Skocz do zawartości

O VAGi pytań parę


Seth

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, Seth napisał:

To po tym co piszecie, wydaje się, że może da się żyć z S&S. Sprawdzę dziś jakiego laga to ma. Bo przy manualu to pewnie może być niezauważalne, ale automat to jednak szybka opcja.

 

 

Od miesiąca mam auto z start-stop i dsg. Nie miałem poprzednio nic takiego.

Da się żyć, nie wyłączam na razie.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, exor napisał:

 

Od miesiąca mam auto z start-stop i dsg. Nie miałem poprzednio nic takiego.

Da się żyć, nie wyłączam na razie.

 

Więc, jak się domyślam, nauczyłeś się samemu robić laga przed naciśnięciem gazu?

Dla mnie to jest trochę masakra, lag zrobiony samoczynnie przed naciśnięciem gazu, a potem lag od samochodu przy jego wciśnięciu. Zanim się pojedzie mija sporo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Seth napisał:

Co do spalania to jednak powątpiewam, aczkolwiek wiadomo, że dyskusyjne jest "podobne" bo dla każdego znaczy co innego.

Co do laga to też mnie irytuje. 1.5 nie jeździłem, ale obawiam się, że też mógłby tam być. To nie jest tak, że są obroty, a silnik nie ciągnie od dołu. Obrotów wtedy nie ma.

 

 

Jak sie przejedziesz 1.5 nie bedziesz chciał już 1.0. Tym bardziej w kamiqu.

Co do spalania to przy prędkościach autostradowych 1.5 potrafi spalić mniej paliwa, a w warunkach podmiejskich różnica na korzyść mniejszego silnika to jakieś 0,5l.

Pamietaj, że 1.5 juz sie budzi przy 1500rpm, a 110KM 1.0 TSI od 2000rpm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, wujek napisał:

Tak mam aktywny tempomat ale ten sam czujnik reaguje na pieszych etc wiec teoretycznie kazdy powinien to miec.

 

To ja nie mam aktywnego.

 

 

17 godzin temu, maro_t napisał:

Wystarczy pewnie ta sama kamerka co rozpoznaje znaki, albo widzi że samochód przed nami gwałtownie hamuje (ostrzeganie przed kolizją). Równie dobrze może "widzieć" że ktoś rusza. Dziś już pewnie każdy samochód ma potrzebne diwajsy, kwestia tylko oprogramowania

 

Nie mam rozpoznawania znaków ani ostrzegania. Moim zdaniem u mnie silnik nie odpali się jak nie puszczę hamulca, ruszę kierownicą lub nacisne gaz (jednoczesnie trzymając hamulec, próbowałem).

 

 

40 minut temu, Seth napisał:

I oczywiście mieliście rację, że jak auto z przodu się oddala, to SS włącza silnik. Ale reaguje, gdy fura z przodu jest jak dla mnie dużo za daleko.

 

 

Aż sprawdzę ... Fura z przodu jak daleko musi być wg twoich obserwacji? Nogę cały czas na hamulcu trzymasz?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, czachabrava napisał:

 

Jak sie przejedziesz 1.5 nie bedziesz chciał już 1.0. Tym bardziej w kamiqu.

Co do spalania to przy prędkościach autostradowych 1.5 potrafi spalić mniej paliwa, a w warunkach podmiejskich różnica na korzyść mniejszego silnika to jakieś 0,5l.

Pamietaj, że 1.5 juz sie budzi przy 1500rpm, a 110KM 1.0 TSI od 2000rpm.

To mnie zachęciłeś nawet :ok:

Na trasach nie przekraczam 120. Ale żona jeździ po mieście. Tego 110 koni to cisnęła. Może 150 by nie musiała :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Seth napisał:

Więc, jak się domyślam, nauczyłeś się samemu robić laga przed naciśnięciem gazu?

Dla mnie to jest trochę masakra, lag zrobiony samoczynnie przed naciśnięciem gazu, a potem lag od samochodu przy jego wciśnięciu. Zanim się pojedzie mija sporo czasu.

