Jump to content

GoodYear Vector 4seasons gen-3


tomy
 Share

Recommended Posts

GoodYear Vector 4seasons gen-3 ktoś testował,  jeździł już trochę? 

Zastanawiam się intensywnie :hmm:

Wcześniej myślałem o Michelin Crossclimate± i Continental Allseasoncontact, ale chyba teraz najbardziej przekonują mnie te GoodYeary...

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, tomy said:

GoodYear Vector 4seasons gen-3 ktoś testował,  jeździł już trochę? 

Zastanawiam się intensywnie :hmm:

Wcześniej myślałem o Michelin Crossclimate± i Continental Allseasoncontact, ale chyba teraz najbardziej przekonują mnie te GoodYeary...

 

Zalozylem je do auta zony jakies 2 miesiace temu w rozmiarze 205/55/16. Od tego czasu przejechalismy wspolnie jakies 2500km i wrazenia pozytywne.

Nie sa glosne, dobrze trzymaja na mokrym i do predkosci ok 130-140km nie generuja halasu (szybciej to auto nie jechalo).
Po sniegu nie bylo okazji sprawdzic w tym okresie. Nie mma niestety porowania do innych opon wielosezonowych bo to pierwsze, ale na pewno nie ostatnie :ok:

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Zalozylem je do auta zony jakies 2 miesiace temu w rozmiarze 205/55/16. Od tego czasu przejechalismy wspolnie jakies 2500km i wrazenia pozytywne.

Nie sa glosne, dobrze trzymaja na mokrym i do predkosci ok 130-140km nie generuja halasu (szybciej to auto nie jechalo).
Po sniegu nie bylo okazji sprawdzic w tym okresie. Nie mma niestety porowania do innych opon wielosezonowych bo to pierwsze, ale na pewno nie ostatnie :ok:

Dzięki za info :ok:

Akurat mi też potrzebny taki sam rozmiar. 

Z tego co czytałem,  to niby mokre i śnieg radzą sobie chyba przyzwoicie. 

Jestem ciekaw jak te, czy inne wielosezony zachowują się w upale, czy nie ma efektu pływania. 

Mam stare letnie i stare zimowe i na 95٪ chcę przejść na uniwersalne, bo koła trzymam u rodziców 120km, więc już by odeszła upierdliwość wymian. 

Generalnie to i tak raczej dłuższe zimowe,  czy letnie trasy raczej lata służbowy żony,  na którym jest lato/zima :ok:

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, tomy napisał:

Jestem ciekaw jak te, czy inne wielosezony zachowują się w upale, czy nie ma efektu pływania. 

zależy od opony. Ja przerobiłem kilka wielosezonówek przez ostatnie 10lat i przy dużych upałach, i ostrych hamowaniach z wyższych prędkościach czuć w porównaniu do typowo letniego kapcia, ale przy normalnym kręceniu się nie ma problemu.

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.04.2021 o 17:43, tomy napisał:

Wcześniej myślałem o Michelin Crossclimate± i Continental Allseasoncontact, ale chyba teraz najbardziej przekonują mnie te GoodYeary...

Ja od niecałego roku jeżdżę na Michelin Crossclimate+

i jestem pozytywnie zaskoczony po zimowej jeździe w góry. Na mokrym tez

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 21.04.2021 o 12:37, tomy napisał:

Dobra, zamówiłem, pewnie najwcześniej przekładkę uda mi się zrobić w maju.

Dzięki za info :ok:

 

jak wrażenia?

 

Bo do auta zony chyba też się zdecyduje na nie...

miejsce na drugi komplet jest, ale nie chce mi się już bawić w przekładki garażowe i zastanawiać czy to już czy nie plus ewentualne ataki zimy niespodziewane...

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Pado napisał:

 

jak wrażenia?

 

Bo do auta zony chyba też się zdecyduje na nie...

miejsce na drugi komplet jest, ale nie chce mi się już bawić w przekładki garażowe i zastanawiać czy to już czy nie plus ewentualne ataki zimy niespodziewane...

