Jump to content

BMW 3 czy Volvo V60 - co wybrać?


 Share

Recommended Posts

W dniu 19.04.2021 o 00:31, Dark_Knight napisał:

 

Xdrive właśnie potrafi jeździć jak tylny napęd latem i jak AWD zimą.

:ok:

 

 

Jeździłem 330e w naprawdę średnich warunkach pogodowych i nie było dramatu, a tam elektryk daje naprawdę sporego kopa.

 

W dniu 19.04.2021 o 17:41, Piotrus napisał:

Ja do jazdy na codzień wybrałem xdrive, 250 kucy w RWD oznacza problemy z trakcją nie tylko w zimie ale i na mokro.

 

 

U mnie będzie sporo mniejsza moc...

 

W dniu 19.04.2021 o 19:05, torelek napisał:

 

Oszacuj całkowity koszt samochód + eksploatacja przez 3 lata. Być może te dwa litry mniej na setkę skompnesują wyższy koszt wyposażenia.

 

Mniej więcej to samo.

 

W dniu 22.04.2021 o 11:06, bielaPL napisał:

zależy jak chcesz jeździć, jak chcesz chilloutowo/dziadkowo to volvo, jak lubisz pobawić się w kubicę no to bmw... pewnie bejca będzie bardziej korciła do małych szaleństw, volvo przez ospały charakter zmniejszy ryzyko głupoty na drodze ;) 

 

Akurat V60, co zaskakujące, bardzo dobrze klei się drogi podczas dynamicznej jazdy. Emocje pojawiają się podczas hamowania, bo czuć jak masa pcha budę.

 

W dniu 22.04.2021 o 15:45, Kiwal napisał:

A jakie upusty daja od katalogowych w Volvo i BMW?

 

Dużo czynników, ale między 12, a 18 %.

 

W dniu 22.04.2021 o 20:24, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

Moim zdaniem ani jeden ani drugi. Sądząc z tego co piszesz, to Volvo jest rozważane w wersji B3? Z jakąś makietą silnika która nie ma przyzwoitej mocy (to spory i ciężki samochód)? 

 

Skonfigurowalem Ci Volvo tak jak powinno być:

https://s.volvocars.com/gUwfbTZyQpQVT1Kz

 

(W USA podobna konfiguracja kosztuje mniej-więcej 60% tego co w PL).

 

B3/B4. Mnie B3 w zupełności wystarcza.

 

W dniu 22.04.2021 o 21:47, Zbynek napisał:

Pakiet serwisów do 90.000km za prawie 9kPLN... Coś dużo się wydaje. W VAG-u płaciłem 3 lub 4 kPLN za pakiet do 120.000km. 

 

Pakiet serwisów na 3 lata w Volvo kosztuje 4200 zł.

 

19 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

339k za Volvo? Trzeba być fanem marki.

:lol:

 

 

BMW za tę kwotę zjada te Volvo na śniadanie.

 

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/jyugvdkg

 

 

 

 

Też tak uważam, także za Volvo V60 max 200 tys zł.

 

16 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Bo dodajesz jakieś szklane dachy. To jest do jeżdżenia a nie do gapienia się w niebo.

 

 

Dla mnie zbędna rzecz.

 

16 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:


Próbuję porównywać podobne konfigurację choć w BMW można albo mieć hybrydę albo 4 sekundy do setki ale razem już się nie da. O masażu w siedzeniach też w BMW nie słyszeli. Sprzęt audio też trudno znaleźć przyzwoity. Generalnie widać że poziomem wyposażenia S60 jest raczej bliższe BMW 5 a nie 3. 

 

Volvo wychodzi trochę taniej i jest lepiej wyposażone.

 

17 minut temu, sdss napisał:

@prawoimotoryzacja wybrałeś? 

 

Nie miałem czasu w ost. tyg. na ogarniecie ofert, itd. Mam jeszcze chwilę na decyzję.

Link to comment
Share on other sites

50 postów i rozważania o AA.... Ozi ma rację.

Objętości, cylindry, moce, niutki, sekundy do setki...? Ja się pytam gdzie podstawowe informacje?!

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Fili_P napisał:

A wracając do tematu najlepiej odpowie na Twój dyylemat ..... Weekend z autem p...po prostu

W czasach Covid może by ciężko,  ale są testy ,  ten może być ok ta sama osoba testował oba auta.

 

 

Edited by sdss
  • I love it 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sdss said:
W czasach Covid może by ciężko,  ale są testy ,  ten może być ok ta sama osoba testował oba auta.
 
