Jump to content

Czas zrobić lejce - prawo jazdy kat. A


Cendra
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Zaczynam 3 sezon na 125 ccm i cel na ten rok to zrobić prawko.

Na razie nie będę zmieniał moto ale papier chciałbym już mieć. :)

Powiedźcie jak to najlepiej rozegrać.

 

Słyszałem, że najlepiej:

- wystąpić do urzędu o wydanie PKK,

- potem zrobić egz teoretyczny,

- zapisać się dopiero na kurs.

 

Kiedy powinienem zrobić lekarza i czy muszę skoro prawko na kat. B mam bezterminowe?

 

Gdzie znajdę najlepszą bazę pytań by przygotować się do testów?

Link to comment
Share on other sites

PKK musisz mieć żeby się w ogóle zapisać na kurs. To czy zrobisz teorie orzed kursem czy w trakcie nie ma znaczenia.
Dostęp do materiałów online da Ci zapewne szkoła - w końcu im za to płacisz.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.04.2021 o 09:16, Cendra napisał:

Kiedy powinienem zrobić lekarza i czy muszę skoro prawko na kat. B mam bezterminowe?

 

Gdzie znajdę najlepszą bazę pytań by przygotować się do testów?

Lekarz obowiązkowo, zazwyczaj szkoła ma swojego. Bazę dostaniesz w szkole, każda ma taką samą. W Wawie będziesz robił czy w Ciechanowie?

Link to comment
Share on other sites

Lekarz jest niezbedny żeby wyrobić PKK. PKK jest niezbedne żeby wogóle cos zacząć. mając PKK zrób egzamin teoretyczny ważny bezterminowo (kiedyś tylko 6 m-cy) i zapisz sie na kurs. Ja znalazłem kurs samych jazd, bez teorii bo juz ją zdałem eksternistycznie. Potem jazdy i egzamin. Na placu łatwo nie bedzie!

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.04.2021 o 20:18, Cendra napisał:

Warszawa 

W takim razie jest szkoła z teorią w weekendy. Poświęcasz dwa i masz spokój. Potem umawiasz się na jazdy i spokojnie w tym sezonie kończysz z kwitem "A"

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.04.2021 o 09:16, Cendra napisał:

Cześć,

Zaczynam 3 sezon na 125 ccm i cel na ten rok to zrobić prawko.

Na razie nie będę zmieniał moto ale papier chciałbym już mieć. :)

Powiedźcie jak to najlepiej rozegrać.

 

Słyszałem, że najlepiej:

- wystąpić do urzędu o wydanie PKK,

- potem zrobić egz teoretyczny,

- zapisać się dopiero na kurs.

 

Kiedy powinienem zrobić lekarza i czy muszę skoro prawko na kat. B mam bezterminowe?

 

Gdzie znajdę najlepszą bazę pytań by przygotować się do testów?

 

Tak jak piszesz. Po zdanej teorii robisz kurs, egz praktyczny i wio :)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.04.2021 o 07:51, coenmz napisał:

A co jest trudnego na placu?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Dla mnie, wolny slalom.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Najtrudniejszy dla mnie był zdecydowanie szybki slalom. Wolny slalom robiłem bez problemu na jedynce i bez gazu ale też bez hamulca. Po prostu cała uwaga na przerzucaniu motocykla pomiedzy pachołkami i działało. Wolny slalom robiłem najpierw na Gladiusie a potem na MT07 i na niej zdałem egzamin. MT07 na jedynce bez gazu ma 12 km/h i można się wyrobić pomiedzy pachołkami.

Edited by 1Marek1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.04.2021 o 07:51, coenmz napisał:

A co jest trudnego na placu?
 

 

Nic. Absolutnie nic. Dlatego wszyscy zdają za pierwszym razem ;] 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Z tego co slyszalem, to bledne szkolenie jak przejechac szybki slalom.

 

Pic lezy w predkosci ktora musi byc " konstant " Jezeli ktos Cie bedzie uczyl, ze najpierw gaz, potem odpuscic i znowu gaz, to niuema pojecia o swojej robocie !

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co slyszalem, to bledne szkolenie jak przejechac szybki slalom.
 
Pic lezy w predkosci ktora musi byc " konstant " Jezeli ktos Cie bedzie uczyl, ze najpierw gaz, potem odpuscic i znowu gaz, to niuema pojecia o swojej robocie !
 
 
.
To widać źle słyszałeś. Możesz przejechać że stałą, można w trakcie hamować. Efekt ma być a droga do tego efektu jest więcej niż jedna.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, coenmz napisał:

To widać źle słyszałeś. Możesz przejechać że stałą, można w trakcie hamować. Efekt ma być a droga do tego efektu jest więcej niż jedna.

 

Ilu motocyklistow w swoim zyciu wyszkoliles ?  

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno mniej niz Ty. Tyle że nie ma to nic do rzeczy. Warunki jakie muszą być spełnione do uznania tego ćwiczenia za wykonane poprawnie są znane. A przynajmniej Ty jako instruktor działający aktywnie od bezmała 20 lat powinieneś je znać.
Podsumowując: aby zaliczyć trzeba wspomniane warunki spełnić. Zacytujesz je?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.