My takie (Vectory) ujeżdżaliśmy w żony Lancii przez 6 lat. Wybrałem je, bo wtedy były nr1 w większości testów. Było kilka zim ze śniegiem i lodem, bardzo fajnie się zachowywały czuć jak wgryzały się w śnieg (mieszkam na nie odśnieżanej ulicy). Są bardzo trwałe, żona zrobiła przez 6lat jakieś 70kkm i nadal miały 6-7mm bieżnika. Jak na uniwersalne nie są dość głośne. IMHO latem trochę gorzej trzymają na suchym niż dobre letnie, potrafią przy ruszaniu dziwnie zapiszczeń i szorować (przy 90KM demonie z automatem) :).

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, sherif napisał:

My takie (Vectory) ujeżdżaliśmy w żony Lancii przez 6 lat. Wybrałem je, bo wtedy były nr1 w większości testów. Było kilka zim ze śniegiem i lodem, bardzo fajnie się zachowywały czuć jak wgryzały się w śnieg (mieszkam na nie odśnieżanej ulicy). Są bardzo trwałe, żona zrobiła przez 6lat jakieś 70kkm i nadal miały 6-7mm bieżnika. Jak na uniwersalne nie są dość głośne. IMHO latem trochę gorzej trzymają na suchym niż dobre letnie, potrafią przy ruszaniu dziwnie zapiszczeń i szorować (przy 90KM demonie z automatem) :).

 

w Ypsilonce zona ma całe 69KM, nie będzie pisków chyba :) 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Pado napisał:

 

jak wrażenia?

 

Bo do auta zony chyba też się zdecyduje na nie...

miejsce na drugi komplet jest, ale nie chce mi się już bawić w przekładki garażowe i zastanawiać czy to już czy nie plus ewentualne ataki zimy niespodziewane...

 

Teraz letnią porą wszystko ok, bez zastrzeżeń,  zrobiłem mało km.

Po niemickiej szybkiej drodze przy 2zł było już trochę głośno :spy:

 

9 minut temu, sherif napisał:

My takie (Vectory) ujeżdżaliśmy w żony Lancii przez 6 lat. Wybrałem je, bo wtedy były nr1 w większości testów. Było kilka zim ze śniegiem i lodem, bardzo fajnie się zachowywały czuć jak wgryzały się w śnieg (mieszkam na nie odśnieżanej ulicy). Są bardzo trwałe, żona zrobiła przez 6lat jakieś 70kkm i nadal miały 6-7mm bieżnika. Jak na uniwersalne nie są dość głośne. IMHO latem trochę gorzej trzymają na suchym niż dobre letnie, potrafią przy ruszaniu dziwnie zapiszczeń i szorować (przy 90KM demonie z automatem) :).

 

To raczej Vector Gen-2 były, bo Gen-3 weszły zdaje się w 2020 roku.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, tomy napisał:

 

Teraz letnią porą wszystko ok, bez zastrzeżeń,  zrobiłem mało km.

Po niemickiej szybkiej drodze przy 2zł było już trochę głośno :spy:

 

 

To raczej Vector Gen-2 były, bo Gen-3 weszły zdaje się w 2020 roku.

Pewnie tak. Kojarzę jedynie G-Y i Vector z napisów :).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kupione, założone. Na razie pozytywnie, na pewno nie są głośne. Zobaczymy jesienią i zimą jak będzie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ma ktoś z Was jakieś porównanie między GY vector gen3 a CrossClimate+ ?

Na bezpośrednie nie liczę, bo to zbyt nowe opony, ale choć do czynienia z obydwoma w przekrojowych warunkach.

Patrząc na 'papierowe' dane odrobinę lepiej wygląda CC+ (głośność).

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Poniewaz bylo w koncu troche zimy i sniegu, to moge potwierdzic, ze opony sprawuja sie naprawde super.

Mam je zalozone zarowno w Mazdzie (225/65/17) jak i Citroenie (205/55/16) i zadnych problemow z trakcja.

Zobaczymy jak beda sie sprawowac z czasem bo na chwile obecna to przebiegi rzedu 5-10kkm maja.

