Skocz do zawartości

błąd EB3 - pompa dodatku do oleju napedowego


DARKOOO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam parę pytań co do błędu EB3 - pompa dodatku do oleju napędowego / nie rozpoznany / stały

Po zatankowaniu wywalił komunikat błąd silnika - konieczna naprawa i drugi o możliwości zatkania dpf.

Bez check tylko trójkąt ostrzegawczy. Po podpięci i skasowaniu błąd  powraca po odpaleni samochodu.

Pierwsze przypuszczenia padła pompa, później zgniła wiązka (i tu muszę wejść pod samochód i wypiąć wiązkę celem sprawdzenia czy ma połączenie)jeszcze krąg podejrzanych został rozszerzony do czujnika przy korku wlewu ale grzebiąc w necie wpadłem na jeden wpis na elektrodzie przy podobnym objawie:

błąd pompy dodatku do oleju napędowego / nie określony / miejscowy  i tu problem rozwiązał zaprogramowaniem wymiany zbiorniczka z dodatkiem-dolewką  i pompa ożyła.

 

Tyle teorii z netu: 

Płyn DPF był dolewany jakieś 60kkm przy tankowaniu 0 - max raczej nie zużyłem całego - inny komunikat.

Pytanie czy znów szukam człowieka z LEXIĄ i jest osobne programowanie zbiorniczka? czy grzebać i wyciągać pompę?

Ma ktoś opis kabli przy zbiorniczku - 3 przewody - pacjent 5008/2.0/2012

 

z góry dzięki za podpowiedzi ewentualne sugestie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dla szukających informacji w necie:

Błąd pompy pojawia się po "którymś" dolaniu fap - przez procedurę wymiany zbiornika na nowy błąd znika. Dodatkowo uzupełnienie zbiornika (w wersji 5008 2.0hdi są dwa 1,07 lub 1,4l) i pompa zaczyn działać.

Błąd który się pojawia jest zapisany w cyklu pracy - ma zapobiec pewnie prawdziwej awarii pompy i zmusza do wymawiany zbiornika (pompy) na nową. Nie ma kontroli nad tym czy pompa pracuje czy nie.

Można przeprowadzić dwa testy (nasłuchowy- zaleca do max 5x) i (pojemnościowy). Pompa pracuje w trybie taktującym - powoli czynnik jest przepychany- po "wymianie" zbiornika układ musi się napełnić więc dość długo pracuje.

Ja w zbiorniku miałem jeszcze płyn - uzupełniłem 1l i zatankowałem przed procedurą na full by "napełnianie" napełnionego układu rozcieńczył się w większej ilości paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.