 

To znaczy nie bardzo kumam o jakim lagu piszesz.

Jak widzę, że samochody przede mną ruszają to zwalniam nieco hamulec i silnik startuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Seth napisał:

A ja tego nie rozumiem. Skoro niby bez auto regulacja by miała być automatyczna, to dlaczego mam wtedy możliwość regulacji siły nawiewu? Nie rozumiem całkowicie tego systemu.

 

Tak faktycznie jest w VAGu.U mnie w Yeti gdy nie jest klima w trybie auto utrzymuje nadal zadana temperature i dostosowuje sile nawiewu.Oczywiscie  mozesz obydwie wartosci  zmienic manualnie.Troche dla mnie  jest to denerwujace bo przyzwyczajony bylem ze w innych klimatyzacjach w trybie manualnym   ustawialem sobie wstepnie temperature i sile nadmuchu i potem nic juz nie musialem robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, exor napisał:

Aż sprawdzę ... Fura z przodu jak daleko musi być wg twoich obserwacji? Nogę cały czas na hamulcu trzymasz?

Miałem demówkę z ACC.

Tak, noga cały czas na hamulcu. Włączył silnik gdy tak z 1/1,5 samochodu by się już zmieściło między nami. No i testowałem to raz. Może przypadkowo włączył wtedy bo potrzebował do nawiewu, tego nie wiem. Teraz się tak głośno zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Seth napisał:

To mnie zachęciłeś nawet :ok:

Na trasach nie przekraczam 120. Ale żona jeździ po mieście. Tego 110 koni to cisnęła. Może 150 by nie musiała :hmm:

 

1.0 110KM jest naprawdę wystarczający, ale jak sie przejedziesz 1.5 to zmienisz zdanie. Na dodatek różnica w cenie nie jest taka duża.

Miałem 1.2 110KM/1.4 150KM i teraz 1.5 150KM i jak dla mnie 1.5 najfajniej sie zbiera. Idzie juz od samego dołu, za to szybciej puchnie.

 

 

Edytowane przez czachabrava
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, exor napisał:

 

To znaczy nie bardzo kumam o jakim lagu piszesz.

Jak widzę, że samochody przede mną ruszają to zwalniam nieco hamulec i silnik startuje.

 

I gdy od razu naciśniesz na gaz to auto szarpie. Miałem to w Aronie, miałem w Kamiq.

To może mam ponadprzeciętną szybkość zmiany pedałów. Jak naciskam na gaz to te auta albo są od razu po starcie, albo może jeszcze w końcowej fazie startowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wlad napisał:

Tak faktycznie jest w VAGu.U mnie w Yeti gdy nie jest klima w trybie auto utrzymuje nadal zadana temperature i dostosowuje sile nawiewu.Oczywiscie  mozesz obydwie wartosci  zmienic manualnie.Troche dla mnie  jest to denerwujace bo przyzwyczajony bylem ze w innych klimatyzacjach w trybie manualnym   ustawialem sobie wstepnie temperature i sile nadmuchu i potem nic juz nie musialem robic.

Dla mnie dzikie. Czyli niby manualnie wybieram siłę nawiewu, ale pomimo braku auto i tak ta siła będzie regulowana przez samochód?

To w sumie jaka jest różnica między auto i brak auto? Tylko taka, że w auto nie mogę wybrać gdzie chcę, żeby wiało? I kolejna rzecz, przy auto można wybrać trzy poziomy agresywności doprowadzenia do temperatury (nie testowałem, ale jeśli w zimie powoduje to, że na początku nie robi z samochodu piekarnika, jak Ford, to to jest rewelacja). Jaki poziom agresywności będzie wtedy bez auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Seth napisał:

Dla mnie dzikie. Czyli niby manualnie wybieram siłę nawiewu, ale pomimo braku auto i tak ta siła będzie regulowana przez samochód?