Link to comment
Share on other sites

Ja również po przejażdżkach autem żony na tych oponach mogę powiedzieć, że jechało mi się lepiej niż na moich debiach frigo hp2 (uważam Dębice za kiepskie opony zimowe szczególnie na mokrym/błocie pośniegowym, niestety musze je "zużyć")

Oczywiscie biorę pod uwagę roznice w rozmiarach (185vs215), ale mimo wszystko te caloroczne gy wzbudzały we mnie większe zaufanie. Ciekawe jaki będzie ich zachowanie wraz z wiekiem (ścierać sie raczej nie będą w jeździe miejskiej)

Link to comment
Share on other sites

Poniewaz bylo w koncu troche zimy i sniegu, to moge potwierdzic, ze opony sprawuja sie naprawde super.
Mam je zalozone zarowno w Mazdzie (225/65/17) jak i Citroenie (205/55/16) i zadnych problemow z trakcja.
Zobaczymy jak beda sie sprawowac z czasem bo na chwile obecna to przebiegi rzedu 5-10kkm maja.
To ja z tymi oponami nie mam aż tak pozytywnych odczuć. Chodzi oczywiście o warunki typowo zimowe, według mnie auto zachowuje się dość niepewnie. Opony mają ponad dwa lata i ponad 60 kkm. (to są ich ostatnie kkm), ale ostatniej zimy przy przebiegu o połowę mniejszym było podobnie. W moim odczuciu lepiej się sprawują nokian weatherproof (4 letnie z nieco mniejszym przebiegiem) i lepsze były michelin cross climate. Ciekawy jestem, jakie będziecie mieli odczucia po 2 sezonach i przebiegu powyżej 30-40 kkm.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Just now, janusz said:

To ja z tymi oponami nie mam aż tak pozytywnych odczuć. Chodzi oczywiście o warunki typowo zimowe, według mnie auto zachowuje się dość niepewnie. Opony mają ponad dwa lata i ponad 60 kkm. (to są ich ostatnie kkm), ale ostatniej zimy przy przebiegu o połowę mniejszym było podobnie. W moim odczuciu lepiej się sprawują nokian weatherproof (4 letnie z nieco mniejszym przebiegiem) i lepsze były michelin cross climate. Ciekawy jestem, jakie będziecie mieli odczucia po 2 sezonach i przebiegu powyżej 30-40 kkm.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Ale 2 lata temu miales juz Vector 4season gen 3?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
Ale 2 lata temu miales juz Vector 4season gen 3?
Nie, sorki za zamieszanie, nie popatrzyłem na tytuł tematu Michelin cross climate też miałem na myśli poprzednią generację (nowa jest podobno lepsza).

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Mam w jednym samochodzie Michelin CC+, w innym Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. 

Michelin kolejny  sezon i dzielnie walczyły ostatniej zimy, która była jak na obecne warunki dość śnieżna, GY od września, sprawdzone w boju zimowym od kilku czy kilkunastu dni - tutaj trochę po bocznych trasach, nieodśnieżonych, ubity śnieg/lód itd. - nie było okazji sprawdzić w warunkach bojowych na nieodśnieżonych autostradach, gdzie CC+ miałem okazję sprawdzić dość dobrze :) Mam wrażenie, że GY ciut cichsze (etykieta mówi co innego), co do reszty - człowiek wsiada, depcze i nie zastanawia się które lepsze. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Założyłem nowe 225 45 17 w lipcu, przejechały 6500km i klops...

Po bardzo pozytywnym początku - jeździe w mega deszczu, przy ponad 30 stopniach i podczas mrozów dawały radę. Omijane dziury, kontrolowane ciśnienie i konstrukcja przebija ścianę boczną... Auto unieruchomione, gwarant na infolinii prosi o reklamację na maila, po kilku dniach cisza. Dziś zadzwoniłem i wieczorem napisali maila - zostałem skierowany do sklepu, który opony sprzedał. 

Jutro wycieczka do sklepu. 

20220107_100701.jpg

  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, zdeniu napisał:

Założyłem nowe 225 45 17 w lipcu, przejechały 6500km i klops...

Po bardzo pozytywnym początku - jeździe w mega deszczu, przy ponad 30 stopniach i podczas mrozów dawały radę. Omijane dziury, kontrolowane ciśnienie i konstrukcja przebija ścianę boczną... Auto unieruchomione, gwarant na infolinii prosi o reklamację na maila, po kilku dniach cisza. Dziś zadzwoniłem i wieczorem napisali maila - zostałem skierowany do sklepu, który opony sprzedał. 

Jutro wycieczka do sklepu. 

20220107_100701.jpg

 

Wada opony czy przecięta z zewnątrz? 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, futrzak napisał:

 

Wada opony czy przecięta z zewnątrz? 