[/url]  


Przeciez to jest wlasnie auto tego tematu :hehe:
 

Edited by Maciej__
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Fili_P napisał:

50 postów i rozważania o AA.... Ozi ma rację.

Objętości, cylindry, moce, niutki, sekundy do setki...? Ja się pytam gdzie podstawowe informacje?!

 

Pomijalne, gdyż oba, które biorę pod uwagę mają podobne parametry.

 

1 godzinę temu, Fili_P napisał:

A wracając do tematu najlepiej odpowie na Twój dyylemat ..... Weekend z autem p...po prostu

 

Jestem już po 2 weekendach z każdym z obu samochodów.

 

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ktoś miał dobrą sobotę 😄

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mały update.

 

Byłem już zdecydowany na Volvo V60 w wersji B3 Momentum. Silnik mi leżał, ale do tej pory jeździłem R-Desgn,tak więc wziąłem jakiś czas temu na weekend wersję V60 B3 Momentum Pro. Zaplanowany miałem wyjazd do znajomych do Tarnowa.

 

Niestety podczas trasy czar prysł. Samochód jest dosyć miękko zestrojony i lekko się buja, ale na szczęcie nie jest to poziom bujania jaki można spotkać w Skodach - Octavia oraz Superb. Do tego podczas jazdy z prędkościami autostradowymi zaczął przeszkadzać mi hałas w kabinie - nie czuć większej różnicy na plus względem Leona, a dużo gorzej niż w Mercu.

 

Po tym weekendzie Volvo powiedziałem nie, a nie mam zamiaru płacić za V60, przy świetnym rabacie, prawie 190 tys zł.

 

BMW wróciło do gry.

 

Czekałem jeszcze, dla formalności, na nową Klasę C.

 

Udało mi się wziąć samochód na krótki test i jestem nim zachwycony - wideo w sieci.

 

Czekam jeszcze na weekendowe użyczenie interesującej mnie wersji.

 

Czy ktoś z Was ma jakieś salony Merca do polecenia, gdzie dają super rabaty? Salon macierzysty dał całkiem dobrą ofertę, ale czekam na coś więcej.

 

Jak Wam się podoba nowa klasa C?

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Mały update.

 

Byłem już zdecydowany na Volvo V60 w wersji B3 Momentum. Silnik mi leżał, ale do tej pory jeździłem R-Desgn,tak więc wziąłem jakiś czas temu na weekend wersję V60 B3 Momentum Pro. Zaplanowany miałem wyjazd do znajomych do Tarnowa.

 

Niestety podczas trasy czar prysł. Samochód jest dosyć miękko zestrojony i lekko się buja, ale na szczęcie nie jest to poziom bujania jaki można spotkać w Skodach - Octavia oraz Superb. Do tego podczas jazdy z prędkościami autostradowymi zaczął przeszkadzać mi hałas w kabinie - nie czuć większej różnicy na plus względem Leona, a dużo gorzej niż w Mercu.

 

Po tym weekendzie Volvo powiedziałem nie, a nie mam zamiaru płacić za V60, przy świetnym rabacie, prawie 190 tys zł.

 

BMW wróciło do gry.

 

Czekałem jeszcze, dla formalności, na nową Klasę C.

 

Udało mi się wziąć samochód na krótki test i jestem nim zachwycony - wideo w sieci.

 

Czekam jeszcze na weekendowe użyczenie interesującej mnie wersji.

 

Czy ktoś z Was ma jakieś salony Merca do polecenia, gdzie dają super rabaty? Salon macierzysty dał całkiem dobrą ofertę, ale czekam na coś więcej.

 

Jak Wam się podoba nowa klasa C?

Ciekawe co piszesz,  bo wydawało mi się,  że pisałeś o dobrym wyciszenie Volvo.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, sdss napisał:

Ciekawe co piszesz,  bo wydawało mi się,  że pisałeś o dobrym wyciszenie Volvo.

Tak, R-Design było fajnie wyciszone, być może było z laminowanymi szybami. W tym było mocno słychać opływające powietrze i ogólnie poczułem się trochę dziadkowato. Klimat R-Design robi swoje. Samo w sobie V60 jest bardzo fajnym samochodem.

 

W BMW drażni mnie bardzo to, iż żeby mieć AA, które kosztowało mnie ok. 700 zł (wgranie), żeby mieć trzeba dokupić dużą navi za 9.500 zł plus 1.600 zł za pakiet telefonia, a więc 11.100 zł płaci się za zbędną navi i średnio ładne zegary wirtualne.