To w sumie jaka jest różnica między auto i brak auto? Tylko taka, że w auto nie mogę wybrać gdzie chcę, żeby wiało? I kolejna rzecz, przy auto można wybrać trzy poziomy agresywności doprowadzenia do temperatury (nie testowałem, ale jeśli w zimie powoduje to, że na początku nie robi z samochodu piekarnika, jak Ford, to to jest rewelacja). Jaki poziom agresywności będzie wtedy bez auto?

Ja mam tylko 2 poziomy w auto.Szczerze mowiac nie mam pojecia jak to wyglada w manualu-u mnie w trybie manual gdy zaczynam jazde sila nadmuchu jest na 1-2 kreski,pozniej podczas jazdy dochodzi zwykle  do 4 kresek.czasem 5-ale wtedy zmniejszam recznie do 3 lub 4 kresek bo nie lubie sluchac wentylatora.

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Kiedyś też byłem na nie ale to kwestia przyzwyczajenie, fajnie mieć tylko prędkość, mapę i tyle. Informacje dodatkowe pojawiają się dopiero wtedy kiedy ich potrzebujesz. 
 
Do dupowozu idealna opcja. 

Może kwestia implementacji. W Seacie jest po prostu ograniczona możliwość konfiguracji (np. temperatury oleju w bocznym panelu nie wyświetlę, itp.). Mapa z kolei wyświetla się wyłącznie wbudowana, a częściej korzystam z CP.

Próbowałem się bawić i zostałem z klasycznym widokiem. Dorzuciłem zasięg tylko do widoku. Spodziewałem się większej swobody w doborze wyświetlanych informacji.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
13 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Nie wiem jak jest w VAG, ale zasada dzialania auto klimy raczej jest wszedzie podobna ;] 

Tylko część producentów ma debili w swoich szeregach nie znających podstawowych praw fizyki.

Przodują w tym japońce którzy uważają, że klima w trybie auto jak ma chłodzić to dmucha tylko z nawiewów środkowych nie puszczając nic na szybę.

Powoduje to, że tam gdzie człowiek ma głowę jest zwyczajnie gorąco od szyby. W VAGu jest to lepiej rozwiązane bo nawiew również idzie na szybę. Nie wiem czemu ale konstrukcja sterowania nawiewami w japońcach (Toyota, Subaru) wyklucza jednoczesny nawiew na szybę i środek nie wspominając już o wianiu wszystkimi "dziurami" w tym samym czasie. 

Jest to najgorsza wada jaką mam w aucie, wymagająca ustawienia nawiewu na stałe na szybę i jego siły ręcznie. Inaczej zwyczajnie od szyby w słoneczny letni dzień jest gorąco a klima wieje mocno na ręce.. 

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Seth napisał:

Miałem demówkę z ACC.

Tak, noga cały czas na hamulcu. Włączył silnik gdy tak z 1/1,5 samochodu by się już zmieściło między nami. No i testowałem to raz. Może przypadkowo włączył wtedy bo potrzebował do nawiewu, tego nie wiem. Teraz się tak głośno zastanawiam.

ACC - to automatyczne trzymanie dystansu w tempomacie? To nie mam tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam s/s. Od razu jak uruchamiam auto to wyłączam go przyciskiem. Nie wierzę, że nie ma to na trwałość rozrusznika, silnika, akumulatora. Niby, że te rzeczy są przystosowane do tego, ale jakoś tak po prostu nie jestem przekonany. Myślę, że to kwestia indywidualna czy korzystasz z tego systemu czy nie. A spalaniem się nie przejmuję. 

 

A tak przy okazji... Czy gdzieś się zapisuje (i później jest możliwość odczytu) ile razy był użyty system s/s? 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, krawiec napisał:

Nie wiem czemu ale konstrukcja sterowania nawiewami w japońcach (Toyota, Subaru) wyklucza jednoczesny nawiew na szybę i środek nie wspominając już o wianiu wszystkimi "dziurami" w tym samym czasie. 

Co Ty mówisz 8] To jest dokładnie taki zestaw jaki mam w Fordach ustawiony, czyli korpus+szyba.