Zdania podzielne dwóch wulkanizatorów, dwa zdania. Reklamację zgłaszasz, czekasz kilka dni do dwóch tygodni... Przyjeżdża kurier zabiera oponę i czekasz... 

Tak więc i tak skończyło się na zamówieniu i kupnie nowej sztuki. 

Stacjonarnie nie załatwisz nic... 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, zdeniu said:

Zdania podzielne dwóch wulkanizatorów, dwa zdania. Reklamację zgłaszasz, czekasz kilka dni do dwóch tygodni... Przyjeżdża kurier zabiera oponę i czekasz... 

Tak więc i tak skończyło się na zamówieniu i kupnie nowej sztuki. 

Stacjonarnie nie załatwisz nic... 

 

Ja sobie zostawilem 2 "stare" zimowki wlasnie na wypadek reklamacji ;]

Ale mam nadzieje, ze nie bedzie potrzeby korzystac ;)

 

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, zdeniu napisał:

Zdania podzielne dwóch wulkanizatorów, dwa zdania. Reklamację zgłaszasz, czekasz kilka dni do dwóch tygodni... Przyjeżdża kurier zabiera oponę i czekasz... 

Tak więc i tak skończyło się na zamówieniu i kupnie nowej sztuki. 

Stacjonarnie nie załatwisz nic... 

 

Nie no, zaraz, zaraz. Czas rozpatrywania gwarancji to czas rozpatrywania gwarancji, są na to przepisy. Gwarancję uwzględnili? 

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, Maciej__ napisał:

Ja sobie zostawilem 2 "stare" zimowki wlasnie na wypadek reklamacji ;]  

 

Ja nie zostawiałem żadnych opon - gdyby coś trafiło to będę się zastawiał. 

 

39 minut temu, Maciej__ napisał:

Ale mam nadzieje, ze nie bedzie potrzeby korzystac ;)

 

:ok:

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, futrzak napisał:

 

Nie no, zaraz, zaraz. Czas rozpatrywania gwarancji to czas rozpatrywania gwarancji, są na to przepisy. Gwarancję uwzględnili? 

Właśnie to jest super, że rozpatrywaniem gwarancji nie zajmuje się sklep tylko Goodyear Polska. Więc wypełnij formularz i czekaj kiedy łaskawie przyślą kuriera. 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, futrzak said:

 

Nie no, zaraz, zaraz. Czas rozpatrywania gwarancji to czas rozpatrywania gwarancji, są na to przepisy. Gwarancję uwzględnili? 

 

Gwarancja to dobrowolne swiadczenie ze strony producenta i obowiazuje to co w karcie gwarancyjnej.

Zazwyczaj jest 30 dni na rozpatrzenie reklamacji, ale to wcale nie jest tozsame z rozwiazaniem problemu

W takich przypadkach lepiej zglaszac z tytulu rekojmi u sprzedawcy i wtedy sa juz konkretne przepisy w ustawie.

Tutaj jest 14 dni na rozpatrzenie, a jak nie ma odpowiedzi to domyslnie jest uznawana.

 

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-gwarancja-a-rekojmia

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, zdeniu said:

Właśnie to jest super, że rozpatrywaniem gwarancji nie zajmuje się sklep tylko Goodyear Polska. Więc wypełnij formularz i czekaj kiedy łaskawie przyślą kuriera. 

 

Trzeba bylo zglosic z tytulu rekojmi do sprzedawcy, to by sie sklep tym zajmowal.

Gwarancji udziela producent, a nie sprzedawca.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, zdeniu napisał:

Właśnie to jest super, że rozpatrywaniem gwarancji nie zajmuje się sklep tylko Goodyear Polska. Więc wypełnij formularz i czekaj kiedy łaskawie przyślą kuriera. 

 

No ale co w tym dziwnego? Gwarancji udziela producent i to on określa jej zasady. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

Gwarancja to dobrowolne swiadczenie ze strony producenta i obowiazuje to co w karcie gwarancyjnej.

Zazwyczaj jest 30 dni na rozpatrzenie reklamacji, ale to wcale nie jest tozsame z rozwiazaniem problemu

W takich przypadkach lepiej zglaszac z tytulu rekojmi u sprzedawcy i wtedy sa juz konkretne przepisy w ustawie.