 

Próbowałem się przymierzyć do serii 5, po rabach znikoma różnica w cenie względem serii 3, ale kompletnie nie leży mi ten samochód. Jest genialnie komfortowy w jeździe, lecz brakuje mu pazura interesującej mniej wersji.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

Tak, R-Design było fajnie wyciszone, być może było z laminowanymi szybami. W tym było mocno słychać opływające powietrze i ogólnie poczułem się trochę dziadkowato. Klimat R-Design robi swoje. Samo w sobie V60 jest bardzo fajnym samochodem.

 

W BMW drażni mnie bardzo to, iż żeby mieć AA, które kosztowało mnie ok. 700 zł (wgranie), żeby mieć trzeba dokupić dużą navi za 9.500 zł plus 1.600 zł za pakiet telefonia, a więc 11.100 zł płaci się za zbędną navi i średnio ładne zegary wirtualne.

 

Próbowałem się przymierzyć do serii 5, po rabach znikoma różnica w cenie względem serii 3, ale kompletnie nie leży mi ten samochód. Jest genialnie komfortowy w jeździe, lecz brakuje mu pazura interesującej mniej wersji.

Hmm nie wiem jak jest w V60 ale V90 jest dobrze wyciszone mimo zwykłych szyb. Nie jest też miękkie nawet przy 5os. Kolega teraz miał brac BMW ale po testach wybrał XC60. Daj znać co wybierzesz bo sam niedługo będę wybierał a nie chce już 3x kupować Volvo ;).

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, sherif napisał:

Hmm nie wiem jak jest w V60 ale V90 jest dobrze wyciszone mimo zwykłych szyb. Nie jest też miękkie nawet przy 5os. Kolega teraz miał brac BMW ale po testach wybrał XC60. Daj znać co wybierzesz bo sam niedługo będę wybierał a nie chce już 3x kupować Volvo ;).

XC60 jest mega fajnym samochodem, w szczególności jeżeli ktoś chce brać w najmie, gdyż świetnie trzyma wartość. Najgorszym elementem XC60 jest również średnie wyciszenie kabiny.

 

Dostałem dobrą, w szczególności, jak na obecne czasy, kiedy rabaty topnieją z miesiąca na miesiąc, ofertę, lecz bardzo ciągnie mnie w stronę Merca, głównie z uwagi na wnętrze oraz fakt, że w przyszłym roku ma być lifting serii 3, która ma dostać wnętrze z modelu i4.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

XC60 jest mega fajnym samochodem, w szczególności jeżeli ktoś chce brać w najmie, gdyż świetnie trzyma wartość. Najgorszym elementem XC60 jest również średnie wyciszenie kabiny.

 

Dostałem dobrą, w szczególności, jak na obecne czasy, kiedy rabaty topnieją z miesiąca na miesiąc, ofertę, lecz bardzo ciągnie mnie w stronę Merca, głównie z uwagi na wnętrze oraz fakt, że w przyszłym roku ma być lifting serii 3, która ma dostać wnętrze z modelu i4.

Z tą wartością to czasem są durnoty. W najmie oferta na znacznie droższe v90 była tańsza niż na v60 ... bo podobno duża jest utrata wartości. Podobnie na BMW 5 dostałem jakąś mega wysoką ratę w stosunku do ceny ... bo serwis drogi :facepalm:.

Na Volvo dostałeś coś lepiej niż 19%?

Merca nigdy nie brałem pod uwagę bo E klasa i GLE są mega drogie a te mniejsze mi nie podchodziły.

Jak nic ciekawego nie znajdę to postanowiłem, że kupię Sorento ;).

Jak BMW zastosuje wnętrze z serii i to tylko uprości decyzję :).

Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, sherif napisał:

Z tą wartością to czasem są durnoty. W najmie oferta na znacznie droższe v90 była tańsza niż na v60 ... bo podobno duża jest utrata wartości. Podobnie na BMW 5 dostałem jakąś mega wysoką ratę w stosunku do ceny ... bo serwis drogi :facepalm:.

Na Volvo dostałeś coś lepiej niż 19%?

Merca nigdy nie brałem pod uwagę bo E klasa i GLE są mega drogie a te mniejsze mi nie podchodziły.

Jak nic ciekawego nie znajdę to postanowiłem, że kupię Sorento ;).

Jak BMW zastosuje wnętrze z serii i to tylko uprości decyzję :).

 

Tak, V60 traci dużo na wartości, także nie było to bez znaczenia.

 

Rabaty w Volvo również bardzo mocno poszły w dół...

