumami na wahaczach stac?

Co jeszcze ewentualnie sprawdzic.

 

Te drgania jak juz sie zaczna to pozniej sa caly czas, czy drzy tylko w konkretnym przedziale predkosci np 70-90km/h i pozniej ustaje?

IMHO do sprawdzenia przeguby, polosie, sztywnosc polaczen metalowo- gumowych.

Skoro opony i felgi juz wykluczyles to trzeba szukac albo w zawieszeniu albo ukladzie napedowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Te drgania jak juz sie zaczna to pozniej sa caly czas, czy drzy tylko w konkretnym przedziale predkosci np 70-90km/h i pozniej ustaje?

IMHO do sprawdzenia przeguby, polosie, sztywnosc polaczen metalowo- gumowych.

Skoro opony i felgi juz wykluczyles to trzeba szukac albo w zawieszeniu albo ukladzie napedowym.

Drgania są juz od najnizszych predkosci typu 40 km/h

a im szybciej tym gorzej. Zmiana cisnienia w oponach nie daje zadnych zmian. Dodatkowo odczuwam jakby zwiekszone drgania w przypadku wiekszego cisnienia. Kolejny niuans to jak samochod stoi w garazu na betonie i wyjade nim po nocy to jest duzo gorzej niz jakby stal na noc na trawie. Wyglada to jakby cos się ewidentnie odksztalcało.

 

Gumy na przegubach ok, obie pólosie bez luzow szarpalem nimi i nic. Nie mam czujnika zeby sprawdzic bicie tarcz ale przy hamowaniu niv sie nie dzieje.

A caly komplet jest nowy.

 

Auto ma dopiero 90 tys i caly prsebieg moj. Nie wpadlem tez w zadna dziurę.

 

Zastanawiają mnie jedynie te tuleje tylne przedniego wahacza. Czy one moga dawqc takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minutes ago, Gregor_BS said:

Drgania są juz od najnizszych predkosci typu 40 km/h

a im szybciej tym gorzej. Zmiana cisnienia w oponach nie daje zadnych zmian. Dodatkowo odczuwam jakby zwiekszone drgania w przypadku wiekszego cisnienia. Kolejny niuans to jak samochod stoi w garazu na betonie i wyjade nim po nocy to jest duzo gorzej niz jakby stal na noc na trawie. Wyglada to jakby cos się ewidentnie odksztalcało.

 

Gumy na przegubach ok, obie pólosie bez luzow szarpalem nimi i nic. Nie mam czujnika zeby sprawdzic bicie tarcz ale przy hamowaniu niv sie nie dzieje.

A caly komplet jest nowy.

 

Auto ma dopiero 90 tys i caly prsebieg moj. Nie wpadlem tez w zadna dziurę.

 

Zastanawiają mnie jedynie te tuleje tylne przedniego wahacza. Czy one moga dawqc takie objawy.

 

Na polosiach czasem sa tlumiki drgan, ktore potrafia odpasc... Nie wiem czy tak jest w Astze J, ale moze warto zweryfikowac?

Wg mnie tuleje, to by bardziej plywalo po drodze niz drgalo, szczegolnie przy tak niskich predkosciach.

A oba przeguby, wewnetrzny i zewnetrzny sprawdzales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2021 o 21:45, Gregor_BS napisał:

Co jeszcze ewentualnie sprawdzic.

Przeszlifować przylgnie felg - najlepiej krążkiem ściernym na wiertarce.

Przeszlifować przylgnie na tarczy - druciakiem na wiertarce.

 

Może przy ściąganiu kół jakiś syfek popuścił i wpadł pomiędzy piastę a tarczę.

 

Także zaryzykować w kolejności zrzucenie tarcz.

 

Edytowane przez lessero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lessero napisał:

Przeszlifować przylgnie felg - najlepiej krążkiem ściernym na wiertarce.

Przeszlifować przylgnie na tarczy - druciakiem na wiertarce.

 

Może przy ściąganiu kół jakiś syfek popuścił i wpadł pomiędzy piastę a tarczę.

 

Także zaryzykować w kolejności zrzucenie tarcz.

 

Nie ma szans. Wszystko dokładnie wyczyszczone ( przylgnia felg + tarcze które sa nowe). Piasty też były wyczyszczone do gołego. Przypominam że na 17 też miałem to samo ( aktualnie 16). Opony Michelin Energy Saver rok 2015. Nigdy nie sprawiały kłopotów. Felgi proste po renowacji. Pozostaje mi na pewno SKP ale dopiero za 3 tyg bo mam przegląd. No tylko co jak diagnosta powie "wszystko ok". Dalej się będę musiał bujać z szukaniem.

Lessero jesteś z SBL - wiesz gdzie w pobliżu sprawdza i ustawią mi ewentualnie geometrię ? Ale nie chce jechać do żadnego kowala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Na polosiach czasem sa tlumiki drgan, ktore potrafia odpasc... Nie wiem czy tak jest w Astze J, ale moze warto zweryfikowac?

Wg mnie tuleje, to by bardziej plywalo po drodze niz drgalo, szczegolnie przy tak niskich predkosciach.

