Jump to content

O VAGi pytań parę


Seth
 Share

Recommended Posts

9 godzin temu, Fili_P napisał:

Szwagier dzisiaj odebrał Scalę 1,0 110 czy 115KM...

 

Bo to całkiem rozsądna propozycja, najtańsze auto z 1.5 150KM TSI pod maską jakie można mieć:) Do tego wyposażenie Ambition z pakietem Tech i Comfort jest juz sensowne.

Po rabatach wyszło prawie tyle, ile ludzie wołali za 2 letnie golfy 7 1.0

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Seth said:

Jest jako must have. Ale biorę pod uwagę, że systemy mogą się psuć. I wtedy do czasu naprawy trzeba sobie radzić w tradycyjny sposób.

W Juke jest tak samo. Ale po chwili namysłu stwierdziłem, że dla mnie to raczej nie jest problem.

Ale głupi byłem gdy to pisałem :hehe:

 

Czyli jednak bedzie Juke? ;)

Ale zdajesz sobie sprawe, ze to pod spodem to tak naprawde Renault, ktorego nie chciales ;]

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Bo to całkiem rozsądna propozycja, najtańsze auto z 1.5 150KM TSI pod maską jakie można mieć:) Do tego wyposażenie Ambition z pakietem Tech i Comfort jest juz sensowne.

Po rabatach wyszło prawie tyle, ile ludzie wołali za 2 letnie golfy 7 1.0

 

Przymierzałem się do Scali, wypadała bardzo pozytywnie. Gdyby nie to, że potrzebowałem dłuższego auta żeby wszedł do środka cały rower to prawdopodobnie kupiłbym Scalę. Ale, że zabrakło kilku centymetrów to wpadł Gofr kombi. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Czyli jednak bedzie Juke? ;)

Ale zdajesz sobie sprawe, ze to pod spodem to tak naprawde Renault, ktorego nie chciales ;]

 

Noo jest ciężko. Niewiedza to wspaniała rzecz. Więc wolałbym nie wiedzieć tego co napisałeś, ale niestety wiem.

A to rodzi kolejną niewiedzę. Nie wiem nic np o DCT od Renault. No po prostu nic. Zero. DSG to pewnie z racji popularności ogarnie średnio ogarnięty warsztat. A DCT się obawiam. Ale z niewiedzy, a nie z negatywnych opinii. Ciężko coś znaleźć o tym silniku z tą skrzynią.

 

Ale skubany Juke jest tak dobrze wykonany i tak dobrze się nim jeździ, że żona w sumie jest niemal pogodzona z utratą jej świętości - dwustrefowej klimy. Już mi zapowiedziała, że mimo, że boli ją strasznie ta klima, to po jeździe Jukiem Kamiq nie występuje jako pozycja na liście akceptowalnych aut. I szczerze mówiąc, ja mam identyczne odczucia ;] To są dwa różne światy. Wady oczywiście też ma.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Seth said:

Noo jest ciężko. Niewiedza to wspaniała rzecz. Więc wolałbym nie wiedzieć tego co napisałeś, ale niestety wiem.

A to rodzi kolejną niewiedzę. Nie wiem nic np o DCT od Renault. No po prostu nic. Zero. DSG to pewnie z racji popularności ogarnie średnio ogarnięty warsztat. A DCT się obawiam. Ale z niewiedzy, a nie z negatywnych opinii. Ciężko coś znaleźć o tym silniku z tą skrzynią.

 

Ale skubany Juke jest tak dobrze wykonany i tak dobrze się nim jeździ, że żona w sumie jest niemal pogodzona z utratą jej świętości - dwustrefowej klimy. Już mi zapowiedziała, że mimo, że boli ją strasznie ta klima, to po jeździe Jukiem Kamiq nie występuje jako pozycja na liście akceptowalnych aut. I szczerze mówiąc, ja mam identyczne odczucia ;] To są dwa różne światy. Wady oczywiście też ma.

 

Dlatego nie ma co za duzo rozkminiac bo mozna osiwiec ;] I tak wszystko to troche kwestia szczescia i konkretnego egzemplarza :ok:

Skoro bierzesz nowke, to przedluzyc gwarancje na max dlugo jak sie da i cieszyc sie jazda :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, Maciej__ napisał:

Skoro bierzesz nowke, to przedluzyc gwarancje na max dlugo jak sie da i cieszyc sie jazda

A to naprawdę ma sens? Jak ludzie piszą niekorzystne opinie to co chwilę widzę, że serwis twierdzi, że gwarancja nie obejmuje tego, tamtego i ciągle są wojny.

W przypadku Kamiq (i chyba też innych modeli Skody) są ogromne problemy z parowaniem ledowych reflektorów. Sprzedawca powiedział mi, że serwis twierdzi, że to jest normalna sprawa. Przecież to jest skandal. Tam trzeba czekać aż pojawi się wyraźnie woda i dopiero wtedy wymieniają. Na model z identyczną wadą :facepalm: Czyli niby gwarancja, ale lubią klienta dymać.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Seth said:

A to naprawdę ma sens? Jak ludzie piszą niekorzystne opinie to co chwilę widzę, że serwis twierdzi, że gwarancja nie obejmuje tego, tamtego i ciągle są wojny.