 

Jeżeli myślisz o Sorento po V90, to będzie to bardzo mocny przeskok w dół i ja bym takiej zamiany nie chciał robić.

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

Tak, V60 traci dużo na wartości, także nie było to bez znaczenia.

 

Rabaty w Volvo również bardzo mocno poszły w dół...

 

Jeżeli myślisz o Sorento po V90, to będzie to bardzo mocny przeskok w dół i ja bym takiej zamiany nie chciał robić.

Imho tracił poprzedni model. Z rabatami z tego co słyszę to niestety prawda, jest gorzej i to u wielu marek.

Ja nie mam ciśnienia na znaczek. Sorento to kawałek dobrego auta, podobnie jak V90. Przed decyzją przetestuję auto kilka dni aby się nie rozczarować jak piszesz. Niestety nie widzę też dobrego konkurenta. Obejrzę jeszcze Q5 ale jakoś Audi mi nie podchodzi.. może mylnie. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Sam doskonale wiesz, że nie chodzi o sam znaczek, a o produkt, który otrzymujesz w zamian. Korea robi bardzo duże kroki i stara się gonić konkurentów, lecz nie jest to produkt, który jest faktyczną konkurencja dla Volvo, i wielkiej trójki. Samochód jest spoko,  lecz po V90 raczej nie będziesz chciał jeździć Sorento, i nie chodzi o znaczek.

Edited by prawoimotoryzacja
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Korea robi bardzo duże kroki i stara się gonić konkurentów, lecz nie jest to produkt, który jest faktyczną konkurencja dla Volvo, i wielkiej trójki. Samochód jest spoko,  lecz po V90 raczej nie będziesz chciał jeździć Sorento, i nie chodzi o znaczek.

A coś merytorycznie?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.07.2021 o 11:14, Seth napisał:

A coś merytorycznie?

 

Nie ma sprawy, w kontekście Sorento w odniesieniu do "premium":

1) prowadzenie, poczynając od bardzo miękkiego i gumowatego zawieszenia, Tarraco to gokart w porównaniu do Sorento,

2) układ kierowniczy równie gumowaty i dający mały obraz tego co się dzieje na styku kół z nawierzchnią, a do tego trzeba się nakręcić kierownicą jak w Outlanderze, aby wykonać manewr skrętu,

3) skrzynia biegów, która działa bardzo ślamazarnie,

4) słabej jakości obraz z kamer,

5) bardzo przeciętne wyciszenie,

6) braki technologii w wyposażeniu - taka oczywista rzecz jak światła "matrycowe", itd,

7) jakość użytych materiałów do wykończenia kabiny, w tym wygoda foteli,

😎 system multimedialny,

9) osiągi - brak jednostek napędowych o lepszych parametrach,

 

 

To tak na szybko, lecz pkt. 1,2,3,5,6 powodują, iż ten model nie ma podejścia do premium.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.04.2021 o 15:29, prawoimotoryzacja napisał:

 

Chyba w BMW jest bezprzewodowy, lecz i tak często zrywa połączenie - bazuję na opinii znajomego. AA daje ten plus, że mapy można rzucić na ekran multimediów, zamiast gapić się na ekran tel. Aktualnie korzystam i w Mercu i w Seacie, także AA musi być.

Skoro bezproblemowe AA musi być, to BMW odpada. 
Nie masz wyboru :oki:

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

Nie ma sprawy, w kontekście Sorento w odniesieniu do "premium":

1) prowadzenie, poczynając od bardzo miękkiego i gumowatego zawieszenia, Tarraco to gokart w porównaniu do Sorento,

2) układ kierowniczy równie gumowaty i dający mały obraz tego co się dzieje na styku kół z nawierzchnią, a do tego trzeba się nakręcić kierownicą jak w Outlanderze, aby wykonać manewr skrętu,

3) skrzynia biegów, która działa bardzo ślamazarnie,

4) słabej jakości obraz z kamer,

5) bardzo przeciętne wyciszenie,

6) braki technologii w wyposażeniu - taka oczywista rzecz jak światła "matrycowe", itd,

7) jakość użytych materiałów do wykończenia kabiny, w tym wygoda foteli,

😎 system multimedialny,

9) osiągi - brak jednostek napędowych o lepszych parametrach,

 

 

To tak na szybko, lecz pkt. 1,2,3,5,6 powodują, iż ten model nie ma podejścia do premium.

Mam wrażenie, że piszesz o poprzedniej generacji.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, kmwtw napisał:

Skoro bezproblemowe AA musi być, to BMW odpada. 
Nie masz wyboru :oki:

Problemy są głównie na bramach i konkretnych miejscach w miastach. 