A oba przeguby, wewnetrzny i zewnetrzny sprawdzales?

Tak półoscie mają tłumiki drgań. Są na swoim miejscu. Nie wiem jak sprawdzić przegub. Jak ruszałem całą półosią to nie było żadnego luzu (ani w pionie ani w poziomie). Na skręconych kołach nic nie zgrzyta. Serio kończą mi się już pomysły na to. Nie jest to może bardzo odczuwalne ale jednak. Pamiętam jak jechałem nad morze w zeszłym roku to 150 km/h nie schodziło i auto jechało jak po sznurku. Teraz 120 to katorga. Jak miałbym pewnośc że to coś z kołami to kupuje nowy komplet ale nie chce iść w koszty bo na 17 też było tak samo. Zaczęło się od czyszczenia tarcz po przyjeżdzie z nad morza. Może za bardzo zjechałem gdzieś piastę przy czyszczeniu. Ale używałem tylko włosów murzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Gregor_BS said:

Tak półoscie mają tłumiki drgań. Są na swoim miejscu. Nie wiem jak sprawdzić przegub. Jak ruszałem całą półosią to nie było żadnego luzu (ani w pionie ani w poziomie). Na skręconych kołach nic nie zgrzyta. Serio kończą mi się już pomysły na to. Nie jest to może bardzo odczuwalne ale jednak. Pamiętam jak jechałem nad morze w zeszłym roku to 150 km/h nie schodziło i auto jechało jak po sznurku. Teraz 120 to katorga. Jak miałbym pewnośc że to coś z kołami to kupuje nowy komplet ale nie chce iść w koszty bo na 17 też było tak samo. Zaczęło się od czyszczenia tarcz po przyjeżdzie z nad morza. Może za bardzo zjechałem gdzieś piastę przy czyszczeniu. Ale używałem tylko włosów murzyna.

 

Jedz moze gdzies do wulkanizacji gdzie zrobia test drogowy na maszynie huntera?

Rozumiem, ze przekladka przed-tyl/prawo-lewo nic nie zmienia?

Ewentualnie moze warto dac go na podnosnik i wtedy jak sie beda kola krecic, to szukac co wpada w drgania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Jedz moze gdzies do wulkanizacji gdzie zrobia test drogowy na maszynie huntera?

Rozumiem, ze przekladka przed-tyl/prawo-lewo nic nie zmienia?

Ewentualnie moze warto dac go na podnosnik i wtedy jak sie beda kola krecic, to szukac co wpada w drgania...

Huntera robiłem na 17. Nic to nie dało a zapłaciłem 200 zł.

Zmiana opon kół też średnio. Może ciutke lepiej.

Podnośnik z właczonym silnikiem byłby ok może cos by wyszło.

 

Nagrałem film a propos przedniego wahacza i jego tylnej tulei. Wg Ciebie jest to ok ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Gregor_BS said:

Huntera robiłem na 17. Nic to nie dało a zapłaciłem 200 zł.

Zmiana opon kół też średnio. Może ciutke lepiej.

Podnośnik z właczonym silnikiem byłby ok może cos by wyszło.

 

Nagrałem film a propos przedniego wahacza i jego tylnej tulei. Wg Ciebie jest to ok ?

 

 

Jak dla mnie ta tuleja jest zerwana. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, Gregor_BS said:

Huntera robiłem na 17. Nic to nie dało a zapłaciłem 200 zł.

Zmiana opon kół też średnio. Może ciutke lepiej.

Podnośnik z właczonym silnikiem byłby ok może cos by wyszło.

 

Nagrałem film a propos przedniego wahacza i jego tylnej tulei. Wg Ciebie jest to ok ?

 

 

Wg mnie te tuleja nie powinna tak latac, szzegolnie ze ruszasz zwyklym srubokretem a nie jakims dlugim lomem...

To powinno siedziec na sztywno a u Ciebie caly srodek sie rusza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie te tuleja nie powinna tak latac, szzegolnie ze ruszasz zwyklym srubokretem a nie jakims dlugim lomem...

To powinno siedziec na sztywno a u Ciebie caly srodek sie rusza.

 

 

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie te tuleja nie powinna tak latac, szzegolnie ze ruszasz zwyklym srubokretem a nie jakims dlugim lomem...

To powinno siedziec na sztywno a u Ciebie caly srodek sie rusza.

 

 

Wymienię ją w ciemno chociaz tania nie jest ( zamiennik lemfordera 120 zł szt.).

Może faktycznie macie racje, tym bardziej ze tak jak mówiłem często zdarzało mi się podnosić auto żabą o tą własnie tuleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Gregor_BS said:

 

 

Wymienię ją w ciemno chociaz tania nie jest ( zamiennik lemfordera 120 zł szt.).

Może faktycznie macie racje, tym bardziej ze tak jak mówiłem często zdarzało mi się podnosić auto żabą o tą własnie tuleję.

 

W ciemno to moze nie wymieniaj...

Podjedz na jakies SKP i za pare groszy przejrza Ci zawias na szarpakach + breszka i bedziesz wiedzial co i jak :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.