Skocz do zawartości

ELMS sezon2021


shapyr

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro pierwszy wyścig serii European Le Mans Series ELMS. Wyścig 4h of Barcelona na torze Circuit de Catalunya. Start o 11.

W serii jadą trzy samochody LMP3 z dwóch polskich zespołów (#13 i #14 InterEuropolCompetition :yay:i #20 Team Virage,) oraz Kubica w samochodzie #41 belgijskiego zespołu Team WRT. W LMP3 oba zespoły na samochodach Ligier JS P320 (niesamowity dzwięk), Kubica w samochodzie Oreca 07.

Transmisja na żywo na YT oraz na kanale SportClubHD.

 

 

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie pierwszego wyścigu.

W kategorii LMP2 wygrał Team WRT. Kubica nie miał zbyt wiele do zrobienia, poza dowiezieniem przewagi do mety, bo ta została wypracowana zanim wsiadł do bolidu, ale komentarz z Onetu mnie powalił "Kubica był w najtrudniejszej sytuacji, musiał bowiem wyprzedzać wolniejszych kierowców." No inni to nie musieli :facepalm:.

W kategorii LMP3 polski Inter Europol Competition ukończył wyścig na 3 miejscu :brawo: (total 17), drugi samochód nieco dalej na poz. 8 (total 22).

Team Virage dojechał na pozycji 7 (total 21), chociaż początek nie był zbyt dobry.

Osobna sprawa to polscy "kibice" na czacie YT - dno i wodorosty. Zapewne to efekt Kubico i antyKubico manii wywołany tekstami portali pudelkowych, gdzie trąbili od kilku dni o tym, że startuje w ELMS. Fajnie, że jedzie ale wiochy z tego powodu robić nie trzeba.

Następny wyścig 16 maja na Red Bull Ringu, wcześniej natomiast odbędzie się prolog i pierwszy wyścig serii WEC.

 

Edit.

W wyścigu jechał jeszcze jeden polski kierowca. Mateusz Kaprzyk w Ligierze Eurointernational w LMP3. Jego team ukończył wyścig na poz. 11 w tej klasie (total 26).

W wyścigu jechało ogółem 41 samochodów.

 

Edytowane przez shapyr
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wiele zrobić nie musiał, ale na ostatniej zmianie jest duża presja aby nie dać ciała. Dlatego jedzie ostatni najbardziej doświadczony i jak sam mówił oszczędzał opony na wypadek neutralizacji.

Widać , że chłopak szczęśliwy i zespół profesjonalny. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2021 o 14:37, stig napisał:

Niby wiele zrobić nie musiał, ale na ostatniej zmianie jest duża presja aby nie dać ciała.

Zgadza się i to nie do Roberta mam jakieś ale, tylko do poziomu komentarza na Onecie. Trochę już oglądam wyścigi typu endurance i często ostatnie okrążenia są krytyczne, szczególnie dla samochodu więc ostatni kierowca musi zadbać o to aby dojechać. :oki:Poza tym Kubica ma status kierowcy platynowego i nie może zaczynać wyścigu jako pierwszy kierowca, a do tego czas jazdy takiego kierowcy musi być krótszy niż kierowców niższych klas.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem znalazł już kierunek w którym będzie się realizował. Niestety patrząc na F1 to nie ma tej prędkości na pojedyncze okrążenie ale ma tą słynną powtarzalność na wyścigu. Tutaj przy zmianach kierowców nie ma tego problemu i jak zespół profesjonalny to reszta sama idzie co z resztą pokazał poprzedni weekend.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.