 

Ew. oleje temat i wezmę bez navi, zostaiwajac 11 tys zl na inne graty lub po prostu na ubezpieczenie.

Link to comment
Share on other sites

 
Nie ma sprawy, w kontekście Sorento w odniesieniu do "premium":
1) prowadzenie, poczynając od bardzo miękkiego i gumowatego zawieszenia, Tarraco to gokart w porównaniu do Sorento,
2) układ kierowniczy równie gumowaty i dający mały obraz tego co się dzieje na styku kół z nawierzchnią, a do tego trzeba się nakręcić kierownicą jak w Outlanderze, aby wykonać manewr skrętu,
3) skrzynia biegów, która działa bardzo ślamazarnie,
4) słabej jakości obraz z kamer,
5) bardzo przeciętne wyciszenie,
6) braki technologii w wyposażeniu - taka oczywista rzecz jak światła "matrycowe", itd,
7) jakość użytych materiałów do wykończenia kabiny, w tym wygoda foteli,
system multimedialny,
9) osiągi - brak jednostek napędowych o lepszych parametrach,
 
 
To tak na szybko, lecz pkt. 1,2,3,5,6 powodują, iż ten model nie ma podejścia do premium.
Coś w tym jest. 1 2
Dziś jakiś koleś próbował się za mną utrzymać nową kia sorento, o ile na prostej spoko bo nie dociskalem to na zakrętach dziwnie zostaławal z tyłu


I ofc głos na c klasale, imo najładniejsza i najfajniejsze wnętrze (3er i a4)

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, hefi napisał:

Dziś jakiś koleś próbował się za mną utrzymać nową kia sorento, o ile na prostej spoko bo nie dociskalem to na zakrętach dziwnie zostaławal z tyłu
 

Może też nie dociskał?:hmm:

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

A najnowszej, którą testowałem jakiś czas temu.

 

Skrzynie biegów w Volvo też nie są jakieś super, ale lepsze niż ta w KIA.

Skrzynia biegów 8AT w Volvo jest wystarczająca, jest szybką i płynna. Dość podobnie pracuje do tych z BMW.

Sorento rzeczywiście ma 6AT, ale przy przyspieszeniu <8.6/8.7 s do 100kmph przy tych gabarytach nie może być wolna.

Kamery już w takim Niro działają calkiem dobrze, więc wątpię aby w Sorento było gorzej. 

Materiały to rzecz względna, na mnie w salonie raczej zrobiły pozytywne wrażenie. 

Z ukł kierowniczym tak może być - w końcu to spory SUV. Muszę przetestować auto, bo np w poprzednim Sportage tak właśnie było i nie podchodziło mi to auto.

Wyboru silników nie ma, ale z drugiej strony czego więcej potrzeba ? 230 czy 265KM to sporo jak na takie rodzinne auto.

 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, sherif napisał:

Skrzynia biegów 8AT w Volvo jest wystarczająca, jest szybką i płynna. Dość podobnie pracuje do tych z BMW.

Sorento rzeczywiście ma 6AT, ale przy przyspieszeniu <8.6/8.7 s do 100kmph przy tych gabarytach nie może być wolna..

 

Nowsze , jeszcze nawet poprzedni model, mają już chyba 8-biegowe

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Nowsze , jeszcze nawet poprzedni model, mają już chyba 8-biegowe

To jest właśnie dziwne w tych autach.

W małym Niro Phev jest skrzynia DCT z 1.6i ale wolnossącym. W Sorento jest już 1.6T ale skrzynia:

"6 AT
automatyczna skrzynia biegów z łopatkami"

Ta 8biegowa jest tylko w dieslu, który jest całkowicie bezsensu.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, sherif napisał:

 

Ta 8biegowa jest tylko w dieslu, który jest całkowicie bezsensu.

Czemu?

Ludzie jeżdżą i są zadowoleni 

Wystarczający napęd 👍

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, rwIcIk napisał:

Czemu?

Ludzie jeżdżą i są zadowoleni 

Wystarczający napęd 👍

Bo hybryda jest tańsza, szybsza i mniej pali. Diesel ma sens tylko dla miłośników lub laweciarzy.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, sherif napisał:

Bo hybryda jest tańsza, szybsza i mniej pali. Diesel ma sens tylko dla miłośników lub laweciarzy.