Dziś będę ujeżdżać Juke, ciekawe czy też jest tak skopane.

36 minut temu, exor napisał:

ACC - to automatyczne trzymanie dystansu w tempomacie? To nie mam tego.

 

Tak. Adaptive Cruise Control.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, VVojteck napisał:


Może kwestia implementacji. W Seacie jest po prostu ograniczona możliwość konfiguracji (np. temperatury oleju w bocznym panelu nie wyświetlę, itp.). Mapa z kolei wyświetla się wyłącznie wbudowana, a częściej korzystam z CP.

Próbowałem się bawić i zostałem z klasycznym widokiem. Dorzuciłem zasięg tylko do widoku. Spodziewałem się większej swobody w doborze wyświetlanych informacji.

Generalnie wszyscy producenci nie pozwalaja na duza indywidualnosc. Ot niby fajne ale i niefajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wlad napisał:

Ja mam tylko 2 poziomy w auto.Szczerze mowiac nie mam pojecia jak to wyglada w manualu-u mnie w trybie manual gdy zaczynam jazde sila nadmuchu jest na 1-2 kreski,pozniej podczas jazdy dochodzi zwykle  do 4 kresek.czasem 5-ale wtedy zmniejszam recznie do 3 lub 4 kresek bo nie lubie sluchac wentylatora.

Nie dawało mi to spokoju, ale udało mi się dziś trafić bez porównania bardziej ogarniętego sprzedawcę.

Bez auto, jedyne co jest regulowane automatycznie to temperatura nawiewu. No i to jest wtedy w miarę spójne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Ja zazwyczaj wylaczam dopiero po pierwszym zgasnieciu bo nigdy nie pamietam, zeby zrobic od razu ;]

 

Ja przeważnie pamiętam o wyłączeniu. Odpalam silnik, klikam S/s i przełączam na R lub D :ok:

Jeśli zapomnę, to pierwsze zgaśnięcie przypomina ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rwIcIk napisał:

Ja przeważnie pamiętam o wyłączeniu. Odpalam silnik, klikam S/s i przełączam na R lub D :ok:

Jeśli zapomnę, to pierwsze zgaśnięcie przypomina ;]

 

Dokładnie tak mam 👍 i jeszcze przełączam na tryb normaln z eco

Edytowane przez angrius
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, angrius napisał:

 

 

A tak przy okazji... Czy gdzieś się zapisuje (i później jest możliwość odczytu) ile razy był użyty system s/s? 🤔

Tak, ecu zapisuje ile razy silnik odpalił z klucza, z SS, ile było nieudanych prób itd. Wszystko można odczytać w dowolnym momencie za pomocą vagcom, vcds, czy obd11.

Pamiętam, że nawet w starej e46 widziałem parametr "ilość uruchomień rozrusznika". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Seth napisał:

Nie dawało mi to spokoju, ale udało mi się dziś trafić bez porównania bardziej ogarniętego sprzedawcę.

Bez auto, jedyne co jest regulowane automatycznie to temperatura nawiewu. No i to jest wtedy w miarę spójne.

Czyli wrocili do korzeni-ta samodzielna regulacja sily nawiewu jest irytujaca.Zwlaszcza na krotkich trasach gdy potrzebny jest jednak odpowiedni nawiew aby szyby byly przejrzyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Tak, ecu zapisuje ile razy silnik odpalił z klucza, z SS, ile było nieudanych prób itd. Wszystko można odczytać w dowolnym momencie za pomocą vagcom, vcds, czy obd11.

Pamiętam, że nawet w starej e46 widziałem parametr "ilość uruchomień rozrusznika". 