Tutaj jest 14 dni na rozpatrzenie, a jak nie ma odpowiedzi to domyslnie jest uznawana.

 

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-gwarancja-a-rekojmia

 

Ależ ja wiem jakie są różnice, mi tego tłumaczyć nie musisz :) Właśnie staram się dowiedzieć jak ta sytuacja wygląda u Kolegi, bo opis jest taki delikatnie powiedziawszy niejasny ;]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, futrzak napisał:

 

No ale co w tym dziwnego? Gwarancji udziela producent i to on określa jej zasady. 

To prawda, nie neguję. Tylko klient zostaje na ten czas podstawiony pod ścianą - musi kupić nowe opony. Reklamujesz komplet - wyślij komplet a auto zostaw na podnośniku na serwisie na 3 tygodnie 🙄

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, zdeniu napisał:

To prawda, nie neguję. Tylko klient zostaje na ten czas podstawiony pod ścianą - musi kupić nowe opony. Reklamujesz komplet - wyślij komplet a auto zostaw na podnośniku na serwisie na 3 tygodnie 🙄

 

Cóż, zawsze tak jest, najwyżej w przypadku rękojmi masz sprzedawcę i 2 tygodnie (w teorii). 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.01.2022 o 12:05, futrzak napisał:

Cóż, zawsze tak jest, najwyżej w przypadku rękojmi masz sprzedawcę i 2 tygodnie (w teorii). 

to nie jest teoria, reklamacja z tyt. rękojmi nie może narażać konsumenta na dodatkowe niedogodności.

Dodatkowo wada wykryta poniżej roku jest uznawana za istniejącą w chwili sprzedaży i to ew sprzedawca musi dowieść, że powstała z winy konsumenta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Ozarek napisał:

to nie jest teoria,

 

Nie? :hehe:

 

18 minut temu, Ozarek napisał:

reklamacja z tyt. rękojmi nie może narażać konsumenta na dodatkowe niedogodności.

 

Piszesz o teorii. Papier jest cierpliwy. 

 

18 minut temu, Ozarek napisał:

Dodatkowo wada wykryta poniżej roku jest uznawana za istniejącą w chwili sprzedaży i to ew sprzedawca musi dowieść, że powstała z winy konsumenta.

 

To znowu teoria. 

Link to comment
Share on other sites

Dziś dostałem odpowiedź - reklamacja uznana. Także Goodyear mimo wszystko jest w porządku, gorzej wybierają partnerów - skierowali mnie -jeśli mi wygodnie - do polecanej przez GY sieci serwisów Premio. Tam kupiłem oponę i usłyszałem, że" paaaanie to nie ma co reklamować bo to widać że przecięte, ale jak chcesz to se wyślij." Ale to odrzucą i tak i 50zł będzie do zapłaty (za reklamację)... 

Zabrałem oponę i reszta już pozytywnie!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.12.2021 o 12:14, janusz napisał:

To ja z tymi oponami nie mam aż tak pozytywnych odczuć. Chodzi oczywiście o warunki typowo zimowe, według mnie auto zachowuje się dość niepewnie. Opony mają ponad dwa lata i ponad 60 kkm. (to są ich ostatnie kkm), ale ostatniej zimy przy przebiegu o połowę mniejszym było podobnie. W moim odczuciu lepiej się sprawują nokian weatherproof (4 letnie z nieco mniejszym przebiegiem) i lepsze były michelin cross climate. Ciekawy jestem, jakie będziecie mieli odczucia po 2 sezonach i przebiegu powyżej 30-40 kkm.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Z mojego aktualnego doświadczenia z całorocznymi oponami wynika że 60kkm to już za dużo. Mam teraz co prawda Klebery z przebiegiem 55kkm i o ile na mokrym i suchym nadal trzymają bardzo dobrze to po czwartkowej wieczornej przejażdżce po świeżym śniegu lekko się przestraszyłem. Od ostatniego sezonu po prostu utraciły swoje "zimowe" właściwości. A szły po śniegu przez pierwsze 2 lata jak całkiem przyzwoite zimówki. Właśnie zamawiam nowe. 

Moim zdaniem 50kkm i 3 lata to czas życia całorocznych. Później następuje szybka degradacja właściwości. Poprzednie też zakończyły karierę podobnie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.