W nowym modelu tak jest bo już chyba nie ma silnika 2.0 tylko diesel 2.2 :no:

 

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, rwIcIk napisał:

W nowym modelu tak jest bo już chyba nie ma silnika 2.0 tylko diesel 2.2 :no:

 

Niestety u nas to znaczy większa akcyza ale nadal jest bez sensu bo gorzej jedzie i więcej pali - takie są przynaniej opinie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, sherif said:

Bo hybryda jest tańsza, szybsza i mniej pali. Diesel ma sens tylko dla miłośników lub laweciarzy.

 

Tesc kupil niedawno nowegoTucsona z ta hybryda 230KM.

Fajnie to jezdzi, ale osiagi na papierze wygladaja wg mnie lepiej niz w rzeczywistosci.

Na autostradzie przy 140km/h to jednak trzeba liczyc 9.5-10l (tyle mi wyszlo na S7 jak sprawdzalem).

To jest oszczedne glownie w ruchu miejsko-podmiejskim.

  • Like 2
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.07.2021 o 21:20, prawoimotoryzacja napisał:

Tak, R-Design było fajnie wyciszone, być może było z laminowanymi szybami. W tym było mocno słychać opływające powietrze i ogólnie poczułem się trochę dziadkowato. Klimat R-Design robi swoje. Samo w sobie V60 jest bardzo fajnym samochodem.

 

W BMW drażni mnie bardzo to, iż żeby mieć AA, które kosztowało mnie ok. 700 zł (wgranie), żeby mieć trzeba dokupić dużą navi za 9.500 zł plus 1.600 zł za pakiet telefonia, a więc 11.100 zł płaci się za zbędną navi i średnio ładne zegary wirtualne.

 

Próbowałem się przymierzyć do serii 5, po rabach znikoma różnica w cenie względem serii 3, ale kompletnie nie leży mi ten samochód. Jest genialnie komfortowy w jeździe, lecz brakuje mu pazura interesującej mniej wersji.

Napiszę o swoich wrażeniach z jazd zastępczą 5 i 3 więc w dosyć podstawowych wersjach.

5 była rozczarowaniem w pierwszym odczuciu - spodziewałem się czegoś więcej.

3 była świeższa, nowsza info-rozrywka trochę więcej bajerów, miejsca spoko, lekkość jazdy...

 

Po paru dniach jazdy 5 okazuje się autem może nudniejszym ale lepiej skrojonym. Wszystkie siedzenia są większe, kabina też obszerniejsza, podłokietniki na miejscu. Klimatyzacja sterowana jeszcze pokrętłami a nie jak już w trójce przyciskami. Siedzenia były sportowe i można było siedzieć na podłodze ale sama jazda i tak była bardziej relaksująca. Do większych emocji trzeba wybrać pewnie mocniejszy silnik.

 

Jakby cena była podobna to brałbym 5ke. Starszy design - ekrany bardziej wkomponowane, pokrętła i guziki bardziej do mnie przemawiają.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Tesc kupil niedawno nowegoTucsona z ta hybryda 230KM.

Fajnie to jezdzi, ale osiagi na papierze wygladaja wg mnie lepiej niz w rzeczywistosci.

Na autostradzie przy 140km/h to jednak trzeba liczyc 9.5-10l (tyle mi wyszlo na S7 jak sprawdzalem).

To jest oszczedne glownie w ruchu miejsko-podmiejskim.

 

Jak każda hybryda. Corolla w trasie też przestaje być oszczędna i 7,5-8 litrów na autostradzie to nic dziwnego. 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Tesc kupil niedawno nowegoTucsona z ta hybryda 230KM.

Fajnie to jezdzi, ale osiagi na papierze wygladaja wg mnie lepiej niz w rzeczywistosci.

Na autostradzie przy 140km/h to jednak trzeba liczyc 9.5-10l (tyle mi wyszlo na S7 jak sprawdzalem).

To jest oszczedne glownie w ruchu miejsko-podmiejskim.

Możliwe że ta skrzynia przymula, bo na papierze jest całkiem ok. Z drugiej strony nawet jeżeli to są ok 9s to i tak jest dobrze.

Spalanie to rzecz względna, wszyscy w testach chwalą te auto za niższe spalanie niż diesel. Dla mnie osobiście to akurat bez znaczenia. Póki co oglądałem Kię i Hyundaia i ta pierwsza bardziej przypadła mi do gustu. Przed decyzją mam nadzieję, że tym razem znajdę czas na testy ;).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.04.2021 o 15:05, prawoimotoryzacja napisał:

A więc tak, każdego dnia podejmuję decyzje na rzecz Klientów kancelarii, za które ponoszę odpowiedzialność, a jak to zawsze w życiu bywa, najtrudniej jest podjąć decyzję we własnej sprawie.

