DARKOOO Napisano 15 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2021 Witam, mam parę pytań co do błędu EB3 - pompa dodatku do oleju napędowego / nie rozpoznany / stały Po zatankowaniu wywalił komunikat błąd silnika - konieczna naprawa i drugi o możliwości zatkania dpf. Bez check tylko trójkąt ostrzegawczy. Po podpięci i skasowaniu błąd powraca po odpaleni samochodu. Pierwsze przypuszczenia padła pompa, później zgniła wiązka (i tu muszę wejść pod samochód i wypiąć wiązkę celem sprawdzenia czy ma połączenie)jeszcze krąg podejrzanych został rozszerzony do czujnika przy korku wlewu ale grzebiąc w necie wpadłem na jeden wpis na elektrodzie przy podobnym objawie: błąd pompy dodatku do oleju napędowego / nie określony / miejscowy i tu problem rozwiązał zaprogramowaniem wymiany zbiorniczka z dodatkiem-dolewką i pompa ożyła. Tyle teorii z netu: Płyn DPF był dolewany jakieś 60kkm przy tankowaniu 0 - max raczej nie zużyłem całego - inny komunikat. Pytanie czy znów szukam człowieka z LEXIĄ i jest osobne programowanie zbiorniczka? czy grzebać i wyciągać pompę? Ma ktoś opis kabli przy zbiorniczku - 3 przewody - pacjent 5008/2.0/2012 z góry dzięki za podpowiedzi ewentualne sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 9 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2021 Dla szukających informacji w necie: Błąd pompy pojawia się po "którymś" dolaniu fap - przez procedurę wymiany zbiornika na nowy błąd znika. Dodatkowo uzupełnienie zbiornika (w wersji 5008 2.0hdi są dwa 1,07 lub 1,4l) i pompa zaczyn działać. Błąd który się pojawia jest zapisany w cyklu pracy - ma zapobiec pewnie prawdziwej awarii pompy i zmusza do wymawiany zbiornika (pompy) na nową. Nie ma kontroli nad tym czy pompa pracuje czy nie. Można przeprowadzić dwa testy (nasłuchowy- zaleca do max 5x) i (pojemnościowy). Pompa pracuje w trybie taktującym - powoli czynnik jest przepychany- po "wymianie" zbiornika układ musi się napełnić więc dość długo pracuje. Ja w zbiorniku miałem jeszcze płyn - uzupełniłem 1l i zatankowałem przed procedurą na full by "napełnianie" napełnionego układu rozcieńczył się w większej ilości paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.