W przypadku Kamiq (i chyba też innych modeli Skody) są ogromne problemy z parowaniem ledowych reflektorów. Sprzedawca powiedział mi, że serwis twierdzi, że to jest normalna sprawa. Przecież to jest skandal. Tam trzeba czekać aż pojawi się wyraźnie woda i dopiero wtedy wymieniają. Na model z identyczną wadą :facepalm: Czyli niby gwarancja, ale lubią klienta dymać.

 

To juz musisz sobie sam podjac decyzje. Ja mam 3 auto na gwarnacji przedluzonej do 5 lat i w kolejnych bede robil to samo :ok:

Przy czym ja to traktuje jako swiety spokoj i nie rozkminiam czy mi sie to oplacalo czy nie.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Passat 5 letni z stop\start i puki co akumulator działa bez problemu. Choć fakt, zwłaszcza w korkach często go wyłączam. Tak jak już koledzy pisali, jest wiele czynników które powoduje że ten system się nie włącza - zimny silnik, mocna praca klimy, itd.....

Wirtualne zegary według mnie warte dopłaty, zwłaszcza jak lubisz widzieć dużo danych.

Piszesz że nie chcesz brać map ze skody, ale przynajmniej w VW było tak, że nie mogles wybrać wirtualnych zegarów bez pakietu navi i wtedy większej jednostki centralnej Discovery Pro to się nazywało.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.04.2021 o 08:36, czachabrava napisał:

 

Jak sie przejedziesz 1.5 nie bedziesz chciał już 1.0. Tym bardziej w kamiqu.

Co do spalania to przy prędkościach autostradowych 1.5 potrafi spalić mniej paliwa, a w warunkach podmiejskich różnica na korzyść mniejszego silnika to jakieś 0,5l.

Pamietaj, że 1.5 juz sie budzi przy 1500rpm, a 110KM 1.0 TSI od 2000rpm.

Te 2000rpm w 1.0 to juz jedzie ale ponizej 1700rpm to faktycznie fatalnie . Lag niesamowity. Miałem kiedys zastepczego Golfa 1.5 TSI na początku wrazenia dziwne . Miałem wrazenie ze muł , tyle ze predkosciomierz leciał jak głupi do góry. Okazało sie ze tak ładnie aksamitnie rozwija moc. Tak wiec nastepne auto ze stajni Vaga  jakie kupie to z silnikiem 1.5 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, demoneczek napisał:

Te 2000rpm w 1.0 to juz jedzie ale ponizej 1700rpm to faktycznie fatalnie . Lag niesamowity. Miałem kiedys zastepczego Golfa 1.5 TSI na początku wrazenia dziwne . Miałem wrazenie ze muł , tyle ze predkosciomierz leciał jak głupi do góry. Okazało sie ze tak ładnie aksamitnie rozwija moc. Tak wiec nastepne auto ze stajni Vaga  jakie kupie to z silnikiem 1.5 

 

1.0 kręcąc na wysokich obrotach ma się wrażenie, ze to rakieta w połączeniu z 3 cylindrowym warkotem :)

Co do 1.5 to miałem takie samo wrażenie po przesiadce z 1.4 TSI. Nie czuć tego 'kopa' przyspieszenia i gorzej ze szybciej puchnie na obrotach. Ale ja tam wole moc w niższych partiach obrotów. I nie spala wcale mniej jak 1.4 dzięki tym mega oszczędnym technologiom.

Edited by czachabrava
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, czachabrava napisał:

 

1.0 kręcąc na wysokich obrotach ma się wrażenie, ze to rakieta w połączeniu z 3 cylindrowym warkotem :)

Co do 1.5 to miałem takie samo wrażenie po przesiadce z 1.4 TSI. Nie czuć tego 'kopa' przyspieszenia i gorzej ze szybciej puchnie na obrotach. Ale ja tam wole moc w niższych partiach obrotów. I nie spala wcale mniej jak 1.4 dzięki tym mega oszczędnym technologiom.

W tym 1.0 to mam wrażenie że to diesel... Za do zadziwiająco mało pali mimo, że w zasadzie w mieście da się jechać do 4 biegu, bo na 5 ma tak niskie obroty, że moje uszy tego nie wytrzymują... 

 

Krawiec

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.04.2021 o 08:46, Seth napisał:

I gdy od razu naciśniesz na gaz to auto szarpie. Miałem to w Aronie, miałem w Kamiq.

No to nie zaobserwowałem tego dziś. Na maxa szybko przerzucam nogę z hamulca na gaz. Zero szarpania.

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, exor napisał:

No to nie zaobserwowałem tego dziś. Na maxa szybko przerzucam nogę z hamulca na gaz. Zero szarpania.

 

W kolejnej Aronie (drugiej znaczy się) już tego nie było. Czyli 2 na 3 auta mi szarpały.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.