Leasing na Merca się skończył, ale samochód zostaje jeszcze z nami na ok. 2 lata, a leasing na Leona kończy się za 2 miesiące, i on idzie na sprzedaż, także potrzebny jest jego następca.

 

Odpadły, z różnych względów, takie samochody jak Cupra Formentor, Cupra Leon ST, Arteon, Audi A4 Avant.

 

Na placu boju zostały dwa samochody: BMW G21 oraz Volvo V60.

Cena końcowa obu mniej więcej na podobnym poziomie, różni się trochę wyposażanie, ale o tym poniżej.

 

BMW:

plusy: 

- prowadzenie, wygląd, czucie samochodu, ą, bardzo wygodne siedzenia, relatywnie niskie zużycie paliwa, bardzo dobre audio, przyjemność jazdy, multimedia zaawansowane, świetne wyciszenie, świetny automat oraz układ kierowniczy, szyby klejone za 1000 zł,

 

Minusy:

- AA  w cenie ok. 2.000 zł tylko w połączeniu za nawi za 6.000 zł (łącznie 8.000 zł, żeby mieć AA), pozycja za kierownicą mogłaby być niższa, dopłata do laserów prawie 10.000 zł, a rozszerzone ledy za 4.500 zł nie mają opcji wycinania, 

 

Volvo V60

Plusy:

- lepsze wyposażenie w tej samej cenie, AA bez nawi w cenie 1.800 zł, przyjemniejsze odczucia za kierownicą (jakoś tak przyjemniej się siedzi), aktywne LEDy za 5.000 zł, bardzo dobre audi, wirtualne zegary, przyjemnie się podróżuje - komfortowo i relaksująco, bardzo wygodne siedzenia, wizualnie wnętrze bardziej mi się podoba, 

 

Minusy:

- większe spalanie przy gorszych osiągach (przy 140 km/h prawie 2 litry więcej pali Volvo od BMW), gorsze prowadzenie, czuć masę samochodu również podczas hamowania, gorszy automat i układ kierowniczy, 4.000 zł dopłaty za laminowane szyby, gorsze multimedia, ogranicznik prędkości do 180 km/h.

 

Który samochód Wy byście wybrali? Auto na 3 lata i wylot zapewne.

 

Jakieś doświadczenia ktoś z Was ma w zakresie V60/S60 lub G20/21?

 

 

 

kolega ma v60, piękny chiński pojazd, zrobił już 50kkm, kilka razy był na naprawach serwisowych xD nie uznano mu gwarancyjnie np. przegrzania tarcz hamulcowych (po 14kkm), niesprawnego sterowania radiem z kierownicy :P auto ładne, wygodne, dobrze jeździ ... ale wbrew pozorom awaryjne

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.07.2021 o 21:07, prawoimotoryzacja napisał:

Czy ktoś z Was ma jakieś salony Merca do polecenia, gdzie dają super rabaty? Salon macierzysty dał całkiem dobrą ofertę, ale czekam na coś więcej.

 

Bierz Merca, zrobisz sobie super oglądalność dzięki filmom nakręconym w serwisie.

:lol:

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

A to ciekawe, bo jakoś się nam nie psuje merc? Może mamy wadliwy egzemplarz?

Mój się popsuł miesiąc przed końcem gwarancji,  miesiąc stał w ASO zanim ogarnęli  temat, szkoda że BMW zrobiło odwrotnie i popsuło się miesiąc po gwarancji :phi:

Obsługa w ASO Mercedesa tragedia w BMW bardzo ok.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Powoli będę wracać do tematyki prawnej.
W ostatnim czasie pojawiały się głównie samochody, które pozostawały w kręgu moich zainteresowań zakupowych.
Kilka zdań na temat nowego Mercedesa C180 (W206). O ile zrobiła na mnie ogromne wrażenie wersja 220D, o tyle C180 bardzo rozczarowała...
Ale do rzeczy, na załączonych zdjęciach możecie zobaczyć jak prezentuje się ten model w zwykłej wersji, a więc bez pakietu AMG Line. Ogólnie rzecz biorąc samochód wygląda całkiem elegancko, lecz nie jest już aż tak atrakcyjny stylistycznie, lecz nadal nie jest źle.
Na zdecydowany minus kierownica, która nie jest zbyt przyjemna w dotyku, w szczególności w porównaniu do tej z wersji AMG Line.
Jak zatem jeździ C180?
Niestety, nie da się ukryć, że pod maską pracuje silnik 1.5, któremu wyraźnie brakuje pary i pojemności. Silnik elektryczny stara się solidnie pracować, lecz każe mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje wycie jednostki napędowej.
Co ciekawe, jazda próbna odbyła się wersją C180 w wersji wyposażenia AMG Line. O ile w wersji 220 d zawieszenie, również nastawione komfort, było naprawdę dobrze zestrojone, o tyle C180 buja się jak typowa Skoda Octavia... wyjątkowo nie przypadł mi do gustu sposób prowadzenia się tej wersji. Samochód, który idealnie nadaje się na taksówkę, gdyż jest komfortowy i dobrze wyciszony, lecz mnie do siebie zraził.
 