To może przy okazji podpytam, bo raczej nie łudzę się, że Juke wygra z Kamiq, jaki jest najlepszy soft (preferowany Android) do VAGów, żeby czytać i kasować błędy ze wszystkich modułów oraz przy okazji włączać jakieś ukryte ficzery? Mam interfejs Obdlink MX (BT) to powinien się nadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Seth said:

To może przy okazji podpytam, bo raczej nie łudzę się, że Juke wygra z Kamiq, jaki jest najlepszy soft (preferowany Android) do VAGów, żeby czytać i kasować błędy ze wszystkich modułów oraz przy okazji włączać jakieś ukryte ficzery? Mam interfejs Obdlink MX (BT) to powinien się nadać.

 

A ogladales nowego Captura albo P2008?

Wg mnie ciekawe propozycje w tym segmencie i duzo mniej toporne niz Kamiq ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Seth napisał:

To może przy okazji podpytam, bo raczej nie łudzę się, że Juke wygra z Kamiq, jaki jest najlepszy soft (preferowany Android) do VAGów, żeby czytać i kasować błędy ze wszystkich modułów oraz przy okazji włączać jakieś ukryte ficzery? Mam interfejs Obdlink MX (BT) to powinien się nadać.

 

OBD11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

A ogladales nowego Captura albo P2008?

Wg mnie ciekawe propozycje w tym segmencie i duzo mniej toporne niz Kamiq ;)

 

Generalnie mam problem z francuskimi samochodami. Od zawsze słyszę o problemach z elektroniką. I o ile są pewne rzeczy, o których kiedyś się słyszało, a teraz jakby mniej, to elektronika we francuzach mi się przewija w najróżniejszych miejscach.

O 2008 oglądałem parę filmów i faktycznie jest to całkiem nowoczesny samochód. Nie mogę sobie przypomnieć z jakiego powodu (poza wspomnianym) go odrzuciłem. Captur wygląda jeszcze bardziej odpustowo niż Kamiq.

Całkiem fajna jest Kona, ale dwustrefowa klima to must have, więc nie ma tematu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, krawiec napisał:

Tylko część producentów ma debili w swoich szeregach nie znających podstawowych praw fizyki.

Przodują w tym japońce którzy uważają, że klima w trybie auto jak ma chłodzić to dmucha tylko z nawiewów środkowych nie puszczając nic na szybę.

Powoduje to, że tam gdzie człowiek ma głowę jest zwyczajnie gorąco od szyby. W VAGu jest to lepiej rozwiązane bo nawiew również idzie na szybę. Nie wiem czemu ale konstrukcja sterowania nawiewami w japońcach (Toyota, Subaru) wyklucza jednoczesny nawiew na szybę i środek nie wspominając już o wianiu wszystkimi "dziurami" w tym samym czasie. 

Jest to najgorsza wada jaką mam w aucie, wymagająca ustawienia nawiewu na stałe na szybę i jego siły ręcznie. Inaczej zwyczajnie od szyby w słoneczny letni dzień jest gorąco a klima wieje mocno na ręce.. 

 

Krawiec

 

nie mam Japońca, tylko Opla a i tak nie cierpię tej automatycznej klimy i w sumie najbardziej bym chciał samochód z normalną manulaną ;). Jeżeli tylko nie ma dużego upału, a jest po prostu ciepło, wystarczy nawiew na szybę i pierwsza, max druga prędkość wiatraka. A automat dmucha aż to wszystko buczy. Mam wrażenie, że nie dąży do tego, żeby minimallizować prędkość wiatraka, tylko dmucha głośno, za to ledwo chłodnym powietrzem. Nie znoszę tego hałasu. A jak jest jesień, zima, to też często nie dmucha na szybę tylko na mnie, szyba paruje, od połowy w górę nic nie widać, a ten dalej dmucha na mnie i znowu zwiększa prędkość wiatraka :facepalm:. Normalnie jakieś 80% przebiegów wystarczy mi nawiew na 1, max 2 bieg i kierunek na szybę. Nie trzeba z tym nic kombinować. Ten automat przydaje się jak jest naprawdę upał, wsiadam do gorącego auta i wciskam Auto, wtedy i tak musi dmuchać ostro żeby schłodzić, a potem sobie powoli z tej prędkości schodzi. I nadal dmucha mocno, ale jest upał, więc inaczej się nie da.