Wiem jedno, nowy samochód na pewno będzie jednym z 3 modeli BMW...

20210722_105713.jpg

20210722_105721.jpg

20210722_105733.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:
Powoli będę wracać do tematyki prawnej.
W ostatnim czasie pojawiały się głównie samochody, które pozostawały w kręgu moich zainteresowań zakupowych.
Kilka zdań na temat nowego Mercedesa C180 (W206). O ile zrobiła na mnie ogromne wrażenie wersja 220D, o tyle C180 bardzo rozczarowała...
Ale do rzeczy, na załączonych zdjęciach możecie zobaczyć jak prezentuje się ten model w zwykłej wersji, a więc bez pakietu AMG Line. Ogólnie rzecz biorąc samochód wygląda całkiem elegancko, lecz nie jest już aż tak atrakcyjny stylistycznie, lecz nadal nie jest źle.
Na zdecydowany minus kierownica, która nie jest zbyt przyjemna w dotyku, w szczególności w porównaniu do tej z wersji AMG Line.
Jak zatem jeździ C180?
Niestety, nie da się ukryć, że pod maską pracuje silnik 1.5, któremu wyraźnie brakuje pary i pojemności. Silnik elektryczny stara się solidnie pracować, lecz każe mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje wycie jednostki napędowej.
Co ciekawe, jazda próbna odbyła się wersją C180 w wersji wyposażenia AMG Line. O ile w wersji 220 d zawieszenie, również nastawione komfort, było naprawdę dobrze zestrojone, o tyle C180 buja się jak typowa Skoda Octavia... wyjątkowo nie przypadł mi do gustu sposób prowadzenia się tej wersji. Samochód, który idealnie nadaje się na taksówkę, gdyż jest komfortowy i dobrze wyciszony, lecz mnie do siebie zraził.
 
Wiem jedno, nowy samochód na pewno będzie jednym z 3 modeli BMW...

20210722_105713.jpg

20210722_105721.jpg

20210722_105733.jpg

Mam nadzieje ze ten srodek na zywo wyglada 100 razy lepiej :hehe:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, wlad napisał:

Mam nadzieje ze ten srodek na zywo wyglada 100 razy lepiej :hehe:

Tak, bo na zdjęciu nie widać 100-kolorowych LEDówch co podswietlają wnętrze :phi:.

Rzeczywiście ze zdjęć mega słabo to wygląda :chory:.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W przypadku mercedesów to zmuszam się by widzieć w nich coś interesującego, pociągającego. O ile z zewnątrz wcześniejsza stylistyka odpowiadała mi to barokowe wnętrza już nie. To co pokazałeś na zdjęciach, ten środek wręcz mnie odrzuca. Lubię chyba bardziej tradycyjne deski z pokrętłami i guzikami.

Te świecące mercedesy kojarzą mi się z azjatycko - arabskim odpustem.

 

No dobra, to co za BMW są na tapecie?

 

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Harp napisał:

W przypadku mercedesów to zmuszam się by widzieć w nich coś interesującego, pociągającego. O ile z zewnątrz wcześniejsza stylistyka odpowiadała mi to barokowe wnętrza już nie. To co pokazałeś na zdjęciach, ten środek wręcz mnie odrzuca. Lubię chyba bardziej tradycyjne deski z pokrętłami i guzikami.

Te świecące mercedesy kojarzą mi się z azjatycko - arabskim odpustem.

 

No dobra, to co za BMW są na tapecie?

 

Mercedes ma najlepsza obsługę z wszystkich aut. Tradycyjne guziki już nie wrócą. Jakby to miało mocniejszy silnik to brać i jeździć. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.07.2021 o 19:13, prawoimotoryzacja napisał:

A to ciekawe, bo jakoś się nam nie psuje merc? Może mamy wadliwy egzemplarz?

 

Jak już się zepsuje to dopiero będzie zabawa. Cierpliwości...

:hehe:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.