Jedyna zaleta tej klimy Auto, to dwie strefy. Żona może sobie ustawić inną temperaturę. Ale poza tym wolę normalne pokrętła.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, maro_t said:

 

nie mam Japońca, tylko Opla a i tak nie cierpię tej automatycznej klimy i w sumie najbardziej bym chciał samochód z normalną manulaną ;). Jeżeli tylko nie ma dużego upału, a jest po prostu ciepło, wystarczy nawiew na szybę i pierwsza, max druga prędkość wiatraka. A automat dmucha aż to wszystko buczy. Mam wrażenie, że nie dąży do tego, żeby minimallizować prędkość wiatraka, tylko dmucha głośno, za to ledwo chłodnym powietrzem. Nie znoszę tego hałasu. A jak jest jesień, zima, to też często nie dmucha na szybę tylko na mnie, szyba paruje, od połowy w górę nic nie widać, a ten dalej dmucha na mnie i znowu zwiększa prędkość wiatraka :facepalm:. Normalnie jakieś 80% przebiegów wystarczy mi nawiew na 1, max 2 bieg i kierunek na szybę. Nie trzeba z tym nic kombinować. Ten automat przydaje się jak jest naprawdę upał, wsiadam do gorącego auta i wciskam Auto, wtedy i tak musi dmuchać ostro żeby schłodzić, a potem sobie powoli z tej prędkości schodzi. I nadal dmucha mocno, ale jest upał, więc inaczej się nie da.

Jedyna zaleta tej klimy Auto, to dwie strefy. Żona może sobie ustawić inną temperaturę. Ale poza tym wolę normalne pokrętła.

 

Automatyczna klima w Astrze K dziala fatalnie... Do tego regulacja co 1 stopien :no:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Seth napisał:
Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

A ogladales nowego Captura albo P2008?

Wg mnie ciekawe propozycje w tym segmencie i duzo mniej toporne niz Kamiq ;)

 

Nie mogę sobie przypomnieć z jakiego powodu (poza wspomnianym) go odrzuciłem.

Już sobie przypomniałem - bardzo szeroki słupek B, nie da rady sprawdzić czy nic nie jedzie w martwej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Automatyczna klima w Astrze K dziala fatalnie... Do tego regulacja co 1 stopien :no:

 

 

może. Ja tam wiem że nie jestem termometrem tylko człowiekiem i mało mi mówi, że mam ustawione na 20 stopni. Bo inaczej się to czuje w zimie jak musi grzać, inaczej w lecie jak musi chłodzić, inaczej jak jadę w kurtce, inaczej w T-shircie, inaczej nagrzany po siłowni, a inaczej jak jestem przeziębiony. I tak ciągle tym reguluję i kręcę, w manualu mogę sobie ustawić na zasadzie: "dmuchaj najzimniejszym powietrzem ale najsłabiej jak się da" i już, a tutaj ten automat zawsze coś kombinuje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, maro_t said:

 

może. Ja tam wiem że nie jestem termometrem tylko człowiekiem i mało mi mówi, że mam ustawione na 20 stopni. Bo inaczej się to czuje w zimie jak musi grzać, inaczej w lecie jak musi chłodzić, inaczej jak jadę w kurtce, inaczej w T-shircie, inaczej nagrzany po siłowni, a inaczej jak jestem przeziębiony. I tak ciągle tym reguluję i kręcę, w manualu mogę sobie ustawić na zasadzie: "dmuchaj najzimniejszym powietrzem ale najsłabiej jak się da" i już, a tutaj ten automat zawsze coś kombinuje.

 

Na szczescie automatu da sie uzywac w trybie manualnym ;)

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Seth napisał:

To wygląda jakby gadało ze swoimi interfejsami. Skoro mam już swój, to nie widzi mi się bez sensu kasę wydawać.

No niestety. Inne adaptery na nic się zdadzą, a obd11 zrobisz to wszystko, co może zrobić ASO. Znowu 300 zł, to nie jest jakiś kosmos przy zakupie nowego auta, później wyskoczy pierdoła, jak to ostatnio chyba @pejus1982 doświadczył i zamiast czekać na wizytę w serwisie, można samemu w trasie sprawdzić, ewentualnie skasować błąd, czy nawet zrobić adaptację jakiegoś systemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, kaczorek79 napisał:

No niestety. Inne adaptery na nic się zdadzą, a obd11 zrobisz to wszystko, co może zrobić ASO. Znowu 300 zł, to nie jest jakiś kosmos przy zakupie nowego auta, później wyskoczy pierdoła, jak to ostatnio chyba @pejus1982 doświadczył i zamiast czekać na wizytę w serwisie, można samemu w trasie sprawdzić, ewentualnie skasować błąd, czy nawet zrobić adaptację jakiegoś systemu. 

Minus, ze sporo rzeczy nie ogarnia w nowych platformach. Np do Golfa 8 o niebo lepsze jest to https://obdappshop.de/VW-Fahrzeugcodierung/VW-Golf/VW-Golf-8-CD/?page=2 Dla innych tez sukcesywnie powycinali to co mozna OBD 11 zrobic. Trzeba czekac z pare lat zanim SFD ogarna i znow bedzie mozna robic co sie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi jak się spisuje tek litrowy silnik z DSG, gdzie jak wiadomo, że automat dąży do jazdy na jak najmniejszych obrotach silnika, a to jednak silnik 3 cylindrowy i pewnie kultura pracy na niskich obrotach jest taka sobie.

W Octawi II z 2.0 TDI 140 strasznie mnie to irytuje i często jeżdząc po mieście czy krajówkami przez wioski przechodzę w tryb manualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, kartonik napisał:

Mnie ciekawi jak się spisuje tek litrowy silnik z DSG, gdzie jak wiadomo, że automat dąży do jazdy na jak najmniejszych obrotach silnika, a to jednak silnik 3 cylindrowy i pewnie kultura pracy na niskich obrotach jest taka sobie.

W Octawi II z 2.0 TDI 140 strasznie mnie to irytuje i często jeżdząc po mieście czy krajówkami przez wioski przechodzę w tryb manualny.

Te ichnie 3 cylindry sa calkiem fajne moze nie takie jak Forda ale w trybie S daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, kartonik napisał:

Mnie ciekawi jak się spisuje tek litrowy silnik z DSG, gdzie jak wiadomo, że automat dąży do jazdy na jak najmniejszych obrotach silnika, a to jednak silnik 3 cylindrowy i pewnie kultura pracy na niskich obrotach jest taka sobie.

W Octawi II z 2.0 TDI 140 strasznie mnie to irytuje i często jeżdząc po mieście czy krajówkami przez wioski przechodzę w tryb manualny.

Mnie też w Tucsonie na początku to denerwowało, ale przyzwyczaiłem się.

Nie zwracam uwagi, a schodzi do 1200 obr.

Czasem, gdy zauważę, że wypala filtr dpf, to przechodzę w mieście na manual, by utrzymać zalecane 2000 obr. (jak się da).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

To bierz z monitorami martwego pola :)Ja juz nie kupie auta bez tego :ok:

Jest jako must have. Ale biorę pod uwagę, że systemy mogą się psuć. I wtedy do czasu naprawy trzeba sobie radzić w tradycyjny sposób.

10 godzin temu, krawiec napisał:

Nie wiem czemu ale konstrukcja sterowania nawiewami w japońcach (Toyota, Subaru) wyklucza jednoczesny nawiew na szybę i środek nie wspominając już o wianiu wszystkimi "dziurami" w tym samym czasie.

W Juke jest tak samo. Ale po chwili namysłu stwierdziłem, że dla mnie to raczej nie jest problem.

7 godzin temu, Seth napisał:

bo raczej nie łudzę się, że Juke wygra z Kamiq

Ale głupi byłem gdy to pisałem :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.